Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soijarouhe on ihan hitosti halvempaa kuin jauheliha!!!!!

Vierailija
29.10.2018 |

Ostin ensimmäistä kertaa elämässäni soijarouhetta kun olen alkanut vihdoin kasvissyöjäksi. No perhana sain yllättyä siitä, miten moneen ateriaan semmonen 500g soijarouhepussi riittää?? Siis nyt olen tehnyt jo 3 valtavaa pellillistä ruokaa ja edelleen on soijarouheesta tyyliin puolet jäljellä.. eli vieläkin saa vaikka mitä tehtyä ja hinta oli n. 3e.

Jauheliha tuolla hinnalla olisi mennyt jo aika päiviä sitten.

Tää kasvissyönti onkin halpaa, ihan mahtavaa! Vielä lisää syitä alkaa kasvissyöjäksi 🙈 ja mikä parasta, meinasin unohtaa etten syö jauhelihaa vaan soijarouhetta.. sitä ei ihan oikeasti edes tajua kun tarpeeksi hyvin maustaa!

Kommentit (133)

Vierailija
1/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan normaali ihminen ei syö enää lihaa vuonna 2018.

Vierailija
2/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe maistui kamalalta. En pidä jauhelihastakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin on👍🏼

Vierailija
4/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut saman. Minä olen myös mieheni kanssa alkanut kasvissyöjäksi n. Vuosi sitten. Terveys, kroppa ja kukkaro kiittää. Mekin luulimme, että kasvisruokailu tulisi kalliimmaksi, mutta eipä tulekaan. Ja ihana olo syödä, kun tietää ettei syö mitään raatoja..

Vierailija
5/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan soijarouhepussi taco-maustetta ja on tosi hyvää! Olen tehnyt "jauheliha" kastiketta, makaronilaatikkoa ja vaikka mitä soijarouheesta. :)

Vierailija
6/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kasvisruoan täytyy kopioida lihaa?

Vierailija
7/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan jo vegaaniksi. Ei tunnu kivalta maksaa siitä, että joku tap paa eläimiä puolestanu.

Vierailija
8/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on alkanut kasvissyöjäksi. Pitäisi itsekin ryhtyä.

Vierailija
9/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä ei? Se on kuitenkin aika eri asia, että syötkö eläimen raatoa vai sellaista ruokaa, jonka takia kenenkään ei ole tarvinnut kuolla.

Vierailija
10/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lopetin lihansyönnin katsomalla teurastusvideoita. Vasta ne havainnollisti sen totuuden. Oksennus. :(

Vierailija
11/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sahajauho olisi vielä halvempaa. Olen pari kertaa ostanut soijarouhetta ja se on jäänyt kaappiin pytörimään. On ollut kova työ saada se niellyksi tunkemalla sitä ruokien sekaan.

Vierailija
12/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kasvissyöjä, enkä sellaiseksi rupea. Mutta ruokakaapissani on vakiovarusteena nykyisin soijarouhe. Ei sitä jauhelihapakettia nyt joka sapuskaan tartte tunkea.

Hyvin olen tottunut, lihan syön sitten toisinaan ihan kokolihana.

Vierailija
13/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tule samanlaista ähkyä ja väsymyksentunnetta ruokailun jälkeen kuin lihansyönnistä.

Vierailija
14/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miks ihmeessä ei? Se on kuitenkin aika eri asia, että syötkö eläimen raatoa vai sellaista ruokaa, jonka takia kenenkään ei ole tarvinnut kuolla.

miksi ei tekisi kasvisruokaa, jossa maistuu kasvikset, sen sijaan, että tekee "mukaliha"?

Vierailija
15/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sahajauho olisi vielä halvempaa. Olen pari kertaa ostanut soijarouhetta ja se on jäänyt kaappiin pytörimään. On ollut kova työ saada se niellyksi tunkemalla sitä ruokien sekaan.

Et ole osannut valmistaa oikein.

Vierailija
16/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan normaali ihminen ei syö enää lihaa vuonna 2018.

Näin pahaan harhaisuuteen kannattaa jo käydä lääkärissä. Tosin voit ensin kokeilla kunnon naudan entrecote pihvejä, tulee himpun halvemmaksi.

Vierailija
17/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinno... Onko se sitten eettistä saati ekologista roudata ties mistä saakka tuo soija Suomeen. 

Paljon enemmän sitä raahataan noiden meidän teuraseläinten syötäväksi!

Vierailija
18/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että soijarouhe on halvempaa mutta aina syönti päätöksiä ei tehdä raha edellä vaan maku edellä ja kyllä aito liha on maultaan korviketta parempaa.

Vierailija
19/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhe on kyllä näppärä ruoanlaitossa. Muutama vuosi sitten tosin itse vähensin soijan käyttöä, aluksi ympäristösyistä, mutta sittemmin myös terveyssyistä. Jälkimmäisistä eli soijaan liittyvistä terveysriskeistä löytyy listauksia, tässä yksi lähinnä pohdittavaksi.

1. High levels of phytic acid in soy reduce assimilation of calcium, magnesium, copper, iron and zinc. Phytic acid in soy is not neutralized by ordinary preparation methods such as soaking, sprouting, and long, slow cooking, but only with long fermentation. High-phytate diets have caused growth problems in children.

2. Trypsin inhibitors in soy interfere with protein digestion and may cause pancreatic disorders. In test animals, soy containing trypsin inhibitors caused stunted growth.

3. Soy phytoestrogens disrupt endocrine function and have the potential to cause infertility and to promote breast cancer in adult women.

4. Soy phytoestrogens are potent anti-thyroid agents that cause hypothyroidism and may cause thyroid cancer. In infants, consumption of soy formula has been linked to autoimmune thyroid disease.

5. Vitamin B12 analogs in soy are not absorbed and actually increase the body's requirement for B12.

6. Soy foods increase the body's requirement for Vitamin D. Toxic synthetic Vitamin D2 is added to soy milk.

7. Fragile proteins are over-denatured during high temperature processing to make soy protein isolate and textured vegetable protein.

8. Processing of soy protein results in the formation of toxic lysinoalanine and highly carcinogenic nitrosamines.

9. Free glutamic acid or MSG, a potent neurotoxin, is formed during soy food processing and additional amounts are added to many soy foods to mask soy's unpleasant taste.

10. Soy foods contain high levels of aluminum, which is toxic to the nervous system and the kidneys.

Vierailija
20/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ja mikä parasta, meinasin unohtaa etten syö jauhelihaa vaan soijarouhetta.. sitä ei ihan oikeasti edes tajua kun tarpeeksi hyvin maustaa!

Kyllä sen vaan tajuaa. Eihän koostumus ja suutuntuma ole yhtään samanlainen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme viisi