Itse putosin siitä keskiluokkaisuudesta köyhyyteen kun sairastuin
tuntuu hirveältä lukea täältä näitä köyhiä syyllistäviä kommentteja.
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voitko antaa lapset isälle?
Miksi? Lasten isä asuu kanssamme, hänen osa tuloistaan menee matkoihin töihin, normaali palkka.
ap
Mihin menee loput hänen tuloistaan? Ymmärrän sen, että elintasonne on laskenut sinun ollessasi sairaspivärahalla/työkyvyttömyyseläkkeellä/työttömyyspäivärahalla, mutta en nyt oikein usko, että normaalipalkkaisen miehen perhe muuttuu köyhäksi puolison sairastuttua. Vai onko teidän perheessä kaksi eri elintasoa ja sinä elätät niin itsesi kuin kaksi lastanne ja mies elättää vain itsensä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menot pitää suhteuttaa tuloihin, että pärjää tulolen laskiessakin.
Niinhän sitä tehdään koko ajan. Kaksi teini-ikäistä lasta vaan pitäisi elättää. 40V on varmaan turha enää haaveilla työelämästäkään.
ap
Lohdutuksen sanana: meidän firmaan viimeisten parin vuoden aikana palkatuista n. kolmasosa on ollut yli 40-vuotiaita.
Tulonsiirrot pitäisi rahoittaa vapaaehtoisilla lahjoituksilla.
Kuinka kauan olet ollut sairautesi vuoksi pois työelämästä? Olisitko jo oikeutettu ammatilliseen kuntoutukseen? Kuinka paljon sulla on työvuosia takana? Et ole vielä mitenkään liian vanha hankkimaan uutta ammattia etkä liian vanha työllistymäänkään, jos olet kuitenkin ollut aiemmin pidemmän aikaa töissä. Eläkeikä nousee koko ajan, joten sulla voi hyvinkin olla vielä 30 vuotta työikää jäljellä. Voisitko yhdistää nykyisen ammattisi osaamisen johonkin toiseen ammattiin?
Vierailija kirjoitti:
Vakuutuslääketiede on ihan oma lajinsa. Neliraajahalvaantunut voi hyvin työllistyä esimerkiksi sänkyjen koemakaajaksi, vaikka sellaista ammattia ei ole.
Vakuutuslääkäreiden nimet pitäisi julkistaa osoitteineen. Nythän he toimivat kuin pahimmat rikolliset: tekevät hulluja päätöksiä ilman minkäänlaista vastuuta ja vieläpä suojeltuna!
Jep, ja tämä pätee MYÖS työtapaturmiin ja liikenneonnettomuuksiin, toisin kuin joku aiempi kirjoittaja väitti. Itse olen saanut pysyvät vammat aiheuttaneesta työtapaturmasta korvauksia 300 euroa, ja tiedän lukuisia lukuisia vastaavia tapauksia, niin työtapaturma- kuin liikenneonnettomuuspuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan entistä kovemmat verotukset rikkaille että köyhistä saadaan keskituloisia.
Kaikille pitäisi maksaa sellaista palkkaa että sillä tulee toimeen ilman tukia. Sairaille työkyvyttömyyseläke, mutta työttömille aktiivimallia ja rankasti.
Itsekin työttömänä ollut ja aktivointi on hyvästä oli se mitä tahansa. Tärkeintä on saada elämään rytmiä niin että töihin meno on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
Pettikö vakuutusturva, vai etkö ollut vakuuttanut itseäsi?
Minua edes vakuutusturva ei olisi pelastanut. Sairastuin vakavasti jo 14 vuotiaana, vakuutusta en olis sen sairauden perusteella edes saanut. Opiskelin, tein tunnollisesti töitä monta vuotta, mutta terveys petti lopulta ja jouduin pitkään sairaalakierteeseen. Kävin jo kuoleman porteilla, toimpuminen oli hidasta. Siinä meni työpaikka alta, kuntoutusta yritettiin mutta todettiin liian sairaaksi. En saa töitäkään sairauksien takia, miksi palkata sairastavaa henkilöä kun terveitä työttömiä on vaikka kuinka paljon? Ei tämä oikein ole elämisen arvoista elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan entistä kovemmat verotukset rikkaille että köyhistä saadaan keskituloisia.
Kaikille pitäisi maksaa sellaista palkkaa että sillä tulee toimeen ilman tukia..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille pitäisi maksaa sellaista palkkaa että sillä tulee toimeen ilman tukia.
Kenen pitää maksaa?
Kuulostaa kir.istykseltä..
Mulla kävi samoin kuin ap:lla, sairastuin suht nuorena ja ilman sairasvakuutusta. Vanhemmat oli keskiluokkaisia ja perusterveitä, ei ollut kotona puhuttu vakuutuksen ottamisen tärkeydestä. Toisekseen kuvittelin, että sairastuessa saa täällä aika hyvän hoidon myös ilman vakuutusta. Vakuutuksen kanssa ei ehkä olisi yhtä pahaksi mennyt alunperin, mutta toisaalta kyllä sairaudessani on nyt sellaisia suuriakin kuluja, joista tiedän, että niitä ei korvata kenellekään. Sairastelun aikana vanhempani ja toinen isovanhempani kuoli, joten sain aina välillä hieman taloudellisesta helpotusta perinnöstä, lisäksi elossa oleva vanhempani auttoi. Kokonaan yhteiskunnan varassa olisi ollut vaikea pärjätä. Esimerkiksi maksusitoumuksista sairaalakäynteihin toiseen kaupunkiin päätös oli välillä myönteinen, välille kielteinen sattumanvaraisesti tilanteen ollessa sama. Niitä olisi jäänyt väliin jos ei olisi ollut keltä lainata ja ei olisi säästänyt etukäteen sossun rahasta yllättävää kulua varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua edes vakuutusturva ei olisi pelastanut. Sairastuin vakavasti jo 14 vuotiaana, vakuutusta en olis sen sairauden perusteella edes saanut. Opiskelin, tein tunnollisesti töitä monta vuotta, mutta terveys petti lopulta ja jouduin pitkään sairaalakierteeseen. Kävin jo kuoleman porteilla, toimpuminen oli hidasta. Siinä meni työpaikka alta, kuntoutusta yritettiin mutta todettiin liian sairaaksi. En saa töitäkään sairauksien takia, miksi palkata sairastavaa henkilöä kun terveitä työttömiä on vaikka kuinka paljon? Ei tämä oikein ole elämisen arvoista elämää.
Hassua on se, että sosialismissa ja kommunismissa olisit onnellinen, mutta kapitalismissa olet vain eliitille tuottoja tekevä organismi, joka leimataan luuseriksi työkyvyttömyyden perusteella. Tätä ihmiset vielä tahtovat kun äänestävät valtaan pahimmat kusettajat. Kannattaa siis pohtia ketä seuraavalla kerralla äänestää, vaikka todennäköisesti valtaosa äänestää edelleen niitä, jotka haluavat riistää toisia.
Käytiin just jokin aika sitten vakuutusneuvotteluissa. Vakuutusmyyjä teki laskelmat, joiden mukaan meidän molempien pitäisi ottaa 2000 euroa vuodessa maksavat henkivakuutukset, jos haluttaisiin säilyttää nykyinen toimeentulotaso sellaisessa tilanteessa, että toinen meistä jäisi työkyvyttömäksi esim. sairauden takia.
Käsi sydämelle - monellako teistä mammoista olisi varaa maksaa yhteensä 4000 euroa vuodesta toiseen ihan vain kaiken varalta?
Itse sairastuin 19-vuotiaana. Vain pari päivää valmistumisen jälkeen heräsin sairaalassa koska olin pyörtynyt kivusta. Kyseessä etenevä tuki-ja liikuntaelinsairaus. Kuusi työkokeilupaikkaa, kaksi kuntoutusta ja loputon määrä kursseja. Mikään näistä ei ole minua työllistänyt. Yhdessä paikassa jopa valehdeltiin että palkkaavat minut töihin kun harjoittelu päättyy. Ja v*tut. Nauroivat ja totesivat ettei heille sairaita palkata. Onneksi pessimisti ei pety! Hakemiini koulutuksiin en ole päässyt.
Tulen siis aina olemaan 9€/päivä työntekijä. Täytyy varmaan päivänsä päättää ennen eläkkeelle pääsyä. Tai jopa aikaisemmin.
Ei, en pääse sairaseläkkeelle. Kärsin vain kovista fyysisistä kivuista jotka invalidisoivat minut kokonaan. Jos pystyt ryömimään niin olet työkykyinen.
Vierailija kirjoitti:
Käytiin just jokin aika sitten vakuutusneuvotteluissa. Vakuutusmyyjä teki laskelmat, joiden mukaan meidän molempien pitäisi ottaa 2000 euroa vuodessa maksavat henkivakuutukset, jos haluttaisiin säilyttää nykyinen toimeentulotaso sellaisessa tilanteessa, että toinen meistä jäisi työkyvyttömäksi esim. sairauden takia.
Käsi sydämelle - monellako teistä mammoista olisi varaa maksaa yhteensä 4000 euroa vuodesta toiseen ihan vain kaiken varalta?
Siis oma vakuutukseni olisi 166€/kk...kyllä mulla olisi varaa.
Vierailija kirjoitti:
Äärimmäisyydestä toiseen.
Olet joko kaikkien muiden vastuulla tai sinun pitää pärjätä täysin omillaan. Hohhoijaa..
Mitäs jos vähän osoittaisitte sitä lähimmäisenrakkautta siellä arjessanne ja omissa yhteisöissänne.
Terv. Se tulonsiirtojen poistamista kannattava
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hassua on se, että sosialismissa ja kommunismissa olisit onnellinen, mutta kapitalismissa olet vain eliitille tuottoja tekevä organismi, joka leimataan luuseriksi työkyvyttömyyden perusteella. Tätä ihmiset vielä tahtovat kun äänestävät valtaan pahimmat kusettajat. Kannattaa siis pohtia ketä seuraavalla kerralla äänestää, vaikka todennäköisesti valtaosa äänestää edelleen niitä, jotka haluavat riistää toisia.
Silti tämä luuseri (kiitos) pystyi maksamaan asuntolainansa pois kokonaisuudessaan, olin velaton alle 40v. Sairaseläke on, mutten nosta senttiäkään tt-tukea, minkä säästän asumiskuluissa (koska en asu vuokralla) menee sairaskuluihin. Minun yhdellä äänellä ei taida paljon merkitystä olla politiikan valtapelissä, se on niin nähty kuinka välittävät vain omista navoistaan kun kääntävät kansalaisten rahoja omiin taskuihin (on kyllä hyvin syöneen näköistä porukkaa).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti tämä luuseri (kiitos) pystyi maksamaan asuntolainansa pois kokonaisuudessaan, olin velaton alle 40v. Sairaseläke on, mutten nosta senttiäkään tt-tukea, minkä säästän asumiskuluissa (koska en asu vuokralla) menee sairaskuluihin. Minun yhdellä äänellä ei taida paljon merkitystä olla politiikan valtapelissä, se on niin nähty kuinka välittävät vain omista navoistaan kun kääntävät kansalaisten rahoja omiin taskuihin (on kyllä hyvin syöneen näköistä porukkaa).
Mitä tarkoitat, että kääntävät kansalaisten rahoja taskuunsa?
No onko se muiden vika? Vituttaa nämä köyhien poraukset täällä palstalla..tehkää jotain asian eteen!
Ap, toivoa on paremmasta. Kunhan annat itsesi kuntoutua rauhassa voit päästä vielä työelämään. Itse aloitin opiskelut (kuntoutusajatuksena, en tosin saa kuntoutusrahaa koska on jo tutkinto), yhä kuntoutustuella. Vanhalle alalleni minusta ei ole, tarvitsen selkeästi joustavampaa työtä. Oon about samanikäinen kuin sinä, vähän nuorempi.
Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.