Kaveri lainaa peräkärryäni "kevyen" muuttokuormaan. Kesken illan tuleekin soitto että kaverin matka on päättynyt ajokieltoon.
Selviää että kärryssä on massiivinen ylikuorma, se on lastattu väärin ja huolimattomasti ja ettei sitä olisi lainkaan saanut vetää kaverin autolla.
Lähdetään avovaimon kanssa parhaillaan katsomaan tilannetta. Tehdään vielä niin että vaimo ajaa ja minä seuraan apukuskin paikalta keskustelun kulkua. Aikaa on n. 40 minuuttia. Onko ehdotuksia siitä mitä tehdään?
Kommentit (42)
Nyt ollaan paikalla ja ylikuormaa on. Kärryssä on jouset pohjassa. Jostain syystä poliisi on vielä täällä. Jos nyt tehdään niin että lempataan kärry tyhjäksi ja annetaan kaverin miettiä kuormaa myöhemmin.
Pakuovelle.com paikalle, kaveri muuttamaan sillä ja sinä otat tyhjennetyn kärrin ja ajat lähimpään baariin vetämään kännit....sullahan on kuski mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonekaluista ei saa ylikuormaa vaikka lastais kuinka,vai oliko betoniset huonekalut?
Eikä varsinkaan tule mitään ajokieltoja,,Porvoon juttuja.
Sanoiko kukaan mitä piti kuljettaa?
Joo tuo avaaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonekaluista ei saa ylikuormaa vaikka lastais kuinka,vai oliko betoniset huonekalut?
Eikä varsinkaan tule mitään ajokieltoja,,Porvoon juttuja.
Sanoiko kukaan mitä piti kuljettaa?
Joo tuo avaaja.
Puhuttiin muuttokuormasta. Siinä voi olla muutakin kun huonekaluja.
Vierailija kirjoitti:
Selviää että kärryssä on massiivinen ylikuorma, se on lastattu väärin ja huolimattomasti ja ettei sitä olisi lainkaan saanut vetää kaverin autolla.
Lähdetään avovaimon kanssa parhaillaan katsomaan tilannetta. Tehdään vielä niin että vaimo ajaa ja minä seuraan apukuskin paikalta keskustelun kulkua. Aikaa on n. 40 minuuttia. Onko ehdotuksia siitä mitä tehdään?
Miksi lainasit kärryä jonka ristiinkytkentä ei kaverin autoon käy?
Tuliko kaverin auto yllätyksenä muka?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaajat 2 ja 3 sen jo kertoivatkin. Kaverin hölmöily ei kuulu sulle, hoitakoon oman mokansa jälkipyykit itse.
Voiko minua (tai vaimoa) syyttää mistään jos esimerkiksi sade tuhoaa kaverin elektroniikan?
Ihan niinku se "elektroniikka" ei mahtuisi jonkun teidän autoon tai pressun alle.
Vai ylilastasiko kaverisi muka peräkärrysi kuomusta läpi?
Vierailija kirjoitti:
Nyt ollaan paikalla ja ylikuormaa on. Kärryssä on jouset pohjassa. Jostain syystä poliisi on vielä täällä. Jos nyt tehdään niin että lempataan kärry tyhjäksi ja annetaan kaverin miettiä kuormaa myöhemmin.
Pilasit lopullisesti alunperinkin 2/5 provon.
Mars kirjoituskursseille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdetään avovaimon kanssa parhaillaan katsomaan tilannetta. Tehdään vielä niin että vaimo ajaa ja minä seuraan apukuskin paikalta keskustelun kulkua. Aikaa on n. 40 minuuttia. Onko ehdotuksia siitä mitä tehdään?Miksi lainasit kärryä jonka ristiinkytkentä ei kaverin autoon käy?
Tiedän mikä auto hänellä on ja kerroin millaisella autolla kärryäni saa vetää. Oletin että hän tekee oikean päätöksen sen tiedon perusteella.
Aikoinaan minulta pyydettiin apua auton ja peräkärryn kanssa. Tottakai laitoin muulin kiinni autoon ja ajoin paikallisen rautakaupan pihaan. Kaveria pitää auttaa aina! No auttaminen loppui nopsaan kun sain tietää mitä pitäisi kuljettaa 40 km matka....
Vuolukivet mistä tehdään takka! Painoa n. 1200kg ja minun muulin kantavuus n. 500 kiloa. Kuulemma peräkärry kestää hieman enemmän painoa. Sanoin joo voi olla mutta minun pinna ei kestä ääliöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähdetään avovaimon kanssa parhaillaan katsomaan tilannetta. Tehdään vielä niin että vaimo ajaa ja minä seuraan apukuskin paikalta keskustelun kulkua. Aikaa on n. 40 minuuttia. Onko ehdotuksia siitä mitä tehdään?Miksi lainasit kärryä jonka ristiinkytkentä ei kaverin autoon käy?
Tiedän mikä auto hänellä on ja kerroin millaisella autolla kärryäni saa vetää. Oletin että hän tekee oikean päätöksen sen tiedon perusteella.
Porvoon poliisi varmaan siunailee mielessään että nyt saatiin peräkärryn omistaja paikalle ja päästään purkamaan ylimääräiset henkilöautoon, mutta kaveri vain somettaa :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastaajat 2 ja 3 sen jo kertoivatkin. Kaverin hölmöily ei kuulu sulle, hoitakoon oman mokansa jälkipyykit itse.
Voiko minua (tai vaimoa) syyttää mistään jos esimerkiksi sade tuhoaa kaverin elektroniikan?
Ihan niinku se "elektroniikka" ei mahtuisi jonkun teidän autoon tai pressun alle.
Ei kaikissa kärryissä ole kuomua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikissa kärryissä ole kuomua.
No sittenhän se kastuu muutenkin??
Vaihdoin peräkärryyn ja omaan autoon 13-piikkisen sähköliittimen siltä varalta että joku kysyy lainaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvoon poliisi varmaan siunailee mielessään että nyt saatiin peräkärryn omistaja paikalle ja päästään purkamaan ylimääräiset henkilöautoon, mutta kaveri vain somettaa :D
Porvoon poliisi kysyy, että "mitä ne asiaan sanoo av:llä? Miten tehdään?" 😂😂😂
0/5
Vierailija kirjoitti:
Aika hurjan painavia tavaroita jos kerran "muutokuormasta" saa ylipainoa normaaliin peräkärryyn.
Mikä telttakärry oikein on kyseessä?
Ei voida. Paitsi av:n ääliöt, jotka nyt syyllistää kaikkia kaikesta.