Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet tykkäävät pitkistä hiuksista naisella?

Vierailija
28.10.2018 |

Tämä klassikko tuli taas mieleeni, kun ohimennen mainitsin miesystävälleni, että aion leikata hiukseni lyhyemmäksi. Se kauhistumisen määrä ei ollut missään suhteessa tapaukseen. Kyllähän hiukset kasvavat takaisin, jos lyhyempi kampaus ei minulle sovikaan (mutta tiedän jo, että sopii).

En saa kuulemma leikata tukkaani lyhyemmäksi, vaan sen pitää olla just näin. Siis häh? Olen kohta 50, ikiponnari ei tee minusta nuoremman näköistä vaan päin vastoin. Koen, että naturelli pitkä tukka tekee minusta hoitamattoman näköisen. Tukka on kyllä hyväkuntoinen ja kiiltävä, mutta teinilook ei silti enää tässä iässä käy.

Mistä tässä asiassa on oikein kyse? Miksi miehet ovat niin mieltyneitä naisella pitkiin hiuksiin, ja kokevat lyhyeksi leikkaamisen loukkaukseksi heitä tai ainakin suhdetta kohtaan? En minä aio samassa rytäkässä lihoa 30 kiloa ja alkaa käyttää Marimekon kaapuja ja läskipohjakenkiä, jos hän sitä pelkää.

Onko muilla kokemuksia tästä?

Kommentit (273)

Vierailija
101/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, mistä se riippuu, käykö vanhemmalle naiselle pitkät hiukset vai ei. Tässä esimerkkejä. Minusta kahdelle ensimmäiselle sopisi paremmin lyhyempi malli, kaksi jälkimmäistä taas näyttää pitkissä hiuksissa upealta:

https://www.topnews.in/files/Hillary-Clinton_2.jpg

http://assets.papelpop.com/wp-content/uploads/2016/07/elizabeth-marvel…

https://scstylecaster.files.wordpress.com/2016/05/julianne-moore-hp1.jpg

http://www3.pictures.stylebistro.com/gi/Madonna+Hair+_ogGEsT4ctJl.jpg

Vierailija
102/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kanna hiuksiani muiden mieliksi. Joskus tykkään pitää lyhkästä mallia ja joskus annan kasvaa pitkäksi. Kaikki omien mieltymysten mukaan. Älkää välittäkö muiden mielipiteistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tukka ei tarkoita teinilookia. Mulla on pitkä tukka ja se sopii mulle. En pidä lyhyestä tukasta. Mä käytän ponnaria vain töissä.

Pitkä tukka tekee naisellisemman näköiseksi. Mutta joillekin se ei sovi.

Mulle tuota ei ole tullut vastaan. Nuorena mulla oli joskus lyhyt tukka.

48v.

Minusta pitkät hiukset ovat perusnaisellinen ominaisuus, johon voi itse luonnollisesti vaikuttaa. Jos ja kun minä miehenä arvioin omassa mielessäni jonkun naisen ulkonäköä, niin enemmän minuun vetoaisi pitkähiuksinen, hoikka ja pienirintainen nainen verrattuna lyhythiuksiseen ja isorintaiseen naiseen. Jostain syystä monet naiset näkyvät siirtyvän valitettavan lyhyeen hiusmuotiin joskus 30 ikävuoden jälkeen tai jo sitä ennen. Sitä vastoin nuorilla naisilla näkee useammin pitkiä hiuksia, jotka saattavat ulottua jonnekin puoleen selkään.

Miehelle pitkät hiukset sopivat korkeintaan jos haluaa olla rockmuusikko.

Vierailija
104/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin kulttuurisidonnainen juttu. Media on iskostanut päähän kuvan haluttavasta barbista, ja johan ne Barbie-leikit pikkutytöillekin ilmaisevat, minkälainen on kunnon tyttö: pystytissit, ohut lantio, pitkät sääret ja pitkä vaalea tukka. Lisäksi vielä sata vuotta sitten neitoihminen piti tukkaa auki ja nainut rouva laittoi tukan kiinni, ja tukan leikkaaminen oli häpeärangaistus. Vaikka muoti näennäisesti muuttuu vähän väliä, kyllä ne perinteiset arvot siellä takana vielä jylläävät.

Mitenkään ihmisevoluutioon sidottu juttu tämä ei ole. Afrikkalaisilla naisilla on monin paikoin hyvin lyhyt tukka luonnostaan.

Vierailija
105/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kanna hiuksiani muiden mieliksi. Joskus tykkään pitää lyhkästä mallia ja joskus annan kasvaa pitkäksi. Kaikki omien mieltymysten mukaan. Älkää välittäkö muiden mielipiteistä.

No tällä mentaliteetilla menettää kyllä myös oikeuden "missä hyvät miehet" -valitukseen.

Vierailija
106/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täysin kulttuurisidonnainen juttu. Media on iskostanut päähän kuvan haluttavasta barbista, ja johan ne Barbie-leikit pikkutytöillekin ilmaisevat, minkälainen on kunnon tyttö: pystytissit, ohut lantio, pitkät sääret ja pitkä vaalea tukka. Lisäksi vielä sata vuotta sitten neitoihminen piti tukkaa auki ja nainut rouva laittoi tukan kiinni, ja tukan leikkaaminen oli häpeärangaistus. Vaikka muoti näennäisesti muuttuu vähän väliä, kyllä ne perinteiset arvot siellä takana vielä jylläävät.

Mitenkään ihmisevoluutioon sidottu juttu tämä ei ole. Afrikkalaisilla naisilla on monin paikoin hyvin lyhyt tukka luonnostaan.

Höpö, höpö. Afroletti ei tarkoita sitä, että hiukset eivät kasvaisi pitkäksi, ne vain näyttää puolta lyhymmältä. Eikä se poista sitä faktaa mitenkään, että vahvat hiukset terveen ja hyvin ravitun elimistön ja näin ollen hiusten laatu kertoo terveydentilasta, halusit tai et. Vai kiellätkö myös sen, ettei terveitä naisia suosita parinvalinnassa?

Vierailija
107/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lopeta jo. Taas ulkonäkö aihe.

T. Päivi

Vierailija
108/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo pitkän tukan ihannointi taitaa olla aika paljon legendaa, median ja mainosten tuottamaa harhaluuloa. Omasta mielestäni mikään ei ole seksikkäämpää kuin poninhäntä kauniilla naisella, joka paljastaa myös kauniin kaulan ja niskan (ilman tatuointeja).

Poninhäntä on eri asia kuin lyhyeksi leikattu tukka... 

Vierailija
109/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama juttu meillä.

Mies kauhistuu jos edes puhun pitkien vaaleiden hiukseni leikkaamisesta.

Ei saa kuulemma tulla Tarja Halosen näköistä.

Ja olen keski-ikäinen.

Vierailija
110/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa harvalla on näyttävä pitkä tukka. Ohut liru ei ole kaunis. Tosi monella julkkiksella on muuten pidennys/tuuhennos, feikkiys ei ole turn on.

Joku toinenkin valitti geeniperimästään että tukka ei kasva. Haluan antaa vinkin. Itselläni myös "geeniperimä", kaikilla sukulaisnaisillani on tukka hyvin, hyvin ohut ja pituudeltaan vain korviin asti. Itsekin yritin jo teininä kasvattaa pitkää tukkaa mutta se vaan ei ikinä kasvanut edes olkapäille, vain hieman korvan yli. Ja se oli todella ohut ja hirveän näköinen suorastaan ja aiheutti teini-ikäiselle itsetunto-ongelmia. Sitten aloin kasvissyöjäksi eli jätin lihan pois, tukkani alkoikin yhtäkkiä kasvaa ja kasvoi jopa lapaluille asti, ohut se tosin oli, ei edes oikein lettiä saanut. Sitten, noin kolmikymppisenä aloin vegaaniksi eli jätin maitotuotteetkin pois. Nyt tukka alkoi kasvaa ja paksuuntua kohisten. Tukka kasvoi peppuun ja siitä saa paksun letin jota tuntemattomatkin tulevat kaupungilla ihastelemaan. Uskon että maidon kittaaminen ei ole hyväksi, tai ylipäätään liian proteiinin syönti mitä normaalissa ruokavaliossa on. Liika proteiini haittaa kalsiumin imeytymistä, kuulin.

Vierailija
111/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa harvalla on näyttävä pitkä tukka. Ohut liru ei ole kaunis. Tosi monella julkkiksella on muuten pidennys/tuuhennos, feikkiys ei ole turn on.

Joku toinenkin valitti geeniperimästään että tukka ei kasva. Haluan antaa vinkin. Itselläni myös "geeniperimä", kaikilla sukulaisnaisillani on tukka hyvin, hyvin ohut ja pituudeltaan vain korviin asti. Itsekin yritin jo teininä kasvattaa pitkää tukkaa mutta se vaan ei ikinä kasvanut edes olkapäille, vain hieman korvan yli. Ja se oli todella ohut ja hirveän näköinen suorastaan ja aiheutti teini-ikäiselle itsetunto-ongelmia. Sitten aloin kasvissyöjäksi eli jätin lihan pois, tukkani alkoikin yhtäkkiä kasvaa ja kasvoi jopa lapaluille asti, ohut se tosin oli, ei edes oikein lettiä saanut. Sitten, noin kolmikymppisenä aloin vegaaniksi eli jätin maitotuotteetkin pois. Nyt tukka alkoi kasvaa ja paksuuntua kohisten. Tukka kasvoi peppuun ja siitä saa paksun letin jota tuntemattomatkin tulevat kaupungilla ihastelemaan. Uskon että maidon kittaaminen ei ole hyväksi, tai ylipäätään liian proteiinin syönti mitä normaalissa ruokavaliossa on. Liika proteiini haittaa kalsiumin imeytymistä, kuulin.

Tämä nyt kuulosti kasvisruokavalioprogandalta enemmän kuin miltään muulta. Ei se ainakaan liiallisesta proteiinista ole kiinni. Päinvastoin, proteiinin puute voi haitata hiusten kasvua. Hormonitasapaino ja tarvittavien ravinteiden puute suurimmat syyt.  Jos kasvisruokavalio ongelmasi todella ratkaisi, niin et ole ennen syönyt tarpeeksi monipuolisesti saadaksesi riittävästi tarvittavia ravinteita.

Vierailija
112/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkät hiukset kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkä tukka ei tarkoita teinilookia. Mulla on pitkä tukka ja se sopii mulle. En pidä lyhyestä tukasta. Mä käytän ponnaria vain töissä.

Pitkä tukka tekee naisellisemman näköiseksi. Mutta joillekin se ei sovi.

Mulle tuota ei ole tullut vastaan. Nuorena mulla oli joskus lyhyt tukka.

48v.

Minusta pitkät hiukset ovat perusnaisellinen ominaisuus, johon voi itse luonnollisesti vaikuttaa. Jos ja kun minä miehenä arvioin omassa mielessäni jonkun naisen ulkonäköä, niin enemmän minuun vetoaisi pitkähiuksinen, hoikka ja pienirintainen nainen verrattuna lyhythiuksiseen ja isorintaiseen naiseen. Jostain syystä monet naiset näkyvät siirtyvän valitettavan lyhyeen hiusmuotiin joskus 30 ikävuoden jälkeen tai jo sitä ennen. Sitä vastoin nuorilla naisilla näkee useammin pitkiä hiuksia, jotka saattavat ulottua jonnekin puoleen selkään.

Miehelle pitkät hiukset sopivat korkeintaan jos haluaa olla rockmuusikko.

- Hiukset ohenevat iän myötä, myös naisilla. Pikkusormen paksuinen pitkä liru EI kaunista.

- Jos saa vauvan, se yleensä innokkaasti repii hiuksista. Pikkulapsiaikana ei ehkä jaksa panostaa jatkuvaan pitkien hiusten pesuun ja laittamiseen. Lyhyt on helpompi.

- Lyhyet hiukset ovat kesällä viileät.

- Haluaa vaihtelua kun 30 vuotta on ensin ollut pitkät hiukset.

- Haluaa päästä värjäyskierteesta ja leikkaa värjätyt osat pois.

- Menee hiusmalliksi.

- Itse tykkää lyhyistä hiuksista.

Siinä nyt muutama syy miksi nainen voi leikata lyhyet hiukset.

Vierailija
113/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aion vanhana olla juuri nutturapäinen mummo, en sellainen ysärin kirjastotäti, jolla on graafinen lyhyt leikkaus hiuksissa. Tämän päätin jo 20-vuotiaana kun silloisen poikaystävän isä kommentoi, ettei vanhoilla naisilla SAA olla pitkiä hiuksia. Minun hiuksieni mittaa eivät miehet tai muut naiset päätä vain sen perusteella, että kuinka paljon vuosia on mittarissa.

Vierailija
114/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku nyt kertoa missä se raja pitkien ja lyhyiden hiusten välillä menee? Mulla on hieman olkapäät ylittävät hiukset että eivät nämä pitkät ole mutta toisaalta kun puhutaan lyhyistä hiuksista niin tähän kategoriaan menee ilmeisesti myös polkka?

Vierailija
115/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku nyt kertoa missä se raja pitkien ja lyhyiden hiusten välillä menee? Mulla on hieman olkapäät ylittävät hiukset että eivät nämä pitkät ole mutta toisaalta kun puhutaan lyhyistä hiuksista niin tähän kategoriaan menee ilmeisesti myös polkka?

No jos pakko on raja vetää, niin kyllä polkka on vielä (puoli)pitkä minun silmissäni. Olkapäiden yli selkesti pitkät.

M

Vierailija
116/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioista ei voi kiistellä.

Minun mielestäni lyhyt tukka vanhentaa ehkä vähän naista. Joten se sopii paremmin nuorelle.

Lyhyt tukka voi olla tosi kiva siro kasvoiselle ja hoikka kroppaiselle naiselle.

Pitkätukka käy hyvin niin normaalipainoiselle kuin ylipainoisellekkin.

Mutta olen vahvasti pitkän tukan kannalla koska sitä on helpompi ja nopeampi hoitaa sekä laittaa.

Vierailija
117/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Päivi

Olkoon vain taas ulkonäköaihe, mutta minulle avaus oli ensimmäinen ja ainoa. Viimeksi kesälomalla ehdin tänne kirjoitella, enkä silloinkaan avauksia.

Lisäksi: en tunne ketään Päiviä :-D Tai jaa, tunnenpas, mutta hän on iäkäs sukulainen, jota en ole nähnyt vuosiin.

Aion edelleen kokeilla sitä puolipitkää mallia eli polkkaa, Makepeace-tyyliin. Sellainen on sopinut minulle aiemminkin, kun on paksu ja vaalea tukka. Jään odottamaan miehen reaktiota :-D

Vierailija
118/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Päivi

Olkoon vain taas ulkonäköaihe, mutta minulle avaus oli ensimmäinen ja ainoa. Viimeksi kesälomalla ehdin tänne kirjoitella, enkä silloinkaan avauksia.

Lisäksi: en tunne ketään Päiviä :-D Tai jaa, tunnenpas, mutta hän on iäkäs sukulainen, jota en ole nähnyt vuosiin.

Aion edelleen kokeilla sitä puolipitkää mallia eli polkkaa, Makepeace-tyyliin. Sellainen on sopinut minulle aiemminkin, kun on paksu ja vaalea tukka. Jään odottamaan miehen reaktiota :-D

AP siis tämä, unohtui merkitä.

Vierailija
119/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhyet hiukset voivat olla aivan suunnattoman hot.

Riippuu kantajasta. Olen itsekin ihastellut pitkähiuksisena joidenkin lyhyitä hiuksia, jos malli on oikeasti sen näköinen, että se sopii kantajalle. Jos lyhyt hiusmalli näyttää siltä, että on kuin kotisaksilla leikattu ja tekee tästä miehen näköisen, niin en pidä. Esimerkkinä serkkuni äitiä, joka on jo nelikymppinen, pukee vaaleat lyhyet hiukset. Onhan minulla tosin viisikymppinen täti, jolla on vaaleat pitkät hiukset olkapäille saakka. Sopii hyvin hänelle.

Vierailija
120/273 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hohhoijaa. On se varmaan niin, että jos kysytään mielipidettä niin suuri osa miehistä pitää enemmän pitkistä kuin lyhyistä hiuksista, mutta silti: aika heikoissa kantimissa se oma naisellisuus on jos se on hiusten pituudesta kiinni. 

Itse leikkautin hiljattain tukkani lyhyeksi koska kyllästyin säätämään kamalan luonnonkiharan pehkoni kanssa (ja kyllä, terveysongelmista johtui tuo tukkani kamaluus). Tukkani on luonnonruskea ja aivan lyhyt tyyliin Mia Farrow, eli klassinen naisen poikatukka eikä mikään kananperse. Tämä malli sopii minulle hiukan yllättäen niin hyvin, etten varmaan kasvata enää pitkäksi vaikka hiukset vielä tervehtyisivätkin. Olen hoikka ja kasvoiltani ok, mutten tosiaan mikään virheetön. Silti olen saanut paljon enemmän positiivista palautetta sekä tukastani että kasvoistani kuin koskaan ennen - myös miehiltä. En tunne itseäni yhtään vähemmän naiselliseksi. Pukeutumistyylini on aika yksinkertainen mutta korostan ehkä vartaloa vähän enemmän nyt. Meikkiin tulee myös kiinnitettyä vähän enemmän huomiota, koska kasvot ovat niin esillä ja aivan meikittömänä näytän hiukan poikamaiselta. Silmiä korostamalla syntyy Audrey Hepburn-tyyli, ja huulipunalla taas Isabella Rossellini. (En toki kuvittele olevani yhtä upea kuin he, vaan kyse on juuri tyylistä.) 

Miksi vaivauduin kommentoimaan: koska itsekin uskoin vuosikausia, että vain pitkät hiukset ovat naiselliset. Kuvittelin että polkkapituudessa kulkee joku ihmeen raja, jonka jälkeen en näyttäisi enää hyvältä tai nätiltä. Olin väärässä.

Ja on tässä sekin hyvä puoli, että ne miehet joille pitkä tukka on jonkinlainen naisellisuuden mittari eivät edes vaivaudu lähestymään minua. Win-win :-) N45

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän neljä