Onko sinusta paljon jos yhden lapsen yh saa yhteensä 1600 e tukia käteen kuussa?
Siitä 720 e menee vuokraan. Tämä on siis oma tilanteeni.
Kommentit (215)
Vierailija kirjoitti:
Tuo on pieni raha suomessa. Mutta musta se on älyttömintä, että meidän lapsia hoitaa ihmiset, jotka ei saa siitä työstä kuin saman mitä yksinhuoltaja. Ja sitä palkaksikkin kutsutaan. Kyllä palkan pitäisi olla tukia huomattavasti suurempi. Minimi nettotulojen pitäisi kyllä ehdottomasti lähteä 2000 eurosta.
Nykyään eläkeläisetkin saa enemmän eläkettä kuin työntekijät. Ei ihme ettei työnteko houkuta.
No on se. Olen sairaseläkkeellä oleva yhden lapsen yh, ja saan tukia 520 €: asumistuki ja yhkorotus-lapsilisä. Asumiskulut tällä hetkellä 1200, ei olla eron jälkeen saatu vielä pienenpää asuntoa.
Itse kerryttämääni eläkettä ei maksa Kela, joten en ajattele sen olevan tuki.
Sain viimeisimmässä työpaikassa toimistossa 1500€/kk miinus verot. Työaika 37,5h/vko.
Vierailija kirjoitti:
Toi on mun kuukausi palkan verran.
Ainut ero, että mä joudun aamuyöstä heräämään töihin, olemaan siellä sen 8h, opiskelemaan saman aikasesti.
Onko sulla lapsi vai elätäkö vain itsesi? Ap:llä jää siis 880 euroa itselle ja lapselle. Tuossa on jo mukana lapsilisä ja mahdolliset elarit, kuinkas sulla? Maksatko sä omaa asuntoa ja oletko vuokralla kuten ap? Tuo raha ei lopulta ole niin suuri eikä moneen riitä vaikka se siltä äkkiseltään saattaisi tuntuakin.
Vierailija kirjoitti:
No on se. Olen sairaseläkkeellä oleva yhden lapsen yh, ja saan tukia 520 €: asumistuki ja yhkorotus-lapsilisä. Asumiskulut tällä hetkellä 1200, ei olla eron jälkeen saatu vielä pienenpää asuntoa.
Etkö saa elareita? Ap:lla oli ne tuossa laskettu mukaan. Tietenkin ap:n tuet ovat korkeammat, jos sinä saat elarit exältäsi.
Ja yksinasuvat saa max sen 500€ kk jos eivät töissä.. Reilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö saa elareita? Ap:lla oli ne tuossa laskettu mukaan. Tietenkin ap:n tuet ovat korkeammat, jos sinä saat elarit exältäsi.
Jatkoa: Ja tietenkin saat tukia vähemmän, jos eläkkeesikin tulee jostain muualta. Ei nyt ihan voi verrata näitä jos toinen laskee elarit ja eläkkeet ja sinä et.
Vierailija kirjoitti:
Käytkö töissä? On se aika paljon. Itse tienaan kokopäivätyöstä vain 100 euroa enemmän.
Ja päälle asumistuki vai maksatko omaa? Entä lapsilisä ym.? Ap:llä ne on tuossa summassa mukana, muistakaa aina nämä kun vertailette.
aivan sairaat tukiaiset ...huh huh ....
Lapsilisän ja elatustuen saa myös työssä ollessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan 4 kk odottelun jälkeen päästään lastenvalvojalle, ex tulee todennäköisesti maksamaan 170 € elareita. Silloinkin alle 700 euroa "tuet".
Minäkin saan töistä vain 1200 euroa nettona, mutta tämän lisäksi saan kyllä lapsilisät kahdesta lapsesta yksinhuoltajakorotuksineen ja asumistuen, joten menee kyllä suunnilleen samaan. Ja jos olisin yksinhuoltaja eikä meillä olisi yhteishuoltajuutta, niin elaritkin saisin, joten enemmän nettoaisin kuin ap. Ei voi siis verrata ap:n tukia nyt minun nettopalkkaani, vaan siihen pitää vielä lisätä lapsilisät sun muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kunhan 4 kk odottelun jälkeen päästään lastenvalvojalle, ex tulee todennäköisesti maksamaan 170 € elareita. Silloinkin alle 700 euroa "tuet".
No tottakai on vähemmän, jos tukien lisäksi saat vielä ne eläkkeet. Ja se, mitä exäsi ei maksa, kela maksaa loput. Ap on laskenut nämä kaikki. Sinä jätät nämä pois laskuista.
Provo aloitukseen sanon sen verran, että joka kerta kun satun lukemaan tämän kaltaisiin vastauksia, aina se yksi sama tekijä: ette näe metsää puilta. Enkä oikeasti enää jaksa motivoitua edes selittämään tätä koko hässäkkää mikä on perustavalla tavalla pielessä tässä yhteiskunnassa.
Asumistuki on paikkakunnan mukaan määritelty, Apn asumisen kustannusten jälkeen jäävä summa= +800e on minimi toimeentulo Suomessa. Voitte kokeilla miten sillä lapsen kanssa pärjäilee. Aika vaatimatonta elämää. Palkat on liian pieniä ja kaikki on päin seiniä. Perustulo olisi se mikä pelastaa enää. Sen päälle tehköön kukakin kykyjen mukaan. Työt katoaa yhä enenevissä määrin. Sinä joka ostoitat vihasi työtöntä kohtaan ja et taas näe asian koko kuvaa etkä sitä, että ihan sitä samaa rahaa sinäkin saat, sitä samaa paperia sinullekin jaetaan kenties joku kaunis päivä työttömyyskorvauksen tai sairaspäivärahan muodossa.
Kyllä 880e/kk elämiseen kuulostaa ihan kohtuulliselta.
Riippuu tietysti lapsen iästä: teiniin kai saa uppoamaan niin paljon rahaa kuin jaksaa vaan työntää.
Jos ruuan tekee itse, ei omista autoa, kaapista löytyy sesongin mukaiset vaatteet ja kengät itselle, niin kyllä tuon rahan pitäisi riittää elämiseen.
Vähän aikaa.
Mutta entäs sitten kun jääkaappi laukee samassa kuussa kun olet istunut ainoitten silmälasiesi päälle.
Ei tuosta rahasta kyllä mitään kulutusluottoja voi maksaa.
Eikä rahaa jää säästöön yhtään, eikä eläke kerry.
Vierailija kirjoitti:
Provo aloitukseen sanon sen verran, että joka kerta kun satun lukemaan tämän kaltaisiin vastauksia, aina se yksi sama tekijä: ette näe metsää puilta. Enkä oikeasti enää jaksa motivoitua edes selittämään tätä koko hässäkkää mikä on perustavalla tavalla pielessä tässä yhteiskunnassa.
Asumistuki on paikkakunnan mukaan määritelty, Apn asumisen kustannusten jälkeen jäävä summa= +800e on minimi toimeentulo Suomessa. Voitte kokeilla miten sillä lapsen kanssa pärjäilee. Aika vaatimatonta elämää. Palkat on liian pieniä ja kaikki on päin seiniä. Perustulo olisi se mikä pelastaa enää. Sen päälle tehköön kukakin kykyjen mukaan. Työt katoaa yhä enenevissä määrin. Sinä joka ostoitat vihasi työtöntä kohtaan ja et taas näe asian koko kuvaa etkä sitä, että ihan sitä samaa rahaa sinäkin saat, sitä samaa paperia sinullekin jaetaan kenties joku kaunis päivä työttömyyskorvauksen tai sairaspäivärahan muodossa.
Nimenomaan ei nähdä metsää puilta. Taas saadaan taivastella, miten työtön saa enemmän rahaa kuin työssäkäyvä, mutta ohitetaan täysin se fakta, että tuossa on mukana lapsenkin tuet ja vielä osa exänkin tukia.
On. On ihan liikaa. On törkeää saada tuollainen määrä tulonsiirtona NIIDEN IHMISTEN SELKÄNAHASTA, jotka käyvät töissä ja saavat käteen vähemmän palkkaa.
Tämä on Suomen suurin ongelma. Ihmiset makaa KOTONA, saavat vastikkeetonta rahaa. Toiset heräävät aamulla klo 6, vievät lapsen / lapset julkisilla päiväkotiin, tekevät 8 tuntia töitä pienellä palkalla, sieltä lasten haku, ruuanlaitto ja kotityöt. Työpäiviä yleensä 5 / viikko.
Ei ihme, että tämä yhteiskunta kohta kaatuu. Sossupummien lapsista kasvaa sossupummeja. Ei oteta mitään vastuuta omasta elämästä. Ei säästetä eläkettä varten, ei mitään. Odotetaan ja oletetaan, että valtio hoitaa. Kuvottavaa kertakaikkiaan.
Siis tuossa on elarit mukana? Kela maksaa lapsen isän puolesta, joten tavallaan tuossa on mukana lapsen isänkin tukia. Ei siinä mielessä kyllä ole paljon, jos tuossa ei ole yhden ihmisen vaan kolmen ihmisen tukia.