Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Terveydenhoitajat! Palkkanne ja työnkuvanne

Vierailija
29.10.2018 |

Otsikko kertookin olennaisimman :-D Eli olisi mukava kuulla kuinka paljonko te terveydenhoitajat saatte palkkaa, ja vielä mukavempaa olisi päästä lukemaan esimerkiksi pientä tiivistelmää siitä millaisia työpäiviä teillä on. Esimerkiksi kuinka monta asiakasta tapaatte päivän aikana, mitä tapaamisilla yleensä tehdään, kuinka paljon teillä on asiakkaiden välissä "omaa aikaa", kuinka paljon työskentelette työkaverien kanssa jne. Oikeastaan kaikki kokemukset ja kertomukset työstänne olisivat nyt kultaakin arvokkaampia, sillä olen hakeutumassa alalle ja olisi mukava kuulla millaista terveydenhoitajan työ oikeasti on.

Myös opiskelukokemuksia saa kertoa :) Mm. opiskelujen rankkuudesta, ja siitä pystyykö opintojen ohella tekemään töitä olisi kiva kuulla. Ja siitä, kuinka paljon opintoja varten pitää ostaa tavaraa; kirjoja, harkkavaatteet jne?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen sairaanhoitajana terveysasemalla, hyvin sama työ terkkareiden kanssa. Tosin sairaanhoitajna minun ei tarvitse tehdä niin paljon ohjaustyötä elämäntavoista yms. diabetekset jne. Vaikka tässä ketjussa ei kysyttykään sairaanhoitajista, niin halusin kommentoida, että ainakin terveysasemilla sairaanhoitajan on mahdollista työskennellä hyvin itsenäisesti ja tosiaan; jokainen päivä on erilainen, oppii paljon uutta! Suotta väheksytään terveysasemilla työskentelyä, on kyllä mielenkiintoista ja monipuolista.

Vierailija
22/35 |
03.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse työskentelen sairaanhoitajana terveysasemalla, hyvin sama työ terkkareiden kanssa. Tosin sairaanhoitajna minun ei tarvitse tehdä niin paljon ohjaustyötä elämäntavoista yms. diabetekset jne. Vaikka tässä ketjussa ei kysyttykään sairaanhoitajista, niin halusin kommentoida, että ainakin terveysasemilla sairaanhoitajan on mahdollista työskennellä hyvin itsenäisesti ja tosiaan; jokainen päivä on erilainen, oppii paljon uutta! Suotta väheksytään terveysasemilla työskentelyä, on kyllä mielenkiintoista ja monipuolista.

Kiitos tästä kommentista! Moni ei tuota tiedäkään, että terveysasemilla työskentelee sairaanhoitajia ihan vastaanottoa pitämässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
05.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää kokemuksia vaan :)

Vierailija
24/35 |
09.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
25/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö vielä kokemuksia? :)

Vierailija
26/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

upup

Vierailija
27/35 |
18.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lh taustainen th-opiskelija, valmistun keväällä. Samalla saan laillistamisen sairaanhoitajaksi, eli periaatteessa suoritan kaksoistutkintoa. Työssäoppimista ja ryhmätöitä on paljon, tenttejä jonkun verran. Paljon oppimisesta on omalla vastuulla, sillä lähiopetusta on meillä varsin vähän.

Opiskelun ohessa on hyvät mahdollisuudet työskennellä, mutta harjoitteluiden aikana en työntekoa suosittele, koska ne ovat usein raskaita uuteen ympäristöön sopeutumisen ja jatkuvan uuden tiedon sisäistämisen vuoksi.

Koulukirjoja käytetään varsin vähän ja niitäkin löytyy usein kaupungin tai koulun kirjastoista. Suurin osa materiaaleista löytyy netistä, kuten THL:n julkaisut ja Käypä hoito -suositukset.

Kannattaa pian hakea terveydenhoitajaopintoihin, jos sinne haluaa, sillä olen kuullut opettjiltamme juttua, että näitä opintoja suunnitellaan joskus tulevaisuudessa toteutettavaksi YAMK opintoina.

Vierailija
28/35 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/35 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyshoitajana työskentelen yksityisellä ja työ itsessään on tosi kivaa ja monipuolista. Erittäin paljon yritysten kanssa tehtävää yhteistyötä, kokouksia, työkykyä ylläpitäviä toimia.

Lisäksi terveystarkastuksia, rokotuksia, työterveysneuvotteluja yms. Omat työpäivät suunnittelen itse ja tosiaan ma-pe tehtävää työtä.

Sairaanhoitoa en juurikaan ehdi, enkä haluakaan tehdä.

Tällä hetkellä työtä on aivan liikaa. Työaikana ei ehdit ehkä kaikkea ja päivät venyvät väistämättä. Ylitöistä ei makseta vaan tunnit voi ottaa pois, jos vain ehtii tuntitunnista.

Yritysten pyyntöihin pitää pystyä reagoimaan nopeasti.

Henkilökohtainen laskutusaste on, mutta bonuksia ei kuitenkaan, ainakaan omassa työssäni makseta.

Lisäksi kannattaa varautua siihen, että jokaisella tapaamallasi asiakkaalla on mahdollisuus arvioida sinun toimintasi ja työnantajallesi menee siitä tieto, ns Nps.

Ja palkka 3600 e/kk.

Vierailija
30/35 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
31/35 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kiva ottaa joka vuosi influenssarokote? Eikö lakimuutosta viivästytetä ja ei tiedetä, että millaisena se tulee toteutumaan?

Vierailija
32/35 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kiva ottaa joka vuosi influenssarokote? Eikö lakimuutosta viivästytetä ja ei tiedetä, että millaisena se tulee toteutumaan?

Ottaisin sen muutenkin, ja toivon että jokaikinen terveydenhoitaja ymmärtää rokotteista sen verran, että ymmärtää influenssarokotteen olevan hoitajille tarpeellinen.

Enemmän mietityttää hinkuyskäsuoja, joka on oltava imeväisikäisten kanssa työskentelevillä. Erillistä hinkuyskärokotetta ei ole. Muu väestö ottaa tetanuksen nykyään 20v välein, ja vauvoja hoitavat 5v välein. Pieni paradoksi. Tetanusrokotteesta kun voi tulla voimakkaat jälkioireet, jos sen ottaa kovin usein.

Vierailija
33/35 |
04.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tetveydenhoitaja.Toimin tällähetkellä kouluterveydenhuollossa ruotsinkielisissä kouluissa. Työni on terveystarkastusten tekemistä, pikavastaanottoa, lääkärin kanssa laajoihin terveystarkastuksiin osallistumista, kokouksia (mm. Moniammatilliset työryhmät). Mielenkiintoista työtä, palkka on koulutuksen kestoon nähden huono (2500€/kk ja 4v). Työ on todellakin kutsumusammatti. Aiemmin olin sairaanhoitaja ja pidän myös siitä työstä, terveydenhoitaja saa myös Sh pätevyyden.

Koulutus oli raskas, paljon itsenäistä työskentelyä ja 10 palkatonta harjoittelua. Itse opiskelin kolmen lapsen äitinä, olin 33v kun valmistuin. Mutta myös ei perheelliset kokivat koulun raskaaksi. Alunalkaen halusin lääkäriksi, mutta pää ei riitä ja vastuuta vielä enemmän mitä hoitajalla. Tyytyväinen olen työssäni 🙂

Vierailija
34/35 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko näin reilun puolen vuoden jälkeen vielä lisää kokemuksia?

Vierailija
35/35 |
13.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemani perusteella terveydenhoitajan työ terveysasemalla on aika simppeliä hommaa. Omalla pikkuterveysasemalla on lääkärinvastaanotto vain kerran viikossa, ajanvaraukset ja hoidon arvioinnit tehdään keskitetysti muualla. On tullut sellainen kuva, että terkkarit istuskelevat lasikopissa aika paljon työpäivän aikana, kouluterkkaria ei näy koskaan, on ilmeisesti kouluilla.

Paljon tuntuu "työaikaa" menevän kokouksissa ja palavereissa. Ja kotiinlähtöön henkilökunta varaa aina sen puoli tuntia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi