Miksi miehet tykkäävät pitkistä hiuksista naisella?
Tämä klassikko tuli taas mieleeni, kun ohimennen mainitsin miesystävälleni, että aion leikata hiukseni lyhyemmäksi. Se kauhistumisen määrä ei ollut missään suhteessa tapaukseen. Kyllähän hiukset kasvavat takaisin, jos lyhyempi kampaus ei minulle sovikaan (mutta tiedän jo, että sopii).
En saa kuulemma leikata tukkaani lyhyemmäksi, vaan sen pitää olla just näin. Siis häh? Olen kohta 50, ikiponnari ei tee minusta nuoremman näköistä vaan päin vastoin. Koen, että naturelli pitkä tukka tekee minusta hoitamattoman näköisen. Tukka on kyllä hyväkuntoinen ja kiiltävä, mutta teinilook ei silti enää tässä iässä käy.
Mistä tässä asiassa on oikein kyse? Miksi miehet ovat niin mieltyneitä naisella pitkiin hiuksiin, ja kokevat lyhyeksi leikkaamisen loukkaukseksi heitä tai ainakin suhdetta kohtaan? En minä aio samassa rytäkässä lihoa 30 kiloa ja alkaa käyttää Marimekon kaapuja ja läskipohjakenkiä, jos hän sitä pelkää.
Onko muilla kokemuksia tästä?
Kommentit (273)
Siilutukkamies kirjoitti:
Eiköhän tuo riipu sekä miehistä että naisista. Ehkä jotkut miehet syttyy pitkistä hiuksista, toiset lyhyistä. Itse miehenä olen nähnyt sekä pitkähiuksisia että lyhythiuksisia söpöjä naisia. Riippuu ehkä kasvojen muodosta. Valtava pehko on minulle todennäköisemmin turn-off, mutta suorat pitkät hiukset ovat usein kauniit.
Tässä kaksi esimerkkiä seksikkäästä lyhyestä tukasta:
http://www.short-haircut.com/wp-content/uploads/2016/06/Cute-Short-Hair…http://www.lovethishair.co/wp-content/uploads/2016/04/30-cute-short-hai…
Siis, lyhyestä tukasta huolimatta...? Erityisesti tuo jälkimmäinen olisi vielä kauniimpi pitkähiuksisena. Korkeintaan 8 tuossa kuvassa, vaikka kasvot 9+.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tässä asiassa on oikein kyse? Miksi miehet ovat niin mieltyneitä naisella pitkiin hiuksiin, ja kokevat lyhyeksi leikkaamisen loukkaukseksi heitä tai ainakin suhdetta kohtaan?
Minä taas ihmettelen, mitä miehet silloin sanoivat, kun lyhyehköt hiukset olivat muotia nuorilla naisilla. Eli suuren osan 1900-lukua. Vaativatko vaimoaan pitäytymään siinä samassa mallissa joka oli kun ruvettiin tapailemaan, vaikka ei enää jaksaisi öisin papiljotteja päässään?
Itse asiassa naiset leikkasivat hiuksensa ensi kertoja lyhyiksi 1. ja 2. maailmansotien aikoihin kun miehet olivat rintamalla ja naiset lähtivät töihin tehtaisiin ja pitivät pyörät pyörimässä. Pitkät hiukset olivat tuolloin tiellä ja jäivät monesti tehdaskoneiden hammasrattaisiin ja muihin pyöriviin osiin kiinni ja tästä syystä naiset alkoivat leikata hiuksensa lyhyemmiksi. Tapa sitten jäi sotien jälkeen. Tuota ennen naisilla oli aina pitkät hiukset siis kaikilla ja kaiken ikäisillä naisilla.
Niin paitsi että jo 20-luvulla leikattiin ihan lyhyitä polkkia/pixieitä...
20-luku oli 1. MS:n jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tässä asiassa on oikein kyse? Miksi miehet ovat niin mieltyneitä naisella pitkiin hiuksiin, ja kokevat lyhyeksi leikkaamisen loukkaukseksi heitä tai ainakin suhdetta kohtaan?
Minä taas ihmettelen, mitä miehet silloin sanoivat, kun lyhyehköt hiukset olivat muotia nuorilla naisilla. Eli suuren osan 1900-lukua. Vaativatko vaimoaan pitäytymään siinä samassa mallissa joka oli kun ruvettiin tapailemaan, vaikka ei enää jaksaisi öisin papiljotteja päässään?
Itse asiassa naiset leikkasivat hiuksensa ensi kertoja lyhyiksi 1. ja 2. maailmansotien aikoihin kun miehet olivat rintamalla ja naiset lähtivät töihin tehtaisiin ja pitivät pyörät pyörimässä. Pitkät hiukset olivat tuolloin tiellä ja jäivät monesti tehdaskoneiden hammasrattaisiin ja muihin pyöriviin osiin kiinni ja tästä syystä naiset alkoivat leikata hiuksensa lyhyemmiksi. Tapa sitten jäi sotien jälkeen. Tuota ennen naisilla oli aina pitkät hiukset siis kaikilla ja kaiken ikäisillä naisilla.
Ensimmäinen maailmansota alkoi 1914.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
20-luku oli 1. MS:n jälkeen.
Totta, luin liian nopeasti :).
Mies olen ja pidän pitkistä hiuksista naisella. Miksi? En osaa sanoa. Makuasia.
Lyhyetkin hiukset voivat näyttää ihan hyviltä joillakuilla, mutta vain jos nainen on nuori ja kaunis ja kasvonmuodot sopivat lyhyisiin hiuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyet hiukset eivät ole luonnolliset miehellä, muuten sanomasi pitää paikkansa kyllä.
:DDDDDDDDD
No mikä siinä nyt oli niin hauskaa? Luuletko, että luolamiehet kävivät parturissa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pidän pitkää tukkaa ”sotkuisena”, seksissäkin se on aina vain tiellä. Ja sitä sen sukimista ei kestä erkkikään.
Näin mullekin sanottu. Että se on tiellä ja tulee suuhun seksissä.
Ja miten sitä jaksais hoitaa, veis pitkän ajan kuivaakin pesun jälkeen. Ja menis takkuuun ja sais olla takkuja setvimässä. Yäk.
Täältä palstalta olen oppinut että joillekin tärkeää pitkät hiukset. En ole tosielämässä sellaiseen vaatimukseen törmännyt.
Mun hiukset ei takkuunnu.. Pesen ne joka päivä ja kuivaimella kuivaaminen kestää n. 5 minuuttia. Ei ole ollenkaan hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja se eka maailmansota oli 1914-1918. Mikä oli sun pointti?
Kun suomalainen hiuslaatu on se, mikä se on, niin kyllä keski-ikäisellä ja vanhemmalla naisella pitkät hiukset ovat lähinnä säälittävän näköiset. Ohuiden suortuvien välistä höröttävät korvat. Upeeta! Niinköhän? Jos hiukset sidotaan esim. kevyelle nutturalle niskaan, niin se on eri juttu, mutta vapaana liehuvat hiukset kuuluvat lapsille ja teineille. Miehet pitävät pitkistä hiuksista. Niistähän on niin kätevä retuuttaa naista, jos tämä alkaa osoittaa liikaa omaa tahtoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin ja se eka maailmansota oli 1914-1918. Mikä oli sun pointti?
Vastasin jo että luin viestin liian nopeasti. Kuinka monta ihmistä vielä toistaa tämän saman? Virheitä sattuu.
Minuakin vähän hämää tämä pitkä vs. lyhyt. Entä ne välimallit? Onko polkka pitkä vai lyhyt, entä se edelleen niin trendikäs long bob (noin hartioille yltävät hiukset)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäinen maailmansota alkoi 1914.
Kuka alapeukuttaa faktatietoa, ja miksi?!? En ymmärrä.
Miehen geeneissähän nuo on sisäänrakennettuna kun mies etsii raskautettavaa naista, kuten isot tissit, takapuoli, punaiset huulet, iso tukka. Kaikki naisen elinvoimaa ja vitaaliutta indikoivia merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kaunis lyhythiuksinen nainen, niin pitkillä hiuksilla hän olisi vielä kauniimpi. Tämä on fakta. Ei se sitä kuitenkaan tarkoita etteikö jotkut puolipitkät voisi sopia jollekin paremmin kuin tosi pitkät. Mutta pääasia ettei ole lyhyet hiukset! Ja tähän on ihan turha pohtia mitään syitä että "miksi" näin on, kun tosiasia on se että näin vaan on.
T. Mies
Tuo viimeinen virke ("Ja tähän on ihan turha pohtia mitään syitä että "miksi" näin on, kun tosiasia on se että näin vaan on") on niin perimaskuliininen, että melkein ihastuin kirjoittajaan pelkkien sanojen perusteella :D :D
T. Pitkät, tummat hiukset
Mulla on pitkät hiukset aina kiinni. Miehet taatusti luulee että mulla on lyhyet hiukset, ja niin luulee moni muukin. Naapurin mummukin kerran ihmetteli kun kesällä uinnin jälkeen kuivattelin hiuksia auki takapihalla että onko mulla pitkä tukka?! Oon kyllä niin tiukkiksen näköinen hiukset nutturalla että ei lähesty yksikään mies kaupungilla ja hyvä niin, niin on hyvä.
Kaikilla naisilla on ollut sellainen pituus että olen "joutunut" siirtämään hiukset edestä.
Mies 37v kirjoitti:
Pitkähiuksista naista on helpompi repiä hiuksista kuin lyhythiuksista naista rangaistuksesi jos miehen pitää rangaista naista.
Kokeilepas rangaista minua! Saatat saada elämäsi yllätyksen. Saat valita ruumiinvammasi asteen lievästä vakavaan. . T. Pitkähiuksinen nainen, taistelukoukutksen saanut (ei sa-int vaan sata kertaa tehokkaampi)
Vierailija kirjoitti:
Mies 37v kirjoitti:
Pitkähiuksista naista on helpompi repiä hiuksista kuin lyhythiuksista naista rangaistuksesi jos miehen pitää rangaista naista.
Kokeilepas rangaista minua! Saatat saada elämäsi yllätyksen. Saat valita ruumiinvammasi asteen lievästä vakavaan. . T. Pitkähiuksinen nainen, taistelukoukutksen saanut (ei sa-int vaan sata kertaa tehokkaampi)
Jos taistelukoulutuksen tuloksena on tuollainen uhokkuus, niin se on enemmän vaaraksi sinulle, kuin hengenpelastaja. Vähän järkeä kehiin naiset. Tekniikka ei pelasta puolta heikompaa.
Jos naisen ainoa tehtävä elämässä on miellyttää satunnaisia miehiä kadulla, niin sitten varmaan keskimääräisesti pitkät hiukset kannattavat.
Jos taas nainen haluaa itse päättää millaiset hiukset päässä on, niin varmaan kannattaa miettiä väri ja malli ihan vapaasti sen mukaan mikä itseä sattuu miellyttämään.
Mulla on ollut kaikkea pixien ja vyötärölle ulottuvien kiharoiden välillä, eikä miesten huomiossa ole ollut mitään eroa.
Nykyään elän vapaaehtoisesti sinkkuna, sillä en vaan jaksa näitä "ponnarista on hyvä vetää kun alistaa vaimoa jota sattuu" -tyyppejä. Mikään miehiltä/parisuhteesta saatava asia ei ole sen riskin arvoista, että törmää taas tällaiseen tyyppiin, joka haluaa sanella hiusmallinikin oman seksuaalisen mieltymyksensä mukaan. Sori, mulla on parempaakin tekemistä kuin olla sellaisen miehen barbara.