Miksi muuttoapua on niin vaikea saada?
Olen sairas tällä hetkellä ja tarvitsen apua. Olen itse auttanut kavereita niin ihmettelen, kun lähes jokaisella tuntuu olevan jotain menoa juuri muuttopäivänä kuukauden päästä. Onko tämä enää mahdollistakaan?
Mikä nykyihmisiä vaivaa? Eipä paljon innosta auttaa enää jatkossa itsekään jos ei voida auttaa.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Ikävintä on se, kun itselle puskee päälle periaate, että linjat kiinni sitten.
olin jo ajatellu että järjestän kavereille kivat pikkujoulut ja ostan sinne huipputarjottavat, ja nyt kun näen, että ei vois vähempää kiinnostaa auttaa, niin eipä tule mitään juhliakaan. Tai niille tulee, ketkä tulee ja auttaa, mutta jos joku kieltäytyy avunannosta, pelkästään kun ei huvita, niin sitten ei pääse juhliinkaan.
Miten ihmiset ottaakin vaan sen hyvän,muttei sitä ikävämpää,ystävätkin. Ja onko muutto oikeasti muka niin kauhea tapahtuma. Ärsyttävää kun itse autan jos joku pyytää.
Ap
ilman muuta ei mitään juhlia, jos olet sairaskin. Siitä tulisi sulle vain lisää vaivaa.
Ilman muuta säästät ne juhlarahat ja käytät ne rahat muutto- ja siivousfirmaan. Pääset paljon vähemmällä!
🇺🇦🇮🇱
Minä olen ruukannut osallistua innolla muuttotalkoisiin. Olen ollut sekä kantamassa roinaa että kuormurikuskina ja tietenkin kumpaakin noista. Olen pannut merkille muutaman seikan:
1) Monet muutot ovat huonosti organisoituja. Kun muuttomiehet tulevat paikalle, tavaraa on vielä hurjasti pakkaamatta. Siinä kuluu aikaa, siitä koituu turhaa seisoskelua ja siinä piristyy talkooväen pinna.
2) Ihmisillä on aivan jumalattomasti turhaa roinaa - niin myös minulla. Kuka haluaa lähteä muuttamaan pariskuntaa, jonka omaisuutta kannetaan vanhasta osoitteesta muuttokuormuriin viisi tuntia?
3) Joissain talkoissa muuttokaljoittelu alkaa kesken talkoon. Siinä sitten ne riskeimmät äijät notkuvat pullo kädessä, verkkarit puolessa perseessä ja nostaa vähän pöydänkulmaa, jos se sattuu olemaan lähellä.
Ratkaisuja:
1) Jos aika käy vähiin, lopettakaa nysvääminen. Joka saakelin kippaa ei tarvitse kääriä papereihin eikä jka kirjaa tomuttaa. Jos tähän päättää ryhtyä, pitää pakkaaminen aloittaa viikkoja ennen talkoopäivää.
2) Hankkiutukaa eroon turhasta roinasta tai pyytäkää paikalle niin paljon muuttoväkeä, että työtaakka ja -aika pysyvät kohtuullisina. Hommatkaa käyttöönne kunnon muuttoauto. Pienellä pakulla ja peräkärryllä lyhyenkin matkan muuttamisesta tulee hidas ja vaivalloinen.
3) Pitäkää ne kaljat jemmassa, kunnes muuttokuormuri on tyhjennetty uuteen osoitteeseen JA jättäkää kutsumatta ne alkoholisoituneimmat tuttavanne.
Vierailija kirjoitti:
Mä palkkaan muuttoryhmän vaikka on tarjottu apua.
Sama täällä. Voin siis hyvillä mielin kieltäytyä muuttoavusta, koska en itse ikinä pyydä apua.
Lisäksi aina on se, että jos ottaa apua vastaan se vedetään esiin jossain tilanteessa jossa pitäisi auttaa "sun nyt pitää auttaa mua kun silloin kerran minä autoin sinua" en todellakaan halua tuon tyylisiin tilanteisiin.
Me muutettiin juuri viikonloppuna. Muuttofirma hoiti kaiken tavaran siirron. Itse oltiin pakattu pienet tavarat ja vaatteet. 400€ oli lasku en pitänyt pahana sis.auto ja 2 miestä. Hissittömiä taloja 4 kerroksesta 3 kerrokseen. Välimatkaa noin 3 km. Kaksion tavarat.
Olen ollut monissa muutoissa, mutta tupareihin en ole enää kelvannut, joten...
Minua alkaa jo huvittaa, kun muuton lähestyessä ihmiset muuttuvat joko uskomattoman raihaisiksi, työttömät saa odottamattomia työtarjouksia tai kaikilla lopuilla on "just silloin" reissu. Vaikka olisi keskellä viikkoa.
Yksikin henkilö, joka tosiaan oli kädet verellä oli puhunut sitten vielä että hän kun muuttaa niin palkkaa sitten muuttofirman. Siis vielä tekosyyn päälle ylpeili että hän ei edes vaivaa kavereita. No, sitten kun muutto tuli, hän ei palkannut muuttofirmaa, vaan pyysi nimenomaa kavereita.
Koomista on ihmisen itsekkyys!
Vierailija kirjoitti:
Selkä voi mennä tai muu onnettomuus- kuka vastaa? Joku tavara voi särkyä - kuka vastaa?
Tunnen riskejä, avuliaita nuoria miehiä ,joita aina pyydettiin kavereiden muuttoon kunnes he päättivät olla suostumatta kenenkään muuttoon. Muuttofirma paras- vakuutukset, kokeneita,nopeita.
Kotivakuutus korvaa muuton vahinkoja. Se kannattaa aina päivittää joka tapauksessa ja samalla siis kertoa vakuutusyhtiölle ne päivät jolloin muutto tehdään.
Mä palkkaan muuttoryhmän vaikka on tarjottu apua.