Siis mitä eroa on muka Saarioisten lihapullissa ja itse valmistetuissa lihapullissa?
Pulla kuin pulla. Valmistaako jotkut ihmisJoukot vielä itse lihapullia? Valtavaa ajanhukkaa. Miksi mitään kannattaisi tehdä pidemmän kautta, kun kaiken ruoan voi ostaa eineshyllyltä. En käsitä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Toisissa on kanannahkaa ja toisissa on sitä lihaa mitä sinne itse laitat.
Mulla oli lapsena kaveri, jonka sukunimi oli Saarioinen - söin kerran heillä perheen äidin tekemiä erinomaisen maukkaita lihapullia. Eli Saarioisen lihapullat olivat parempia kuin Saarioisen, vaikka Saarioisen mainoksessa kehutaankin äidin ruoanlaittotaitoja.
Sä nyt muutenkaan mitään käsitä. Se me ollaan käsitetty.
Ero on kuin yöllä ja päivällä. Ainakin minun tekemissä.
Tekeekö Saarioinen edes lihapullia?
Sian- ja naudanliha 55 % (Suomi), sipuli, vesi, SOIJAproteiinivalmisteet, perunahiutale, KANANMUNA, kasviöljy (rypsi, rapsi), perunajauho, silava, jodioitu suola, mausteet (mm. paprika, valkopippuri), glukoosi.
Vierailija kirjoitti:
Sä nyt muutenkaan mitään käsitä. Se me ollaan käsitetty.
Mitä jos se vain esittää hullua. Esittää, ettei käsitä, ettei käsitä. Meneekö yli käsityskyvyn
Jos maulla ei ole väliä tai ei vain osaa tehdä kunnon lihapullia (kunnolla tehtynä ei kaikkein helpoin ruoka), niin silloin einespullat voivat olla ihan hyvä vaihtoehto. Ei se ole kuitenkaan "pulla kuin pulla". Lihapullissa on valtavia makueroja kuten muissakin ruokalajeissa.
Vierailija kirjoitti:
Tekeekö Saarioinen edes lihapullia?
Ei tee pelkkiä lihapullia.
Itsevalmistetuissa ei ole sahanpuruja ja teurasjätteitä. Palsamointiaineitakaan.
Saarioisten lihapullat kasvatetaan pimeässä. Pullat kylvetään varhain keväällä vastakynnettyyn hiesumaahan. Elokuussa pullat kerätään vihreinä ja viedään kypsytettäviksi pimeään luolaan, jonka lämpötila ja ilmankosteus ovat säädellyt. Tässä vaiheessa pullat saavat ruskean värinsä. Lihapullaluolia on suurimpien asutuskeskuksien alla. Onneksi peruskallio on Suomessa lähellä maan pintaa.
Eikö juuri ollut uutinen missä kerrottiin kuinka eineksiä suotta arvostellaan. Saattavat olla monesti jopa itse tehtyä terveellisempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Eikö juuri ollut uutinen missä kerrottiin kuinka eineksiä suotta arvostellaan. Saattavat olla monesti jopa itse tehtyä terveellisempi vaihtoehto.
Se on hyvä uutinen. Muutenkin kannattaa aina löytää sellainen uutinen tai mielipide, joka tukee omaa kuplaa. Ei kannata ajatella omilla aivoilla.
Minun lihapullissa on naudan jauhelihaa, pilkottua sipulia, kermaa, kananmuna ja mausteet
Saarioisten lihapullissa taas on Sian- ja naudanliha 62 % (Suomi), vesi, sipuli, KANANMUNA, perunahiutale, SOIJAproteiinivalmisteet, jodioitu suola, glukoosi, mausteet (mm. SINAPINSIEMEN, chili, mustapippuri), hapettumisenestoaine (E 300).
Huomaatko eron ?!
No se ero että itsetehdyt on 100% lihaa. Saarioisen pierupullat maistuu paskalle ja on valmistettu jauhoista, nahasta ja persereijästä.
Lihapullien syöminen on WT:tä. Etenkin jos käyttää ranskaista sipulikastiketta! Einespaska ja aromisuola haisee!
Toisissa on kanannahkaa ja toisissa on sitä lihaa mitä sinne itse laitat.