Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluapua.fi kartta avattu

Vierailija
01.11.2018 |

Ja jo yhden ammattikerjuri satutädin bongasin päässeen kanta-hämeessä listoille.

Kommentit (1265)

Vierailija
281/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika 15v vaatekoko XXL ja kengänkoko 44? Wtf? Saman perheen 9v. vaatekoko 152cm. Ihan oikeasti, järkyttävää. Tykkää elokuvista ja peleistä. 

Voisivat kyllä tykätä myös liikunnasta...

Ehkäpä vanhemmilla ei ole rahaa kustantaa harrastusta mitä lapsi haluaisi harrastaa, siinä helposti jäädäänkin makaamaan kotiin.

Vierailija
282/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toiveet: Jouluruokaa. Gluteeniton ja laktoositon ruokavalio sekä useita allergioita perheen äidillä."

No alapas nyt sitten tällaista järjestämään.

Ei ole kovin kallista itse tehdä joululaatikot gluteenittomina ja maidottomina. Eikä vaikeaa, mutta en lähtisi kenellekään tekemään itse. Voisin kyllä viedä jonkun perheenäidin kauppaan ja opastaa tekemään ne ruoat itse, mutta veikkaan, että se ei käy.

Kun saat ne yhteystiedot niin ehdota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman lähiseudun kartalla näkyi perhe, jolla myös 6 lasta ja toivomuslistalla oli pojalle lukionkirjat. Näihin koulukirjaostoksiin voisin osallistua. Olen peruseläkkeellä eikä varoja ole liikoja.

Aikoinaan, köyhänä yksinhuoltajana kovalla työllä ja säästämällä melkein kaikesta, jouduin oman poikani lukiokirjat hankkimaan.

Eikö nykyään opetus ole  siirtynyt aika paljon sähköiseksi ja tietokoneen saa lukiosta liisattua? En tiedä.

Tosin, asian vierestä, vaikka poikani on nyt PhD, ei töitä tunnu Suomesta löytyvän. Tämän päivän HS:ssä artikkeli tohtoritason työttömyydestä. Ymmärrän kuitenkin koulutuksen tärkeyden nykyaikana.

Luin saman. Lukiokirjat ovat kalliita ja varmasti paras lahja tulevaisuutta ajatellen minkä lapsi / nuori voi saada.

Haluaisin niin uskoa, että lukion kirjat menevät oikeasti tarpeeseen, mutta tuli myös mieleen että ne on helppo myydä hyvällä voitolla eteenpäin. Toivottavasti menevät käyttöön, vaikka kirjoja saa myös kirjastoista.

Toinen juttu mitä mietin on lahjojen ja tavaroiden kinuaminen vauvoille. Vauvat tai vuoden vanhat eivät tajua, onko joulu vai ei eivätkä he välitä jouluruuista. Lisäksi noin pienille saa vaatetta ja tavaraa kirpparilta pikkurahalla, koululaiset on eri juttu. Yleensä jouluruuat eivät edes ole niin lasten mieleen, herkut on tietysti eri juttu, mutta en tajua miksi jouluna pitäisi olla monta erilaista konvehtilaatikkoa.

Nimenomaan. Sitä paitsi äitiyspakkauksessa tulee riittävästi kaikkea, paljon vaatteita ja se lelukin. Pikkulapset muutenkin leikkivät vaikka kattiloilla ja kauhoilla.

No älä sitten vaivaa tällä asialla itseäsi ja ole auttamatta ketään, tai anna sitten jollekin vauvalle jouluavuksi kauha.

Tuossa puhuttiin pikkulapsista jotka leikkivät kauhoilla ja kattiloilla (päiväkodeissakin on paljon ihan käyttöesineitä leluina).

Tai ehkä eivät nykyään leiki kun kaikille lyödään ”pädi” käteen heti kun osaavat istua.

Vierailija
284/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poika 15v vaatekoko XXL ja kengänkoko 44? Wtf? Saman perheen 9v. vaatekoko 152cm. Ihan oikeasti, järkyttävää. Tykkää elokuvista ja peleistä. 

"Kengänkoko 44? Wtf?" --> Kengänkoko ei kyllä kerro mitään ihmisen painosta. Kuten ei tuo 9-vuotiaan vaatekoko senteissä. Oma 11-vuotiaani käyttää 164 cm kokoa, ja on hoikka.

Vierailija
285/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Toiveet: Jouluruokaa. Gluteeniton ja laktoositon ruokavalio sekä useita allergioita perheen äidillä."

Ei ole kovin kallista itse tehdä joululaatikot gluteenittomina ja maidottomina. Eikä vaikeaa, mutta en lähtisi kenellekään tekemään itse. Voisin kyllä viedä jonkun perheenäidin kauppaan ja opastaa tekemään ne ruoat itse, mutta veikkaan, että se ei käy.

En. Ei kelpaa kuitenkaan. 

Ja joo, voisin auttaa muutamaa perhettä, mutta en enää halua. Ihmisistä on tullut kiittämättömiä ja uusavuttomia, enkä halua tuhlata energiaani sellaiseen enää ollenkaan. Niin paljon voisivat tehdä joulunsa eteen ihan itsekin, mutta eivät kykene, osaa tai vain viitsi. 

Tänäkin vuonna lahjoitan muutaman roposen Punaiselle ristille ja Pelastusarmeijalle, ja vien kaappiin lojumaan jääneet vaatteeni ensi- ja turvakodille. Se saa luvan riittää. 

Vierailija
286/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, että 15-v kengänkoko voi olla 44.  Voihan ko.poika olla jo 190-senttinen. Vai oletko jotain pygmisukua, jossa aikuinen mies on 171 cm ja kengän koko 40.   Naiset kauttaaltaan 155 senttiä  ja yhtä leveitä ku pitkiä.

Vierailija
287/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä vanhemmilla ei ole rahaa kustantaa harrastusta mitä lapsi haluaisi harrastaa, siinä helposti jäädäänkin makaamaan kotiin.

Lenkkeily ei maksa mitään. 

Vierailija
288/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.tempera.com/shop/contents/fi/d186_Copic_Ciao.html

Saahan sitä harrastaa, mutta... 90 €/20 tussia?! Nämä 12-vuotiaalle. Noiden kanssa pitää käyttää erityispaperia: tavallinen paperi imee tussin kuiviin.

Itse opiskelen sisustussuunnittelua ja on puhuttu noista tusseista. Ensi vuoden puolelle pitää kaavailla 100 euron tussihankinta mahdollista ammattia varten.

Voihan olla, että lapsesta tulee mangataiteen Picasso ja tussit ovat välttämättömät, mutta ehkä ei...

Vierailija
289/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näissä kohti se älykkyysosamäärän huomaa.. Ihmiset, jotka lisääntyy hallitsemattomasti seurauksia miettimättä on vaan yksinkertaisesti tyhmiä. Hirveän hankala ohjata näitä tapauksia mihinkään suuntaan, kun toinen ei ymmärrä elämän perusreaaliteetteja.

Vierailija
290/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Ei kelpaa kuitenkaan. 

Ja joo, voisin auttaa muutamaa perhettä, mutta en enää halua. Ihmisistä on tullut kiittämättömiä ja uusavuttomia, enkä halua tuhlata energiaani sellaiseen enää ollenkaan. Niin paljon voisivat tehdä joulunsa eteen ihan itsekin, mutta eivät kykene, osaa tai vain viitsi. 

Tänäkin vuonna lahjoitan muutaman roposen Punaiselle ristille ja Pelastusarmeijalle, ja vien kaappiin lojumaan jääneet vaatteeni ensi- ja turvakodille. Se saa luvan riittää. 

Tämä! Ja vanhat tekstiilit eläinyhdistykselle!

Vierailija
291/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.tempera.com/shop/contents/fi/d186_Copic_Ciao.html

Saahan sitä harrastaa, mutta... 90 €/20 tussia?! Nämä 12-vuotiaalle. Noiden kanssa pitää käyttää erityispaperia: tavallinen paperi imee tussin kuiviin.

Itse opiskelen sisustussuunnittelua ja on puhuttu noista tusseista. Ensi vuoden puolelle pitää kaavailla 100 euron tussihankinta mahdollista ammattia varten.

Voihan olla, että lapsesta tulee mangataiteen Picasso ja tussit ovat välttämättömät, mutta ehkä ei...

Minä ammattikuvittajana kauhistelin samaa. Nuorille harjoitusvälineiksi riittää halvemmatkin kamat. Muistan ite nuorena miten just piirtämisestä innostuneiden piti saada ammattilaispaperilehtiöt, jotka maksaa monta kymppiä. Itse tuhersin tulostuspaperille, toimi ihan hyvin lyijykynien kanssa. Edelleen ammattilaiskäytössä on vähän halvempaa kamaa, jossa on kuitenkin hyvä hinta-laatusuhde.

Vierailija
292/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaa myös Jouluapua Espoossa, siellä ihan oikeita autettavia.

Vierailija
293/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun ei ne Jouluapua-mammat halua pelkkiä raaka-aineita vaan isot ja valmiit, mehukkaat laatikot.

Vierailija
294/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsokaa myös Jouluapua Espoossa, siellä ihan oikeita autettavia.

Lol.

Vierailija
295/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tilata niille Kiinasta mahdollisimman halvalla jotain.

Vierailija
296/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluruuistahan tuossa puhuttiin, eivät siis pelkkiä laatikoita ole vailla.

Vierailija
297/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ois perheen yhteinen lenkkeily / kävelyllä käynti, retkeily, pallopelit pihalla lähikentällä jne...

Näihin on köyhälläkin mahdollisuus. Ei niihin enään 9v helposti innostu jos ei ole pienestä pitäen opeteltu liikkumaan.

Mutta rahasta liikunta ei ole kiinni.

Vierailija
298/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuh, tuolla törmäsin johonkin pitkään selitykseen, että kurjaa ja köyhää on, masennusta ja miehellä selkäkin kipeä yms. Lisäksi oli selitys, kuinka mitään ei jaksa nyt millään tehdä, ei edes kotihommia, kun kaikki aika ja vähäiset voimavarat menevät Kelan ja sosiaalitoimen kanssa säätämiseen.

Ihan oikeasti, kuka nuo kuvaukset oikein kirjoittaa? Hakijat itse, vai joku jouluapua -välikäsi? Eikö voisi hieman miettiä, millaisen kuvan antaa. Kyllä mä voisin auttaakin, mutta kun selitykset on niin ihmellisen kuuloisia, tähän tyyliin: perhe, jossa 4 lasta, mies ollut 10 vuotta työttömänä, selkäkin kipuilee välillä niin paljon, että ei mitään hommia oikein jaksa tehdä (lapsia sentään on jaksanut...), äiti on masentunut, ahdistunut, elävät tuilla, talokin taitaa olla homeessa, joka pahentaa oloa ja lisää stressiä. Lapsia neljä, joista kolmella erityislapsidiagnoosit, yhdellä lisäksi kampurajalka ja kierot silmät. Koira auttaa jaksamaan arjessa ja piristää lapsia, mutta koiran eläinlääkärikulutkin ovat tulleet yllätyksinä tänä syksynä. Joulun tulo ahdistaa todella paljon, kun lapset niin haluaisivat edes pienet lahjat ja ovat puhuneet niin kauan jo joulusta...ja plaaplaaplaa plaaplaaa...

Vierailija
299/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouluruuistahan tuossa puhuttiin, eivät siis pelkkiä laatikoita ole vailla.

Ei tietenkään. Ollaan naama norsunvitulla, jos ei mukana ole kinkkua, rosollia, graavilohta, torttuja, pipareita ja isoja suklaakonvehtirasioita. 

Vierailija
300/1265 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin tilata niille Kiinasta mahdollisimman halvalla jotain.

Tuhannen kortsun pakkauksen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi seitsemän