Tarviiko muitten käyttää pikkuhousunsuojia päivittäin?
Mä käytän aina. Olen aina niin märkänä että pakko olla pikkuhousunsuoja kokoajan . Mulla on tullu valkovuotoa aina tosi paljon, eikä auta mikään muu konsti. Olen käynyt tutkimuksissa ja mitään ei ole vialla, minulla on vaan tällainen ominaisuus. kokoajan vaan vuotaa niin että jos en käyttäisi pikkuhousunsuojia saisin vaihtaa pikkareita monesti päivässä. Joskus on tullut märkä läntti ihan päällyshousuihin asti kun oon ollu ilman suojaa! Inhoon sitä tunnetta ku housut ihan märkinä.
Kommentit (135)
Vierailija kirjoitti:
Joo, monien tarvii, jos haluaa pikkarit puhtaampina pesukoneeseen.
Mitä hemmetin väliä miten pskaisina ne pikkarit sinne koneeseen menee, kun se kone pesee ne muutenkin. On taas logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän joka päivä, märkänä ällöttävää ja haju inhottavaa
"Normaali valkovuoto on lähes hajutonta. Jos vuodossa on väkevä, pistävä, kalamainen lemu, kyseessä on todennäköisesti emätintulehdus. Tulehduksen aiheuttavat anaerobibakteerit, joita on omassa elimistössä esimerkiksi suolistossa. Vaiva hoituu lääkekuurilla, jonka voi annostella joko emättimen kautta puikkoina, tai suun kautta tabletteina."
https://www.terve.fi/artikkelit/valkovuotoa-onko-syyta-huolestua
Käytän melkein ainoastaan menkkojen loppuvaiheessa.
Muutaman kerran elämässä on käynyt niin että olen kokenut tarpeelliseksi muulloinkin. Sitten päätin, että miehen ei tarvitse laueta sisääni vaikka syönkin pillereitä, ja ongelma ratkesi.
Toki joskus sotken pikkuhousut limaisiksi asti, mutta se ei ole niin jatkuvaa tai yleistä että tuolle tarvitsisi tehdä muuta kun vaan vaihtaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla vähän sama vaiva, kokoajan tarvetta pikkuhousunsuojille. Luonnonlahjakkuus.
Onneksi mun uusi työ sairaanhoitajana kirurgisella vähän hillitsee tätä vaivaa. Potilaat kyllä tykkää, kun olen kokoajan hyväntuulinen, en siis mitenkään takakireä. Jaksan heittää huulta jne.
Valkovuoto = lahjakkuutta?
Miten sh:n työ hillitsee valkovuotoa?
Miten sun hyväntuulisuus liittyy valkovuotoon?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkässä ja kuivassa avioliitossa en juuri tarvinnut. Uuden miehen myötä tarvin useammin, koska valun jo pelkästä hänen ajattelemisestaan ;)
nykyisin kyllä tulee käytettyä päivittäin pikkuhousunsuojia lähinnä sen takia kun käyn kuumana työkaveriin, sen pelkkä ajattelu saa mut valumaan mahlaa pöksyihin saati sitten kun juttelen sen kans jne..
Mulla ihastuksen kohteena on uusi pomo, kostun aina jo häntä ajatellessa ja kun nään hänet esim. palaveria pidettäessä usein tunnen tulvahduksen. Pikkuhousunsuojia käytän kyllä päivittäin muutenkin mutta vaihtamaan joudun nykyisin kuivan suojan monta kertaa työpäivän aikana, kiitos ihanan pomoni ;)
Käytän aina liikkeelle lähtiessä, koska kärsin lievästä virtsankarkailusta. Kotona ollessa ei karkaile housuun asti kun pystyy käymään vessassa milloin haluaa.
Kyllä täysin "normaali ja terve pillu" erittää kosteutta täysin yksilöllisiä määriä. Mulla on aina ollut runsasta valkovuotoa ja näköjään kahdella teini-ikäisellä tyttärelläkin.
Pidän pikkuhousunsuojia ihan hygieniasyistä. Märkä läntti pikkareissa on inhan tuntuinen. Joudun vaihtamaan uuden aina kun käyn vessassa, en todellakaan vetäise enää samaa suojaa ihooni kiinni. Jos en käyttäisi suojia, ei olisi paljon vaihtoehtoja ellen haluaisi vaihtaa pikkuhousuja n. 5 kertaa päivässä.
Tuleehan siitä roskaa paljon kun on kolme naista taloudessa mutta helpottaa elämää kummasti.
Kyllä käytän olen yli 40v. Mulla on alkanut vaihdevuosia edeltävät oireet jolloin tulee valkovuoto lurahduksia myös joskus. Inhottava tunne ois olla töissä housut märkinä vaikka mulla ei päällyshousujen läpi tule.
Kotona yritän olla ilman. Öisin ilman pikkareita mutta jos valu vuotoa niin se ärsytti/kutitti kun valu makuulla ollessa peräreikää kohti. Sen takia housut vähän esti valua ja mieluusti nukun ne jalassa.
Minulla on myös niin kosteat paikat, että päällihousut saan nykyisin laittaa pesuun joskus jopa vaan päivän pitämisellä jos en käytä pikkuhousunsuojia, joten pakkoväline mulle vaikka välillä ärsyttää niitä hautojia pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla vähän sama vaiva, kokoajan tarvetta pikkuhousunsuojille. Luonnonlahjakkuus.
Onneksi mun uusi työ sairaanhoitajana kirurgisella vähän hillitsee tätä vaivaa. Potilaat kyllä tykkää, kun olen kokoajan hyväntuulinen, en siis mitenkään takakireä. Jaksan heittää huulta jne.Valkovuoto = lahjakkuutta?
Miten sh:n työ hillitsee valkovuotoa?
Miten sun hyväntuulisuus liittyy valkovuotoon?
Kiva, kun kysyit, odotinkin tuota. Minulla on nopea aineenvaihdunta ja on tietysti hyvä, että ei kärsi turhasta kuivuudesta. Sh:n työ nyt ei suoranaisesti liity asiaan.
Kun jätin e-pillerit pois, valkovuodon erittäminen alkoi. En muistanutkaan, kuinka paljon sitä voi tulla. Pillereiden aikaan valkovuotoa ei ollut oikeastaan yhtään. Pakko käyttää pikkuhousunsuojaa, koska se tunne kun vuotoa hulahtaa pikkuhousuihin on todella inhottava. Pyrin toki olemaan ilman aina kun mahdollista.
Mä ainakin koen, että mulla tulee vuotoa ihan normaalisti, ei liikaa, ja etten tarvitse. Pikkarit kastuu kyllä joskus läpikin, mutta hyvin harvoin. En sinänsä niin ota stressiä siitä.
Miten teillä on noin paljon valkovuotoa, että ihan märältä tuntuu? Haiseeko se pahalle? Itselläni ei tule valkovuotoa kuin pissaa pyyhkiessä paperiin, mutta ei ikinä alkkareihin asti. Teininä kyllä tuli, mutta vain vähän ja ei haissut miltään. Nykyään alapää tuoksuu kyllä voimakkaammalle, että en sitten tiedä onko sekin joku vika, että sitä valkovuotoa ei tule kunnolla. Tulehduksia ei ole kokeiden mukaan.
Päivittäin käytän. En niinkään valkovuodon takia mutta koska kiihotun erittäin helposti ja kostun todella paljon silloin olen kokoajan sen verran märkänä että suoja pitää olla pikkareissa aina.
Joskus olen yrittänyt olla ilman mutta olo on sitten tosi likainen . Tiettyyn aikaan kuukaudesta on hiukan helpompaa mutta yleensä valun paljon. Yritin myös olla ilman kun sanotaan että se suoja lisää vuotoa mutta ei se mitään auttanut.
Vierailija kirjoitti:
En käytä. Minulla on toimiva ulkoinen sukupuolielin eikä mitään mätivää ”itsepuhdistuvaa” hiivatiinua joka ei näemmä ole koskaan kunnossa.
Ei emätin ole ulkoinen sukupuolielin...
En ole koskaan käyttänyt suojia, vaikka jonkin verran aina kierron vaiheesta riippuen vuotoa tuleekin. Eipä minulla myöskään ole koskaan ollut hiivatulehdusta, kun en haudo pimppaani niissä.
Mullekkin pikkuhousunsuoja on pakollinen väline päivittäin olen aina märkä, gynenkin kans oon jutellu tästä ja sanoi et joillain on vaan luonnostaan kosteampi eli kaikki kunnossa alapäässä. Ajatukset harhailee kylläkin usein ja se osaltaan lisää märkyyttä, kiihotun tosi herkästi ihan pienestäkin ajattelusta ja kosteutta erittyy sillon paljon normaalin valkovuodon lisäksi.
Minä myös joudun käyttämään miltei joka päivä. Jos en käytä, vaihdan ainakin kerran pikkarit kesken päivän, joskus menee useamminkin. Ja nyt tyttäreni on "onnekseen" perinyt saman vaivan. Vähän aikaa meni niin, että saatoin olla ilmankin, mutta keski-iän tultua vaivakseni valkovuotokin taas lisääntyi. Mulla on vielä luonnostaan sellaista paksua liisteriä, mutta mitään vikaa kukaan gyne ei ole koskaan löytänyt.
Jos sun valkovuoto haisee noin voimakkaasti, niin kannattaa käydä lääkärissä. Normaali valkovuoto on lähes hajutonta.
Tietysti jos sun alapää haisee muuten esim. pesemättömyyden vuoksi niin asia erikseen.