Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni oikeasti haluaisi ekoilla treffeillä tuntemattoman kanssa illalliselle?

Vierailija
28.12.2025 |

Monessa deitti-aiheisessa keskustelussaon nostettu illallistreffit esimerkiksi hyvästä treffivalinnasta, mutta kuinka moni oikeasti haluaisi tuollaisia ekoja treffejä tuntemattoman kanssa? Ja mikä siinä on syy, että just tällaiset treffit? Itse voin lähteä illallistreffeille kyllä vaikka toisilla tai kolmansilla treffeillä, kun tietää jo, että haluaa viettää aikaa toisen kanssa ja tutustua paremmin, kun on jo todettu, että on kemiaa. Mutta missään tapauksessa en haluaisi ekoilla treffeillä syömään, enka varsinkaan jonnekin illallisravintolaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ylipäänsä menisi treffeille tuntemattoman kanssa, vaan vasta sen jälkeen kun on tutustuttu viestittelemällä ja mahdollisesti puheluilla.

Eilen kävin ensimmäisillä treffeillä lounaalla ja sen jälkeen jatkettiin kotiini. Mutta olimme viestitelleet tiiviisti noin viikon sitä ennen.

Vierailija
2/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkäisin. Paras tapa tutustua hyvän ruuan äärellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä menen mielellään syömään ekoilla treffeillä. Jos mies ei ole valmis sitoutumaan mun seuraan tunniksi, ei taida olla kovik kiinnostunut musta alun alkaenkaan. Ja mielellään syömään sellaiseen paikkaan jossa lasku tulee jälkikäteen. Siinä toimii hyvin sanaton viestintä. Jos synkkaa, mies yleensä tarjoutuu maksamaan. Jos ei ole tiedossa uusia treffejä, molemmat maksaa omansa. Näin ainakin mun pienessä kuplassani.

Vierailija
4/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvila on sopiva ensi treffeille. Tarpeeksi nopea jos ei olekaan kemiaa mutta voi hyvin jatkaa treffejä vaikka pienellä kävelyllä jos juttu luistaa. Ravintolassa on aika vaivaannuttavaa jos ei ole mitään puhuttavaa ja on kärsittävä läpi koko ateriointi.

Vierailija
5/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahvila on sopiva ensi treffeille. Tarpeeksi nopea jos ei olekaan kemiaa mutta voi hyvin jatkaa treffejä vaikka pienellä kävelyllä jos juttu luistaa. Ravintolassa on aika vaivaannuttavaa jos ei ole mitään puhuttavaa ja on kärsittävä läpi koko ateriointi.

Mikä tuppisuu sä olet? 

Vierailija
6/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ylipäänsä menisi treffeille tuntemattoman kanssa, vaan vasta sen jälkeen kun on tutustuttu viestittelemällä ja mahdollisesti puheluilla.

Eilen kävin ensimmäisillä treffeillä lounaalla ja sen jälkeen jatkettiin kotiini. Mutta olimme viestitelleet tiiviisti noin viikon sitä ennen.

Niin, no itse koen vielä toisen olevan tuntematon, vaikka olisi viestitelty. Varmasti ymmärsit oikeasti, että tarkoitin ensimmäistä kasvokkain tapaamista.

Vierailija
7/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuppisuu sä olet? 

Et ole huomannut että siellä treffeillä on kaksi ihmistä? Ei ole mielestäni erityisen mukavaa yksin pitää keskustelua yllä kun toinen vastailee vähäsanaisesti eikä kysy mitään vastakysymyksiä. Voin kyllä keskustella käytännössä yksinpuheluna vaikka useamman tunnin mutta onko se sitten kivaa ja merkki hyvästä kemiasta? Ilmeisesti sinusta on. 

Vierailija
8/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, no itse koen vielä toisen olevan tuntematon, vaikka olisi viestitelty. Varmasti ymmärsit oikeasti, että tarkoitin ensimmäistä kasvokkain tapaamista.

Ymmärsin, mutta en tapaisi kasvokkain ennen kuin sitä edeltäneen yhteydenpidon perusteella on jo hyvin todennäköistä, että molemmilla on tosissaan kiinnostusta. Siksi siihen illalliseen tai muuhun pidempään tapaamiseen sisältyy minun näkökulmastani hyvin vähän riskejä, kun se toinen ei ole aivan tuntematon, vaan molemmilla on jo hyvä käsitys toisistaan ja molemminpuolisesta kiinnostuksesta.

Vierailija
9/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärsin, mutta en tapaisi kasvokkain ennen kuin sitä edeltäneen yhteydenpidon perusteella on jo hyvin todennäköistä, että molemmilla on tosissaan kiinnostusta. Siksi siihen illalliseen tai muuhun pidempään tapaamiseen sisältyy minun näkökulmastani hyvin vähän riskejä, kun se toinen ei ole aivan tuntematon, vaan molemmilla on jo hyvä käsitys toisistaan ja molemminpuolisesta kiinnostuksesta.

Ennen vanhaan tutustuttiin kasvotusten, eikä siinä ollut mitään epänormaalia. Siinähän se kiinnostus tuli molemminpuolisesti hyvin esille.

Vierailija
10/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuppisuu sä olet? 

Et ole huomannut että siellä treffeillä on kaksi ihmistä? Ei ole mielestäni erityisen mukavaa yksin pitää keskustelua yllä kun toinen vastailee vähäsanaisesti eikä kysy mitään vastakysymyksiä. Voin kyllä keskustella käytännössä yksinpuheluna vaikka useamman tunnin mutta onko se sitten kivaa ja merkki hyvästä kemiasta? Ilmeisesti sinusta on. 

Eli illallistreffit ovat oikein oivallista elävääoppimateriaalia, jota ei kannata ohittaa. 

Vierailija
11/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennen vanhaan tutustuttiin kasvotusten, eikä siinä ollut mitään epänormaalia. Siinähän se kiinnostus tuli molemminpuolisesti hyvin esille."

Ennen vanhaan tutustuttiin paljon myös kirjeenvaihtoilmoituksen kautta alkaneen kirjeenvaihdon myötä. Sen ajan versio deittisovelluksille.

Vierailija
12/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahville tai baariin. Pääsee pois vartissa.

Vierailija
13/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin lähteä yhden muodokkaan nuoren blondin kanssa ihan mihin vaan. Ehkä lähdenkin, katseli niin ihastuksissaaan hopeakettua.

Vierailija
14/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo 43v, täytyy tunnustaa etten koskaan ole ollut treffeillä. Jokainen parisuhteeni on alkanut sillä, että jostain syystä ollaan päädytty panemaan ja sen jälkeen haluttu siitä jatkaa suoraan suhteeseen. Sinkkuna olen ollut viimeksi kesällä 1999.

Vierailija
15/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime vuosien aikana käynyt treffeillä 58 eri miehen kanssa. Näistä treffeistä n. 2/3 oli illallinen tai brunssi. Aina oli vähintäänkin ihan ok tunnelma. Voihan sitä puhua pask*aa ihan muuten vaan.

Vierailija
16/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta, ravintolakäynnillä näkee toisesta monta asiaa.

-Mihin ravintolaan mennään, Micheliini, Mäkkäri vai joku muu. Ehdottaako hän ravintolaa, päättääkö yksin, onko urautunut vai haluaako kokeilla jotain uutta? Myös nuukuus tai varattomuus tulee esiin, jos ei millään suostu Martinaa kalliimpaan menemään.

-Pukeutuuko tilanteeseen sopivalla tavalla?

-Saapuuko ajoissa, onko täsmällinen?

-Mitä tilataan, miten käyttäytyy henkilökuntaa kohtaan? Onko töykeä, röyhkeä, osaako esittää asiansa sulavasti? Ottaako alkoholia, paljonko, ramppaako tupakalla?

-Sosiaaliset taidot, osaako jutella, pitää yllä keskustelua? Onko tuppisuu, vain itsestään puhuva, haukkuuko kaikki vai puhuuko kauniisti kanssaihmisistä? Onko kiinnostunut sinusta ja sinun asioista?

Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka, eikä olla päästy edes jälkkäriin...

M43

Vierailija
17/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treffeille mennään yleensä tuntemattoman kanssa. Meinaatko että mennään kaverin kanssa jonka kanssa tunnettu 10 vuotta. Minä olen nyt miehen kanssa, en tuntenut sitä kun menin sen luokse illalliselle.

Vierailija
18/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viime vuosien aikana käynyt treffeillä 58 eri miehen kanssa. Näistä treffeistä n. 2/3 oli illallinen tai brunssi. Aina oli vähintäänkin ihan ok tunnelma. Voihan sitä puhua pask*aa ihan muuten vaan.

Miten jaksat? Itse en enää jaksa yksillekään treffeille. Teen mieluummin jotain ihan muuta.

Vierailija
19/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta, ravintolakäynnillä näkee toisesta monta asiaa.

-Mihin ravintolaan mennään, Micheliini, Mäkkäri vai joku muu. Ehdottaako hän ravintolaa, päättääkö yksin, onko urautunut vai haluaako kokeilla jotain uutta? Myös nuukuus tai varattomuus tulee esiin, jos ei millään suostu Martinaa kalliimpaan menemään.

-Pukeutuuko tilanteeseen sopivalla tavalla?

-Saapuuko ajoissa, onko täsmällinen?

-Mitä tilataan, miten käyttäytyy henkilökuntaa kohtaan? Onko töykeä, röyhkeä, osaako esittää asiansa sulavasti? Ottaako alkoholia, paljonko, ramppaako tupakalla?

-Sosiaaliset taidot, osaako jutella, pitää yllä keskustelua? Onko tuppisuu, vain itsestään puhuva, haukkuuko kaikki vai puhuuko kauniisti kanssaihmisistä? Onko kiinnostunut sinusta ja sinun asioista?

Listaa voisi jatkaa vaikka kuinka, eikä olla päästy edes jälkkäriin...

M43

Voi jeesus, mitä paskaa. Menen työpaikkahaastatteluun, jos haluan arvioitavaksi.

Vierailija
20/26 |
28.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olitko noista kaikista kiinnostunut? Valtava määrä treffejä! Itse tuskin löytäisin edes 10 vuodessa noin monta oikeasti kiinnostavaa miestä. Huh! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi