Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Renkaanvaihto ja uusavuttomuus

Pena vaan
29.10.2018 |

Taas on se aika vuodesta kun Suomalaisten uusavuttomuus pääsee valloileen. Monikaan ei vaihda talvirenkaitaan itse, vaan rengasliike vaihtaa ne. Osoittaa kyllä melkoista mamoilua moneltakin mieheltä jotka eivät kykene vaihtamaan renkaita autoon. Ei muuta kuin hame päälle tuollaisille kädettömille nuijille.

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys lienee siitä, että jos asuu omakotitalossa ja omistaa autotallin. Miksi ei voi hankkia kunnon tunkkia, kompressoria ja hyviä perus paineilmatyökaluja, niistä kun on ok-talossa hyötyä moneen muuhunkin työhön, eikä renkaanvaihto ole niillä milläänlailla raskasta?

Kyllä se on uusavuttomuutta jossakin määrin. Sama koskee esim. Talonhuoltotöitä. Monet eivät esim. itse puhdista edes rännejä, vaan siihenkin tilataan palvelu?

Jossakin Espoon peltolähiössä vaikuttaa olevan synti, mikäli joku rakentaa itse terassin talon kylkeen?

Pakko myöntää, että en voi käsittää sitä, jopa nykyään trendiltä vaikuttavaa elämänasennetta, että heittäydytään irti kaikesta vapaaehtoisesta käytännön työstä.

Se johtaa ja on jo johtanut siihen, että monen elämä kriisiytyy, mikäli palvelut tai resurssit hankkia niitä lakkaavat.

Vierailija
22/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei tarvitse ulkoistaa vaan se osa minkä haluaa.

Hoidan puutarhaa, kaivan kuoppaa. Siinä mun raskas työ mutta renkaita me ei vaihdeta.

Renkaiden vaihto ehkä justiinsa se inhotuin työ.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rengasliike vaihtaa aina meidän auton renkaat.

Ei haluta vaihtaa itse.

Ei haluta kyykätö tai liata käsiä.

Kyse ei ole siitä ettei osata vaan ei haluta.

I

Muistatte kuitenkin kiristää pultit ensimmäisen 100km jälkeen? Sehän on melkein sama kuin vaihtaisi renkaat.

Kumma juttu, ei kiristetä pultteja ja hyvin pärjätty. Mies 50v. ja minä 53v.

Hyvä tuuri ollut, tai pultit vedetty reippaasti yli momentin?

Vierailija
24/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porukka puhuu ajankäytöstä, vaikka renkaat vaihtaa helposti itse kolmeen varttiin perusromppeilla. Sehän ei vie aikaa kun sinne liikkeeseen ajaa ja renkaita roudailee sekä siellä odottelee...

Ymmärrän että jotkut on mukavuudenhaluisia ja maksavat vaihdosta, mutta ajankäyttö nyt on aika paska peruste.

Vierailija
25/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa renkaanvaihtoa tarvitaan penis?

Vierailija
26/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan puutarhaa, kaivan kuoppaa. Siinä mun raskas työ mutta renkaita me ei vaihdeta.

Eli et osaa vaihtaa renkaita itse!!!!

Vierailija
27/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Porukka puhuu ajankäytöstä, vaikka renkaat vaihtaa helposti itse kolmeen varttiin perusromppeilla. Sehän ei vie aikaa kun sinne liikkeeseen ajaa ja renkaita roudailee sekä siellä odottelee...

Ymmärrän että jotkut on mukavuudenhaluisia ja maksavat vaihdosta, mutta ajankäyttö nyt on aika paska peruste.

Juurikin niin. Runsas puoli tuntia menee aikaa kun renkaat ovat vaihdettu. Ja säästyy myös rahaa.

Vierailija
28/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asenteelliseen kysymykseen puoli asenteellinen vastaus:

"Vaihdoin renkaita oman miehuusriitin ajan, eli 40-vuotta!"

Nuoremmat jatkakoot.

Vierailija
29/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kädetön. Mulla upea puutarha ja kiva koti mutta renkaita ei vaihdeta itse.

Ihan omin kätösin tehnyt puutarhan ja kaivanut kuopat lapiolla, roudannut maata pois sekä rakentanut terassin.

Vierailija
30/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Renkaiden vaihtaminen on puolen tunnin homma, kun siihen on kelvolliset välineet ja vähän rutiinia. Minusta on paljon vaivalloisempaa yrittää etukäteen ennakoida renkaanvaihtoajankohtaa ja ajella jonnekin liikkeeseen sitä teettämään, kun renkaat voi vaihtaa tarpeen tultua itselle parhaiten sopivaan aikaan omassa pihassa. 

N33 

Vierailija
31/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epämukavaa hommaa ja siksi moni ulkoistaa sen.

Kuitenkin halpaa ulkoistamista.

Isäni oli sodassa neljä vuotta ja kaivoi 50-luvulla lapiolla salaojat pellolle. Jos joku sanoo että renkaanvaihto on epämukavaa, niin Hän ei oikeasti tiedä mitään epämukavasta.

Vierailija
32/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh! Olisi aika noloa hakea renkaat säilytyksestä, käydä vaihtamassa ne jossakin ja viedä taas säilytykseen, isot maasturin pyörät eivät mahdu kerrostalon pikkuruiseen kellarikomeroon, nuorempana kun ajelin sporttisemmilla autoilla vaihdoin toki itse.

Melkein 60 v täti

Vierailija
33/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa koska en aio tehdä sitä koskaan koska en halua kyykkiä.

Taatusti ei ole mikään vaikea homma jos sen haluaa tehdä.

Vanhojen romujen omistajat vaihtavat renkaansa itse ja köyhät.

Vierailija
34/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työllistävä vaikutus. On se ihme kuinka tämä aihe vaan aina kun renkaiden vaihto tulee eteen jaksaa kiinnostaa tällä palstalla. Loppuunkulutettu aihe, lopettakaa jo!

Vierailija
35/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa koska en aio tehdä sitä koskaan koska en halua kyykkiä.

Taatusti ei ole mikään vaikea homma jos sen haluaa tehdä.

Vanhojen romujen omistajat vaihtavat renkaansa itse ja köyhät.

Ei tosiaankaan ole mikään vaikea homma. Se joka ei osaa vaihtaa renkaita, ei vain viitsi. Pätee kyllä moneen muuhunkin "mitä ei osata". Suurin osa on vain viitsimisestä kiinni.

Vierailija
36/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Renkaiden vaihtaminen on puolen tunnin homma, kun siihen on kelvolliset välineet ja vähän rutiinia. Minusta on paljon vaivalloisempaa yrittää etukäteen ennakoida renkaanvaihtoajankohtaa ja ajella jonnekin liikkeeseen sitä teettämään, kun renkaat voi vaihtaa tarpeen tultua itselle parhaiten sopivaan aikaan omassa pihassa. 

N33 

Asiaa N33. Monetkin täällä kommentoivat ihmiset eivät OSAA vaihtaa renkaita itse!!!!

Vierailija
37/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epämukavaa hommaa ja siksi moni ulkoistaa sen.

Kuitenkin halpaa ulkoistamista.

Isäni oli sodassa neljä vuotta ja kaivoi 50-luvulla lapiolla salaojat pellolle. Jos joku sanoo että renkaanvaihto on epämukavaa, niin Hän ei oikeasti tiedä mitään epämukavasta.

Olenkin kermaperse ja ihan hyvällä omalla tunnolla. On kiva ärsyttää.

Vierailija
38/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä osaan varata ajan, ei vaadi ennakointia. Hyvin vaihtuu viime lauantaina.

Juotiin kahvia samalla kun renkaat vaihdettiin.

Vierailija
39/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työllistävä vaikutus. On se ihme kuinka tämä aihe vaan aina kun renkaiden vaihto tulee eteen jaksaa kiinnostaa tällä palstalla. Loppuunkulutettu aihe, lopettakaa jo!

Loppuunkulutettu aihe? Silti annat tänne kommenttisi!

Vierailija
40/76 |
29.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta on taas kadunpientareet täynnä pölykapseleita näiden ilman hametta ajelevien jäljiltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi