Ylireagoinko? Miehen viestittely toiselle naiselle
Taustatietona, mieheni jäi suhteemme ensimmäisen puolentoista vuoden aikana toistuvasti kiinni muille naisille viestittelystä. Kyse ei siis ollut mistään viattomista viesteistä.. Viestittelyä tapahtui miehen entisten säätöjen kanssa. Osa viesteistä tuli kiusallisesti tietooni yhteisten tuttavien kautta.. Fyysistä pettämistä ei kuitenkaan suhteemme aikana ole tapahtunut.
Olin tuolloin niin tolkuttoman rakastunut, että en jättänyt miestä. Olin miehen ensimmäinen pidempi ja vakavampi parisuhde, ajattelin, että miehellä ehkä kestää tajuta olevansa nyt "oikeassa" parisuhteessa, jossa ei voi enää säätää muiden kanssa.
Asiat puhuttiin tuon ajanjakson jälkeen perinpohjin ja kerroin miehelle, että jos jotain tuollaista vielä joskus ilmenee niin meillä on ero edessä.
Nyt tässä onkin ollut monta seesteistä ja hyvää vuotta välissä, olemme olleet aidosti onnellisia.
Nyt kuitenkin mies sai viestin entiseltä naispuoliselta ystävältään, jonka kanssa ei siis ole ollut tekemisissä vuosiin. Mies kertoi kyllä heti viestistä minulle. Viestissä nainen tunnustaa ikävöivänsä miestäni ja sitä kuinka he aikoinaan jakoivat keskenään niin paljon ja kuinka mieheni ansiosta nainen on muuttunut aikoinaan paremmaksi ihmiseksi. Nainen kertoo, ettei ole samanlaista yhteyttä löytänyt kenenkään kanssa ja kuinka ei ole näiden vuosien aikana miestäni unohtanut. Mies ei vielä ole vastannut tuohon viestiin, mutta aikoo vastata ja "vaihtaa kuulumisia".
Tiedän, että miehellä ja tuolla naisella on taustalla romanttinen suhde, joka sitten muuttui ystävyyssuhteeksi. Nainen kuitenkin lopetti yhteydenpidon mieheeni muutettuaan toiselle paikkakunnalle.
Mua ahdistaa nyt niin paljon! En ole miehelleni edes pystynyt kunnolla ilmaisemaan ahdistukseni määrää, koska toisaalta taas reagointini tuntuu ylimitoitetulta.. Mieleni jotenkin automaattisesti vetää yhtäläisyysviivat tämän naisen viestin ja niiden parisuhteen alussa tapahtuneiden muiden naisten viestien välillä. Pelkään, että tästä kehkeytyy jotain suurempaa ja olen mustasukkainen.
Toisaalta yritän vakuuttaa itselleni, että kyseessä on vanhojen hyvien ystävien kuulumisten vaihtoa.. Huolestuttaa myös oma reaktio, sillä se kielii siitä, ettei luottamus suhteessamme ole vieläkään kunnossa vaikka niin olen luullut..
Apua joku?
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä voisin olla tuo yhteyttä ottanut nainen.
Meillä kaikilla on menneisyys ja ihmisiä, joihin tuntee ns. vetoa (tämä ei tarkoita seksuaalista vetoa), eikä se silti tarkoita, että noiden ihmisten kanssa haluaisi suhteeseen tai edes kuulumisten vaihtoa kummempaa, vaikka se kuulumisten vaihto voi joskus olla henkisesti todella tärkeää. Naisella on todennäköisesti jokin kriisi tai muutos elämässään ja tarvitsee positiivisen kokemuksen, joka voi olla ihan vaikkapa kiva keskustelu elämässä aiemmin tärkeän ihmisen kanssa. Ei puolisoa (tai ketään) voi omistaa ja sinä ylireagoit... Miten ihmeessä voi olla sinulta pois tuollainen yhteydenotto? Mustasukkaisuutesi kalvaa vain sinua, ja jos mies päättäisi joku päivä lähteä, hän lähtisi, vaikka olisit murehtinut muita ihmisiä miten - tai ollut murehtimatta.
Se mistä päästät irti, sen saat. Et kai sinäkään halua häkkilintua vaan linnun, joka lentää luoksesi.
Olen kyllä harmillisen tietoinen siitä, että olen poikkeus näiden ajatusteni kanssa ja suurin osa ihmisistä vartioi tarkkaan omaansa.
Minäkäön en halua häkkilintua, mutta todellisuus on opettanut, että tarvitsen ihmisen, joka vapaasta halustaan on rakentamatta tuollaisia tilanteita tai ero on parempi vaihtoehto. Lapsuudessa rankat hylkäämiskokemukset ja jos olisin ap ja mies alkaisi lämpätä tuttavuutta, sen seurauksena syntyisi minulle trauma flashbackeja ja tunne-elämä menee epävakaaksi.
Tämä. Yleensä parisuhteessa toimitaan vapaaehtoisesti siten, että kumppanilla on rakastettu ja turvallinen olo. Ei ehdoin tahdoin aiheuteta toiselle epävarmuutta ja huolia. Asioista olisi hyvä jutella avoimesti sen kumppanin kanssa. Tässä apn tapauksessa on vielä painolastia sieltä suhteen alkuaikojen luottamuspulasta. On helppo sanoa luottavansa ja päästää kumppani vapaaksi jos itsellä ei ole kokemuksia pettämisestä.
Eli miehen luonne paljastui heti alussa? Ihan itse olet itsesi tähän tilanteeseen laittanut.
Onpas epätoivoisia naisia! Ei tulisi mieleen joillekin ex miehille viestitellä. Varsinkin jos olisi kulunut aikaa ja en voisi olla varma, jos mies on jo suhteessa.
Ei tietenkään ole täysin poissuljettua, ettei naisella voisi olla intressejä muuhunkin. Mitäpä, jos nyt kuitenkin tässä kohtaa luottaisit ensisijaisesti mieheesi? Kerrot myös, että miehesi on lopettanut tämmöiset viestittelyt jo vuosia sitten, mikä on hyvä asia.Itse en siis tässä kohtaa vetäisi hirveitä kilareita asiasta. Tietenkin sitten eri, jos miehesikin selkeästi alkaa kehittelemään jotain kuviota, ja on kiinnostunut naisen kanssa jostain enemmästä. Sellaista parisuhteessa ei tarvitse sietää eikä kannatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä kaikilla on menneisyys ja ihmisiä, joihin tuntee ns. vetoa (tämä ei tarkoita seksuaalista vetoa), eikä se silti tarkoita, että noiden ihmisten kanssa haluaisi suhteeseen tai edes kuulumisten vaihtoa kummempaa, vaikka se kuulumisten vaihto voi joskus olla henkisesti todella tärkeää. Naisella on todennäköisesti jokin kriisi tai muutos elämässään ja tarvitsee positiivisen kokemuksen, joka voi olla ihan vaikkapa kiva keskustelu elämässä aiemmin tärkeän ihmisen kanssa. Ei puolisoa (tai ketään) voi omistaa ja sinä ylireagoit... Miten ihmeessä voi olla sinulta pois tuollainen yhteydenotto? Mustasukkaisuutesi kalvaa vain sinua, ja jos mies päättäisi joku päivä lähteä, hän lähtisi, vaikka olisit murehtinut muita ihmisiä miten - tai ollut murehtimatta.
Se mistä päästät irti, sen saat. Et kai sinäkään halua häkkilintua vaan linnun, joka lentää luoksesi.
Olen kyllä harmillisen tietoinen siitä, että olen poikkeus näiden ajatusteni kanssa ja suurin osa ihmisistä vartioi tarkkaan omaansa.
Ja sinä et ole vuosien aikana saanut muita ystäviä ja tukihenkilöitä hankittua elämääsi vaan täytyy palata jotain entistä hoitoa, joka on mennyt elämässään eteenpäin ,vaivaamaan?
Ei ap kirjoittanut entisestä hoidosta, vaan ystävästä. Jostain syystä kuvattu "entiseksi ystäväksi" eikä vain ystäväksi, vaikka kaikki tietävät, että oikea ystävyys ei häviä vaikka välissä olisi vuosiakin. Tiedäthän, että kaikki eivät onnistu löytämään tärkeitä ystäviä elämässään kovinkaan montaa kappaletta? Ihan hyvin voi olla, että tuolla naisella ei ole juuri muita, joiden ajattelisi olevan samalla aallonpituudella tms.
Mainittakoon, että tottakai kyseessä voi olla myös jokin lämppäysyritys jos tuo nainen ei ole yhtään samanlainen ihminen kuin minä, kaikkihan on mahdollista, mutta päätin kirjoittaa koska meitäkin on, jotka kykenevät pelkkään ystävyyteen vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa tai huolimatta jostain lyhyestä romanttisesta yhteydestä.
Kauhea haloo jostain viestistä. Ihan kuin sillä hypättäisiin ap:n varpaille tarkoituksella, vaikka ap ei liity viestiin mitenkään.
Ap mielestäni kertoi, että kyseessä oli ollut romanttinen suhde?
Suosittelen rohkaistumaan ja lähtemään suhteesta. Itse kadun, että en nuorena tajunnut, että ei valehteleva paska siitä muuksi muutu.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa ymmärrän ap:n huolestumisen, koska naista selkeästi vanha suola janottaa ja haluaa jotain enemmän.
Juuri näin. Viestin sanoma ei ole viaton. Miksi nainen ei vaan kerro, että on tulossa paikkakunnalle ja haluaisi tavata jossain ja jutustella lounaalla tai kahvilla kuulumisia vaihtaen?
Kyllä tämä mies nyt ei ole aidosti uskollista tyyppiä, kun kerran on jo alusta saakka pitänyt moisia juttuja selvitellä. Koko ajan on näköjään valmiudessa ja himoitsee mennä muiden kanssa. En luottaisi pätkääkään.
Laittaisi vastausta, jossa kertoisi että kaikkea hyvää vaan, löydät kyllä vielä sen oikean miehen ja että ymmärrät varmaan, ettei vaimo oikein tykkää tämän kaltaisista viesteistä (koska näistä asioista on ollut eripuraa, pitäisi nyt miehen ymmärtää, että ei ole sopivaa. Miksi kaataa bensaa liekkeihin?
Ja tällä ei ole mitään tekemistä vaimon itsetunnon kanssa, vaan miehen tulee tajuta, että ystävät on ystäviä ja tuollaiset entiset vanhoja ihania aikoja haikailevat naikkoset eivät sitä ole).
Hmmm jos kumppani olisi suhteen alussa heti jäänyt kiinni pettämisistä, niin suhde olisi jäänyt siihen. Heti.
Miten hyvä se mies oikeen on naisten kanssa, jos yhä haikailevat perään 😀😀
Tietääkö tuo toinen nainen, että miehesi on nyt varattu? Todella outo viesti. Exät ovat exiä yleensä hyvästä syystä. Mitäpä jos vastaisitte naiselle yhdessä? Miehen taustan tuntien ymmärrän, että ajatus siitä, että hän alkaisi viritellä läheistä ystävyyssuhdetta jonkun kaipaavan exänsä kanssa, tuntuu häiritsevältä.
Niin, onko se sinulta tai teiltä naisilta ylipäätään pois jos mies nyt käy silloin tällöin tapaamassa vieraita naisia. Vaikka vähän harrastaisi seksiäkin niin mitä sitten, kunhan ei mitään tautia tuo tuliaisiksi.
Nyt avoin keskustelu teille. Jos et sano miehellesi, että tuo viesti häiritsee, se saattaa hyvinkin helposti purkautua vielä vahvempana epäluottamuksena ja mustasukkaisuutena. Jos taas rauhallisesti (ei siis mitenkään syyttävästi tai draamaillen) kerrot miehellesi, että jostain syystä tuo viesti häiritsee, että mitäs me voitaisiin asialle yhdessä tehdä, niin annat miehellesikin mahdollisuuden osoittaa luottamustaan. Nyt vaikuttaa siltä, että mies haluaa oikeasti olla luotettava ja rehellinen, koska viestistä avoimesti kertoi, mutta hänellä ei välttämättä ole mitään tietoa siitä, että sinua se vieläkin häiritsee. Tämä voi olla teille hyvä mahdollisuus saada suhteesta entistäkin vakaampi ja luotettavampi, jos te kummatkin hoidatta sen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Miten hyvä se mies oikeen on naisten kanssa, jos yhä haikailevat perään 😀😀
Mitä ilmeisimmin supliikki pelimies, kun tämä on jo isomman laatuinen ongelma ollut? Tällaiset luihut ja pahat pojat jäävät niin ihanina mieleen, ettei ole mitään väliä sillä, että ovat parisuhteessa. Mahtaako tuo tekstaileva tyrkky tietää tämän?
Näillä kahdella on ollut romanttinen säätösuhde, mutta se on laimentunut ystävyydeksi. Sitten ap puhuu naisen olevan miehen ”entinen naispuolinen ystävä”., termi saa aikaan mielleyhtymän, että yhteydenpito olisi kielletty tai miehellä ja tällä naisella olisi mennyt aiemmin sukset ristiin jostain syystä.
Ihan kuin ikävä ei voisi tarkoittaa ihan vain sitä, että haluaa nähdä ja viettää aikaa toisen seurassa ilman taka-ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sinä et ole vuosien aikana saanut muita ystäviä ja tukihenkilöitä hankittua elämääsi vaan täytyy palata jotain entistä hoitoa, joka on mennyt elämässään eteenpäin ,vaivaamaan?
Ei ap kirjoittanut entisestä hoidosta, vaan ystävästä. Jostain syystä kuvattu "entiseksi ystäväksi" eikä vain ystäväksi, vaikka kaikki tietävät, että oikea ystävyys ei häviä vaikka välissä olisi vuosiakin. Tiedäthän, että kaikki eivät onnistu löytämään tärkeitä ystäviä elämässään kovinkaan montaa kappaletta? Ihan hyvin voi olla, että tuolla naisella ei ole juuri muita, joiden ajattelisi olevan samalla aallonpituudella tms.
Mainittakoon, että tottakai kyseessä voi olla myös jokin lämppäysyritys jos tuo nainen ei ole yhtään samanlainen ihminen kuin minä, kaikkihan on mahdollista, mutta päätin kirjoittaa koska meitäkin on, jotka kykenevät pelkkään ystävyyteen vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa tai huolimatta jostain lyhyestä romanttisesta yhteydestä.
Kauhea haloo jostain viestistä. Ihan kuin sillä hypättäisiin ap:n varpaille tarkoituksella, vaikka ap ei liity viestiin mitenkään.
Ap mielestäni kertoi, että kyseessä oli ollut romanttinen suhde?
"Nyt kuitenkin mies sai viestin entiseltä naispuoliselta ystävältään, jonka kanssa ei siis ole ollut tekemisissä vuosiin."
"Tiedän, että miehellä ja tuolla naisella on taustalla romanttinen suhde, joka sitten muuttui ystävyyssuhteeksi. Nainen kuitenkin lopetti yhteydenpidon mieheeni muutettuaan toiselle paikkakunnalle."
Näihin suoriin lainauksiin perustan käsitykseni tilanteesta.
Kurjaahan se on, että joku pahoittaa mielensä toisen ihmisen yhteydenotosta, mutta ylireagointi on turhaa ja siitä saa vain pahan mielen itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Niin, onko se sinulta tai teiltä naisilta ylipäätään pois jos mies nyt käy silloin tällöin tapaamassa vieraita naisia. Vaikka vähän harrastaisi seksiäkin niin mitä sitten, kunhan ei mitään tautia tuo tuliaisiksi.
Niin, eipä mitään, JOS ASIASTA ON ENNALTA SOVITTU! Ja vielä niin, että molemmat saavat vapaasti mennä minne lystää, eikös? Mutta tässä tapauksessa taitaa olla niin, että on sovittu jotain ihan toisin, eli ns. uskollisuudesta? Ei kai ap täällä kirjoittelisi muuten?
Toisin toimiminen on valehtelua, pettämistä ja epärehellisyyttä. Mikä tässä yhtälössä on näin vaikeaa? Ei kukaan voi vain unohtaa näin tärkeää asiaa, ja muistaa väärin, että mitäs mitäs, eikös muiden kanssa saanutkaan paneskella???
Vierailija kirjoitti:
Jos ollaan avoimesti yhteisellä päätöksellä lähdetty avoimeen tai polyamooriseen suhteeseen tuo on tietty ok. Jos asiasta ei ole yhdessä sovittu , se ei ole ok. Olisiko sinusta ok, että sinun kumppanisi käy samallalailla panemassa muita miehiä ja ehkäpä pyörittää muutamaa sivusuhdetta.
Vierailija kirjoitti:
Nyt avoin keskustelu teille. Jos et sano miehellesi, että tuo viesti häiritsee, se saattaa hyvinkin helposti purkautua vielä vahvempana epäluottamuksena ja mustasukkaisuutena. Jos taas rauhallisesti (ei siis mitenkään syyttävästi tai draamaillen) kerrot miehellesi, että jostain syystä tuo viesti häiritsee, että mitäs me voitaisiin asialle yhdessä tehdä, niin annat miehellesikin mahdollisuuden osoittaa luottamustaan. Nyt vaikuttaa siltä, että mies haluaa oikeasti olla luotettava ja rehellinen, koska viestistä avoimesti kertoi, mutta hänellä ei välttämättä ole mitään tietoa siitä, että sinua se vieläkin häiritsee. Tämä voi olla teille hyvä mahdollisuus saada suhteesta entistäkin vakaampi ja luotettavampi, jos te kummatkin hoidatta sen hyvin.
Tämä. Kyllä hyvässä suhteessa niitä omia kipupisteitä ja epävarmuuksia pitää pystyä käsittelemään ja hyvä kumppani huomioi ne ja tukee sitä omaa suhdettaan käytöksellään.
Vierailija kirjoitti:
Näillä kahdella on ollut romanttinen säätösuhde, mutta se on laimentunut ystävyydeksi. Sitten ap puhuu naisen olevan miehen ”entinen naispuolinen ystävä”., termi saa aikaan mielleyhtymän, että yhteydenpito olisi kielletty tai miehellä ja tällä naisella olisi mennyt aiemmin sukset ristiin jostain syystä.
Ihan kuin ikävä ei voisi tarkoittaa ihan vain sitä, että haluaa nähdä ja viettää aikaa toisen seurassa ilman taka-ajatuksia.
Miksi kukaan ikävöisi entistä säätöään muuten kuin taka-ajatuksin? Yhteydenotto näyttäytyisi täysin toisessa valossa, mikäli taustalla olisi pelkkä ystävyys. Omituista myös on yrittää palata syystä tai toisesta katkenneeseen ystävyyteen. Kumpikin on taatusti niistä ajoista mennyt eteenpäin elämässään ja siksi paluu ei ole järkevää.
Mielestäni mies teki oikein kertoessaan sinulle. Olisin itse suuttunut, jos tällainen olisi salattu. Rehellisyys sen sijaan osoittaa lojaaliutta sinulle.
Eiköhän mies kerro heti sinusta ja vaihda siltä pohjalta kuulumiset. Jos ei kerro, se on sinua ja viestittelevää naista kohtaan väärin.