Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinusta paljon jos yhden lapsen yh saa yhteensä 1600 e tukia käteen kuussa?

Vierailija
29.10.2018 |

Siitä 720 e menee vuokraan. Tämä on siis oma tilanteeni.

Kommentit (215)

Vierailija
61/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. On ihan liikaa. On törkeää saada tuollainen määrä tulonsiirtona NIIDEN IHMISTEN SELKÄNAHASTA, jotka käyvät töissä ja saavat käteen vähemmän palkkaa.

Tämä on Suomen suurin ongelma. Ihmiset makaa KOTONA, saavat vastikkeetonta rahaa. Toiset heräävät aamulla klo 6, vievät lapsen / lapset julkisilla päiväkotiin, tekevät 8 tuntia töitä pienellä palkalla, sieltä lasten haku, ruuanlaitto ja kotityöt. Työpäiviä yleensä 5 / viikko.

Ei ihme, että tämä yhteiskunta kohta kaatuu. Sossupummien lapsista kasvaa sossupummeja. Ei oteta mitään vastuuta omasta elämästä. Ei säästetä eläkettä varten, ei mitään. Odotetaan ja oletetaan, että valtio hoitaa. Kuvottavaa kertakaikkiaan.

Suksi suolle älykääpiö.

Vierailija
62/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Itse saan ainoastaan 156€ kelan maksamaa elaria. Asumiskulut yli 1000€

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on varmaan noin kahden keskituloisen maksamat verot... eli tästä me työssäkäyvät maksamme.

Mistä tuo koostuu? Käytkö töissä?

Vierailija
64/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi me muut maksetaan korkeita veroja. Itse yrittäjänä en edes nosta joka kuukausi tuollaista palkkaa, lisäksi menee yelit. On se minusta yrittäjänä suhteettoman korkea. Olen miettinyt, että liityn johonkin kassaan ja nosta ansiosidonnaista itsekkin jonkin aikaa. Ei täällä kannata oikeasti pienellä palkalla kenenkään yrittää. 

Vierailija
65/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole hakenut lapsilisää? 

Vierailija
66/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on varmaan noin kahden keskituloisen maksamat verot... eli tästä me työssäkäyvät maksamme.

Mistä tuo koostuu? Käytkö töissä?

Joskus ihmettelen, että miten näin tietämättömät(?!) ihmiset voi olla työelämässä....

Vierailija
67/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. On ihan liikaa. On törkeää saada tuollainen määrä tulonsiirtona NIIDEN IHMISTEN SELKÄNAHASTA, jotka käyvät töissä ja saavat käteen vähemmän palkkaa.

Tämä on Suomen suurin ongelma. Ihmiset makaa KOTONA, saavat vastikkeetonta rahaa. Toiset heräävät aamulla klo 6, vievät lapsen / lapset julkisilla päiväkotiin, tekevät 8 tuntia töitä pienellä palkalla, sieltä lasten haku, ruuanlaitto ja kotityöt. Työpäiviä yleensä 5 / viikko.

Ei ihme, että tämä yhteiskunta kohta kaatuu. Sossupummien lapsista kasvaa sossupummeja. Ei oteta mitään vastuuta omasta elämästä. Ei säästetä eläkettä varten, ei mitään. Odotetaan ja oletetaan, että valtio hoitaa. Kuvottavaa kertakaikkiaan.

Jos tämä herättää sinussa kateutta, niin irtisanoudu töistä, niin pääset vähän huilimaan ja vetämään henkeä. Minä mielelläni ottaisin sinun työsi ja pienen palkkasi, voisin vaikka maksaa sinulle siitä pientä hyvänmiehen lisää.

Olen ollut kaksi vuotta työtön. Olen hakenut useita kymmeniä työpaikkoja, pääsemättä kertaakaan edes haastatteluun. Eläkeikään on aikaa 15 vuotta, mitä minä teen? Olen epätoivoinen.

Vierailija
68/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin.

Vierailija
69/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset ole hakenut lapsilisää? 

17-vuotiaasta ei enää saa lapsilisää

Vierailija
70/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä 880e/kk elämiseen kuulostaa ihan kohtuulliselta.

Riippuu tietysti lapsen iästä: teiniin kai saa uppoamaan niin paljon rahaa kuin jaksaa vaan työntää.

Jos ruuan tekee itse, ei omista autoa, kaapista löytyy sesongin mukaiset vaatteet ja kengät itselle, niin kyllä tuon rahan pitäisi riittää elämiseen.

Vähän aikaa.

Mutta entäs sitten kun jääkaappi laukee samassa kuussa kun olet istunut ainoitten silmälasiesi päälle.

Ei tuosta rahasta kyllä mitään kulutusluottoja voi maksaa.

Eikä rahaa jää säästöön yhtään, eikä eläke kerry.

Ne silmälasitkin maksaa Kela toimeentulotuen saajalle.

Vierailija
71/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei muuta mahdollisuutta kuin tuet niin ihan ok summa. Tuolla nipin napin elää jonkin aikaa. Pidemmän päällehän tuilla ei kannata elää vaikkei saisikaan työtä tekemällä enempää sillä onhan työtä tekemällä ansaittu raha omaa rahaa, itse ansaittua eikä kenenkään muiden rahoja ja itse ansaitun rahan saa käyttää niinkuin itse haluaa, sillä voi jopa pikkuhiljaa vaurastua makselemalla asuntolainaa pois tai vaihtoehtoisesti sijoittamalla vaikka satasen kuussa talletustilille ja siitä sitten vähän isommissa erissä osakkeisiin vaikka 500 euroa kerralla. Alkaa sitten aikanaan tuottaa niin ettei tarvitse sijoittaa muuta kuin osinkotuotot. Jos noin pienillä tuloilla elää niin eläkekin tulee olemaan aika pieni jos ei muita tuloja tai varallisuutta. Sen lisäksi että kyllähän osinkotuloja tarvii eri elämänvaiheissa jo ennen eläkettäkin. 

Kokeile elää 300€ kuussa maassa missä apina saa vaate ja puhelinrahaa sekä pillua suomalaisilta naisilta.

T: Syrjäytetty mies

Älä nyt höpise, se on liki 500€ mitä sulle jää vuokran ja sähkön jälkeen käteen, tuo 300€ on lapsen summa. Jos et yksin tuolla 500€  pärjää kuukautta, niin ihan on oma vikasi.

Vierailija
72/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh.. miten voi saada sekä elatustukea että -apua?

Jos iskä maksaa vaikka 50€ niin Kela saattaa maksaa EROTUKSEN siihen kelan maksamaan n. 150 tms... Eli 100..

Ei yhtään enempää..

Vaikka elatusmaksuksi olisi sovittu 300 ja ukko ei maksa niin Kelalta ei tule yhtään enempää kuin 150...

Muistakaa että AINOA yholle korvamerkitty tuki on lapsilisän korotus ~50e, , muita tukia saa kyllä ihan kuka tahansa hakea JOS perusteet on olemassa...

Vierailija
73/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yksinasuvat saa max sen 500€ kk jos eivät töissä.. Reilua.

Niin, lapsen osuus on n. 300€. Pitäisikö siitä 500 eurosta elättää se lapsikin?

AP saa 880€ hänelle ja lapselle yhteensä käteen, ihan samalla kaavalla lasketaan ihan kaikille ihmisille se mitä kuuluu vähintään saada. 

Vierailija
74/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo riippuu minkä ikäinen lapsi on. Jos puhutaan jostain vauvasta niin eiköhän se sitten, mutta jos jo esim teini-iässä niin tuo lienee ihan normaali 2 hengen toimeentulotuki. 

Vierailija
75/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan kolmen lapsen lähihuoltajana 1400€/kk, jos lapsilisät lasketaan. Ja vuokra meillä on 900€/kk. Mä olen vastavalmistunut korkeakoulusta, joten nyt sitten tienaamaan kun töitä saan. Palkkatöitä tehdessäni saan tukia lapsilisät + hieman asumistukea ehkä, koska palkkani on käteen n.2000-2500€/kk. Mun mielestä yhden lapsen kanssa ap:n tuet on ruhtinaalliset!

Vierailija
76/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tuo riippuu minkä ikäinen lapsi on. Jos puhutaan jostain vauvasta niin eiköhän se sitten, mutta jos jo esim teini-iässä niin tuo lienee ihan normaali 2 hengen toimeentulotuki. 

Joo just taas on lamppu syttynyt. Se lapsen osuus on 300€, pitäisikö se vauva puolittaa että ei vaan ole liikaa.

Vierailija
77/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jensperi kirjoitti:

Mä saan kolmen lapsen lähihuoltajana 1400€/kk, jos lapsilisät lasketaan. Ja vuokra meillä on 900€/kk. Mä olen vastavalmistunut korkeakoulusta, joten nyt sitten tienaamaan kun töitä saan. Palkkatöitä tehdessäni saan tukia lapsilisät + hieman asumistukea ehkä, koska palkkani on käteen n.2000-2500€/kk. Mun mielestä yhden lapsen kanssa ap:n tuet on ruhtinaalliset!

Jaa missä ne ELARIT!?

Vierailija
78/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jensperi kirjoitti:

Jossain laskussa mättää ja pahasti. Siis olet työtön ja saat pelkästään 1400e kuussa 4 henkilön elättämiseen? En usko. 

Vierailija
79/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä tuista tuo koostuu? onko siinä jotain vammaistukia tms. mukana?

Työmarkkinatuki, toimeentulotuki, asumistuki, lapsilisä, elatustuki, elatusraha. -ap

Elatustukea ja elatusrahaa ei saa saman aikaisesti kuin siinä tapauksessa että isän elastuskyvyksi on laskettu alle Kelan tuen silloin saa erotuksen siihennKelan rahaan, eli elatus on silti VAIN se ~150-160 e

Vierailija
80/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä summaa sinä sitten ehdotat sellaiselle ihmiselle jolla ei ole työpaikkaa ja lapsi elätettävänä? Otetaanko lapsilisä ja elarit pois lapselta ne n. 300€? Vai se vuokran osuus 720€ eli jäisivät äiti ja lapsi asunnottomiksi? Kadulle? Vai ottaisitko sen n. 500€ pois mitä äiti saa työttömyyskorvausta?

Ota se huomioon, että elarit ja lapsilisät saa kaikkien miljonäärienkin lapset, ja kaikki pienituloiset työssäkäyvätkin saavat asumistukea. Vain työttömyyskorvaus tuossa on siitä hyvästä että makaa kotona. Lapsen tuet on sitä varten että kun on se lapsi, ja asumistuki on sitä varten että kun on se asunto.