Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vastataudissa. Pomo: "Onhan meillä kultapieni töissäkin vessoja."

Vierailija
01.11.2018 |

Pakko avautua. Ihan uskomaton ääliö pomona. Minä yli 38 asteen kuumeessa ja vatsataudissa (molemmista päistä), ilmoitus pomolle, että jään kotiin sairastamaan, kommettina tuo otsikon mukainen. Sanoin, että on toki, mutta en silti tule paikalle kaikkia sairastuttamaan, enkä todellakaan ole siinä kunnossa, että saisin työni hoidettua (työ on asiakaspalvelua). Pomolta syyllistys: nyt ei todellakaan ole aikaa pitää vapaata, ja kaikilla on riittävästi töitä muutenkin ilman, että joutuisivat tekemään minunkin työni. Löin luurin korvaan ja panin puhelimen kiinni, nyt ei ole voimia tapella tästä. Saapa nähdä, millainen *askamyrsky sieltä tulee.

Arvatkaa kuka aloittaa työnhaun.

Terveisin kultapieni (voi *ittu sentään).

Kommentit (192)

Vierailija
161/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko avautua. Ihan uskomaton ääliö pomona. Minä yli 38 asteen kuumeessa ja vatsataudissa (molemmista päistä), ilmoitus pomolle, että jään kotiin sairastamaan, kommettina tuo otsikon mukainen. Sanoin, että on toki, mutta en silti tule paikalle kaikkia sairastuttamaan, enkä todellakaan ole siinä kunnossa, että saisin työni hoidettua (työ on asiakaspalvelua). Pomolta syyllistys: nyt ei todellakaan ole aikaa pitää vapaata, ja kaikilla on riittävästi töitä muutenkin ilman, että joutuisivat tekemään minunkin työni. Löin luurin korvaan ja panin puhelimen kiinni, nyt ei ole voimia tapella tästä. Saapa nähdä, millainen *askamyrsky sieltä tulee.

Arvatkaa kuka aloittaa työnhaun.

Terveisin kultapieni (voi *ittu sentään).

Miten pomo on vastuussa siitä että sinä et tee töitä?

Miksi sinulle pitäisi maksaa euroakaan kun et tee töitä?

Vierailija
162/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiö-Kaisa kirjoitti:

Ilmeisesti ap:n pomo ei itse ole ollut koskaan kunnon yrjötaudissa. Tai sitten on vaan unohtanut olleensa.

Vatsataudissa voi liikkua vessan ja pedin välillä ja silloinkin vain, koska on pakko.

Minulle kävi kerran niin, että ilmoitin töihin olevani vatsataudissa, niinkuin olinkin. Työpaikalleni ei tarvinnut viedä sairauslomatodistusta jos oli poissa kolme päivää sairauden takia. Juuri sen ajan jouduinkin olemaan poissa ja keittiötöihin ei todellakaan vatsataudissa ole asiaa. Kun menin takaisin töihin, piruileva pomoni määräsi minut korvaamaan poissaolopäivät. Ei kuulema uskonut, että olin ollutkaan sairas.

En korvannut, säännöt olivat selvät.

Kukaan ei oikeasti ollut koskaan pomoni mielestä sairaana. Itse hän ei sairastanut milloinkaan. Olisi ollut helpottavaa, että hän olisi joskus ollut poissa työpaikalta piruilemasta.

Kun pomo lopulta vaihtui, muuttui koko työpaikan ilmapiiri paremmaksi, eikä sairastelusta nillitetty.

Sairastelusta pitääkin nillittää. Miksi muiden pitäisi tehdä sinun työt mutta he eivät saa sinun rahojasi?

Onneksi meillä ei ylennetä ikinä ihmistä joka on ollut viimeisen parin vuoden aikana kertaakaan poissa töistä. Miten sellaiseen voi luottaa tiukassa paikassa joka ei edes helpompia töitä pysty tekemään silloin kun niitä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hollolassa 70 ihmistä on noroviruksessa, oksentelua käytävillä ja ruokalassa. Onko ap:n työpaikka? Rehtori pakotti sitten töihin ja tässä nyt ollaan? :D

Mahtavaa kyllä kun nyt nämä 70 henkilöä menee kotin ja jos jokaisella asuu vaikka 2 muuta henkilöä kotonansa, aika moni on nyt monta päivää kipeänä, koska joku on kipeänä ollut liikkeellä.

Ja täällä kans oltu samaa mieltä, että töihin/lääkärille vaan. Noh, ei kai siinä jos on tyhmä eikä tajua miten tollaiset taudit leviää.

Voihan sitä olla sairaslomalla JOS sitten maksaa siitä työnantajalle. On väärin että työnantaja joutuu kärsimään työntekijän sairasteluista.

Vierailija
164/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienon työpaikan on ap taas löytänyt. 🙄 kannattaisko vähän selvittää, millaisen puljun alaisuuteen sitä oikein menee töihin, niin ei tarvis tulla palstalle ulisemaan?

T: järkevässä paikassa ja järkevän pomon alaisuudessa työskentelevä

Vierailija
165/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö voi hankkia vaippoja? Luuletko, että ennen vanhaan jäi lehmät lypsämättä, jos oli vähän ripulia ja nuhaa? 

Tää on oikeasti aivan jäätävä vastaus kaikkeen :)

Vierailija
166/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun ihmiset ei edelleenkään tajua, että 'vatsatauti' on tekosyy! Jokainen pomo tajuaa että täyttä kusetusta, kun työntekijällä on 'vatsatauti'. Kyseessä ei ole ripuli, eikä oksennustauti, vaan ympäripyöreä oire joka ei tarkoita mitään. Sitäpaitsi jos sanot olevasi sairas ja pomo sanoo että hopi hopi töihin, niin olet ilmeisesti joka toinen viikko 'vatsataudissa', menikö oikein?

Mutta ap:llähän onkin vastatauti, senkin höpsö.

Vierailija
167/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tosta pomosta tehdä valituksen jonnekin?

Rupean selvittelemään. Ei tämä ole tosiaan ainoa asia, missä liikutaan kyseenalaisilla vesillä.

Joku ehdotti työterveyteen soittoa: ei ole työterveyshuoltoa meillä.

No, sitten ainakin soitat liittoon, koska työnantajasi RIKKOO LAKIA. Jokaisen työnantajan pitää järjestää työterveyshuolto vaikka olisi vain yksi työntekijä.

Työterveyshuolto voi tarkoittaa sitä että työterveys hoidetaan terveyskeskuksesta.Lain mukaan työterveys kartoittaa että onko työpaikka turvallinen ja terveellinen ja sen voi hoitaa joku konsultti. kaikki muu lääkärikäynnit yms on ylimääräistä, ei pakollista.

Vierailija
168/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienon työpaikan on ap taas löytänyt. 🙄 kannattaisko vähän selvittää, millaisen puljun alaisuuteen sitä oikein menee töihin, niin ei tarvis tulla palstalle ulisemaan?

T: järkevässä paikassa ja järkevän pomon alaisuudessa työskentelevä

Mistä näitä juttuja voi selvittää?

T. Utelias

Vierailija
169/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, onpas saanut ketju tuulta alleen.

Ap täällä vastailee polttavimpiin:

suostuisin palkattomaankin vapaaseen, ei ongelmaa, vaikka se väärin olisikin. Kyse ei nyt ollut palkasta vaan siitä, etten ollut työkykyinen, ja pomo yritti syyllistää menemään silti töihin. Jos olisi sanonut ok, et sitten saa palkkaa, olisi ollut ihan fine. Se, että kävi *ittuilemaan ja syyllistämään, sai hermon menemään.

Moni arveli, että saikutan usein tai että on krapula (miksi edes vastaan näihin :D). Olen absolutisti, ollut jo melkein 15 vuotta. En käytä mitään päihteitä. Sairastelen äärimmäisen harvoin. Tuolla olen ollut töissä kohta 1,5 v, ja tämä on ensimmäinen poissaoloni sieltä. Siksi kai se ylätyksenä tulikin, miten pomo suhtautui, vaikka ääliö hän on muutenkin.

Ei ollut se ehdotettu työpaikka (EUrokangas). Ei ole pääkaupunkiseudusta kyse. Ei myydä elintarvikkeita.

Mitähän täällä vielä oli? No siinä kai olennaisimmat. Kiitos mielenkiinnosta.

Oma puhelin on ollut kiinni koko ajan, koska ei minua kiinnosta kuunnella pomon soittelua ja *ittuilua. Kukaan tärkeäkään tuskin soittaa ja heillä on muita kanavia saada kiinni. En siis tiedä tilannetta töissä, eikä suoraan sanottuna edes kiinnosta. Voi olla, etten palaa sinne enää ollenkaan, meni niin totaalisesti usko siihen touhuun siellä.

Ja siis joo, jaksoin kyllä palstailla eilen sen tunnin-pari. Tuosta puhelusta tuli sellainenkin adrenliinipiikki ettei mitään rajaa. Pöntöltä en kuitenkaan poistunut :D

Oksentaminen loppui, kuume on ja pysyy ja ripuli jatkuu vielä ajoittaisena. Soitin miehen puhelimella terkkariin aamusta, ja sieltä sanoivat, että norovirusta on liikkeellä, ihan turha sinne mennä kaikkia sairastuttamaan. Kehottivat lepäämään. Kiitos näkemiin.

Terveisin kultapieni ap

Vierailija
170/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, sanoi pomo, ei johtaja!!! Käykää korkeakoulut, niin meillä kaikilla on parempi olla.

Vierailija
171/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota talteen vähän ripulia ja hiero sitä töissä jonnekin kun palaat. Saa pomo kunnon epidemian kokea. Mut älä sitä yrjöä vie ettei se arvaa syyllistä.

Vierailija
172/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työharjottelussa Picnikissä noin 10 v sitten. Moni oli vatsataudissa. Mullekin tuli, ja soitin aamulla pomolle etten voi tulla, koska mulla alkoi vatsatauti aamuyöstä. Pomo oli vihainen, ja kiukkuili mulle että eihän se haittaa, niinhän hänkin oli ripuloinut aamulla, mutta piti vaan tulla töihin. Just! No enpä mennyt.

Vierailija
173/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut kanssa joskus vastaavanlaisen pomon alaisena. Itse en oksennustaudissa töissä joutunut olemaan, kun menee neliveto päälle, mutta muutama työkaveri oli. Onneksi firmalta meni luvat ja sitä myöten sieltä pääsi pois. Irtisanoutua ei uskaltanut sen natsin pelossa. 

Vierailija
174/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei pomo ihan tuollainen ole. Vaikka kitisee normaaleista lomista ja saikuista, mutta silti ymmärtää että töihin ei pääse ku on noro. Tai hemmetinmoinen flunssa. Silloin kun asuin lähempänä työpaikkaa pomo jopa toi imodiumia ja limppaa kun oli mahatauti. Kerran myös vei kesken työpäivän kotiin kun olin kipeä.

Vierailija
175/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshuolto on lain mukaan pakollinen. Työnantaja rikkoo lakia jos ei ole järjestänyt työterveyshuoltoa alaisilleen.

Vierailija
176/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tosta pomosta tehdä valituksen jonnekin?

Rupean selvittelemään. Ei tämä ole tosiaan ainoa asia, missä liikutaan kyseenalaisilla vesillä.

Joku ehdotti työterveyteen soittoa: ei ole työterveyshuoltoa meillä.

No, sitten ainakin soitat liittoon, koska työnantajasi RIKKOO LAKIA. Jokaisen työnantajan pitää järjestää työterveyshuolto vaikka olisi vain yksi työntekijä.

Työterveyshuolto voi tarkoittaa sitä että työterveys hoidetaan terveyskeskuksesta.Lain mukaan työterveys kartoittaa että onko työpaikka turvallinen ja terveellinen ja sen voi hoitaa joku konsultti. kaikki muu lääkärikäynnit yms on ylimääräistä, ei pakollista.

Työterveyshuolto voidaan hoitaa terveyskeskuksesta, mutta työnantajalla tulee olla silti sopimus työterveyshuollosta sinne.

Vierailija
177/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pomo kerran alkoi huutaa puhelimeen, että hänelläkin on ärtynyt suoli ja ripuloi joka päivä (kiitos, en halunnut tietää), mutta käy silti töissä. Lisäksi ylpeili sillä, että tuli suunnille leikkauspöydältä suoraan töihin.

Sanoin että ihan oma asiasi on jos olet sairaana töissä (palkallinen hänkin oli, ei yrittäjä), mutta minä en voi tulla kassalle istumaan pää ämpärissä.

Ihan oikeasti, kaupan myyjä oksentaisi kesken asiakaspalvelun roskikseen ja jatkaisi sitten hommia? Onneksi ei 6 vuoteen ole tarvinnut olla asiakaspalvelussa.

Vierailija
178/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän pakko vielä kommentoida, että oma esimies ymmärtää jäädä kotia itsekkin kipeänä. Tekee etänä mitä voi. Ei halua meitä tartuttaa. Eikä myöskään ikinä valita jos joku on kipeä, toivottaa pikaista paranemista! Yllättävää kyllä meillä todella vähän sairaslomalla väkeä verraten missä muualla olen ikinä töissä ollut.

Vierailija
179/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja Sipilä, tuo ek:n sätkynukke, haluaa vielä helpottaa irtisanomisia. Jos Sipilä saisi päättää, suomen duunareilla ei olisi oikeutta sairastaa lainkaan. Noroviruksissa ja influenssoissa oltaisiin töissä. Tartutettaisiin koko kansa yhdessä päivässä. Ehkä se onkin Sipilän tarkoitus, saataisiin väkeä vähennettyä, voitaisiin palkata tilalle orjatyövoimaa ulkomailta,jotka eivät valita, vaikka joutuisivat syöpäkivuissa raatamaan töitä ahneiden yrittäjien hyväksi, 24/7.

Vierailija
180/192 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas meininki! Sillähän ne norot tarttuu, kum ihmisten ilmoille mennään sairaana tai juuri oireiden loputtua. Työnantajienkin pitäisi tajuta, että enemmän heille tulee kuluja siitä, että joku tulee sairaana töihin ja tartuttaa kymmeniä ellei satoja muita ihmisiä, jotka sitten joutuvat olemaan poissa töistä. Näiden vatsatautien takia on myös naurettavaa, että jotkut työnantajat vaativat heti ekalta sairauspäivältä hoitajan tai lääkärin todistusta. Se ei ole nykyaikaa ja tuo myös lisää kustannuksia, kuormittaa terveydenhuoltoa ja sairastuttaa lisää ihmisiä (mikä aiheuttaa kustannuksia), kun norottaja lähtee käymään työterveydessä tai terveyskeskuksessa. Se ei ole loppujen lopuksi kenenkään etu, ei edes sen nihilistipomon, joka saa käteensä norovirussormien saastuttaman saikkutodistuksen.