Lopetin shampoon ja hoitoaineen käytön
Kolmisen viikkoa olen pessyt hiukset pelkällä vedellä. Ihan ihmeellistä, mutta tämä toimii. Hiukset eivät enää ole kuivat ja kulahtaneen oloiset kuten ennen, vaan vahvat, terveet ja kiiltävät. Tyvikin alkoi tämän myötä kohota itsekseen, eikä hiukset hapsota yhtään, joten ei ole tarvetta käyttää mitään muotoilutuotteitakaan enää. Kreisiä! Olen viimeiset 20 vuotta käyttänyt todella paljon hiustuotteita. Puolivahingossa (kun en jaksanut ostaa shampoota mukaan matkalle) aloitin jotain joka taitaa jäädä pysyväksi elämäntavaksi.
Kommentit (22)
Tuo 21:n kuvaama hoitoaineettomuus varmaan toimii tosiaan lähinnä joko lyhyeen tai sitten käsittelemättömään tukkaan. Itse kun tykkään värjätä kerran kuussa ja on pitkä tukka niin pesu ilman kunnon silikonipitoista hoitoaineetta on kamala kokemus. Pesun jälkeen tukkaa ei meinaa saada millään selväksi, ja sitten kuivana latvat on sähköinen, pörröinen ja kiilloton kasa.
Itse en ole shampoon käyttöä lopettanut, mutta hoitoaineiden käytön kyllä. En vain yksi päivä jaksanut lytätä hoitoainetta hiuksiin (poishuuhdeltavaa) niin pesin vaan shampoolla.
Sitten kun hiukset kuivui niin ihmettelin että miten nämä on näin pehmeät ja sileät? Vaikka en käyttänyt hoitoainetta. Oon aina kuvitellu että mun hiuksista tulee karkeat ja vaikeasti käsiteltävät jos en hoitoainetta käytä. No ei todellakaan tullut.
Seuraavan kerran kun hiukset taas pesin, niin jätin jälleen hoitoaineen käyttämättä. Lopputulos sama.
En siis nähnyt mitään tarvetta käyttää enään hoitoaineita, koska hiukset oli ilman niitäkin hyvät. Ja olen käyttänyt monenlaisia hoitoaineita, kalliita ja halvempia. Ei ne koskaan ole ihmeitä hiuksille tehneet nyt kun vertaa tähän tulokseen, kun en käytä hoitoainetta.
Värjäyksenkin lopetin vuosi sitten. Uskon että hiukset voi kaikista parhaiten jokaisella, kun niitä ei käsittele mitenkään.
Pelkkä pesu ja antaa hiusten kuivuakin luonnollisesti ja harjaa luonnonharjaksisella harjalla.