mitä aiotte tehdä jouluna?
Tiedän että tulee aika paljon etuajassa mutta mitäpä väliä sillä on? Niin mitä olette ajatelleet tehdä jouluna? Itse meinasin vetää lärvit. Kuinka monen muun jouluun kuuluu alkoholi ja känni?
Kommentit (55)
Juon kaljaa ja viiniä, nautin kuusen ja kynttilöiden luomasta tunnelmasta, katon tv:tä ja netflixiä, surffailen netissä, syön suolasta ja makeaa.. Laiskottelen ja nautin.
Minusta jouluun ei kuulu viina. Huomaa kuinka alkoholisti kansaa suomalaiset on. Meillä on selvä joulu. Suosittelen samaa kaikille
Joko se joulukoohotus alkaa...menee fiilikset koko joulusta, jos liian aikaisin suunnittelee.
Katellaan sit myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Joko se joulukoohotus alkaa...menee fiilikset koko joulusta, jos liian aikaisin suunnittelee.
Katellaan sit myöhemmin.
Mulla taas on toisin päin. Menee fiilis joulusta jos kaikki jää ihan viime päiville. Pari viimeistä viikkoa ennen joulua on itselläni pyhitetty fiilistelyyn, ystävien ja sukulaisten tapaamiseen ja yhdessä oloon. Joulupyhät on vaan sellainen ekstra, joka menee aina ihan liian äkkiä.
Vaan ymmärrän myös ihmisiä, joille sopii toinen tapa paljon paremmin.
Tiedossa tähän astisen elämäni toinen jouluni yksin. Viimeksi 2014 ja oli ihan hirveä. Itkin joka päivä yksinäisyyttäni ja söin pahaan olooni. Katsoin elokuvia. Tästä joulusta tulee luultavasti samanlainen. Viisi päivää neljän seinän sisällä, tai no neljä koska 22.12. la käyn helsingissä shoppailemassa. Su-ke sitten kotona, varmaan katson elokuvia ja koitan nukkua mahdollisimman paljon. T. 30 v vanhapiika
Ajattelin tehdä helilaaksoset eli linnoittaudun telkkarin eteen lojumaan ja käden ulottuville kaikkea hyvää ja leffat ja sarjat pyörimään. Kaipa sitä viiniäkin tulee nautiskeltua.
jouluaattona perinteiset joulusodat vanhempien kanssa viinalla höyrystettynä. Joulupäivänä nään naisystävän lapset ensimmäistä kertaa.
Meille tulee aattoa viettämään meidän viisihenkisen perheen lisäksi mun vanhemmat, kaksi sisarusta ja mun 89-vuotias mummu sekä miehen äiti. Ruokaa on runsaasti ja syödään pitkään ja hartaasti. Alkoholia on tarjolla alkumaljaksi shampanjaa ja ruoan kanssa joko puna- tai valkoviiniä. Vieraista ehkä 2-3 ottaa lasillisen, muut haluavat ruokansa kanssa mieluummin kivennäisvettä tai vaikka cokista. Miehen kanssa jatkamme sen alkumaljan jälkeen myös alkoholittomilla juomilla.
Joulupäivänä vieraaksi tulevat miehen isä, äitipuoli ja veli. Tarjoilut pysyvät samana.
Muutenkin juomme aika vähän eikä joulu ole tästä poikkeus.
Kunnon perseet uuteen vuoteen saakka :) Terv. 20v
Joulua kannattaa alkaa miettimään vasta aaton aattona, että jaksaa iloita tapaniin saakka. Mutta kun nyt kysyin, menemme sisarelleni syömään, juomaan ja juhlimaan.
Huvittaa nämä raittiina raivot, jotka mieluusti jakavat ainoaa ja oikeaa tapaansa olla ja elää.
Vierailija kirjoitti:
Minusta jouluun ei kuulu viina. Huomaa kuinka alkoholisti kansaa suomalaiset on. Meillä on selvä joulu. Suosittelen samaa kaikille
Oletko takakireä myös fyysisesti?
Teemme kuten oikeastaan aina noin parinkymmenen vuoden ajan. Olemme kotona ja vietämme perhejoulua - tosin perhe on hajonnut tässä matkan varrella, mutta aina kokoonnumme entiseen kotiini (ja exän nykyiseen siis) koko perheen voimin. Syömme hyvin, juomme vähän ja jaamme lahjoja. Pääpaino on hyvin syömisellä ja leppoisalla yhdessäololla. Joulu on mukavaa aikaa :)
Kuinka moni täällä aikoo vetää kännit jouluna? Käytättekö alkomahoolia?
En aio tehdä mitään. Todennäköisesti olen yksin kotona ja se ei mitenkään muuten eroa 364 päivästä vuodessa paitsi tunnen itseni entistäkin yksinäisemmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni täällä aikoo vetää kännit jouluna? Käytättekö alkomahoolia?
Meillä on ollut tapana viime vuosina lasten kasvettua isoiksi, kutsua ystävämme meille joulupäivän iltana syömään juustoja ( Mestarin herkun mainos tähän väliin) ja juomaan viiniä. Tästä on tullut tärkeä osa jouluperinteitä.
Ja pikkujouluihin kuuluu kyllä alkoholi myös. Aaton aterialla on joskus juotu lasi viiniä, mutta silloin olimme vierailulla ja siellä tarjottiin. Yleensä olemme joulun kotona
Vierailija kirjoitti:
En aio tehdä mitään. Todennäköisesti olen yksin kotona ja se ei mitenkään muuten eroa 364 päivästä vuodessa paitsi tunnen itseni entistäkin yksinäisemmäksi.
Voin vain kuvitella kuinka joulu ja ehkä muutkin pyhät saattavat olla kauheita, jos on yksin. EIkä siis ole yksin omasta toiveestaan. Voi, kun joku kutsuisi sinut mukaansa joulun viettoon.
Ei känniä mutta ehdottomasti (joulu)olutta ja ehkä punaviiniä. Glögi jää juomatta.
up