Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinusta paljon jos yhden lapsen yh saa yhteensä 1600 e tukia käteen kuussa?

Vierailija
29.10.2018 |

Siitä 720 e menee vuokraan. Tämä on siis oma tilanteeni.

Kommentit (215)

Vierailija
21/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mistä tuista tuo koostuu? onko siinä jotain vammaistukia tms. mukana?

Työmarkkinatuki, toimeentulotuki, asumistuki, lapsilisä, elatustuki, elatusraha. -ap

Vierailija
22/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukien tarkoitus pitäisi olla varmistaa jokaiselle vaatimaton eläminen. Tukien ei pidä mahdollistaa mukavaa elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa saa naamataulun mukaan tukia. Paras on olla musta tai tumma väriltään ja toiseksi paras on olla yh äiti. Syrjäytynyt mies taas jolle kaikki on kääntäneet selkänsä saa vuokran jälkeen ruokaan, laskuihin ja lääkkeisiin rahaa 300€.

Vierailija
24/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa on kahden ihmisen, aikuisen ja lapsen, tuet, eli ei periaatteessa ole paljon. Normi Kelan etuudet.

Vierailija
25/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Ihan helvetisti liikaa. Harmittaa itse käydä töissä kun muut lomailevat verorahoilla. Ei ihme että Suomella ei ole kuin velkaa.

Samaa mieltä. Sitten vielä pitäisi toivottaa tervetulleeksi maahamme kaikki halukkaat rahantarvitsijat, joille ei "yllättäen" kotimaassaan ole ilmaista rahaa tarjolla

Vierailija
26/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mistä tuista tuo koostuu? onko siinä jotain vammaistukia tms. mukana?

Työmarkkinatuki, toimeentulotuki, asumistuki, lapsilisä, elatustuki, elatusraha. -ap

No eipä enää ihmetytä mihin ne verorahat häviää, ja viimeinen sammuttaa valot. Mä mieluummin napsaisin ap:lta parisataa pois ja maksaisin vastaavasti vähemmän veroja.

Vierailija
27/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ero on elatusrahalla ja elatustuella?

Vierailija
28/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1600 miinus vuokra 720, jää 880 sulle ja lapsille. Ei järisyttävän paljon, mutta ok.

Vierailija
29/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on se paljon kun itse saan rankasta kokopäivätyöstäni kuussa käteen vähemmän. Vituttaahan se ja kovaa, olen harkinnut opiskelemistakin, jos vaikka saisi parempipalkkaisen työn. Vai pyöräyttäiskö muksun ja jäis työttömäks niin tienais siinäkin paremmin

Vierailija
30/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on pieni raha suomessa. Mutta musta se on älyttömintä, että meidän lapsia hoitaa ihmiset, jotka ei saa siitä työstä kuin saman mitä yksinhuoltaja. Ja sitä palkaksikkin kutsutaan. Kyllä palkan pitäisi olla tukia huomattavasti suurempi. Minimi nettotulojen pitäisi kyllä ehdottomasti lähteä 2000 eurosta.

Vierailija
31/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin on aika paljon mutta en ala tuista kieltäytymäänkään, se olisi tietenkin tyhmyyttä. Olen miettinyt että pärjäisi vähemmälläkin. -ap

Vierailija
32/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä onki hyvä miettiä, että mikä tässä maassa on pielessä, kun lukuisten alojen palkat on samoja kuin tuet. Liitoilla riittäisi puuhaa.

Vierailija
33/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei muuta mahdollisuutta kuin tuet niin ihan ok summa. Tuolla nipin napin elää jonkin aikaa. Pidemmän päällehän tuilla ei kannata elää vaikkei saisikaan työtä tekemällä enempää sillä onhan työtä tekemällä ansaittu raha omaa rahaa, itse ansaittua eikä kenenkään muiden rahoja ja itse ansaitun rahan saa käyttää niinkuin itse haluaa, sillä voi jopa pikkuhiljaa vaurastua makselemalla asuntolainaa pois tai vaihtoehtoisesti sijoittamalla vaikka satasen kuussa talletustilille ja siitä sitten vähän isommissa erissä osakkeisiin vaikka 500 euroa kerralla. Alkaa sitten aikanaan tuottaa niin ettei tarvitse sijoittaa muuta kuin osinkotuotot. Jos noin pienillä tuloilla elää niin eläkekin tulee olemaan aika pieni jos ei muita tuloja tai varallisuutta. Sen lisäksi että kyllähän osinkotuloja tarvii eri elämänvaiheissa jo ennen eläkettäkin. 

Vierailija
34/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei muuta mahdollisuutta kuin tuet niin ihan ok summa. Tuolla nipin napin elää jonkin aikaa. Pidemmän päällehän tuilla ei kannata elää vaikkei saisikaan työtä tekemällä enempää sillä onhan työtä tekemällä ansaittu raha omaa rahaa, itse ansaittua eikä kenenkään muiden rahoja ja itse ansaitun rahan saa käyttää niinkuin itse haluaa, sillä voi jopa pikkuhiljaa vaurastua makselemalla asuntolainaa pois tai vaihtoehtoisesti sijoittamalla vaikka satasen kuussa talletustilille ja siitä sitten vähän isommissa erissä osakkeisiin vaikka 500 euroa kerralla. Alkaa sitten aikanaan tuottaa niin ettei tarvitse sijoittaa muuta kuin osinkotuotot. Jos noin pienillä tuloilla elää niin eläkekin tulee olemaan aika pieni jos ei muita tuloja tai varallisuutta. Sen lisäksi että kyllähän osinkotuloja tarvii eri elämänvaiheissa jo ennen eläkettäkin. 

No kerroppa miten se töissäkäyväkään noilla tuloilla elää? Jos asuisin lasten kanssa yksin, niin aika tarkkaan sais rahojaan laskea ja tuskin paljoa säästöön jäisi. Varsinkaan 500€ kuussa, joka nyt onneksi jää, kun puoliso tienaa enemmän.

Ja eläkekkin tulee olemaan pieni. Ei paljoa lapsia kannattais kasvattaa päiväkodissa.

Vierailija
35/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on pieni raha suomessa. Mutta musta se on älyttömintä, että meidän lapsia hoitaa ihmiset, jotka ei saa siitä työstä kuin saman mitä yksinhuoltaja. Ja sitä palkaksikkin kutsutaan. Kyllä palkan pitäisi olla tukia huomattavasti suurempi. Minimi nettotulojen pitäisi kyllä ehdottomasti lähteä 2000 eurosta.

Tää nyt riippuu vähän siitäki et mis asuu ja miten. Landella pärjää todella hyvin 1500 netolla. Jossain Forssassa saat keskustasta yksiön 300€/kk ja kaksion 400€/kk. Helsingissä joudut maksaan samanlaisesta asunnosta yli tuplat vaikka asuisit 30min päässä keskustasta.

Vierailija
36/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuuhan se paljolta. Aiks kuitenkin menee eteenpäin ja kun lapsi kasvaa, kulutkin kasvavat. Lapsilisä loppuu siinä vaiheessa kun kulut alkaa olla suurimmillaan ja harva 18-vuotias on jo täysin riippumaton vanhemmistaan, taloudellisessa mielessä. Lisäksi noi tuet et kerrytä edes omaa eläkettä, joten vaikka tällä hetkellä tukia tulee mukavasti niin tämä ei kestä ikuisuuksia. Jos oma tilanne ei kohene esim. työllistymisen myötä niin eipä hyvältä näytä sitten kun lapsi on täysi-ikäinen.

Vierailija
37/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paljon, lapsi kuluttaa.

Hän on myös tuleva veronmaksaja joten ei saa moittia.

Vierailija
38/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan että tukien pitäisi kattaa tarpeet mutta ei kaikkia mielihaluja. Mikä kannustin tuossa on lähteä töihin jos ei ole paljoa työkokemusta, tessin palkat alkaa 1500sta, ja nyt saa viettää aikaa lapsen kanssa.

Vierailija
39/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minustakin on aika paljon mutta en ala tuista kieltäytymäänkään, se olisi tietenkin tyhmyyttä. Olen miettinyt että pärjäisi vähemmälläkin. -ap

Mielestäni lapsiperheiltä ei saa ottaa mitään pois, mutta yksin asuvien tukia pitäisi porrastaa tarpeen mukaan.

Vierailija
40/215 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi on mun kuukausi palkan verran.

Ainut ero, että mä joudun aamuyöstä heräämään töihin, olemaan siellä sen 8h, opiskelemaan saman aikasesti.

Mulla sama, aamulla kuudelta töihin, töiden jälkeen kouluun. Kotona ysiltä illalla. Kuukausipalkka 3k€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi