Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Itse putosin siitä keskiluokkaisuudesta köyhyyteen kun sairastuin

Vierailija
31.10.2018 |

tuntuu hirveältä lukea täältä näitä köyhiä syyllistäviä kommentteja.

Kommentit (96)

Vierailija
21/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menot pitää suhteuttaa tuloihin, että pärjää tulolen laskiessakin. 

Niinhän sitä tehdään koko ajan. Kaksi teini-ikäistä lasta vaan pitäisi elättää. 40V on varmaan turha enää haaveilla työelämästäkään.

ap

40v ei kyllä todellakaan ole liian iäkäs työelämään. Työikää on jäljellä about kaksikymmentä vuotta. Oikeasti, jos nelikymppisenä alkaa pitää itseään liian "vanhana", saa viettää vanhuksena parhaimmillaan puolet elämästään. 

Olen itse nelikymppinen - toki onnekseni perusterve. Mutta esim. työelämässä olen parhaassa vedossa ikinä. 

Vierailija
22/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä tehdään koko ajan. Kaksi teini-ikäistä lasta vaan pitäisi elättää. 40V on varmaan turha enää haaveilla työelämästäkään.

ap

40v ei kyllä todellakaan ole liian iäkäs työelämään. Työikää on jäljellä about kaksikymmentä vuotta. Oikeasti, jos nelikymppisenä alkaa pitää itseään liian "vanhana", saa viettää vanhuksena parhaimmillaan puolet elämästään. 

Olen itse nelikymppinen - toki onnekseni perusterve. Mutta esim. työelämässä olen parhaassa vedossa ikinä. 

Ohis... lähes 30 vuotta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettikö vakuutusturva, vai etkö ollut vakuuttanut itseäsi?

Vakuutuksia koko ikäni maksanut.

"Viimeisten vuosien aikana on tapahtunut ennenkokematon kiristyminen sairauspäivärahojen, kuntoutustukien (entinen määräaikaiseläke) ja työkyvyttömyyseläkkeiden myöntämisessä.

Tämän seurauksena terveydentilansa puolesta työkyvyttömät henkilöt sysätään ensin ansiosidonnaiselle työttömyysturvalle (jos heillä on sellaista, ja senkin kestoa on leikattu) ja sen jälkeen työmarkkinatuelle, peruspäivärahalle"

Vierailija
24/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos lapset kerran ovat jo teini-ikäisiä, niin muutaman vuoden päästä ovat jo omillaan eikä sun tarvitse elättää heitä. Missäs lasten isä on? 

Mä en toivo että sä sairastuisit, sillä en toivo sitä edes pahimmalle vihamiehelle, mutta mä toivon, että joskus säkin opit jotain elämästä. ohistelija

Vierailija
25/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kertokaapas, millainen vakuutus teillä on, joka takaa teille esim. 2000€:n nettotulot loppuelämäksi jos sairastutte? Ja mitähän tämä maksaa? Kerätty varallisuus on eri asia, ei sitä tähän voida laskea.

Vierailija
26/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ap, mutta jos ne tulot pysyvät tasaisen pieninä vuositolkulla, niin vaikka miten muokkaisi menojaan, niin köyhänä pysyt. Ankeaa on. Olen jo vetänyt menot minimiin. Ei ole enää karsittavaa. En käy baareissa. En juo. En polta. En shoppaa turhaa tavaraa. Teen itse mahdollisimman halvalla peruskotiruokaa. Halpa puh. liittymä. Halvin mahdollinen vakuutus. Jne. En kulje bussilla, kävelen joka paikkaan. En käy kampaajalla, leikkaan omat hiukset. En käy leffoissa, ravintoloissa. Jne.

Jotain koitat saada hiukan säästöön, muutaman kympin, niin hajoaa joku mikä pitää korvata. Sinne meni.

T: sairaspäivärahalla elävä.

En nyt oikein usko tätä. Et muka kuluta MIHINKÄÄN ylimääräiseen mutta sairaspäiväraha ei riitä pakollisiin maksuihin? Laitapa jotain kuluja.

Vierailija
27/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettikö vakuutusturva, vai etkö ollut vakuuttanut itseäsi?

Sellaista vakuutusturvaa ei olekaan, jolla voisi järjestellä turvatun loppuelämän, jos huono mäihä sattuisi käymään. Tai kai sellaisen saisi, mutta hinta olisi tähtitieteellinen.

Sairauskuluvakuutus korvaa tyypillisesti sairauskulut 50000-100000 euroon asti ja hinta pyörii 350-500 eurossa/vuosi. Tuo korvaa siis sairauskulut, ei elämistä.

Tapaturmavakuutus taas koskee tapaturmia ja niissäkin korvauskatto tulee vastaan aika nopeasti. Sen lisäksi väännetään sitten vuosia vakuutuslääkärin kanssa siitä, olivatko selkänikamasi jo syntyessäsi murtuneet ja se ilmeni vasta nyt, kun kaaduit rappusissa.

Sitten on lainan takaisinmaksuturva. Sen hinta on järjetön ja se korvaa suhteellisen heikosti yhtään mitään. Yleensä takaisinmaksu on turvattu korkeintaan kahdeksi vuodeksi ja summa, jonka se korvaa, on pienempi kuin vakuutuksen hinta.

Karu totuus on, että työtapaturma ja liikkenneonnettomuus ovat ainoat haaverit, joissa voi katsoa loppuelämän olevan turvattu ainakin eläkeikään. Ansionmenetyskorvaus ei tosin tuo eläkekarttumaa, joten yllätyksiä voi olla luvassa.

Toinen karu totuus on, että perheen kannalta ihmisen on parempi kuolla sairauteen, tai vapaa-ajantapaturmaan, kuin jäädä kitumaan. Henkivakuutus ja perhe-eläke on yksiselitteinen ja kulut loppuvat hautajaisiin sekä perintöveroihin. Muut vakuutukset, ne kalliitkin, ainoastaan viivyttävät talouskurjuutta hieman ja lisäksi korvauksista voi joutua tappelemaan vuosia.

Vierailija
28/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko antaa lapset isälle?

Vierailija
29/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle olis käynyt samoin ellei olisi hyvätuloista miestä.

Ennen nettotulot 2200€, nyt 1/2 työkyvyttömyyseläke 830€ netto/kk. Ei paljoa naurata olla elättinä. Joka tapauksessa olemme luopuneet isosta kodistamme ja muuttaneet puolta pienempään, näin elintaso säilyy velattomana lähes ennallaan. 1 teini vielä kotona.

Vierailija
30/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä tehdään koko ajan. Kaksi teini-ikäistä lasta vaan pitäisi elättää. 40V on varmaan turha enää haaveilla työelämästäkään.  40v. on vielä nuori!

ap

Vierailija
31/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko antaa lapset isälle?

Miksi? Lasten isä asuu kanssamme, hänen osa tuloistaan menee matkoihin töihin, normaali palkka. 

ap

Vierailija
32/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kertokaapas, millainen vakuutus teillä on, joka takaa teille esim. 2000€:n nettotulot loppuelämäksi jos sairastutte? Ja mitähän tämä maksaa? Kerätty varallisuus on eri asia, ei sitä tähän voida laskea.

Mitkä hiton 2000€:n nettotulot loppuelämäksi? 

Vierailija
33/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Jos lapset kerran ovat jo teini-ikäisiä, niin muutaman vuoden päästä ovat jo omillaan eikä sun tarvitse elättää heitä. Missäs lasten isä on? 

Mä en toivo että sä sairastuisit, sillä en toivo sitä edes pahimmalle vihamiehelle, mutta mä toivon, että joskus säkin opit jotain elämästä. ohistelija

Ei sun tarvitsekaan toivoa, koska mä sairastuinkin lasteni ollessa alle kouluikäisiä. Oli pakko lähteä vaihtamaan alaa, koska tiesin, että en olisi pystynyt tekemään aiempaa työtäni vanhuuseläkkeelle asti. Olin myös yh, joten siksi kyselin, missä ap:n lasten isä on eli eikö isä osallistu mitenkään lastensa elatukseen, jos teinien elättäminen on ap:n vastuulla. Ja  se lasten elättäminen tosiaan loppuu muutaman vuoden päästä, jos lapset kerran nyt ovat jo teinejä. 

Vierailija
34/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan entistä kovemmat verotukset rikkaille että köyhistä saadaan keskituloisia.

Vierailija
35/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse putosin siitä keskiluokkaisuudesta köyhyyteen kun sairastuin...

Mitä sitten? Mitä se minulle kuuluu? Miksi minun pitäisi osallistua täysin tuntemattomien ihmisten elättämiseen?

Vierailija
36/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se vakuutus jolla turvata loppuelämäsi sairastuessasi? Mieheni sai infarktin, on huonossa kunnossa, lääkäreiden mielestä ei ikinä kuntoudu, kelan lääkärin mielestä voi vallan mainiosti. On ollut sairaslomalla 2 vuotta, ei pysty elämään itsenäisesti. Tappaako hänet pitäisi? Koko ajan ilmenee uusia ongelmia.

Miten luulette minun ja lasten jaksavan? Palstamamma tietysti porskuttaa, normaali ihmiseen tuollainen vaikuttaa pahasti.

Palstamamma tietysti elää niin ettei yksi infarkti vaikuta mihinkään, seuraavana päivänä töihin?

Vierailija
37/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sitten? Mitä se minulle kuuluu? Miksi minun pitäisi osallistua täysin tuntemattomien ihmisten elättämiseen?

Sinä elävät omalta osaltasi huikeaa määrää ikinä töihin menemättömiä maa han mu uttajia. Ottaako päähän?

Vierailija
38/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä elävät omalta osaltasi huikeaa määrää ikinä töihin menemättömiä maa han mu uttajia. Ottaako päähän?

Ottaa.

Vierailija
39/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se vakuutus jolla turvata loppuelämäsi sairastuessasi? Mieheni sai infarktin, on huonossa kunnossa, lääkäreiden mielestä ei ikinä kuntoudu, kelan lääkärin mielestä voi vallan mainiosti. On ollut sairaslomalla 2 vuotta, ei pysty elämään itsenäisesti. Tappaako hänet pitäisi? Koko ajan ilmenee uusia ongelmia.

Miten luulette minun ja lasten jaksavan? Palstamamma tietysti porskuttaa, normaali ihmiseen tuollainen vaikuttaa pahasti.

Palstamamma tietysti elää niin ettei yksi infarkti vaikuta mihinkään, seuraavana päivänä töihin?

Vakuutuslääketiede on ihan oma lajinsa. Neliraajahalvaantunut voi hyvin työllistyä esimerkiksi sänkyjen koemakaajaksi, vaikka sellaista ammattia ei ole.

Vakuutuslääkäreiden nimet pitäisi julkistaa osoitteineen. Nythän he toimivat kuin pahimmat rikolliset: tekevät hulluja päätöksiä ilman minkäänlaista vastuuta ja vieläpä suojeltuna!

Vierailija
40/96 |
31.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitkä hiton 2000€:n nettotulot loppuelämäksi? 

No ne, millä pysyy vauraassa keskiluokassa. Vai mistä tässä ketjussa puhuttiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi