Katuuko kukaan keski-iässä perheensä jättänyt mies lähtöään?
Ihmettelen suuresti, miten voi kaiken jättää parin vuosikymmenen jälkeen jonkun naikkosen vuoksi.
Kommentit (430)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän 5kymppisen ukon joka otti 2kymppisen tytön.
Oho tuli vauva. Oho tuli toinenkin vauva. Samaa paskaa vähän nuoremmassa paketissa.
Miten niin samaa? Nuori nainen ehkä palautuu paremmin synnytyksistä, pitää itsestään huolta koska jaksaa paremmin jo ikänsä puolesta. Luonteeltaankin voi olla mukavampi ja vauva-arki sitä myöten leppoisampaa.
(Tämän kommentin kirjoitti keski-ikäinen nainen, jos se jotain kiinnostaa)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oho tuli vauva. Oho tuli toinenkin vauva. Samaa paskaa vähän nuoremmassa paketissa.
Miten niin samaa? Nuori nainen ehkä palautuu paremmin synnytyksistä, pitää itsestään huolta koska jaksaa paremmin jo ikänsä puolesta. Luonteeltaankin voi olla mukavampi ja vauva-arki sitä myöten leppoisampaa.
😂
Ime jonne.
Vierailija kirjoitti:
Eihän perhettä jätetä, vaan nainen. Vanhemmuus säilyy aina. Toki joistain naisista jotka elävät symbiiosissa lastensa kanssa ero voi tuntua tuolta.
Siinä kohtaa kun mies ottaa lastensa ikäisen naisen, niin lapset jättävät miehen. Uusikin nainen ottaa eron isänsä ikäisestä miehestä, eikä niistä miehistä ole mihinkään viikko-viikko-systeemiin, vaan uudet lapset jäävät vieraiksi alun alkaenkin.
Ensinhän se on tietysti jätetylle ihan hirveä isku. Mutta muutaman vuoden päästä kun mies yrittää takaisin, nainen on jo tyytyväinen kun ei tarvitse mitään uskotonta jaskaa paapoa. Parikymppinen taas valitsee itsensä ikäisen uuden puolison, yksin jää se pölvästi joka ei tajua omaa ikäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo palautuuhan se nuori nainen, ja heivaa pihalle isänsä ikäisen vanhan kaljun, ei kukaan jaksa katsella jotakin eläkeläistä kun itse on vielä nuori.
Ihan ensimmäisenä kannattaa miettiä sellaista juttua, että parisuhteissa yleensä nainen on se joka päättää erota. Ei siinä auta silloin miehen haaveilla ja kaivata takaisin jos on tullut jätetyksi.
Mies jättää perheensä vain alle neljäsosassa tapauksista. Ainakin niiden tilastojen mukaan mitä minä olen nähnyt.
Tuskin. Tilastojen mukaan mies löytää varsin nopeasti uuden nuoremman kumppanin toisin kuin 50v nainen joka on pahasti väliinputoaja.
Vierailija kirjoitti:
Eihän perhettä jätetä, vaan nainen. Vanhemmuus säilyy aina. Toki joistain naisista jotka elävät symbiiosissa lastensa kanssa ero voi tuntua tuolta.
Kyllä mun mies jätti nimenomaan perheen, koki lapset ja perhe-elämän raskaaksi. Ei tavannut lapsia ensimmäiseen puoleen vuoteen lainkaan kun oli niin kiire elää vapaudessa ja talosta saatuja rahojakin riitti ja sitä myöten myös seuraa.
Rahat loppui, kaverit jätti ja uusi vaimo ei enää viehätä. Voi voi.
Vierailija kirjoitti:
Perhettä ei jätetä, vaan puoliso. Ärsyttää tuo sanonta ”jättää perhe”. En tunne yhtäkään miestä, joka olisi lapsensa jättänyt erottuaan eukostaan.
Minä tunnen useamman. Toki niitäkin jotka pitävät yhteyttä lapsiinsa ja huolehtivat heistä hyvin. Että kyllä vaan perhekin, lapsineen, voidaan jättää.
Minun eksäni rakastui toiseen 20 vuoden jälkeen. Hän sanoi, ettei aio luopua toisesta naisesta, ja minä sanoin, että lähden. Hänelle sopi se.
Muutin 1-2 kk sisällä pois, kaikki meni nopeasti. Olimme jo erossa, niin muistan yhden sähköpostin ”tehtyä ei saa tekemättömäksi”. Jonkinlaista katumusta siis, uskon, koska ei meillä ongelmia ollut. Suurin ongelma oli miehen oma keskiiän kriisi, jota hän poti pari vuotta.
No ei todellakaan kaduta. Jätin mielisairaan ja väkivaltaisen vaimoni nelikymppisenä ja nyt olen paljon onnellisempi ja uusissa naimisissa. Lastani näen usein ja tuen hänen äitiänsä taloudellisesti. Myös nyt teini-ikäinen lapseni on onnellinen uudesta avioliitostani. Avioeron jälkeen sähläsin klassisesti nuorten naisten kanssa. Kivaa oli aikansa, mutta uusi samanikäinen vaimoni on kuitenkin parasta seuraa henkisesti ja fyysisesti. Seksielämäkin näin keski-iässä upeampaa kuin koskaan.
Olen jo vähän vanhempaa sorttia, joten on tullut nähtyä monenlaista parisuhderintamalla.
Tuossa 45-50 ikävuosien välillä tuli oikea erobuumi. Oli uutta ja vanhaa ja vierasta ja välillä tuttuakin. Yksi pari selvisi kriisistä ja palasi yhteen ja ovat edelleen yhdessä ja paremmin näkyy nyt menevän, kuin ennen kriisiä, kun kumpikin samoihin aikoihin petti toista.
Sitten on näitä tarinoita, että mies löysi nuoremman ja vaimo heitti pihalle. Talo myyntiin ja kumpikin elämään omaa elämäänsä. Monissa tapauksissa nainen on elänyt yksin muutaman vuoden, mies heti yhteen uuden rakkauden kanssa ja ero hänestäkin. Pari tuttua on sairastunut todella vakavasti sen toisen eron jälkeen, kun tuli ryypättyä aika ankarasti.
Sitten naiset, jotka petti ja erosi. Heillekkin on useimmille käynyt niin, että uusi rakkaus ei onnistunut. Nyt elellään yksin tai on jo neljäs tai viides viritys meneillään. Ikää oli jo sen verran, että uutta lasta ei uuteen suhteeseen pystytty tekemään.
On sitten jokunen niitäkin, missä uusi suhde onnistui, lapset on väleissä kummankin kanssa ja kaikilla menee hyvin. Mutta vähemmistössä ovat nämä ihmiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhettä ei jätetä, vaan puoliso. Ärsyttää tuo sanonta ”jättää perhe”. En tunne yhtäkään miestä, joka olisi lapsensa jättänyt erottuaan eukostaan.
Minä tunnen useamman. Toki niitäkin jotka pitävät yhteyttä lapsiinsa ja huolehtivat heistä hyvin. Että kyllä vaan perhekin, lapsineen, voidaan jättää.
Joo, varmasti on vähemmistö heitäkin, jotka eroavat samalla lapsistaan. Mutta täytyy muistaa, että suurin osa ei niin tee joten on typerää puolisosta eroamisen yhteydessä puhua perheensä jättämisestä. Eiköhän eron jälkeen miehellä ole edelleen perhe eli hän ja lapset.
Vierailija kirjoitti:
Minä tunnen. Oma exäni... Se kyllä jätti meidät kaikki.
En ymmärrä miten kukaan itseään kunnioittava nainen ottaa miehen takaisin tuollaisessa tilanteessa.
Kuka nyt koko perheen jättäisi. Yleensä jätetään vain muija, harva haluaa jättää lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Luin kerran useamman miehen haastattelun, jossa kaikki katuivat. Mutta kiinni jäätyään oli pakko tyytyä siihen uuteen, kun entinen ei ottanut enää takaisin.
Niin, vaikka kolmansia osapuolia ei ollut takaisin paluuta ehdotettiin jomparin kuukauden päästä. En tietenkään suostunut kun eroon pääsin
Mahtaako moni 5kymppinen nainen elellä yksin eron jälkeen ihan siksi ettei halua uutta miestä saman katon alle. Vapaus ja oma elämä voikin olla ihanaa. Kun yhdestä pääsee eroon niin miksi ottaa uusi mies vaivoikseen ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(Tämän kommentin kirjoitti keski-ikäinen nainen, jos se jotain kiinnostaa)😂
Ime jonne.
Jo on lapsellista porukkaa täällä. Olen todellakin 38-vuotias, eronnut nainen. Minua ei ihmetytä se, että mieheni vaihtoi nuorempaan. Harmittaa kylläkin. Emme tuoneet toisissamme parhaita puolia esiin stressinalaisina.