Miksi muuttoapua on niin vaikea saada?
Olen sairas tällä hetkellä ja tarvitsen apua. Olen itse auttanut kavereita niin ihmettelen, kun lähes jokaisella tuntuu olevan jotain menoa juuri muuttopäivänä kuukauden päästä. Onko tämä enää mahdollistakaan?
Mikä nykyihmisiä vaivaa? Eipä paljon innosta auttaa enää jatkossa itsekään jos ei voida auttaa.
Kommentit (48)
Sellaisia en mene uudelleen auttamaan muutossa, jos ei ole edellisellä kerralla asiat kunnolla organisoitu. Kaiken pitää olla pakattu ja selvä peli mihin mikäkin laatikko kannetaan. Jos päivä menee tumput suorina pyöriessä ja talonväen säätöä seuratessa, en mene uudelleen.
Itse oon saanut aina apua ja kantamiset on hoituneet jengillä kädenkäänteessä. Itse oon pitänyt erittäin tärkeänä myös tunnelman pitämistä korkealla ja sen varmistamista, että talkoolaisilla on hauskaa ja rentoa, ja että jokainen on tärkeä ja tervetullut. Urakan jälkeen tietysti kestitetään.
Ei ole aikaa auttaa muita kun pitää täällä AV:lla notkua.
Elämä on opettanut, että AINA otetaan muuttofirma. Muihin ei voi luottaa kuin itseensä. Ja rahalla pääsee.
Yhdesti aiemmin vuosia sitten kun tarttesin muuttoapua, niin yksi ystävä sanoi että voi tulla, mutta päivää ennen perui ja vetosi että kädet on verillä, ei voi kantaa. Seuraavana päivänä kuva hänestä salilla tekemässä kahvakuulajumppaa.
Olipa tosi verillä!
Ap
Vierailija kirjoitti:
No.
Vahvat nykynaiset?
Mikä ulina?
Tehän teette keskenään kaikki miehiset hommat ja sisar tukee sisarta?
Jännä, että äijien muuttoihin väki löytyy kyllä hyvinkin sutjakasti...
No?
Taasko totuus sattuu?
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se muuttofirma maksaa? Kilometrejä noin 10km asuntojen välillä ja jos muuttomies ja auto saataisiin. Kaksion tavarat.
Ap
Mitäpä jos selvität itse?
En auta, koska meitäkään ei autettu.. aika lapsellista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Yhdesti aiemmin vuosia sitten kun tarttesin muuttoapua, niin yksi ystävä sanoi että voi tulla, mutta päivää ennen perui ja vetosi että kädet on verillä, ei voi kantaa. Seuraavana päivänä kuva hänestä salilla tekemässä kahvakuulajumppaa.
Olipa tosi verillä!
Ap
Ihanko eka kertaa törmäsit tekosyyhyn?
Silläkin aikaa kun valitat täällä, olisit etsimässä muuttofirmaa, tilaisit laatikot ja alkaisit pakata.
terv . n. 20 kertaa muuttanut.
Vierailija kirjoitti:
Tylsää tietysti jos itse on aina auttamassa mutta oman muuton yms kohdalla ei saa apua. Ei kannata muitakaan auttaa. Ollaan kaikki yksin ja omillamme.[/quot
Ystävyyttä ei saa rahalla, mutta muuttoapua saa varmasti. Samoin ammattiapua, hoitoa, sähköputkimiehen, pc-korjaajan, mitä ikinä tarvikaan. Mutta että aikuiset odottaa kuin pikkulapset että itse on maailman napa ja muut on kuin äiti, aina vain mua varten. Minä, mun, mä.
Voi vittu.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on kyllä niin kiire nykyään. Ja sit sille vähäiselle vapaa-ajalle ei kukaan haluu sopia mitään ylimääräistä. Pitäis olla ihan joku sivusto tämmöistä arki-apua varten, missä vois pyytää sekä tarjota apua jotain korvausta vastaan niin ei ihmiset olis pelkästään tuttujen varassa.
On sivusto
sen parjatun kirkon ylläpitämä
Selkä voi mennä tai muu onnettomuus- kuka vastaa? Joku tavara voi särkyä - kuka vastaa?
Tunnen riskejä, avuliaita nuoria miehiä ,joita aina pyydettiin kavereiden muuttoon kunnes he päättivät olla suostumatta kenenkään muuttoon. Muuttofirma paras- vakuutukset, kokeneita,nopeita.
Vierailija kirjoitti:
No.
Vahvat nykynaiset?
Mikä ulina?
Tehän teette keskenään kaikki miehiset hommat ja sisar tukee sisarta?
Jännä, että äijien muuttoihin väki löytyy kyllä hyvinkin sutjakasti...
Ei mua kukaan tue, enkä ulise mistään. Hallitsen ns. miesten työt, mutta muuttotyö on sen verran raskasta, että ihan suosiolla tilaan sen muuttofirmalta.
Niin monta kertaa on tullut vastaan se tilanne, että väitetään kaiken olevan pakattuna ja kun pääsee kämpille niin tadaa, siellä on piuhoja ja johtoja pitkin kämppää eikä kaikkia kodinkoneitakaan ole pakattu. Niin käypä siinä ensin laittamaan tavaroita pakettiin, että ylipäänsä pääsee muuttamaan.
Ei kiitos enää. Jos ei tosiaan osaa pakata kaikkea valmiiks niin hommatkoon ammattilaiset muuttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Paljonko se muuttofirma maksaa? Kilometrejä noin 10km asuntojen välillä ja jos muuttomies ja auto saataisiin. Kaksion tavarat.
Ap
Täältä sai hyvää serviisiä muuttopuuhiin: http://www.tavarataksit.fi/fi/palvelut
Jos muita auttaa se ei tarkoita että muut ovat automaattisesti käytettävissä, varsinkaan jos heille ei sovi. Kuka edes laskee auttamisiaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi muuttoapua on niin vaikea saada?
Lyhyesti ja ytimekkäästi sanottuna se tavaroiden roudaaminen nyt on vaan yksinkertaisesti perseestä, ei siitä mihinkään pääse. Harva ihminen haluaa tuhlata vapaapäiväänsä johonkin mikä on perseestä, ellei ole aivan pakko.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi pari viikkoa sitten tuttu kitisi Facebookissa muuttoapua, lupasi palkkioksi ostaa pizzat sitten joskus kun on varaa. Nyt ei ollut. Itki ja kitisi, että miksi kukaan ei auta. Ehdotin, että tulen muuttoavuksi, jos hän kuukauden sisään tulee vapaavalintaisena viikonloppupäivänä vastaavaksi ajaksi lapsenvahdiksi. Meillä on yksi lapsi, joten ihan kamalan raskaasta keikasta ei ole kyse. Eipä kelvannut neidille, hänellä on parempaakin käyttöä ajalleen. Arvaa saiko muuttoapua?
Mulla on vst. tapaus. Olin muuttamassa, ei ollut muutakaan tekemistä . Lupasi tarjota pizzat. Tilasi , maksoi, muutto kesti koko päivän, johtuu myös siitä, ettei kaikkea oltu pakattu. Pari vkoa muuton jälkeen laitettiin tilinro ja pyydettiin laittamaan 20 e. Pizza maksoi reilu 5 e. Kysyin syytä ja sanoi laittoi summan tasan kaikkien kanssa. Kenenkään pizza ei maksanut yli 10 e. Ei tilattu juomia. En maksanut ja pyysin selvitystä summasta ja kysyin miksi minun pitää maksaa pizza, jos olen auttanut häntä koko päivän.
Meni vuosi, me muutimme. Pyysin apuun, ei vastannut viesteihin. Muutimme vielä kerran, pyysin apuun, kertoi ettei pääse.
Nyt tuli muuttotalkoopyyntö, ilmoitin suoraan meillä on muuta menoa.
Ovatkohan nämä ilmaisen avun ruinaajat vähän sellaisia, että ois kiva, jos joku vaikka tulisi pakettiautolla hoitamaan koko muuton ilmaiseksi. Ettei tarvitsisi muuttofirmalle maksaa. Sitten kun kavereita pitäisi jeesata niin ei kerkiä.
Huvittavimpia ovat jotkut vanhat hyvänpäiväntutut, jotka tosissaan luulevat, että tulen koko viikonlopuksi heidän remonttitalkoisiin, palkkana lautasellinen hernekeittoa.
Kyllähän näiden pihistelijöiden aivotuksista saa aina ilmaista hupia, jos ei muuta.
🇺🇦🇮🇱
no mulla on polven kanssa ongelmia niin ei pysty, mutta kyllä mää tietokoneita korjailen jo iha harrastuksena