Kuljitko nuorena alaselkä paljaana tai ilman pipoa?
Kommentit (22)
Ilman pipoa, eikä täälläkään havaintoa aivojen jäätymisestä.
Ilman pipoa 90-luvun alussa. Jonkun huivin kehtasin toviksi kietoa päähäni kun bussipysäkille pakkasella kävelin.
Ilman pipoa ja hanskoja, soivan tiukoissa farkuissa, lyhyessä takissa ja kengätkin oli mitä sattui. Ei ainakaan vielä ole mitään ilmaantunut. Ikää 55 v.
Nykyään puen päälle ehkä liikaakin kylmillä ilmoilla ja ihmettelen, miten omat teinit tarkenee :)
Ilman pipoa olin aina. Discoon käveltiin minihameessa ohuet sukkahousut jalassa -20 - -30 pakkasessa. Saattoi hiukka palella. Jaloissa on nivelvaivoja. En tiedä onko vähäpukeisuus edesauttanut asiaa.
Joskus ilman pipoa ja valitettavan lyhyet takit ja matalavyötäröiset farkut oli 2000-luvun alussa muodissa niin saattoi kai se selkäkin joskus vilkkua. Mitään en vielä keksi noiden aiheuttaneen näin kolmenkympin kynnyksellä.
Eikö kukaan tunnusta saaneensa pysyviä vammoja? Aikuiset aina varoittelivat vaikka millä kauhutarinoilla, joskus piti aivojen jäätyä, nailonsukkien jäätyä kiinni jalkoihin, munuaisten tulehtua ja hedelmättömyyden iskeä. Onko tästä olemassa jotain tutkimusta?
Ilman pipoa ja kaulahuivia, tiukoissa farkuissa ja talvisäähän sopimattomissa kengissä kuljin nuoruusvuodet. Ei oo ainakaan vielä mitään vammoja näkynyt, ikää 48v.
Äiti ei antanut ostaa sellaista lyhyttä takkia. Kaverin vanhemmat antoivat mutta samalla kauhistelivat, että munuaiset jäätyvät.
Tänä aamuna muuten ilmestyi bussipysäkille nuori neito jossain ohuissa leveälahkeisissa trendipöksyissä. Eipä siinä mitään, mutta kahleet loppuivat puoleen pohkeeseen eli nilkat ja puoli ohjetta olivat paljaana. Näytti melko hassulta. Oli -3 astetta.
Koko ikäni olen kulkenut pahimmillakin pakkasilla ilman pipoa. Vihreitä olen myös äänestänyt aina.
En edelleenkään käytä pipoa, ikää 52 vuotta. Aivot on vissiin jo niin jäätyneet etten edes huomaa pääni palelevan.
Koin olevani niin ulkopuolinen, enkä ainakaan riittävän suosittu ja hyvä ollakseni "oikeutettu" pukeutumaan trendikkäästi teinivaatteisiin. Tämä huono itsetunto ja häpeä säästi minut mm. matalilta farkuilta ja lyhyiltä "talvitakeilta".
Jos ei entinen nuoriso saanut vaivoja, miksi nykynuorten nilkkamuoti olisi yhtään pahempaa?
Kasarin lopussa ilman pipoa ettei frisyyri kärsinyt.
Onneks korvaläpät tuli muotiin!
Vierailija kirjoitti:
Ilman pipoa, eikä täälläkään havaintoa aivojen jäätymisestä.
Toisaalta, AV:lla on välillä vaikea sanoa mitään varmaa...
Vierailija kirjoitti:
Kasarin lopussa ilman pipoa ettei frisyyri kärsinyt.
Onneks korvaläpät tuli muotiin!
Oispa sillon ollu isoja kuulokkeita!
Kokeilin kyllä virittää niitä alkeellisia kuullokkeita läppien alle ja kasetti walkmania tykittämään.
Ei vaan löytyny tarpeeksi jäykkiä läppiä mistään niin kylmää ilmaa puski alle ja vitutti.
Takki auki ja ilman pipoa vuodesta 1985.... Toki jos siellä ulkona on tarkoitus oleskella eikä vain siirtyä paikasta toiseen, niin sitten puen näin keski-ikäisenä reilummin.
Olen omistanut yhden ainoan pipon 44-vuotisen elämäni aikan, ihan pikkulapsena, koulussakaan en enää pitänyt pipoa. Mulla on paksut hiukset eikä päähän tule kylmä, korviin kyllä ja ne olen yleensä pitänyt lämpimänä neulepannalla. Jos laittaisin pipon päähän, tuntuisi kuin olisi karvalakin päällä vielä pipo.
Vierailija kirjoitti:
Takki auki ja ilman pipoa vuodesta 1985.... Toki jos siellä ulkona on tarkoitus oleskella eikä vain siirtyä paikasta toiseen, niin sitten puen näin keski-ikäisenä reilummin.
T&ämä.
Stadissa naurattaa kun pikkupakkasella on jotain untuvatakkeja päällä ja riepuja kaulat täynnä.
Mistään muusta ei ole kyse kuin esittelystä, että mulla nyt on tää "muodikas" vit un kallis takki.
Sanokaa milloin stadissa tarvii olla muutamaa minsaa pidempään ulkona?
Sisätilat ja julkiset vaihtuu koko ajan.
Vastaavasti landella jossa oikeasti ko vaatteet tarvitaan sen ulkonaolon ja kelien takia ilman massiensa esitelyä kledjujen kautta.
Naiset varsinkin todellisia turhuuskuluttajia stadin päässä. Etenki ne teinit isukin kukkarolla.
Pipoa en pitänyt koskaan 12-18 vuotiaana, takkikin oli lähes aina auki. En ollut silloin koskaan kipeänä ja pois koulusta ja en ole sen jälkeenkään ollut kipeänä. Nyt minulla on kaksi teinityttöä, joista varsinkin toisella on nilkat paljaana ja pipoton pää, mutta hänkään ei ole koskaan kipeänä. Tytär on ollut ihan pienestä saakka lämpöpatteri, jolla oli hiki silloin kun minulla oli kylmä ja hän saa kulkea juuri sellaisissa vaatteissa kuin tykkää. N44
Pipotta kuljin. Kehtaan arvella, että aivoni eivät koskaan jäätyneet. Rupesin käyttämään lakkia myös vähän lämpimämmässä säässä, kun palelu jumitti niskani ja siitä aiheutui päänsärkyä. Vamma tuskin on pysyvä. Päänsärky ainakin on helpottanut, niskat nyt joskus jumittavat, mutta se johtunee liiallisesta koneella möllöttämisestä.