Olen laihduttanut jo yli 25 kiloa enkä ymmärrä miksi laihdutuslääke on niin iso läpimurto
Ei elämäntapojen korjaaminen ole loppupelissä niin vaikeaa. Oikeaa tietoa löytää ravitsemussuosituksista ja ravintoarvot kaloreineen löytää ruokapakkauksista. Elämä on kyllä kevyempää kun ei ole noita kiloja painolastina.
Kommentit (26)
Miksi aloittaja olet ylipäätään kerännyt tuollaisen järkyttävän ylipainon? Eikö olisi ollut helpompaavain pysytellä hoikkana niin kuin minä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi aloittaja olet ylipäätään kerännyt tuollaisen järkyttävän ylipainon? Eikö olisi ollut helpompaavain pysytellä hoikkana niin kuin minä?
Kyllä olisi. Rakastin aikaisemmin herkuttelua. En ajatellut lainkaan mitä se tekee terveydelle. Kävin verikokeessa muusta syystä ja lääkäri huomautti verensokerista. Siitä se elämäntapamuutos sitten lähti.
Johtuisiko siitä, että osa lihoo tavallisella kotiruoalla. Lihominen voi johtua heillä enemmän stressistä ja huonosta unesta kuin ruokavalinnoista. Silloin laihtuminen on vaikeampaa.
Jos on lihottanut itsensä syömällä pelkkää grilliruokaa ja pitsaa, niin silloin laihduttaminen on helppompaa. Riittää että vaihtaa ruokansa terveellisempiin.
Stressiin ja unenlaatuun puuttuminen on paljon vaikeampaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä olisi. Rakastin aikaisemmin herkuttelua. En ajatellut lainkaan mitä se tekee terveydelle. Kävin verikokeessa muusta syystä ja lääkäri huomautti verensokerista. Siitä se elämäntapamuutos sitten lähti.
Miten voi olla, ettet ymmärtänyt ylipainon vaikutusta terveyteen?
Vierailija kirjoitti:
Sen laihdutuslääkkeen idea onkin se, että se vie näläntunteen.
Ei vain tule nälkä, niin silloin tulee oikeasti syötyä harvemmin ja vähemmän.
Mulla meni näläntunne suuren stressin vuoksi muutama vuosi sitten.
Ei vain tullut nälkä, vaikka söin tyyliin yhden omenan ja pari leipäsiivua päivässä.
Laihduin hyvin nopeasti noin 4 kuukaudessa12 kiloa 77 kilosta 65 kiloon.
Olen 169 cm.
Saman nälän tunteen vie vhh/keto, eikä tarvitse törsätä rahoja lääkkeeseen, jos puhut ozempicista siis. Ja ruokaa saa syödä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Sanoinko etten ymmärtänyt? En vain välittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ymmärrä miten laihdutuslääke on joillekin tarpeen, niin mikäs ihme se on.
Laihdutus on helppoa niille, jotka ovat lihoneet herkuttelusta, mutta suurin osa suomalaisista on lihonut ihan tavallisella ruualla. Esimerkiksi ruokarytmi on pielessä 9/10 laihduttajista. Itse laihduin muuttamalla sitä eli söin useammin. Silloin nälkä ei pääse liian suureksi.
Monet onnistuvat laihduttamaan, mutta jos ruokailutottumukset eivät muutu pysyvästi, niin lihotaan takaisin. Jojoilu taas vaikeuttaa laihduttamista edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei ymmärrä miten laihdutuslääke on joillekin tarpeen, niin mikäs ihme se on.
Laihdutus on helppoa niille, jotka ovat lihoneet herkuttelusta, mutta suurin osa suomalaisista on lihonut ihan tavallisella ruualla. Esimerkiksi ruokarytmi on pielessä 9/10 laihduttajista. Itse laihduin muuttamalla sitä eli s
Itse tein monta muutosta ruokailuun. Pienemmät lautaset. Aina kolme lämmintä ateriaa päivässä. Vehnäleivät vaihdoin ruisleipään. Suolan, sokerin ja kovien rasvojen välttäminen. Herkut minimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoinko etten ymmärtänyt? En vain välittänyt.
No, jos sanot, että et ajatellut sen vaikutusta terveyteen ja tarvitsit lääkärin huomautuksen, niin kyllähän se vähän siihen viittaa, että et ymmärtänyt.
Pullariikka sanoi laihduttaneensa 250 kiloa.
Vierailija kirjoitti:
Miten sä kuvittelet että kommenttisi ketään auttaa? V*ttuiluahan tuo on pelkästään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sä kuvittelet että kommenttisi ketään auttaa? V*ttuiluahan tuo on pelkästään.
Auttaako aloitus sitten mielestäsi jotakuta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:Miksi aloittaja olet ylipäätään kerännyt tuollaisen järkyttävän ylipainon? Eikö olisi ollut helpompaavain pysytellä hoikkana niin kuin minä?
V**ttuilua ehkä mutta se pitää paikkansa. Helpommalla selviää pitämällä painon kurissa.
Ei sinun, ap, tarvitsekaan ymmärtää. Riittää, että pidät sormesi erossa näppäimistöltä.
"Itse tein monta muutosta ruokailuun. Pienemmät lautaset. Aina kolme lämmintä ateriaa päivässä. Vehnäleivät vaihdoin ruisleipään. Suolan, sokerin ja kovien rasvojen välttäminen. Herkut minimiin."
Hyvältä kuulostaa, totta että monilla on useilla eri alueilla parantamista. Ruuan energiatiheyteen kannattaa arkiruokailussa kiinnittää huomiota, että oppii syömään arkena järkevästi. Herkkujakin voi joskus syödä, itse en ole ikinä pitänyt makeasta. Suurin ongelmani oli ruokarytmi eli sain ylimääräiset neljä kiloa pois noin 8 kk aikana eivätkä ole takaisin tulleet.
Vierailija kirjoitti:
"Itse tein monta muutosta ruokailuun. Pienemmät lautaset. Aina kolme lämmintä ateriaa päivässä. Vehnäleivät vaihdoin ruisleipään. Suolan, sokerin ja kovien rasvojen välttäminen. Herkut minimiin."
Hyvältä kuulostaa, totta että monilla on useilla eri alueilla parantamista. Ruuan energiatiheyteen kannattaa arkiruokailussa kiinnittää huomiota, että oppii syömään arkena järkevästi. Herkkujakin voi joskus syödä, itse en ole ikinä pitänyt makeasta. Suurin ongelmani oli ruokarytmi eli sain ylimääräiset neljä kiloa pois noin 8 kk aikana eivätkä ole takaisin tulleet.
Olen huolehtinut kaloreista pitämällä ruokapäiväkirjaa Excelissä. Pääasia ettei kaloreita tule liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laihdutus on helppoa niille, jotka ovat lihoneet herkuttelusta, mutta suurin osa suomalaisista on lihonut ihan tavallisella ruualla. Esimerkiksi ruokarytmi on pielessä 9/10 la
Itse tein monta muutosta ruokailuun. Pienemmät lautaset. Aina kolme lämmintä ateriaa päivässä. Vehnäleivät vaihdoin ruisleipään. Suolan, sokerin ja kovien rasvojen välttäminen. Herkut minimiin.
Minäkin laihduin muuttamalla ruokailutottumuksia.
Jätin välipalat pois. Syön nykyään 2 ateriaa päivässä. Se riittää, ei tule nälkä ruokailuiden välillä. Ruokiin en tehnyt merkittävinä muutoksia. Syön edelleen sekä terveellistä että epäterveellistä ruokaa.
Ennen söin 5 kertaa päivässä (3 ateriaa, 2 välipalaa), ja minulla oli melkein koko ajan nälkä. Jatkuvasti teki mieli napostella jotain. Sillä tavalla keräsin ylipainoa todella paljon.
Tämä kertoo vain siitä, että sama ruokarytmi ei sovi kaikille. Siksi on vahingollista ohjata kaikki syömään samalla tavalla. Itsekin aloin alunperin syömään 5 kertaa päivässä koska sen väitettiin olevan terveellistä ja helpottavat painonhallintaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän se APn tekstikin on. V*ittuilua heille, jotka eivät onnistu laihduttamaan ilman lääkkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitähän se APn tekstikin on. V*ittuilua heille, jotka eivät onnistu laihduttamaan ilman lääkkeitä.
Tuo oli juuri se mun viestini pointti. Tokihan voi olla, että aloittaja ei aidosti tiedä.
Sen laihdutuslääkkeen idea onkin se, että se vie näläntunteen.
Ei vain tule nälkä, niin silloin tulee oikeasti syötyä harvemmin ja vähemmän.
Mulla meni näläntunne suuren stressin vuoksi muutama vuosi sitten.
Ei vain tullut nälkä, vaikka söin tyyliin yhden omenan ja pari leipäsiivua päivässä.
Laihduin hyvin nopeasti noin 4 kuukaudessa12 kiloa 77 kilosta 65 kiloon.
Olen 169 cm.