Tarviiko muitten käyttää pikkuhousunsuojia päivittäin?
Mä käytän aina. Olen aina niin märkänä että pakko olla pikkuhousunsuoja kokoajan . Mulla on tullu valkovuotoa aina tosi paljon, eikä auta mikään muu konsti. Olen käynyt tutkimuksissa ja mitään ei ole vialla, minulla on vaan tällainen ominaisuus. kokoajan vaan vuotaa niin että jos en käyttäisi pikkuhousunsuojia saisin vaihtaa pikkareita monesti päivässä. Joskus on tullut märkä läntti ihan päällyshousuihin asti kun oon ollu ilman suojaa! Inhoon sitä tunnetta ku housut ihan märkinä.
Kommentit (135)
Itselläni tuo vuoto on aina kirkasta, ei mitään valkovuotomaista. Ihmetellyt olen monesti, mitä ihmettä tämä oikein on.
Erityisesti ylös noustessa välillä holahtaa niin että tuntee kun lämmin vuoto valuu, esim. aamuisin kun nousee sängystä tai töissä tietokoneella pitkään istumisen jälkeen...sillon on mentävä heti vessaan vaihtamaan kuiva suoja pöksyihin muuten voi valua ohi. En voi päivääkään olla ilman pikkuhousunsuojia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla vähän sama vaiva, kokoajan tarvetta pikkuhousunsuojille. Luonnonlahjakkuus.
Onneksi mun uusi työ sairaanhoitajana kirurgisella vähän hillitsee tätä vaivaa. Potilaat kyllä tykkää, kun olen kokoajan hyväntuulinen, en siis mitenkään takakireä. Jaksan heittää huulta jne.Valkovuoto = lahjakkuutta?
Miten sh:n työ hillitsee valkovuotoa?
Miten sun hyväntuulisuus liittyy valkovuotoon?Kiva, kun kysyit, odotinkin tuota. Minulla on nopea aineenvaihdunta ja on tietysti hyvä, että ei kärsi turhasta kuivuudesta. Sh:n työ nyt ei suoranaisesti liity asiaan.
Miten se edelleenkään liittyy lahjakkuuteen?
Mikä ehkäisy teillä on käytössä? Itsellä nimittäin olen huomannut isoja eroja tässä.
Kun olen nyt ollut ilman mitään hormoneja, mulla vuotaa menkkoja kohti hiukan enemmän valkoista, mutta normaaleissa määrin; yhdistelmäehkäisyn aikaan ei vuotanut juuri mitään, koskaan; raskaana ollessa en vuotanut yhtään mitään; keltarauhashormonilla (implantti) vuodon määrä oli järkyttävä ja olo koko ajan likainen, eikä voinut edes kuvitella olevansa ilman sidettä - housut olisivat hetkessä kastuneet läpimäriksi haaroista.
Minä kans ravasin gynellä kuin mielipuoli tutkituttamassa itseäni ja vuotojani, kun oli tuo implantti. Vakuuttelivat ja vakuuttelivat, ettei mitään vikaa ole. Vasta, kun implantin teho lakkasi ja huomasin vuotojeni normalisoituneen, tajusin ajatella koko asiaa.
Mä oon käyttäny jo teiniajoilta asti päivittäin, mulla on enemmän tai vähemmän märkänä pillu kokoajan aikapaljon kyllä riippuu mielikuvituksestakin tää. Vaihdan suojaa usein n.3-8 krt/pv, riippuen tilanteista. Että jos en käytä, niin pikkarit on läpimärät ja kastelee myös päällyshousutkin. Pikkarinsuojista ei ole tullut mitään ongelmia ikinä, joten miksipä en käyttäisi, kun olo tuntuu sillai mukavan raikkaalta.
Olen 29v. Oon käyttäny pikkuhousunsuojia joka päivä varmaan 12-13 vuotiaasta lähtien.
Ne päivät kun en käytä (ovat loppuneet/en ole muistanut ottaa mukaan jos olen muualla kuin kotona) ovat ällöttäviä! Pikkarit täynnä valkosta vuotoa joka mennyt jo päällihousuista läpi "kiva" :(
Ja ei, ei ole tulehdusta. Toisilla vaan pillu vuotaa enemmän kuin toisilla :D
Ei voi olla totta. Olen kyllä onnekas kun ei tuommoista vaivaa ole ikinä ollut. En ole ikinä suojia ostanut.
Päivittäin joudun käyttämään pikkuhounsuojia. Pillu vuotaa siinä määrin että pitää ainakin muutaman kerran vaihtaa päivän aikana tuo suoja. Ärsyttää vaan kun pitää käyttää noita suojia.
mutta en näköjään ole ainut pikkarisuojien säännöllinen käyttäjä.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän aina. Olen aina niin märkänä että pakko olla pikkuhousunsuoja kokoajan . Mulla on tullu valkovuotoa aina tosi paljon, eikä auta mikään muu konsti. Olen käynyt tutkimuksissa ja mitään ei ole vialla, minulla on vaan tällainen ominaisuus. kokoajan vaan vuotaa niin että jos en käyttäisi pikkuhousunsuojia saisin vaihtaa pikkareita monesti päivässä. Joskus on tullut märkä läntti ihan päällyshousuihin asti kun oon ollu ilman suojaa! Inhoon sitä tunnetta ku housut ihan märkinä.
Ilman sarvia ja hampaita niin ei kai niiden muiden tarvitse käyttää
En oikein ymmärrä enkä osaa samaistua näihin alapääongelmiin. Omani on aina ollut tosi vaivaton. En käytä ikinä pikkuhousunsuojaa, en ole ostanut varmaan 15 vuoteen. Piikkareissa ei ole melkeinpä ikinä valkovuotoa. Hiivatulehduksia ei ole ollut elämäni aikana kuin yksi. Yhdyntään kostun hyvin. Käytän menkkojen aikana tamponia. Sidettä jouduin käyttämään keskenmenon takia ja se oli kyllä kammottavaa, ei ikinä enää, jos ei ole pakko. Pikkunhousunauojat myös koen ällöttävinä. Veikkaan, että jos antaisitte niiden pillujenne saada tarpeeksi ilmaa ja tuulettua (nukkua esim ilman alushousuja) niin se ei vuotaisi koko ajan..
Voi luoja. Menkää nyt hyvät naiset lääkäriin ja pyytäkää ottamaan laaja viljely valkovuodostanne. Bakteerit, sienet, alkueliöt, kaikki tutkittava ja hoidettava. Haiseva valkovuoto joka pukkaa päivittäin päällyshousujen läpi ei ole normaalia. Hirveetä mennä vessaan näiden haisuleiden jälkeen. Koko koppi löyhkää sillille. Pikkuhousun suojaa vaan päälle ja homma jatkuu. Hyi hitto.yök. Terve ja puhdas pimppa ei haise.
Vierailija kirjoitti:
Miten teillä on noin paljon valkovuotoa, että ihan märältä tuntuu? Haiseeko se pahalle? Itselläni ei tule valkovuotoa kuin pissaa pyyhkiessä paperiin, mutta ei ikinä alkkareihin asti. Teininä kyllä tuli, mutta vain vähän ja ei haissut miltään. Nykyään alapää tuoksuu kyllä voimakkaammalle, että en sitten tiedä onko sekin joku vika, että sitä valkovuotoa ei tule kunnolla. Tulehduksia ei ole kokeiden mukaan.
Ei haise miltään.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt suojia, vaikka jonkin verran aina kierron vaiheesta riippuen vuotoa tuleekin. Eipä minulla myöskään ole koskaan ollut hiivatulehdusta, kun en haudo pimppaani niissä.
Ei koskaan ole minullakaan ollut tulehduksia. Ja käyttänyt phs:iä 20 vuotta joka ikinen päivä. Ei ne mitään haudo - hygienia kunniaan.
No mulla on ainakin ovulaation aikaan runsaasti valkovuotoa ja en halua pöksyjen kastuvan ja tahriintuvan. Suhteen alkuvaiheessa oli niin kuumaa, että piti miehen läsnäollessa muutenkin olla suoja pöksyssä :) kaipa normaali ihminen kostuu. Kosteuksissa on eroja. Mä pidän ihan terveenä sitä, että limakalvot ovat kosteat ja toimivat. Eipä tarvitse liukkareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mulla vähän sama vaiva, kokoajan tarvetta pikkuhousunsuojille. Luonnonlahjakkuus.
Onneksi mun uusi työ sairaanhoitajana kirurgisella vähän hillitsee tätä vaivaa. Potilaat kyllä tykkää, kun olen kokoajan hyväntuulinen, en siis mitenkään takakireä. Jaksan heittää huulta jne.Valkovuoto = lahjakkuutta?
Miten sh:n työ hillitsee valkovuotoa?
Miten sun hyväntuulisuus liittyy valkovuotoon?Kiva, kun kysyit, odotinkin tuota. Minulla on nopea aineenvaihdunta ja on tietysti hyvä, että ei kärsi turhasta kuivuudesta. Sh:n työ nyt ei suoranaisesti liity asiaan.
Miten se edelleenkään liittyy lahjakkuuteen?
Nopea aineenvaihdunta on hyvä asia monessa asiassa. Luonnonlahjakkuus on vähän eri asia kuin lahjakkuus. Vitsi vitsi.
Normaalisti en käytä, sillä koen että niistä aiheutuu ylimääräistä kutinaa ja ph-tasapaino-ongelmia. Nyt raskaana ollessa kuitenkin valkovuoto on sen verran runsasta, että pakko on käyttää joka päivä. Öisin olen ilman, että paikat saavat tuulettua.
Käytän aina, mutta otan pois sillon kun tuun "lopullisesti" kotiin niin etten enää oo lähössä mihinkään (enkä siis nukkuessä käytä tai jos oon koko päivän kotona tms). Ja käytän sen takia etten halua märkää länttiä housuihin(enkä tarkota pelkästään alushousuja vaan housuhousuja esim farkkuja). Kyllä, vuodan niin paljon. Ja kyllä, olen käynyt gynellä ja mitään ei ollut vialla ja ohjeeksi sain vain pikkuhousunsuojien käytön.
Päivittäin joudun käyttämään. Valkovuotoa tulee siinä määrin, että pakko käyttää, ja pitää  muutaman kerran vaihtaakin päivän aikana kuiva suoja varsinkin jos on kovin vaeltelevia ajatuksia. Ärsyttää vaan kun pitää käyttää aina suojia.
Mutta en näköjään ole ainut pikkarisuojien säännöllinen käyttäjä.
Mä en oo edes osaanu ajatella että joku käyttäis niitä joka päivä, mut näköjään yllättävän moni. mulla vaan ollu käsitys ettei sellai oo "normaalia" et päivittäin jotain vuotaa niin paljon et pitää suoja olla.
Kotona ollessa en käytä, vaihdan vaan housut tarpeen tullen mutta töihin ja kaupungille yms yleensä laitan suojan koska sen kanssa on vaan mukavampi olla.
Joka päivä käytän ja vaihdankin usein puhtaan suojan. Käytän koska pillu vuotaa jatkuvasti.