Kaveri lainaa peräkärryäni "kevyen" muuttokuormaan. Kesken illan tuleekin soitto että kaverin matka on päättynyt ajokieltoon.
Selviää että kärryssä on massiivinen ylikuorma, se on lastattu väärin ja huolimattomasti ja ettei sitä olisi lainkaan saanut vetää kaverin autolla.
Lähdetään avovaimon kanssa parhaillaan katsomaan tilannetta. Tehdään vielä niin että vaimo ajaa ja minä seuraan apukuskin paikalta keskustelun kulkua. Aikaa on n. 40 minuuttia. Onko ehdotuksia siitä mitä tehdään?
Kommentit (42)
Puratte lastin tien viereen, napsautatte kärryn oman auton perään ja ajelette kotiin.
Puratte tietysti (yli)kuorman kaverin auton viereen, otatte kärryn kyytiin ja palaatte kotiin.
Vastaajat 2 ja 3 sen jo kertoivatkin. Kaverin hölmöily ei kuulu sulle, hoitakoon oman mokansa jälkipyykit itse.
Vierailija kirjoitti:
Vastaajat 2 ja 3 sen jo kertoivatkin. Kaverin hölmöily ei kuulu sulle, hoitakoon oman mokansa jälkipyykit itse.
Voiko minua (tai vaimoa) syyttää mistään jos esimerkiksi sade tuhoaa kaverin elektroniikan?
Käännyt takaisin kotiin ja odotat että kaveri palauttaa lainaamansa kärryn.
Vierailija kirjoitti:
Käännyt takaisin kotiin ja odotat että kaveri palauttaa lainaamansa kärryn.
Juttujen mukaan ei ole tapahtumassa vähään aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko minua (tai vaimoa) syyttää mistään jos esimerkiksi sade tuhoaa kaverin elektroniikan?
Voidaan.
Jeesaa kaveriasi tämä kerta ja älä enää ikinä uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaveri edelleen siellä paikan päällä? Pistätte hänet tyhjentämään kuormansa itse, niin vastuu on hänen. Tietysti voitte olla kilttejä ja odottaa sen aikaa, että kaveri tilaa kamoilleen kuljetuksen.
Kaveri soittaa jostain itselleen muuttoauton tai jotain vastaavaa. Hän purkaa tavarat kärrystä siihen muuttoautoon ja luovuttaa peräkärryn teille. Kaveri saa itse keksiä miten hoitaa autonsa pois sieltä tai sitten jompi kumpi teistä hyvää hyvyyttään ajaa sen kaverin auton sieltä tienposkesta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko kaveri edelleen siellä paikan päällä? Pistätte hänet tyhjentämään kuormansa itse, niin vastuu on hänen. Tietysti voitte olla kilttejä ja odottaa sen aikaa, että kaveri tilaa kamoilleen kuljetuksen.
Jättääkö poliisi tekijän paikan päälle kun jää tällaisesta kiinni? Miksi jättäisi? Mikä estäisi lähtemästä uudelleen ajamaan kun poliisi on poistunut paikalta?
Huonekaluista ei saa ylikuormaa vaikka lastais kuinka,vai oliko betoniset huonekalut?
Eikä varsinkaan tule mitään ajokieltoja,,Porvoon juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jättääkö poliisi tekijän paikan päälle kun jää tällaisesta kiinni? Miksi jättäisi? Mikä estäisi lähtemästä uudelleen ajamaan kun poliisi on poistunut paikalta?
No mikä estää ajamasta huomenna? Ei se poliisi ajokieltoon määrättyä kuukausikaupalla seuraa... Eikä niitä muuten vaan ajokortittomia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi jättääkin, mutta seuraa tilannetta. Eli saattavat jäädä lähistölle kytikselle. Jos sama kuski lähtee saman kuorman kanssa liikkelle, se onkin sitten vähän isompi juttu sen jälkeen. Eli ei kannata kokeilla onnea.
Vierailija kirjoitti:
Huonekaluista ei saa ylikuormaa vaikka lastais kuinka,vai oliko betoniset huonekalut?
Sanoiko kukaan mitä piti kuljettaa?
Kun kohtelet kaveriasi noin huonosti, niin mietin millaista kohtelua saa se joka ei ole kaverisi.
Silloin kun tuli C1 luokan ajoneuvoja suomeen, kytät ratsasivat rallien aikaan kuljetuskalustoja.
C1 luokan vetoauto ja traileri vaatii joko C1E tai CE kortin eikä C1E kortillisia ollut ollenkaan silloin koska oli ihan uusi ajoneuvoluokka.
Jos riittävää korttia ei löytynyt jäi kärri autoineen siihen niin pitkäksi aikaa että löytyi riittävän kortin omaava kuski.
Aivan järjetöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoiko kukaan mitä piti kuljettaa?
Otsikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voidaan.
Jeesaa kaveriasi tämä kerta ja älä enää ikinä uudestaan.
Älä jaksa. Ei ap:ta voida syyttää jonkun toisen tyhmyydestä. Rekisteriotteesta pystyy yksiselitteisesti tarkistamaan, millaista peräkärryä ko. ajoneuvolla saa vetää. Jos kaveri ei ole sitä tsekannut, niin bad for him. Ihan sen oma moka, ei kenenkään muun.
Ei harmainta hajua!