Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset kokevat, että on eri elintaso jos mies ostelee palkallaan kaikkea kivaa?

Vierailija
30.10.2018 |

Jos mies kerran maksaa puolet elämisestä, ehkä enemmänkin. Mies toki käyttää omat loppurahansa miten tykkää ja tämä on naisen mielestä väärin sekä "elatusvelvollisuus ei toteudu". Mistä lähtien kauniit asiat ja kivat huvitukset, matkat ja laukut, ovat kuuluneet elatusvelvollisuuteen?

Kommentit (189)

Vierailija
101/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mies sen rahansa käyttää, jos ei perheeseensä? Perheen eteen sen naisenkin palkka kuluu. Jos ei mene ruokakauppaan, niin asuntolainaan.

Niin, naisethan eivät käytä rahaa vaatteisiin, koruihin, laukkuihin, kenkiin, sisustamiseen (sis. tuikkukipot ja mietelausetarrat), kampaamoihin, pillukarvavahauksiin, latteen, ja naisten lehtiin jne. Tuommoiset alat pysyvät pyhällä hengellä pystyssä, ei niitä kukaan käytä! Päälle vielä överihintaiset lasten vaatteet, miehethän niitä ostaa ja haluaa!!!

Tämä on totta. Ihan typerää, että tätä naiset ilmeisesti alapeukuttaneet, vaikka on totta. En ymmärrä miksi tällä palstalle me naiset esitetään olevamme jtn täydellisiä. Me naiset nimenomaan käytetään koko ajan johonkin " pieneen kivaan" ja sitten meillä on myös se varustekilpailu muitten äitien kanssa eli niko-petteriä ei voi pukea mihinkään prisman neljänkympin toppapukuun, siinä pitää olla oikea merkki. Saa muuten pulkkamäessä hävetä silmät päästään. Ei mua haittaa myöntää omia huonoja puoliani. Molemmilla sukupuolilla on huonot ja hyvät puolensa.

Vierailija
102/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi meillä menee raha-asiat nyt aikalailla niin, että minä maksan kotihoidontuella, lapsilisillä ja asumistuella meidän asumiskulut, lasten kulut ja kaikkien ruuat. Lienee sanomattakin selvää, ettei noin 300€ riitä enää ruokien ja lasten tarpeiden jälkeen mihinkään minun juttuihini, meikkeihin, kampaamoon, vaatteisiin saati harrastukseen tai matkusteluun. Miehen tulot menevät yksinomaan hänen omiin henkilökohtaisiin huvituksiinsa, kaljaan ja tietokoneeseen.

Näin ollen väittäisin meillä olevan eri elintaso, jos toisen rahat kuluvat joka senttiä myöten välttämättömyyksiin ja toinen voi tuhlata surutta vaikka tonnin johonkin yksittäiseen komponenttiin tai 60€ pelihahmon ostoon. Tästä on keskusteltu monta kertaa, mies ei tietenkään "ymmärrä" mikä tässä kuviossa mättää. Ja jos mulla ois enemmän rahaa (esim ruokakulut ja lasten kulut puoliksi) niin tuhlaisin turhuuksiin sen mitä tilille jäisi. Eli itseeni, vaatteita, harrastusvälineitä... Miehen harrastusjutut eivät tietenkään ole mitään turhuuksia, hänen mielestään.

Mene sinne töihin.

Minä en ikinä katsoisi naista joka haluaisi kotiin jäämään hoitamaan lasta. Jokaisen aikuisen on käytävä töissä ja maksettava osuutensa perheen kuluista.

Minä en ikinä katsoisi miestä jolle raha menee lapsen hyvinvoinnin ohitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi meillä menee raha-asiat nyt aikalailla niin, että minä maksan kotihoidontuella, lapsilisillä ja asumistuella meidän asumiskulut, lasten kulut ja kaikkien ruuat. Lienee sanomattakin selvää, ettei noin 300€ riitä enää ruokien ja lasten tarpeiden jälkeen mihinkään minun juttuihini, meikkeihin, kampaamoon, vaatteisiin saati harrastukseen tai matkusteluun. Miehen tulot menevät yksinomaan hänen omiin henkilökohtaisiin huvituksiinsa, kaljaan ja tietokoneeseen.

Näin ollen väittäisin meillä olevan eri elintaso, jos toisen rahat kuluvat joka senttiä myöten välttämättömyyksiin ja toinen voi tuhlata surutta vaikka tonnin johonkin yksittäiseen komponenttiin tai 60€ pelihahmon ostoon. Tästä on keskusteltu monta kertaa, mies ei tietenkään "ymmärrä" mikä tässä kuviossa mättää. Ja jos mulla ois enemmän rahaa (esim ruokakulut ja lasten kulut puoliksi) niin tuhlaisin turhuuksiin sen mitä tilille jäisi. Eli itseeni, vaatteita, harrastusvälineitä... Miehen harrastusjutut eivät tietenkään ole mitään turhuuksia, hänen mielestään.

Mene sinne töihin.

Minä en ikinä katsoisi naista joka haluaisi kotiin jäämään hoitamaan lasta. Jokaisen aikuisen on käytävä töissä ja maksettava osuutensa perheen kuluista.

Et siis halua lapsia ollenkaan? Vai jäisitkö itse kotiin niitä hoitamaan? Vai kenen ajattelit niitä hoitavan?

Vierailija
104/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mies sen rahansa käyttää, jos ei perheeseensä? Perheen eteen sen naisenkin palkka kuluu. Jos ei mene ruokakauppaan, niin asuntolainaan.

Niin, naisethan eivät käytä rahaa vaatteisiin, koruihin, laukkuihin, kenkiin, sisustamiseen (sis. tuikkukipot ja mietelausetarrat), kampaamoihin, pillukarvavahauksiin, latteen, ja naisten lehtiin jne. Tuommoiset alat pysyvät pyhällä hengellä pystyssä, ei niitä kukaan käytä! Päälle vielä överihintaiset lasten vaatteet, miehethän niitä ostaa ja haluaa!!!

Tämä on totta. Ihan typerää, että tätä naiset ilmeisesti alapeukuttaneet, vaikka on totta. En ymmärrä miksi tällä palstalle me naiset esitetään olevamme jtn täydellisiä. Me naiset nimenomaan käytetään koko ajan johonkin " pieneen kivaan" ja sitten meillä on myös se varustekilpailu muitten äitien kanssa eli niko-petteriä ei voi pukea mihinkään prisman neljänkympin toppapukuun, siinä pitää olla oikea merkki. Saa muuten pulkkamäessä hävetä silmät päästään. Ei mua haittaa myöntää omia huonoja puoliani. Molemmilla sukupuolilla on huonot ja hyvät puolensa.

Kyllä saa ihmisellä olla huono itsetunto jos ostaa rahalla jota ei ole lapselle kallista merkkivaatteita, jotta toiset katsoisivat kateellisena :,D t. Prisman toppapuku on oikein hyvä ja ajaa asiansa.

Vierailija
105/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne töihin.

Pe*saukisuudestahan tuollaiset kommentit tulevat. Jos varallisuutta on, ei muutaman vuoden pikkulapsiaika tunnu elintasossa missään. Varmaan tuollainen tyyppi elää ihan kädestä suuhun, joten ei ole resurssia lapsia tehdäkään.

Vierailija
106/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvituksiin vaikka?

Ja muillako perheenjäsenillä ei tarvitse olla huvituksia kun sinulla on? Ryyppäätkö ne rahat?

Lapsilla ehkä mutta aikuisen on ITSE tienattava rahansa. 

Vierailija
107/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alapeukutan ihan sun kaltaisten putkinäköisten takia, jotka kuvittelette että kaikki saman sukupuolen edustajat ovat samasta puusta veistettyja. Ole rauhassa sisustajashoppailijabimbo, mutta älä julista kuinka kaikki naiset muka ovat samanlaisia kuin sinä.

Kumpikaan meistä ei Shoppaile vaatteita tai kenkiä kuin tarpeeseen, en käytä koruja, en edes muista milloin olisin viimeksi ostanut jonkin sisustusesineen, kampaamossa kävin viimeksi vuonna 2005, ikinä ei ole karvoja vahattu ja kosmetologia olen kokeillut elämäni aikana ehkä viisi kertaa (ihan turhaa touhua), lehtiä en osta ollenkaan, ja kahvilla käydään miehen kanssa yhdessä. Surullista jos et tunne muita kuin kaltaisiasi hömppänaisia.

Vierailija
108/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keitä ovat nämä naiset?

No, esim. ns. bloggarit ja heidän matkijansa. Pitää saada kaikkea yli omien varojen, jotta näyttäisi, että on millä mällätä. Ostetaan monen tuhannen euron laukkuja, kun samalla lapset kulkee liian pienissä ja vuodenaikaan sopimattomissa vaatteissa. 

Vierailija
109/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvituksiin vaikka?

Ja muillako perheenjäsenillä ei tarvitse olla huvituksia kun sinulla on? Ryyppäätkö ne rahat?

Ohis...en ole koskaan ymmärtänyt naisia, jotka hankkivat niin paljon lapsia, että koko heidän oma palkkansa kuluu perheen elatukseen. On näitä ollut kaveripiirissäkin ja eron jälkeen itketään, kun ei ole senkään vertaa varaa omiin juttuihin kuin ennen, vaikka tuleekin elarit, lapsilisän yh-korotukset sekä mahdollisesti vielä asumistuki. 

Vierailija
110/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä naisilla on nykyisin jopa paremmat koulutodistukset, joten saamme ja voimme opiskella vaikka kuinka pitkälle. Jos valitsee hoitoalan, ei voi odottaa, että omillaan kovin hyvin pärjää. Pitää opiskella lääketieteellisessä, oikeustieteellisessä tai kauppakorkeakoulussa, jotta on edes teoreettiset mahdollisuudet saada hyvä palkka. Turha itkeä.    

Vierailija
111/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No meillä naisilla on nykyisin jopa paremmat koulutodistukset, joten saamme ja voimme opiskella vaikka kuinka pitkälle. Jos valitsee hoitoalan, ei voi odottaa, että omillaan kovin hyvin pärjää. Pitää opiskella lääketieteellisessä, oikeustieteellisessä tai kauppakorkeakoulussa, jotta on edes teoreettiset mahdollisuudet saada hyvä palkka. Turha itkeä.    

Eihän täällä ole kukaan muu itkenytkään kuin se mies, jonka talous kaatuu tuikkukuppeihin.

Vierailija
112/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asumismenot ja ruokalasku puoliksi. Jos lapsia niin vaatemenot plus harrastukset ym. puoliksi.

Loput on omaa rahaa.

Näin meillä tehdään.

Ei ole riitoja ja katkeruutta.

En voisi koskaan elää jonkun miehen rahoilla.

Olen sen verran vanha, että kun valmistuin ysärillä suoraan työttömäksi, en saanut markkaakaan työttömyyskorvausta miehen tulojen takia. Mistä olisin maksanut osuuteni asumiskuluista ja ruuasta? Eroamalla olisin saanut työttömyyskorvausta. Mies ei kertaakaan kutsunut lompakkoloiseksi sinä aikana kun olin työtön. Nykyään on helppoa kun kaikki työttömätkin saa rahaa.

Vierailija
113/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies kerran maksaa puolet elämisestä, ehkä enemmänkin. Mies toki käyttää omat loppurahansa miten tykkää ja tämä on naisen mielestä väärin sekä "elatusvelvollisuus ei toteudu". Mistä lähtien kauniit asiat ja kivat huvitukset, matkat ja laukut, ovat kuuluneet elatusvelvollisuuteen?

Annoin alapeukun siksi, ettei avauksessasi ole mitään järkeä. Ensinnäkin ketkä naiset? Meillä on molemmilla omat rahat, kumpikin laittaa kuukausittain saman summan yhteisiin menoihin ja loput on omaa rahaa. Tuntemissani pariskunnissa tämä on yleisin käytäntö. Miksi heijastat jotain omaa malliasi muihin?

Entä miksi oletat naisten olevan kiinnostuneita "kauniista asioista, matkoista ja laukuista"? Jälleen projisoit jotain ihan omia juttujasi. Meillä mies shoppailee, minä en.

Kokeile ensi kerralla tehdä avaus minä-näkökulmasta tyyliin "Meidän perheessämme vaimo odottaa minun maksavan puolet yhteisistä kuluista tai jopa enemmän, enkä sittenkään saa käyttää loppurahojani asioihin, joihin haluaisin. Tapahtuuko näin muissa perheissä ja parisuhteissa? Miten olette sopineet yhteisten ja omien rahojen käytöstä?"

Vierailija
114/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asumismenot ja ruokalasku puoliksi. Jos lapsia niin vaatemenot plus harrastukset ym. puoliksi.

Loput on omaa rahaa.

Näin meillä tehdään.

Ei ole riitoja ja katkeruutta.

En voisi koskaan elää jonkun miehen rahoilla.

Olen sen verran vanha, että kun valmistuin ysärillä suoraan työttömäksi, en saanut markkaakaan työttömyyskorvausta miehen tulojen takia. Mistä olisin maksanut osuuteni asumiskuluista ja ruuasta? Eroamalla olisin saanut työttömyyskorvausta. Mies ei kertaakaan kutsunut lompakkoloiseksi sinä aikana kun olin työtön. Nykyään on helppoa kun kaikki työttömätkin saa rahaa.

Mä pääsin samaan aikaan lukiosta ja muutin poikakaverin kanssa yhteen. Seuraavana syksynä kirjat takasin äidin luo... ei siinä muu auttanut.

Vierailija
115/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah niin perisuomalaista mukatasa-arvoista "mun rahat" -ajattelua. En ymmärrä. Tienaan 8 kertaa enemmän kuin rakas vaimoni, mutta kun päätimme laittaa hynttyyt yhteen, niin tietenkin perheemme varallisuus on 1+1 eli molempien tulot yhteensä miinus menot ja jos säästöön jää, niin kiva. Ei siinä mitään itsekästä "mun rahat" -pelleilyä ole. Raha ei muutenkaan merkitse minulle yhtään mitään. Materialismi on huonoitsetuntoisten hommia.

M49

Vierailija
116/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieskin käyttää vaatteita ja tarvitsee kalustetun kodin. Miehenkin tukka leikataan ja sen vahauksen vaatii kait yleensä mies eikä nainen. Myös lapset tarvitsevat vaatteita ja ainakin oma mieheni osaa ostaa niitä itsekin. Aika perin juurin perverssia ajatus, jos lasten vaatteet katsotaan naisten omaksi iloksi tapahtuvaksi tuhlaukseksi. Mutta kerro toki mitä sen miehen tulisi saada ostaa eikä maksaa sillä hinnalla esim. asuntolainaa pois?

Osaatko lukea? Mies maksaa osansa elämisestä. Sekä ei mielestäsi koske asuntolainaa vai tarkoitatko sitä, että miehen pitää maksaa lainaa myös sillä rahalla mikä itselle "löysäksi jää"?

Harvemmin mies tarvitsee jatkuvasti uusia rättejä, 150 euron parturi, vahausta muniinsa ja varsinkaan kymmenien eurojen muotipipoa lapsille, erilaiset tietysti eri kauteen.

Mihin mies sitten rahaa tarvitsee? Meillä löysä raha kulutetaan yhdessä, joko matkustellen tai tehden muuta kivaa. Käydään ulkona porukalla syömässä tai pannaan säästöön.

Eli sinulla ja miehelläsi ei ole elämää symbioosinne ulkopuolella? Ainakaan sellaista mihin tarvitaan rahaa. OK, onnea vain teille.

Sellaista se perhe-elämä kuule on. Se vapaa-aika mitä jää menee ihan oman perheen kanssa. Kenen kanssa sinä matkustelet ellet oman perheesi kanssa? Äitisi?

Kuulostaa aika ankealta. Ja olen nainen. Mä matkustelen perheeni lisäksi myös siskoni ja ystävieni kanssa ja vietän muutenkin heidän kanssaan aikaani. Samoin mies viettää omien kavereidensa kanssa aikaansa.  Tulisin hulluksi, jos kaikki aika pitäisi viettää joko töissä tai miehen ja lasten kanssa yhdessä.

Minä en koe kovin rikkaana elämänä, jos oma perhe on niin ankea ettei sen kanssa haluta viettää aikaa.

Opettele edes lukemaan.

"Tulisin hulluksi, jos kaikki aika pitäisi viettää..."

Vierailija
117/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne töihin.

Mieti hetki ja kerro sitten, miten miehen elämä muuttuu siitä, kun vaimo palaa hoitovapaalta töihin. Älä sano, että ei muutu mitenkään.

Vierailija
118/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mene sinne töihin.

Lapsen hyvinvointi ei tarkoita sitä että kaikki rahat pitää laittaa lapseen.

Vierailija
119/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah niin perisuomalaista mukatasa-arvoista "mun rahat" -ajattelua. En ymmärrä. Tienaan 8 kertaa enemmän kuin rakas vaimoni, mutta kun päätimme laittaa hynttyyt yhteen, niin tietenkin perheemme varallisuus on 1+1 eli molempien tulot yhteensä miinus menot ja jos säästöön jää, niin kiva. Ei siinä mitään itsekästä "mun rahat" -pelleilyä ole. Raha ei muutenkaan merkitse minulle yhtään mitään. Materialismi on huonoitsetuntoisten hommia.

M49

Monesko harrikka vaimollasi on viimeisen kolmen vuoden sisällä? Kelpaako hänelle yli 3 vuotta vanha auto vai haluaako aina uudemman? Entä vaihtaako hän kännykkänsä uuteen, kun tulee uudempi ja hienompi malli? Kuinka usein hän hankkii uuden tietokoneen? Varmaankaan alle 2500 € läppäri ei kelpaa?

Vierailija
120/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M49

Onkohan tämä meidän ikäpolvelvellemme yleisempää kuin nuoremmille? En ole omissa piireissäni huomannut tällaista "minun rahat vs. sinun rahat" -mentaliteettiä. Perhe on yksikkö josta yritetään pitää mahdollisimman hyvää huolta yhdessä.

N49

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme