Mitä mieltä olette ihmisistä, jotka synnyttävät keisarinleikkauksella vaikka se ei ole välttämätöntä?
Siis menevät keisarinleikkaukseen vaan päästäkseen vähemmällä?! Lapsi ei saa hänelle kuuluvaa immuunijärjestelmää...
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi olla jotain mieltä toisten asioista?
No vaikka siksi, että maksaa turhat leikkaukset veroissaan.
Minun puolesta jokainen leikkuuttakoon itsiään pitkin- ja poikkipäin, jos maksaa viulut itse.
Toisaalta sektio on huomattavasti edullisempi kuin alatiesynnytys jossa tulee komplikaatioita jos otetaan huomioon niiden komplikaatioiden hoitoon käytettävät resurssit, ja niitä komplikaatioita tulee alatiesynnytyksissä huomattavasti useammin kuin annetaan ymmärtää. Populaatiotasolla enemmän sektioita on taloudellisesti kannattavampaa niin kauan kun ei lähdetä kehitysmaameininkiin missä naiset synnyttävät kotona ilman asiantuntevaa apua - silloin komplikaatiot tulevat edullisemmiksi, koska johtavat yleensä kuolemaan.
Pillun läpi kulkiessaan taapero imee paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää vaan, että kuka haluaa revittää vatsansa auki, kun se vauva tulis sieltä luonnollistakin reittiä.
Mihinkään leikkauksiin ei pitäs huvikseen ryhtyä, niissä on aina riskinsä, sairaalabakteeria jne.
Kannattaisiko sun kanavoida energia johonkin muuhun kuin ihmisille saarnaamiseen? Luuletko, että ihmiset "huvikseen" ryhtyvät leikkauksiin?
Kyllähän noitakin harrastetaan vain sen takia, ettei halua alapään menevän piloille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää vaan, että kuka haluaa revittää vatsansa auki, kun se vauva tulis sieltä luonnollistakin reittiä.
Mihinkään leikkauksiin ei pitäs huvikseen ryhtyä, niissä on aina riskinsä, sairaalabakteeria jne.
Myös alatiesynnytyksissä on isot riskinsä. Tasan ainoa syy alatiesynnytysten kannatukseen on se, että se on halvempaa. Eli ihan rahakysymys se on tämäkin.
Alatiesynnytystä voidaan kutsua edullisemmaksi ainoastaan jos jätetään laskematta niiden komplikaatioiden hoidon kustannukset, jotka usein jatkuvat siis useita vuosia synnytyksen jälkeenkin. Mutta onhan se excelissä kalliimpi kertaluonteinen kulu kuin se alatiesynnytys.
Jätän asian hoitavan lääkärin ja raskaana olevan naisen väliseksi. Toivon kuitenkin, että lääkärin arvio ja toimenpide perustuu todelliseen tarpeeseen eikä julkisia varoja käytetä väärin. Mikä se todellinen tarve on, ei ole minun arvioitavissa, ei riitä ammattitaito.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko sun kanavoida energia johonkin muuhun kuin ihmisille saarnaamiseen? Luuletko, että ihmiset "huvikseen" ryhtyvät leikkauksiin?
Kyllähän noitakin harrastetaan vain sen takia, ettei halua alapään menevän piloille.
Niin, onhan se häpeällistä että naista kiinnostaa mm. oma kontinenssi ja seksuaalinen funktio. Kyllä naista pitää ensisijaisesti ajatella siitoskoneena jonka oma hyvinvointi on täysin toisarvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun puolesta jokainen leikkuuttakoon itsiään pitkin- ja poikkipäin, jos maksaa viulut itse.
Syntyvyys on jo niin matalalla, että eiköhän kohta ilomielin toteuteta synnytystavat juuri niinkuin synnyttäjä itse haluaa.
Millähän planeetalla.
En ole mitään mieltä, mutta toivoisin, että av:ssa lopetettaisiin tämä vastakkain asettelu, av on omiaan levittäämän väärää tietoa molemmista synnytystavoista eikä ole ihme, ettei kukaan enää tiedä mistä alatiesynnytyksessä tai sektiossa on todellisuudessa kyse, mitkä ovat todelliset riskit lapselle ja mitä äidin palautuminen todellisuudessa on. Sektiovauvoista tulee sokeritautisia cp-vammaisia, alateitse syntyneet vauvat kuolevat, sektioäiti tulehtuu päästä varpaisiin ja alateitse synnyttäneen kohdunsuu ei sulkeudu koskaan = löysä pillu, lantionpohjan lihaksia ei ole olemassa.
Mitä mieltä olen näistä keskusteluista: ilkeiden ja heikkojen ihmisten väsäämiä provoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan olen samaa mieltä eli kaikki itseaiheutetut terveydenhoitotoimenpiteet pitää maksaa itse. Koskee esim. abortteja, joita tehdään vuodessa enemmän kuin sektioita. Toki se on pienempi toimenpide, mutta sekin maksaa tosiasiassa vähän yli 1000 e.
Saa enemmän säälipisteitä, ja noita "sota-arpia" on mukava aina näyttää muille brassaillen. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, onhan se häpeällistä että naista kiinnostaa mm. oma kontinenssi ja seksuaalinen funktio. Kyllä naista pitää ensisijaisesti ajatella siitoskoneena jonka oma hyvinvointi on täysin toisarvoista.
aika outoa että elin joka on synnyttämiseen luotu, menisi synnyttäessä pilalle.
kukahan tässä naista siitoskoneena ajattelee, jos "seksuaalinen funktio" on vain mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syntyvyys on jo niin matalalla, että eiköhän kohta ilomielin toteuteta synnytystavat juuri niinkuin synnyttäjä itse haluaa.
Millähän planeetalla.
Suomessa, ja kaikissa korkean kehityksen maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös alatiesynnytyksissä on isot riskinsä. Tasan ainoa syy alatiesynnytysten kannatukseen on se, että se on halvempaa. Eli ihan rahakysymys se on tämäkin.
No huhhuh.
Äitini ystävän puoliso on kuollut sairaalabakteeriin pienen leikkauksen jälkeen, joten minä kyllä pidän leikkausta aina paljon suurempana riskinä kuin synnytystä, jossa ei ihmistä avata luonnoittomasti auki kohdasta jonka pitäisi olla kiinni.
Synnytykseen ihmisellä on tehty siihen suunniteltu aukko, ettei tarvitse vatsaa repiä auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normaalisti sujuneessa alatiesynnytyksessä alapää ei mene piloille, vaan ne pahat vauriot syntyvät esim. kun kokoarvio menee pieleen tai joudutaan rajumpiin otteisiin kuten imukuppi tai pihtisynnytykseen. Ennen kuin tuohon mennään, on vielä mahdollista päätyä kiireelliseen sektioon. Ja ihan hyvästä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millähän planeetalla.
Suomessa, ja kaikissa korkean kehityksen maissa.
En tiennytkään että on Suomi niminen planeetta.
Täällä Maa-planeetalla taas on paikat jo tuupattu tupaten täyteen homo sapienssia, ei ole enää tilaa.
Tyhmää. Itse viimeseen asti taistelin, ettei menis leikkaukseen ja ei mennyt.
Lapsi oli 2 kg pienempi, kun arvio, joka liikkeet tuntien olikin mun mielipidekkin. Yrittävät tehdä tästä 5 kilosta. Kolmekiloinen tuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kukahan tässä naista siitoskoneena ajattelee, jos "seksuaalinen funktio" on vain mielessä.
Voi luoja. Ei ihmistä ole "luotu" tekemään mitään ja naisen rakenne on sellainen että tarpeeksi iso lapsista selviää synnytyksestä elossa että lajin pysyvyys on taattu. Ihmisen lantio on todella kapea verrattuna muihin eläimiin, ja niin leveä kuin se voi olla ilman että nainen menettää kävelykykynsä. Ihmislapsi myös syntyy todella epävalmiina verrattuna muihin nisäkkäisiin. Lapsen mahtuminen naisen lantion läpi on todella pienestä kiinni. Ilman modernia lääketiedettä noin 1/20 synnytyksistä johtaa lapsen kuolemaan ja 1/100 naisen kuolemaan. Eikä lajin säilymisen kannalta ole juurikaan mitään väliä sillä pysyykö naisen virtsan- ja ulosteenpidätyskyky synnytyksen jälkeenkin. Ei vaadi kovin paljoa tutustumista todellisuuteen löytää todella paljon tarinoita naisilta joiden "alapää" todellakin on tuhoutunut ihan rikkaassa länsimaassa. Toki se, että mielestäsi seksuaalinen funktio on jotain millä ei ole mitään väliä kertoo sinusta ihan kaiken tarpeellisen, eikä se todellakaan ole mitään hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Siis menevät keisarinleikkaukseen vaan päästäkseen vähemmällä?! Lapsi ei saa hänelle kuuluvaa immuunijärjestelmää...
Todella hyvä! Kaikkien naisten pitäisi vaatia sektio. Ja immuunijärjestelmän voi lapselle tehdä paskomalla päälle heti parin päivän ikäisenä. Siihen ei perseen repimistä tarvita kun paskaa tulee muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kukahan tässä naista siitoskoneena ajattelee, jos "seksuaalinen funktio" on vain mielessä.Voi luoja. Ei ihmistä ole "luotu" tekemään mitään ja naisen rakenne on sellainen että tarpeeksi iso lapsista selviää synnytyksestä elossa että lajin pysyvyys on taattu. Ihmisen lantio on todella kapea verrattuna muihin eläimiin, ja niin leveä kuin se voi olla ilman että nainen menettää kävelykykynsä. Ihmislapsi myös syntyy todella epävalmiina verrattuna muihin nisäkkäisiin. Lapsen mahtuminen naisen lantion läpi on todella pienestä kiinni. Ilman modernia lääketiedettä noin 1/20 synnytyksistä johtaa lapsen kuolemaan ja 1/100 naisen kuolemaan. Eikä lajin säilymisen kannalta ole juurikaan mitään väliä sillä pysyykö naisen virtsan- ja ulosteenpidätyskyky synnytyksen jälkeenkin. Ei vaadi kovin paljoa tutustumista todellisuuteen löytää todella paljon tarinoita naisilta joiden "alapää" todellakin on tuhoutunut ihan rikkaassa länsimaassa. Toki se, että mielestäsi seksuaalinen funktio on jotain millä ei ole mitään väliä kertoo sinusta ihan kaiken tarpeellisen, eikä se todellakaan ole mitään hyvää.
Täällä puhutaan nyt turhaan tehtävistä leikkauksista, että huvikseen halutaan revittää vatsa auki ettei pimpsa mene "pilalle". Ei se mene pilalle normaalisynnytyksessä, koska tosiaankin se elin on siihen luotu, sinun mielestä se on siellä vain huvikseen tai seksireikänä?