Sukupuolettomat
Mikä on teidän mielipiteenne sukupuolettomista henkilöistä? Perustelkaa vastauksenne olisi mukava saada erinäkökulmia asiasta.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin oppia ymmärtämään tätä asiaa paremmin, joten te asiasta tietävät, kertokaa mulle tämä: mikä on muunsukupuolinen? Käsittääkseni sukupuoleton ja muunsukupuolinen ovat kaksi eri asiaa, mutta mitä eroa näillä käsitteillä on? Sukupuolettoman ymmärrän, eli ei koe olevansa mies eikä nainen, mutta en ymmärrä mikä se muu sukupuoli sitten on ja miten sen voi kokea. Vai onko sukupuolettomuus ja muunsukupuolisuus sittenkin sama asia?
Kukaan ei tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin oppia ymmärtämään tätä asiaa paremmin, joten te asiasta tietävät, kertokaa mulle tämä: mikä on muunsukupuolinen? Käsittääkseni sukupuoleton ja muunsukupuolinen ovat kaksi eri asiaa, mutta mitä eroa näillä käsitteillä on? Sukupuolettoman ymmärrän, eli ei koe olevansa mies eikä nainen, mutta en ymmärrä mikä se muu sukupuoli sitten on ja miten sen voi kokea. Vai onko sukupuolettomuus ja muunsukupuolisuus sittenkin sama asia?
Vierailija kirjoitti:
Mitä noita miettimään, ihan joutavaa höpinää.
Siksi, että tämä on nykyaikana todellinen ilmiö. Minusta taas on joutavaa pistää pää pensaaseen ja kuvitella, ettei muunsukupuolisia tai transihmisiä ole olemassa. Siksi kysyin, koska en tiedä enkä ymmärrä, mutta haluan tietää ja ymmärtää. Kysynpä siis uudestaan, osaako kukaan asiaa tunteva vastata yllä olevaan kysymykseeni muunsukupuolisuudesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että tämä on nykyaikana todellinen ilmiö. Minusta taas on joutavaa pistää pää pensaaseen ja kuvitella, ettei muunsukupuolisia tai transihmisiä ole olemassa. Siksi kysyin, koska en tiedä enkä ymmärrä, mutta haluan tietää ja ymmärtää. Kysynpä siis uudestaan, osaako kukaan asiaa tunteva vastata yllä olevaan kysymykseeni muunsukupuolisuudesta?
Kannattaako sitä kaikkea huuhaata edes yrittää ymmärtää, vaikka olisi miten trendikästä. Minusta voisit ajatella ihan omilla aivoilla, tuntuuko sinusta ihan järkeviltä ja todellisilta nämä jutut, vai oisko takana pelkkä huuhaatrendi omine uudissanoineen ja hienosteluineen.
Ei meillä ole edelleenkään sukupuolina kuin nainen ja mies, kaikki muu on ihmisen itse keksimää fantasiaa. Sukupuoli on vain ja ainoastaan anatominen määritelmä, ei se vaihdu sen mukaan mistä asioista pitää tai miltä haluaa näyttää.
Sateenkaaripiirit tuntuvat pitävän yllä hyvin vanhakantaisia sukupuoliroolikäsityksiä, ja jos joku vähänkin niistä poikkeaa, hänelle mielellään keksitään aivan uusi sukupuoli tai väitetään ettei ihmisellä ole sukupuolta ollenkaan. No sellaista luonnonoikkua tuskin on koskaan syntynyt, ainakaan pitkäikäistä, jolla ei olisi genitaaleja. Mistä sellainen olento edes pissisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muutu AV:lla. Samat öyhöttäjät luennoimassa ja foliohattu tehtailemassa "mielipiteitään" saarnaamisen kera tästä tietystä aiheesta. Teistä tulisi hyviä evankelistoja. Siihen ainakin rahkeet riittäisivät.
Millä perusteella nyt tämä sinun mielipiteesi olisi yhtään sen rakentavampi?
P.s. Itse palstaillut noin vuodesta 2014, ja ensimmäistä kertaa nyt keskustellut tästä aiheesta.
SIllä että hiljaisuus on viisauden merkki ja joskus edellytys. Kyllä näistä kommenteista näkee kuka on kommentoinut aiheesta ennenkin. Joillain paistaa vahvasti vielä se kuuluisa agendakin sieltä kommentin välistä. Samaa öyhöyttämistä. Nothing new.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei muutu AV:lla. Samat öyhöttäjät luennoimassa ja foliohattu tehtailemassa "mielipiteitään" saarnaamisen kera tästä tietystä aiheesta. Teistä tulisi hyviä evankelistoja. Siihen ainakin rahkeet riittäisivät.
P.s. Itse palstaillut noin vuodesta 2014, ja ensimmäistä kertaa nyt keskustellut tästä aiheesta.
SIllä että hiljaisuus on viisauden merkki ja joskus edellytys. Kyllä näistä kommenteista näkee kuka on kommentoinut aiheesta ennenkin. Joillain paistaa vahvasti vielä se kuuluisa agendakin sieltä kommentin välistä. Samaa öyhöyttämistä. Nothing new.
Ehkä tässä kohtaa siten sinun kannattaisi elää kuten julistat, ja jatkossa sitten toteuttaa viisauttasi.. Hiljentymällä keskustelupalstalla. Just sayin'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvittelet kyllä nyt omiasi, itse suhtaudun vain realistisesti tähän ilmiöön, ei ole mitään agendaa takana. Jos ihminen ei usko näihin "sateenkaarimarginaalin" kotkotuksiin, ei se tarkota että ihminen olisi esim persu ja jotenkin öyh öttäisi, mitä sillä sitten tarkotatkin.
Ihan tavallinen pulliainen olen ainakin minä, en öyhöttäjä enkä mikään muukaan marginaalihih hu li, ja sukupuolia on kaksi, ja sukupuoli on anatominen määritelmä, ei se liity siihen mikä on ihmisen luonne ja unelmat. Enkä tätä m ielipidettä muuta niin kauan kuin elän.
En oo se kelle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako sitä kaikkea huuhaata edes yrittää ymmärtää, vaikka olisi miten trendikästä. Minusta voisit ajatella ihan omilla aivoilla, tuntuuko sinusta ihan järkeviltä ja todellisilta nämä jutut, vai oisko takana pelkkä huuhaatrendi omine uudissanoineen ja hienosteluineen.
Ei meillä ole edelleenkään sukupuolina kuin nainen ja mies, kaikki muu on ihmisen itse keksimää fantasiaa. Sukupuoli on vain ja ainoastaan anatominen määritelmä, ei se vaihdu sen mukaan mistä asioista pitää tai miltä haluaa näyttää.Sateenkaaripiirit tuntuvat pitävän yllä hyvin vanhakantaisia sukupuoliroolikäsityksiä, ja jos joku vähänkin niistä poikkeaa, hänelle mielellään keksitään aivan uusi sukupuoli tai väitetään ettei ihmisellä ole sukupuolta ollenkaan. No sellaista luonnonoikkua tuskin on koskaan syntynyt, ainakaan pitkäikäistä, jolla ei olisi genitaaleja. Mistä sellainen olento edes pissisi.
Sen tiedän, että aina on ollut ihmisiä, jotka eivät istu siihen sukupuoleen, joka heillä jalkojen välissä on. Tämä on fakta, jota biologiasta hokeminen ei poista. Kyseessä ei siis ole uusi asia. Toki varmasti näissä asioissa osa ihmisistä menee liian pitkälle, mutta koska kyseessä on oikeasti olemassaoleva ilmiö, haluan kuulla siitä lisää ja ymmärtää sitä. Luonteeseeni ei vain sovi jääräpäinen silmien sulkeminen kaikelta, mikä ei sovi omaan maailmankuvaani.
En myöskään halua loukata toisia. Se ei ole minulta pois, jos joku kokee olevansa muunsukupuolinen, eikä mieleeni edes tulisi mennä sanomaan jollekulle että hei, mä muuten tiedän paremmin kuin sä itse mikä sä olet ja mitkä sun tunteista on oikeita ja valideja. Yksinkertaisesti kiinnostaa kuulla mistä tässä ilmiössä on kyse. Mutta harmi kyllä ilmeisesti kukaan täällä ei osaa kertoa asiasta.
Sinä siis rinnastat tätä ilmiötä kritisoivat kristilliseen oikeistoon, vai mikä on viestisi pointti? Vai vastapuoliko se sinun mielestäsi saarnaa, vai kuka? En oikein ymmärrä.