Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset kokevat, että on eri elintaso jos mies ostelee palkallaan kaikkea kivaa?

Vierailija
30.10.2018 |

Jos mies kerran maksaa puolet elämisestä, ehkä enemmänkin. Mies toki käyttää omat loppurahansa miten tykkää ja tämä on naisen mielestä väärin sekä "elatusvelvollisuus ei toteudu". Mistä lähtien kauniit asiat ja kivat huvitukset, matkat ja laukut, ovat kuuluneet elatusvelvollisuuteen?

Kommentit (189)

Vierailija
81/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka näin nyt kokee? Ja mikä elatusvelvollisuus, lastenko? Jos mies tuhlaa rahansa kivoihin asioihin eikä elätä lastaan, se tosiaan on väärin.

Eikö lapsi ole susta kiva asia? Freudilainen lipsahdus.

Vierailija
82/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en minä vaan tiedä. Meidän perhe on ollut aina yksikkö ja yhteinen yritys, joten elintaso on molemmilla sama tuloista riippumatta.

Jaa eli olet todennäköisesti se vähemmän tienaava puoliso? Mahtaisiko sopia sulle, jos tienaisit tuplasti enemmän tekemällä peräsuoli pitkänä duunia ja toinen loikoisi sillä välin sohvankulmassa nettishoppailemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mies sen rahansa käyttää, jos ei perheeseensä? Perheen eteen sen naisenkin palkka kuluu. Jos ei mene ruokakauppaan, niin asuntolainaan.

Niin, naisethan eivät käytä rahaa vaatteisiin, koruihin, laukkuihin, kenkiin, sisustamiseen (sis. tuikkukipot ja mietelausetarrat), kampaamoihin, pillukarvavahauksiin, latteen, ja naisten lehtiin jne. Tuommoiset alat pysyvät pyhällä hengellä pystyssä, ei niitä kukaan käytä! Päälle vielä överihintaiset lasten vaatteet, miehethän niitä ostaa ja haluaa!!!

Mieskin käyttää vaatteita ja tarvitsee kalustetun kodin. Miehenkin tukka leikataan ja sen vahauksen vaatii kait yleensä mies eikä nainen. Myös lapset tarvitsevat vaatteita ja ainakin oma mieheni osaa ostaa niitä itsekin. Aika perin juurin perverssia ajatus, jos lasten vaatteet katsotaan naisten omaksi iloksi tapahtuvaksi tuhlaukseksi. Mutta kerro toki mitä sen miehen tulisi saada ostaa eikä maksaa sillä hinnalla esim. asuntolainaa pois?

Osaatko lukea? Mies maksaa osansa elämisestä. Sekä ei mielestäsi koske asuntolainaa vai tarkoitatko sitä, että miehen pitää maksaa lainaa myös sillä rahalla mikä itselle "löysäksi jää"?

Harvemmin mies tarvitsee jatkuvasti uusia rättejä, 150 euron parturi, vahausta muniinsa ja varsinkaan kymmenien eurojen muotipipoa lapsille, erilaiset tietysti eri kauteen.

Mihin mies sitten rahaa tarvitsee? Meillä löysä raha kulutetaan yhdessä, joko matkustellen tai tehden muuta kivaa. Käydään ulkona porukalla syömässä tai pannaan säästöön.

Eli sinulla ja miehelläsi ei ole elämää symbioosinne ulkopuolella? Ainakaan sellaista mihin tarvitaan rahaa. OK, onnea vain teille.

Sellaista se perhe-elämä kuule on. Se vapaa-aika mitä jää menee ihan oman perheen kanssa. Kenen kanssa sinä matkustelet ellet oman perheesi kanssa? Äitisi?

Kuulostaa aika ankealta. Ja olen nainen. Mä matkustelen perheeni lisäksi myös siskoni ja ystävieni kanssa ja vietän muutenkin heidän kanssaan aikaani. Samoin mies viettää omien kavereidensa kanssa aikaansa.  Tulisin hulluksi, jos kaikki aika pitäisi viettää joko töissä tai miehen ja lasten kanssa yhdessä.

Minä en koe kovin rikkaana elämänä, jos oma perhe on niin ankea ettei sen kanssa haluta viettää aikaa.

Olen eri kuin lainaamasi eikä mulla ole edes lapsia, mutta jos mulla niitä olisi ja kotona olisi iloinen elämäntäyteinen meteli, niin en minäkään haluaisi koko ajan siellä olla. Pakko päästä rauhaankin välillä. Ja nähdä niitä kavereita, reissatakin niiden kanssa. Jos perhe saa 90% mun vapaasta ajasta niin pitäisi riittää.

Eli tylysti vaan puoliso ilmaiseksi lapsenvahdiksi kun sinä reissaat frendien kanssa kuin teinityttö?

Ihan kuule tylysti kysyn puolisolta, että sopiiko tämmoinen. Jos ei sovi, en mene. Sama pätee toisinpäin. Ilmainen lapsenvahti hän ei ole, koska hoidamme lapset puoliksi muutenkin. Näitä mun jatkuvia teinityttöreissuja on ehkä yksi pitkä viikonloppu joka toinen vuosi. Oliko vielä muuta mussuttamista tähän?

Vierailija
84/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme vaimoni kanssa yksikkö, perhe. En osaisi kuvitella tilannetta, jossa ostelisin itselleni kaikkea kivaa, matkustelisin ja vaimo kitkuttelisi yksin pienellä palkalla.

Rahat ovat yhteiset, yhdessä suunnitellaan isommat ostokset, hankinnat ja matkat ja kumpikin tietää missä raameissa voi käyttää rahaa omiin hankintoihinsa ilman keskusteluja.

Yhdessä matkustetaan ja kumpikin matkustaa myös omia reissujansa.

Koskaan en ole aatellut, että vaimoni eläisi siivelläni.

Ja tämän kommentin meille toi nainen, joka esitti olevansa mies.

Vierailija
85/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin mies sen rahansa käyttää, jos ei perheeseensä? Perheen eteen sen naisenkin palkka kuluu. Jos ei mene ruokakauppaan, niin asuntolainaan.

Niin, naisethan eivät käytä rahaa vaatteisiin, koruihin, laukkuihin, kenkiin, sisustamiseen (sis. tuikkukipot ja mietelausetarrat), kampaamoihin, pillukarvavahauksiin, latteen, ja naisten lehtiin jne. Tuommoiset alat pysyvät pyhällä hengellä pystyssä, ei niitä kukaan käytä! Päälle vielä överihintaiset lasten vaatteet, miehethän niitä ostaa ja haluaa!!!

Mieskin käyttää vaatteita ja tarvitsee kalustetun kodin. Miehenkin tukka leikataan ja sen vahauksen vaatii kait yleensä mies eikä nainen. Myös lapset tarvitsevat vaatteita ja ainakin oma mieheni osaa ostaa niitä itsekin. Aika perin juurin perverssia ajatus, jos lasten vaatteet katsotaan naisten omaksi iloksi tapahtuvaksi tuhlaukseksi. Mutta kerro toki mitä sen miehen tulisi saada ostaa eikä maksaa sillä hinnalla esim. asuntolainaa pois?

Osaatko lukea? Mies maksaa osansa elämisestä. Sekä ei mielestäsi koske asuntolainaa vai tarkoitatko sitä, että miehen pitää maksaa lainaa myös sillä rahalla mikä itselle "löysäksi jää"?

Harvemmin mies tarvitsee jatkuvasti uusia rättejä, 150 euron parturi, vahausta muniinsa ja varsinkaan kymmenien eurojen muotipipoa lapsille, erilaiset tietysti eri kauteen.

Mihin mies sitten rahaa tarvitsee? Meillä löysä raha kulutetaan yhdessä, joko matkustellen tai tehden muuta kivaa. Käydään ulkona porukalla syömässä tai pannaan säästöön.

Eli sinulla ja miehelläsi ei ole elämää symbioosinne ulkopuolella? Ainakaan sellaista mihin tarvitaan rahaa. OK, onnea vain teille.

Sellaista se perhe-elämä kuule on. Se vapaa-aika mitä jää menee ihan oman perheen kanssa. Kenen kanssa sinä matkustelet ellet oman perheesi kanssa? Äitisi?

Hohhoijaa. :D Sinä et siis tunne muita ihmisiä kuin äitisi ja perheesi? Suosittelen muutakin elämää, mutta toisaalta, ei voi pakottaa kun et nähtävästi muusta elämästä mitään ymmärrä etkä sellaista osaa kaivata.

Vierailija
86/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä maksetaan asuminen, ruoka yms puoliksi. Kun jotakin menee rikki, tai muuten vain tarvitaan uutta (esim pesukone) minun on se ostettava jos haluan sen kotoa löytyvän. Mies käyttää omat rahat omiin huvituksiin. Itse ostan vaatteitakin vain tarpeeseen, ja nyt myös tulevalle vauvalle minä olen hommannut kaiken. Eihän tämä ihan oikein mene, mutta enpä jaksa asiasta olla jatkuvasti sanomassakaan.

Siis toivotko, että lapsesikin saa tuollaisen mallin elämäänsä? Tyttölapsesta tulee samanlainen hyväksikäytettävä vastuunkantoautomaatti ja poikalapsi oppii odottamaan sellaista naiselta? Vai tehdä miksi lapsi noihin olosuhteisiin?

Vierailija
87/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olemme vaimoni kanssa yksikkö, perhe. En osaisi kuvitella tilannetta, jossa ostelisin itselleni kaikkea kivaa, matkustelisin ja vaimo kitkuttelisi yksin pienellä palkalla.

Rahat ovat yhteiset, yhdessä suunnitellaan isommat ostokset, hankinnat ja matkat ja kumpikin tietää missä raameissa voi käyttää rahaa omiin hankintoihinsa ilman keskusteluja.

Aika väsynyt läppä tuo "Se oli eri mieltä kuin minä, se on varmaan nainen".

Vierailija
88/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä paikka kysyä tätä aapee. Kysyt joukolta matalasti koulutettuja ( tai sitten yliopistokoulutus joltain humaaniselta alalta) palstamammoja. Näitten tavoite on juurikin elää toisen raskaalla työllä ja vältellä itse työelämän vaatimuksia.

Nämä ovat sitä mieltä, että rahat ovat yhteiset, koska mies tienaa lähes kaiken.

Vierailija
89/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa, en minä vaan tiedä. Meidän perhe on ollut aina yksikkö ja yhteinen yritys, joten elintaso on molemmilla sama tuloista riippumatta.

Jaa eli olet todennäköisesti se vähemmän tienaava puoliso? Mahtaisiko sopia sulle, jos tienaisit tuplasti enemmän tekemällä peräsuoli pitkänä duunia ja toinen loikoisi sillä välin sohvankulmassa nettishoppailemassa.

Minä teen 5p/viikko töitä, puoliso 3p/viikko. Tienaan tuplat siitä mitä hän. Eipä tuo rassaa. Hänelle jää sitten enemmän aikaa peuhata lapsen kanssa. Olen siis nainen.

Vierailija
90/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika väsynyt läppä tuo "Se oli eri mieltä kuin minä, se on varmaan nainen".

Melkein yhtä väsynyt, kuin se miten mua haukutaan palstamieheksi, koska uskallan joskus kirjoittaa jotain positiivista miehistä.

T:N41

Vierailija
91/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan miestäni huomattavasti enemmän (75% jää käteen enemmän kuussa). Meillä maksaa se, jolla rahaa on tilillä. Minä maksan asuminen, viikottaiset isot ruokkakauppakäynnit ja muut isot kulut. Mies pienempiä laskuja ja ruokaostoksia, millä täydennetään viikon mittaan. Pieniä ostoksia kuitenkin. Rahat ovat kuitenkin yhteiset. Maksan kylläkin sisjoitusasuntoa, joka on avioehdolla rajattu. Rakastan aidosti miestäni enkä koe, että hänen täytyy jäädä jostain paitsi. nyt kun mies jää lapsen kanssa kotiin, hänellä on käyttöoikeus verkkopankkiini ja tililleni, koska tuloja ei ole.

Vierailija
92/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvituksiin vaikka?

Vierailija
93/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa aika ankealta. Ja olen nainen. Mä matkustelen perheeni lisäksi myös siskoni ja ystävieni kanssa ja vietän muutenkin heidän kanssaan aikaani. Samoin mies viettää omien kavereidensa kanssa aikaansa.  Tulisin hulluksi, jos kaikki aika pitäisi viettää joko töissä tai miehen ja lasten kanssa yhdessä.

Minä en koe kovin rikkaana elämänä, jos oma perhe on niin ankea ettei sen kanssa haluta viettää aikaa.

Olen eri kuin lainaamasi eikä mulla ole edes lapsia, mutta jos mulla niitä olisi ja kotona olisi iloinen elämäntäyteinen meteli, niin en minäkään haluaisi koko ajan siellä olla. Pakko päästä rauhaankin välillä. Ja nähdä niitä kavereita, reissatakin niiden kanssa. Jos perhe saa 90% mun vapaasta ajasta niin pitäisi riittää.

Eli tylysti vaan puoliso ilmaiseksi lapsenvahdiksi kun sinä reissaat frendien kanssa kuin teinityttö?

Meidänkin perheessä vanhemmat ovat vanhempia eivätkä lapsenvahteja. Tarvitsemme lapsenvahtia vain silloin, jos molemmille osuu samalle ajankohdalle jotain menoa tai haluamme mennä yhdessä jonnekin. 

Vierailija
94/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumismenot ja ruokalasku puoliksi. Jos lapsia niin vaatemenot plus harrastukset ym. puoliksi.

Loput on omaa rahaa.

Näin meillä tehdään.

Ei ole riitoja ja katkeruutta.

En voisi koskaan elää jonkun miehen rahoilla.

Vierailija
95/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en käy töissä siksi että saisin maksaa vaan asuntolainaa pois. Haluan nauttiakkin elämästä.

Vierailija
96/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi meillä menee raha-asiat nyt aikalailla niin, että minä maksan kotihoidontuella, lapsilisillä ja asumistuella meidän asumiskulut, lasten kulut ja kaikkien ruuat. Lienee sanomattakin selvää, ettei noin 300€ riitä enää ruokien ja lasten tarpeiden jälkeen mihinkään minun juttuihini, meikkeihin, kampaamoon, vaatteisiin saati harrastukseen tai matkusteluun. Miehen tulot menevät yksinomaan hänen omiin henkilökohtaisiin huvituksiinsa, kaljaan ja tietokoneeseen.

Näin ollen väittäisin meillä olevan eri elintaso, jos toisen rahat kuluvat joka senttiä myöten välttämättömyyksiin ja toinen voi tuhlata surutta vaikka tonnin johonkin yksittäiseen komponenttiin tai 60€ pelihahmon ostoon. Tästä on keskusteltu monta kertaa, mies ei tietenkään "ymmärrä" mikä tässä kuviossa mättää. Ja jos mulla ois enemmän rahaa (esim ruokakulut ja lasten kulut puoliksi) niin tuhlaisin turhuuksiin sen mitä tilille jäisi. Eli itseeni, vaatteita, harrastusvälineitä... Miehen harrastusjutut eivät tietenkään ole mitään turhuuksia, hänen mielestään.

Mene sinne töihin.

Minä en ikinä katsoisi naista joka haluaisi kotiin jäämään hoitamaan lasta. Jokaisen aikuisen on käytävä töissä ja maksettava osuutensa perheen kuluista.

Vierailija
97/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet käy parturissa 3-4 viikon välein, ja se maksaa jonkun 15-30 e. Itse käyn kampaajalla 2-3 kertaa VUODESSA, ja se maksaa sen 60e/krt. Eli miehellä menee vuodessa n. 222-445e parturiin(laskin (52/3.5)15 ja saman 30e summalla). Minulla taas menee 180e vuodessa kampaajaan. Jotkut naiset maksavat vaikka 80e kampanjasta, mutta silloinkin ollaan suurinpiirtein tasoissa miesten halvimman parturin kanssa(240e).

Eli turha väittää, että naisten elämäntavat olisivat jotenkin kalliita. Molemmat sukupuolet tuhlailevat tahoillansa todennäköisesti yhtä paljon mutta eri lailla.

Niin, jotkut ja jotkut. Käsittääkseni useimmiten naisten väri, leikkaus yms. maksaa karkeasti 100-180€ välillä. Vähän pesuaineita siihen päälle. Ja tämä toki 2kk välein tai muuten tukka ei ole hyvin.

Ei kyse ole siitä mikä kenelläkin on kallista vaan siitä, että miesten tuli "elättää" naistakin, eli maksaa huveja.

Vierailija
98/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huvituksiin vaikka?

Ja muillako perheenjäsenillä ei tarvitse olla huvituksia kun sinulla on? Ryyppäätkö ne rahat?

Vierailija
99/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen kanssa on ihan mukava viettää aikaa, mutta ei kaikkea vapaa-aikaansa. Täytyy olla omaakin aikaa harrastuksille, ystäville ja lähisukulaisille. Tuleeko sun miehesi ja lapsesi oikein mielellään mukaasi joka kerta, kun ystäväsi/siskosi/työkaverisi pyytää sut kahville tai lähdet jonkun naispuolisen kanssa shoppailemaan, ravintolaan syömään tai töiden jälkeen kesäpäivänä terassille?

Shoppaamaan? Ei todellakaan kuulu harrastuksiin ja terassit tuli katsottua läpi jo aika päivää sitten. Tavataan toisia lapsiperheitä toisinaan lähinnä toistemme kotona ja miksi minä työkavereiden kanssa vapaa-aikaani viettäisin? Sukulaiset yökyläilee silloin kun kyläilevät. Silloin heidän kanssaan viettää aikaa luonnollisesti koko perhe.

Mä olen varmaan sun mielestäsi ihan hirivöäiti, kun matkustan välillä työni puolesta työkaverini kanssa ja kyllä me otetaan siihen samaan saumaan muutama päivä lomaakin, jotta ehditään katsella vähän nähtävyyksiäkin eikä vain lentokenttiä, hotellihuoneita ja kokouspaikkoja. 

Vierailija
100/189 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi meillä menee raha-asiat nyt aikalailla niin, että minä maksan kotihoidontuella, lapsilisillä ja asumistuella meidän asumiskulut, lasten kulut ja kaikkien ruuat. Lienee sanomattakin selvää, ettei noin 300€ riitä enää ruokien ja lasten tarpeiden jälkeen mihinkään minun juttuihini, meikkeihin, kampaamoon, vaatteisiin saati harrastukseen tai matkusteluun. Miehen tulot menevät yksinomaan hänen omiin henkilökohtaisiin huvituksiinsa, kaljaan ja tietokoneeseen.

Näin ollen väittäisin meillä olevan eri elintaso, jos toisen rahat kuluvat joka senttiä myöten välttämättömyyksiin ja toinen voi tuhlata surutta vaikka tonnin johonkin yksittäiseen komponenttiin tai 60€ pelihahmon ostoon. Tästä on keskusteltu monta kertaa, mies ei tietenkään "ymmärrä" mikä tässä kuviossa mättää. Ja jos mulla ois enemmän rahaa (esim ruokakulut ja lasten kulut puoliksi) niin tuhlaisin turhuuksiin sen mitä tilille jäisi. Eli itseeni, vaatteita, harrastusvälineitä... Miehen harrastusjutut eivät tietenkään ole mitään turhuuksia, hänen mielestään.

Mene sinne töihin.

Minä en ikinä katsoisi naista joka haluaisi kotiin jäämään hoitamaan lasta. Jokaisen aikuisen on käytävä töissä ja maksettava osuutensa perheen kuluista.

No, oma mieheni arvosti kovin, että hänen lapsensa sai olla kotona äidin kanssa ensimmäsiet vuotensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä