Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis mitä eroa on muka Saarioisten lihapullissa ja itse valmistetuissa lihapullissa?

Vierailija
29.08.2026 |

Pulla kuin pulla. Valmistaako jotkut ihmisJoukot vielä itse lihapullia? Valtavaa ajanhukkaa. Miksi mitään kannattaisi tehdä pidemmän kautta, kun kaiken ruoan voi ostaa eineshyllyltä. En käsitä. 

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisissa on kanannahkaa ja toisissa on sitä lihaa mitä sinne itse laitat.

Vierailija
2/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisissa on kanannahkaa ja toisissa on sitä lihaa mitä sinne itse laitat.

Mulla oli lapsena kaveri, jonka sukunimi oli Saarioinen - söin kerran heillä perheen äidin tekemiä erinomaisen maukkaita lihapullia. Eli Saarioisen lihapullat olivat parempia kuin Saarioisen, vaikka Saarioisen mainoksessa kehutaankin äidin ruoanlaittotaitoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näinhän se menee👴🏻💗

Vierailija
4/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä nyt muutenkaan mitään käsitä. Se me ollaan käsitetty.

Vierailija
5/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖÖÖÖÖH IHMISJOUKOT ÖÖÖÖÖÖH

Vierailija
6/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero on kuin yöllä ja päivällä. Ainakin minun tekemissä. 

Vierailija
7/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekeekö Saarioinen edes lihapullia?

Vierailija
8/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidit tekee toiset.

Vierailija
9/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sian- ja naudanliha 55 % (Suomi), sipuli, vesi, SOIJAproteiinivalmisteet, perunahiutale, KANANMUNA, kasviöljy (rypsi, rapsi), perunajauho, silava, jodioitu suola, mausteet (mm. paprika, valkopippuri), glukoosi.

Vierailija
10/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä nyt muutenkaan mitään käsitä. Se me ollaan käsitetty.

Mitä jos se vain esittää hullua. Esittää, ettei käsitä, ettei käsitä. Meneekö yli käsityskyvyn 

Vierailija
11/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maulla ei ole väliä tai ei vain osaa tehdä kunnon lihapullia (kunnolla tehtynä ei kaikkein helpoin ruoka), niin silloin einespullat voivat olla ihan hyvä vaihtoehto.  Ei se ole kuitenkaan "pulla kuin pulla". Lihapullissa on valtavia makueroja kuten muissakin ruokalajeissa.

Vierailija
12/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekeekö Saarioinen edes lihapullia?

Ei tee pelkkiä lihapullia. 

Vierailija
13/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole falafelin voittanutta.

Vierailija
14/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevalmistetuissa ei ole sahanpuruja ja teurasjätteitä. Palsamointiaineitakaan.

Vierailija
15/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saarioisten lihapullat kasvatetaan pimeässä. Pullat kylvetään varhain keväällä vastakynnettyyn hiesumaahan. Elokuussa pullat kerätään vihreinä ja viedään kypsytettäviksi pimeään luolaan, jonka lämpötila ja ilmankosteus ovat säädellyt. Tässä vaiheessa pullat saavat ruskean värinsä. Lihapullaluolia on suurimpien asutuskeskuksien alla. Onneksi peruskallio on Suomessa lähellä maan pintaa.

Vierailija
16/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juuri ollut uutinen missä kerrottiin kuinka eineksiä suotta arvostellaan. Saattavat olla monesti jopa itse tehtyä terveellisempi vaihtoehto. 

Vierailija
17/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö juuri ollut uutinen missä kerrottiin kuinka eineksiä suotta arvostellaan. Saattavat olla monesti jopa itse tehtyä terveellisempi vaihtoehto. 

Se on hyvä uutinen. Muutenkin kannattaa aina löytää sellainen uutinen tai mielipide, joka tukee omaa kuplaa. Ei kannata ajatella omilla aivoilla. 

Vierailija
18/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lihapullissa on naudan jauhelihaa, pilkottua sipulia, kermaa, kananmuna ja mausteet

Saarioisten lihapullissa taas on Sian- ja naudanliha 62 % (Suomi), vesi, sipuli, KANANMUNA, perunahiutale, SOIJAproteiinivalmisteet, jodioitu suola, glukoosi, mausteet (mm. SINAPINSIEMEN, chili, mustapippuri), hapettumisenestoaine (E 300).

Huomaatko eron ?!

Vierailija
19/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se ero että itsetehdyt on 100% lihaa. Saarioisen pierupullat maistuu paskalle ja on valmistettu jauhoista, nahasta ja persereijästä.

Vierailija
20/26 |
29.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihapullien syöminen on WT:tä. Etenkin jos käyttää ranskaista sipulikastiketta! Einespaska ja aromisuola haisee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän yksi