Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tietokoneen takuuhuollon kesto, korvaus myöhästymisestä?

Vierailija
01.11.2018 |

Mikä on tietokoneen takuuhuollolle kohtuullinen aika? Entä saako viivästyneestä huollosta jotain korvauksia, ja mikä aika lasketaan viivätymiseksi, onko kokemuksia?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullinen aika vaihtelee, se lukee siinä paperissa jonka olet saanut ostohetkellä.

Voi olla että jälleenmyyjä ei itse huolla konetta, vaan lähettää koneen valmistajalle huollettavaksi. Ja sehän voi olla kaukanakin, vaikka yleensä kuitenkin jossain Euroopassa.

Vierailija
2/8 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, mitään ei korvata, jos suuressa armossaan edes takuunalaisen vian saavat korjattua, saat olla kiitollinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohtuullinen aika vaihtelee, se lukee siinä paperissa jonka olet saanut ostohetkellä.

Voi olla että jälleenmyyjä ei itse huolla konetta, vaan lähettää koneen valmistajalle huollettavaksi. Ja sehän voi olla kaukanakin, vaikka yleensä kuitenkin jossain Euroopassa.

En mitään papereita saanut, mutta netistä löytyy tämä:

'Huoltoaika-arvio on noin 10-15 arkipäivää. Osa Verkkokauppa.com Oyj:ssä myytävistä tuotteista joudutaan toimittamaan ulkomaille huoltoon, koska Suomessa ei ole valmistajan valtuuttamaa huoltoa. Tällöin arvioitu huoltoaika-arvio on noin 10-20 arkipäivää.'

Ulkomaille meni, mutta jos viipyy vaikka kaksi kuukautta huollossa, voiko jotain hyvitystä hakea?

Vierailija
4/8 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua

Vierailija
5/8 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluttajavirasto on linjannut, että esim. kännykän huolto saa kestää kaksi viikkoa normaalitilanteessa ja neljä viikkoa jos on joku hankala tapaus. Kahden viikon jälkeen voi periaatteessa vaatia korvaavaa laitetta käyttöön huollon ajaksi. Minun mielestäni kannettavaan voi soveltaa samoja sääntöjä.

P.S. Älä osta ensi kerralla Mäkkiä niin jää rahaa varakoneeseenkin. ;)

Vierailija
6/8 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Applella on todella nopea huolto Suomessa, yleensä vain pari arkipäivää kestää. Esim. Lenovot ilman huoltolaajennuksia huolletaan Saksassa, ja niissä menee se kuukausi.

Vierailija
7/8 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Applella on todella nopea huolto Suomessa, yleensä vain pari arkipäivää kestää. Esim. Lenovot ilman huoltolaajennuksia huolletaan Saksassa, ja niissä menee se kuukausi.

Kai se on nopea kun ei niitä Mäkkejä voi juuri mitenkään huoltaa. Uusi tai kierrätysosista koottu vaihtolaite kouraan.

Jos laite oikeasti menee huoltoon niin kyllä siinä kestää ihan samalla lailla kuin muillakin.

Vierailija
8/8 |
01.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuluttajavirasto on linjannut, että esim. kännykän huolto saa kestää kaksi viikkoa normaalitilanteessa ja neljä viikkoa jos on joku hankala tapaus. Kahden viikon jälkeen voi periaatteessa vaatia korvaavaa laitetta käyttöön huollon ajaksi. Minun mielestäni kannettavaan voi soveltaa samoja sääntöjä.

Ei kyseessä ole Mäkki, ihan liian suljettu järjestelmä minulle, iPad ja iPhone kuitenkin käytössä.

Varakone piti hommata, ilman en voi olla, käytetyn ihan hyvän Dellin ostin verkosta plus ohjelmalisenssit.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä