mitä aiotte tehdä jouluna?
Tiedän että tulee aika paljon etuajassa mutta mitäpä väliä sillä on? Niin mitä olette ajatelleet tehdä jouluna? Itse meinasin vetää lärvit. Kuinka monen muun jouluun kuuluu alkoholi ja känni?
Kommentit (55)
Juuri puhuttiin miehen kanssa, että tänä vuonna taidetaan olla sen verran itsekkäitä, että vietetään aatto kotona ja ensimmäistä kertaa valmistetaan ihan oma jouluateria. Kahvilla voidaan illemmalla käydä miehen vanhempien luona, jossa siis normaalisti on aattoa vietetty, mutta nyt on sellainen olo että halutaan jo alkaa luoda ihan omia perinteitä, kun tuo esikoinenkin on jo sen ikäinen että pikkuhiljaa alkaa jotain tajuta ja muistaa. Tuli niin onnellinen olo kun saatiin tämä päätettyä, varsinkin viime joulusta jäi mulle tosi ahdistava olo. Vielä ei tosin ole kerrottu suunnitelmistamme muille, eli toivotaan ettei nyt saada tästä mitään sotaa aikaiseksi kenenkään kanssa.
Rauhallinen joulu miehen kanssa kahdestaan. Vuosiin en ole enää sukulaisia kiertänyt, asuvat sen verran kaukana. Emme varmaankaan tänä vuonna tee kinkkua tai muita jouluruokia, vaan jotain ihan muuta juhlavaa sapuskaa. Graavikalan toki teemme.
Viikonloppuna juuri ennen joulua on ohjelmassa joulukonsertti, ja haudoilla käynti. Aattona kuusen koristelu, riisipuuro, graavilohileivät ja joulurauhan julistus. Ulkoilua sään salliessa. Illallinen jo suhteellisen varhain, lahjojen jako, telkkaria ja lukemista. Luemme kirjoja muutenkin paljon, ja nyt on ihanan monta vapaapäivää! Toivoisin myös edes vähän lunta aatoksi.
Muutama jouluolut, ja ainakin itse tekemääni munatotia. Katsotaan, ostammeko myös pullon viiniä. Alkoholi ei ole jouluna tärkeää, paitsi tuo munatoti, johon ihastuin muutama vuosi sitten. Glögiä ei mene enää ollenkaan. Sitä saa jo ennen joulua pikkujouluissa ja muissa tilaisuuksissa ihan kyllästymiseen asti.
Joulu on ihanaa aikaa, vuoden parasta!
Tykkää tästä kommentista jos aiot olla jouluna KÄNNISSÄ!
En tykkää ryypiskellä jouluna vaan mielummin hiljentyä ja rauhoittua. Muina juhlapyhinä voi sitten ottaa alkoholia kuten vuoden vaihtuessa, juhannuksena ja vappunakin
jouluun nimenomaan kuuluu ryyppääminen. Se on mieleltään vajaa jos ei juo jouluna..
joulunahuppeli kirjoitti:
Tiedän että tulee aika paljon etuajassa mutta mitäpä väliä sillä on? Niin mitä olette ajatelleet tehdä jouluna? Itse meinasin vetää lärvit. Kuinka monen muun jouluun kuuluu alkoholi ja känni?
Otan paranneltua glögiä ja menen Vaasanaukiolle (Helsingissä).
Oman perheen kesken perinteisiä jouluruokia syöden ja nautiskellen. Käyn ehkä laulamassa joululauluja ennen aattoa, jos huvittaa. Lahjoja annetaan kohtuullisesti.
Työvuorot on vielä tulematta, joten vaihtoehtoja on kaksi; joko täydellinen joulu perheen kanssa tai helvetillinen joulu töissä.
Vierailija kirjoitti:
Tiedossa tähän astisen elämäni toinen jouluni yksin. Viimeksi 2014 ja oli ihan hirveä. Itkin joka päivä yksinäisyyttäni ja söin pahaan olooni. Katsoin elokuvia. Tästä joulusta tulee luultavasti samanlainen. Viisi päivää neljän seinän sisällä, tai no neljä koska 22.12. la käyn helsingissä shoppailemassa. Su-ke sitten kotona, varmaan katson elokuvia ja koitan nukkua mahdollisimman paljon. T. 30 v vanhapiika
Tällainen joulu mullekin tulee. Toivottavasti. Saako sinulta udella, kenen seurassa nuo joulut olet viettänyt jolloin et ole ollut yksin?
Itse olen lapsuudenperheeni seurassa jouluja viettänyt, ja tuntenut niin syvää yksinäisyyttä siellä muiden keskellä, että meinannut pää hajota. Nyt harkitsen voisinko tällä kertaa repäistä ja ilmoittaa olevani kotona, yksin. Ja paeta sitten juuri leffojen pariin unohtamaan hetkeksi kaikki huolet.
myöskin vanhapiika, 35v
Todennäköisesti vietän joulun absolutisti ystäväni kanssa. Syödään hyvin rentoutuen.
En ymmärrä näitä ketkä ette juo jouluna..Miten voi päästä edes tunnelmaan ilman viinaa? Siellä te tylsimykset istutte ympyrässä tonttulakit päässä ja juotte muumi limua..Huoh
Menen pettämään poikaystävääni kapakkaan
Luultavasti samaa kuin viime vuonna. Mennään miesystävän kanssa aamulla mun toisen pikkuveljen luo. Sinne tulee ainakin mun äiti ja ehkä toinenkin pikkuveli tyttöystävineen. Saunotaan vuoroissa ja laittaudutaan. Sitten pikkuhiljaa siirrytään meidän äidille ja siellä laitetaan jouluateria. Syödään ja sitten availlaan lahjoja. Sitten kahvitellaan ja vaan ollaan jonkin aikaa. Lopulta nuorin veli tyttöystävineen lähtee tyttöystävän perheen luo ja toinen veli vie minut ja mieheni kotiin.
Kotona sitten laitetaan toinen ateria (olen nyt kahtena jouluna laittanut kinkut ja muut höysteet ja meille on illalla tullut vieraita) ja mieheni veli ja pari ystävää tulevat syömään ja olemaan meille. Otetaan olutta, pelataan lautapelejä ja videopelejä. Ollaan ja pidetään hauskaa. Ja syödään paljon!:)
Meillä odotellaan pukkia tuomaan lahjoja. Sitte vedetään glögiä känniin saakka.