Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Soijarouhe on ihan hitosti halvempaa kuin jauheliha!!!!!

Vierailija
29.10.2018 |

Ostin ensimmäistä kertaa elämässäni soijarouhetta kun olen alkanut vihdoin kasvissyöjäksi. No perhana sain yllättyä siitä, miten moneen ateriaan semmonen 500g soijarouhepussi riittää?? Siis nyt olen tehnyt jo 3 valtavaa pellillistä ruokaa ja edelleen on soijarouheesta tyyliin puolet jäljellä.. eli vieläkin saa vaikka mitä tehtyä ja hinta oli n. 3e.

Jauheliha tuolla hinnalla olisi mennyt jo aika päiviä sitten.

Tää kasvissyönti onkin halpaa, ihan mahtavaa! Vielä lisää syitä alkaa kasvissyöjäksi 🙈 ja mikä parasta, meinasin unohtaa etten syö jauhelihaa vaan soijarouhetta.. sitä ei ihan oikeasti edes tajua kun tarpeeksi hyvin maustaa!

Kommentit (133)

Vierailija
61/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä suhteessa soijarouhetta tulisi käyttää? Jos tekisi esimerkiksi 400 grammaa jauhelihaa, minkä verran kuivaa soijarouhetta tulisi? Olen vähän pihalla näistä, ja se 500 gramman pakkaus on entisestään hämmentänyt, kun sen on mieltänyt lihapaketin kaltaisesti "kerta-annokseksi".

Vierailija
62/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä suhteessa soijarouhetta tulisi käyttää? Jos tekisi esimerkiksi 400 grammaa jauhelihaa, minkä verran kuivaa soijarouhetta tulisi? Olen vähän pihalla näistä, ja se 500 gramman pakkaus on entisestään hämmentänyt, kun sen on mieltänyt lihapaketin kaltaisesti "kerta-annokseksi".

Itse jos teen esimerkiksi tomaattikastiketta spagetille soijarouheen kanssa, laitan rouhetta reilun desin. Riittää 3-4 ruokailijalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis on naurettavaa verrata tehoviljeltyä soijaa ja lihaa. Eihän niitä voi verrata!

Sama kun vertaisi maitoa ja vettä tai kiisselia ja kahvi pullaa.

Enhän minä voi verrata kaupassa esim. mansikan hintaa omenaa.

Vierailija
64/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouheessa on inhottava suutuntuma, vähän kuin sahanpurua söisi.

Olen itsekin kasvissyöjä mutta soijarouheeseen en rahojani enää laita.

Vierailija
65/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halpaakuinsaippua kirjoitti:

Halvinta se on saiturinpörssissä vain 1,29 € 500g

Eikös jossain likaisessa "etnisessä" paljon halvempaa

Vierailija
66/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kasvisruoan täytyy kopioida lihaa?

Miks ihmeessä ei? Se on kuitenkin aika eri asia, että syötkö eläimen raatoa vai sellaista ruokaa, jonka takia kenenkään ei ole tarvinnut kuolla.

miksi ei tekisi kasvisruokaa, jossa maistuu kasvikset, sen sijaan, että tekee "mukaliha"?

Miksi ei tekisi monipuolisesti erilaisia ruokia? Ja mitä pahaa siinä on, että lihattomaan ruokavalioon totuttelee tutuilla ruoilla ja korvaa vaan jauhelihan soijarouheella?

Vierailija
67/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soijarouheessa on 100 g:ssa 334 kcal, hiilihydraatteja 20,9 g ja proteiinia 49,2 g. Fosforia on näköjää Finelin mukaan peräti 701 mg.

Naudan jauhelihassa (9%) on  samassa määrässä  162 kcal, 0g hiilihydraatteja ja 20,8 proteiinia. Fosforia on vain 210 mg.

Soijarouheessa on enemmän proteiinia, mutta esimerkiksi vitamiineja paljon vähemmän. Tryptofaania on enemmän eli masennusta voi yrittää karkottaa tällä.

Vertaapa kuivalihaa rouheeseen niin saat vertailukelpoisemmat lukemat. Tuo on tosi harhaanjohtavaa verrata kuivaa rouhetta tuoreeseen lihaan.

Vierailija
68/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lihan syönti on eettisesti väärin ja huonojen ihmisten touhuja niin miksi sitä pitää matkia soijalla?

Vierailija
69/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on teille kaikille, jotka ihmettelette miten soijarouheesta voi saada hyvää. Tärkeintä on paistaa se öljyssä, laittaa mausteita ja hieman tomaattipyreetä. Sitten vasta nestettä, ja maltilla sitä. Ei kannata ensimmäisenä keittää vedessä, vaikka ohjeet niin sanoo.

Vierailija
70/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on teille kaikille, jotka ihmettelette miten soijarouheesta voi saada hyvää. Tärkeintä on paistaa se öljyssä, laittaa mausteita ja hieman tomaattipyreetä. Sitten vasta nestettä, ja maltilla sitä. Ei kannata ensimmäisenä keittää vedessä, vaikka ohjeet niin sanoo.

Ja ei sovi unohtaa tärkeintä ainesosaa, eli vähän lihaa sekaan niin saadaan jotain makuakin.

Vierailija
71/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lihan syönti on eettisesti väärin ja huonojen ihmisten touhuja niin miksi sitä pitää matkia soijalla?

Nehän ovat kaksi täysin eri tuotetta niin mitähän ihmettä tässä matkitaan?kuka on varannut tämän rakeisen muodon ainoastaan lihatuotannon käyttöön? Tosi jännä ajatusmaailma täytyy olla takertuakseen tollaseen asiaan mutta toisen ruumiin syöminen on sit ihan fine :D

Vierailija
72/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko on hinta per kcal vrt. jauhelihan hinta per kcal.

Vierailija
73/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Soijarouheessa on 100 g:ssa 334 kcal, hiilihydraatteja 20,9 g ja proteiinia 49,2 g. Fosforia on näköjää Finelin mukaan peräti 701 mg.

Naudan jauhelihassa (9%) on  samassa määrässä  162 kcal, 0g hiilihydraatteja ja 20,8 proteiinia. Fosforia on vain 210 mg.

Soijarouheessa on enemmän proteiinia, mutta esimerkiksi vitamiineja paljon vähemmän. Tryptofaania on enemmän eli masennusta voi yrittää karkottaa tällä.

Vertaapa kuivalihaa rouheeseen niin saat vertailukelpoisemmat lukemat. Tuo on tosi harhaanjohtavaa verrata kuivaa rouhetta tuoreeseen lihaan.

Vegaanien vakiotemppu proteiinipitoisuuksista puhuttaessa. Kuivalihassa  se voi olla 60% ja loppuenergia tulee rasvasta eikä höttöhiilareista.

Vierailija
74/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ja ei sovi unohtaa tärkeintä ainesosaa, eli vähän lihaa sekaan niin saadaan jotain makuakin.[/quote] Tässäpä hyvä vinkki lihan syönnin vähentämisen ja lopettamisen alkutaipaleelle. Itse laitan makaroonilaatikkoon n.50g jauhelihaa ja pari desiä soijaa. Ketsupin kanssa nautittuna en huomaa eroa kokolihaversioon.

Vierailija
75/133 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sahajauho olisi vielä halvempaa. Olen pari kertaa ostanut soijarouhetta ja se on jäänyt kaappiin pytörimään. On ollut kova työ saada se niellyksi tunkemalla sitä ruokien sekaan.

Et ole osannut valmistaa oikein.

Tää on aina mahtavaa näissä prosessoitujen valmisteiden kohdalla tapahtuvassa keskustelussa.

Jos ei tykkää ja tuntuu suussa pahvilta, niin ei vaan ole osannut valmistaa ja maustaa oikein.

Kuitenkaan koskaan kukaan ei anna vinkkejä siitä, miten ne valmistetaan ja maustetaan oikein, että maistuisi joltain. Tai että suutuntuma ei olisi pahvinen tai löllö.

Tai no, nyhtökaurasta tulee kuulemma herkullista kun maustaa Taffelin dippiseoksella. Silloin kyllä ymmärsin että nyhtökaurasta ja lihasta (jossa mausteena vain suola ja pippuri) pitävien makumaailmat ei oikeen kohtaa. Kun mausteilla pitää peittää raaka-aineen maku tai toisaalta keinotekoisesti tehdä se maku, niin onhan se aika kökköä.

Vierailija
76/133 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuivalihaan, jos reseptissä on 200 g soijarouhetta/200g jauhelihaa?

Vierailija
77/133 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sahajauho olisi vielä halvempaa. Olen pari kertaa ostanut soijarouhetta ja se on jäänyt kaappiin pytörimään. On ollut kova työ saada se niellyksi tunkemalla sitä ruokien sekaan.

Et vain osaa laittaa ruokaa. Soijarouhe vaatii mausteita ja rasvaa, minä käytän voita ja oliiviöljyä.

Vierailija
78/133 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti se on halpaa kun se on jotain ihan muuta kuin ravintoa. Hyvä että joillekin kelpaa...

Vierailija
79/133 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soijarouhetta saa edullisesti säkkitavarana maatalouskaupasta, 25kg säkki alle 10e.

Sitä rouhetta pakattiin pikkupusseihin luontaistuotekauppaan ja hankittiin mukavasti tuossa 90-luvulla. Samoin tehtiin melassin kanssa.

Vierailija
80/133 |
30.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä saan kullia ilmaiseksi suuhun. Syön silti mieluummin jauhelihakastiketta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä