Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi ei :( Tuttava laittoi iloisen viestin, itse olen loukkaantunut enkä halua laittaa mitään takaisin

Vierailija
27.10.2018 |

Mutta kyllähän mä hänestä hiukan välitän, siksi tuntuisi tylyltä olla vastaamatta mitään. Mutta kun hän ei noteeraa loukkaantumistani mitenkään, tietää siitä kyllä. Niin en oikein tajua, jos nyt vastaan, niin sitten en voi enää asettaa ehtoja ystävyydelle, eli ettei minua loukata omalla käytöksellä. Tunnen myös olevani jonkinlaisessa lievässä vastuussa hänen onnestaan ja elämästään tyyliin "ketään ei saa jättää yksin" ja juuri sellainen tilanne hänellä kyllä nyt juuri on.... Miten kestän sen, hyväksyn itsesssäni, että jos en vastaa, jätän hänet vain selviytymään vaikka voisin olla tukena?

Kommentit (221)

Vierailija
41/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan hänelle on selvää että olet loukkaantunut. Mitä osoittamista tuo nyt enää tarvitsee?

Jos koet että tunteesi tulee ohitetuksi, niin ihan reilussa hengessä voisit kertoa hänelle että välität hänestä, ja toivot, no siis jos toivot, että teidän vuorovaikutus olisi parempaa ja kysyt miten voisit omalta osaltasi auttaa asiaa. Kerro sitten myös että susta tuntui että sun tunteet jäi ohitetuksi, ja kysy miten voisit vastaisuudessa puhua ongelmista niin että serkullasi on myös hyvä fiilis keskustella vaikeista asioista tai kysy miltä hänestä tämä tilanne tuntui ja kuuntele mitä vastataan. Ja kerro mitä tarvitset. Älä mitä toinen ei tehnyt tai teki.

Ja sitten lopuksi suu suppuun jos ei ole mitään hyvää sanottavaa. Siinä se.

Mun tunteet jäi ohitetuksi? Enköhän ole kertonut sen hänelle jo. Laitoin näin aikaisemmin: "Etkö näe itse, että käytöksesi pahoittaa toisen mielen? En halua kärsiä pahaa mieltä, jos et näe siinä [käytöksessä]mitään korjattavaa, niin se ei ole minun murheeni."

Ap

Eikö hän nyt nimenomaan ole korjannut käytöstään, jos lähestyy iloisella ja ystävällisellä viestillä? Vai minkälaista käytöksen korjaamista odotat?

No kai nyt kuka vaan osaa olla toisinaan iloinen. Ei tässä nyt siitä ole kysymys. En halua olla seuraavan hänen ahdistushetkensä roskis.

Ap

Vierailija
42/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä nyt se juttu kun serkkusi oli sinun luona vahtimassa jotain kanaa tai muuta siipieläintä ja meinasi vilustuttaa sen riikinkukkosi. Sitten serkku laittoi lämpöä enemmän ja sanoi että tuli kuuma. Lopulta sille kanallesi ei käynyt mitään mutta sinä loukkaannuit kun serkkusi JULKESI valittamaan kuumuutta.

Lol.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko yhtään ihmistä, jonka kanssa sä tulet toimeen?!

Mutta vastaapa sä tähän, (ed. Sivun vika viesti) kun tulet niin hyvin toimeen kenen kanssa vain:

"Arvata"? Olen jo selvittänyt hänelle, mikä loukkasi. Hän ei osoita olevansa pahoillaan. Miten selitän sen hänelle, että niin ei voi toimia?"

Ap

Luulet, että sinulla on joku absoluuttinen moraali. Että koska sinä loukkaannuit, niin ei saisi toimia niin, että sinä loukkaannut. Tiedätkö mitä? Hän ei ole samaa mieltä. Millä hän voi osoittaa sen sinulle?

Aikuinen ihminen saa loukata sinua miten haluaa. Kerroit sen, eikä häntä kiinnosta. EIkä hänen koskaan ikinä tarvitse ymmärtää sinua, jos ei halua. Ei mitään velvollisuutta.

Miten voi osoittaa? No olis nyt edes oikeasti pahoillaan ja hiukan miettisi, miksi purkaa pahaa oloaaan MINUUN? Olenko todella sen arvoinen? Mitään vakutta siitä, että se muuttuu miksikään en saanut. Pisteet toki rehellisyydestä.

Ja ei ole velvollisuutt, niin miksi viesti nyt mulle, että vaikka tervetuloa käymään? Ei mua näin ollen asioiden kiinnosta.

Ap

No jos se vaikka haluaa pahoitella tai käsitellä asiaa kasvokkain?

Niin no.... eli manipuloida ja selittää itsensä ulos tilanteesta. Kirjoittamalla tulisi ihan yhtä rehellistä tekstiä, jos on jotakin asiaa.

Ap

Vierailija
44/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin tulemaan kyllä, jos kuvittelet, että en voisi. Sen kuin vain vastaisin tuohonkin viestiin jotain suht iloista vaikka.

Ap

Feikkaamalla pystyisit tulemaan toimeen mutta luonnostaan et. Eli sulla on huonot välit kaikkien kanssa. Mistähän tuo voisi johtua...

Vierailija
45/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta vastaapa sä tähän, (ed. Sivun vika viesti) kun tulet niin hyvin toimeen kenen kanssa vain:

"Arvata"? Olen jo selvittänyt hänelle, mikä loukkasi. Hän ei osoita olevansa pahoillaan. Miten selitän sen hänelle, että niin ei voi toimia?"

Ap

Luulet, että sinulla on joku absoluuttinen moraali. Että koska sinä loukkaannuit, niin ei saisi toimia niin, että sinä loukkaannut. Tiedätkö mitä? Hän ei ole samaa mieltä. Millä hän voi osoittaa sen sinulle?

Aikuinen ihminen saa loukata sinua miten haluaa. Kerroit sen, eikä häntä kiinnosta. EIkä hänen koskaan ikinä tarvitse ymmärtää sinua, jos ei halua. Ei mitään velvollisuutta.

Miten voi osoittaa? No olis nyt edes oikeasti pahoillaan ja hiukan miettisi, miksi purkaa pahaa oloaaan MINUUN? Olenko todella sen arvoinen? Mitään vakutta siitä, että se muuttuu miksikään en saanut. Pisteet toki rehellisyydestä.

Ja ei ole velvollisuutt, niin miksi viesti nyt mulle, että vaikka tervetuloa käymään? Ei mua näin ollen asioiden kiinnosta. Ap

Koska hän ei loukannut sinua, vaan sinä loukkaannuit hänestä. Sanoit itsekin, että reagoit vammautuneesti asiaan. Nyt hän otti yhteyttä iloisissa asioissa, joista sinun ei tarvitse ahdistua. Aikamoista matelua noinkin hankalan ihmisen edessä kuin sinä, olisit onnellinen että joku jaksaa vielä olla noin mukava.

Lopeta tuo uhriutumisen vuoksi uhriutuminen ja ajattele joskus muitakin.

Vierailija
46/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kun joku aina ilmiantaa. Minusta näitä jankutuksia on hauska lukea!

Vierailija
47/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja ei ole velvollisuutt, niin miksi viesti nyt mulle, että vaikka tervetuloa käymään? Ei mua näin ollen asioiden kiinnosta.

Ap

Niin no.... eli manipuloida ja selittää itsensä ulos tilanteesta. Kirjoittamalla tulisi ihan yhtä rehellistä tekstiä, jos on jotakin asiaa.

Ap

Kirjoittamalla on helpompi manipuloida, koska vastaanottaja ei näe mikroilmeitä ja kuule äänensävyä.

Vierailija
48/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin tulemaan kyllä, jos kuvittelet, että en voisi. Sen kuin vain vastaisin tuohonkin viestiin jotain suht iloista vaikka.

Ap

Feikkaamalla pystyisit tulemaan toimeen mutta luonnostaan et. Eli sulla on huonot välit kaikkien kanssa. Mistähän tuo voisi johtua...

En olisi luonnostaan varmaan kaveerannut hänen kanssaan muutenkaan. Mutta voinet arvata kuka painosti esittämään ja väitti etten muita kavereita saisikaan.

Ap

Vierailija
49/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ap

Kirjoittamalla on helpompi manipuloida, koska vastaanottaja ei näe mikroilmeitä ja kuule äänensävyä.

Voi olla, mutta tunnistan manipulaation heti tai jos valehtelee kirjallisesti, niin sitten voin vedota että lipasit tai sanoit aiemmin näin, jos ei pysy ruodussa.

Jos sen sijaan näen m ipuloinnin alkavan kasvokkain häpeän toisen puolesta niin, että en varmasti puhu itse enää kauniisti. Enpä aio astua siihen ansaan.

Ap

Vierailija
50/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan hänelle on selvää että olet loukkaantunut. Mitä osoittamista tuo nyt enää tarvitsee?

Jos koet että tunteesi tulee ohitetuksi, niin ihan reilussa hengessä voisit kertoa hänelle että välität hänestä, ja toivot, no siis jos toivot, että teidän vuorovaikutus olisi parempaa ja kysyt miten voisit omalta osaltasi auttaa asiaa. Kerro sitten myös että susta tuntui että sun tunteet jäi ohitetuksi, ja kysy miten voisit vastaisuudessa puhua ongelmista niin että serkullasi on myös hyvä fiilis keskustella vaikeista asioista tai kysy miltä hänestä tämä tilanne tuntui ja kuuntele mitä vastataan. Ja kerro mitä tarvitset. Älä mitä toinen ei tehnyt tai teki.

Mun tunteet jäi ohitetuksi? Enköhän ole kertonut sen hänelle jo. Laitoin näin aikaisemmin: "Etkö näe itse, että käytöksesi pahoittaa toisen mielen? En halua kärsiä pahaa mieltä, jos et näe siinä [käytöksessä]mitään korjattavaa, niin se ei ole minun murheeni."

Ap

Eikö hän nyt nimenomaan ole korjannut käytöstään, jos lähestyy iloisella ja ystävällisellä viestillä? Vai minkälaista käytöksen korjaamista odotat?

No kai nyt kuka vaan osaa olla toisinaan iloinen. Ei tässä nyt siitä ole kysymys. En halua olla seuraavan hänen ahdistushetkensä roskis.

Ap

Ihmissuhteet ei ole pelkkää naminamia. Jos hän kertoo ongelmistaan, ei se tarkoita, että sinä olet joku roskis tai että sun pitäisi ratkaista ne ongelmat.

Vierailija
51/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ja ei ole velvollisuutt, niin miksi viesti nyt mulle, että vaikka tervetuloa käymään? Ei mua näin ollen asioiden kiinnosta. Ap

Koska hän ei loukannut sinua, vaan sinä loukkaannuit hänestä. Sanoit itsekin, että reagoit vammautuneesti asiaan. Nyt hän otti yhteyttä iloisissa asioissa, joista sinun ei tarvitse ahdistua. Aikamoista matelua noinkin hankalan ihmisen edessä kuin sinä, olisit onnellinen että joku jaksaa vielä olla noin mukava.

Lopeta tuo uhriutumisen vuoksi uhriutuminen ja ajattele joskus muitakin.

Hänen tulee huomioida haavoittuneisuuteni tai pitäkööt p*rseensä vaikka indokiinassa, mua ei kiinnosta.

Ap

Vierailija
52/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaa kysymyksern. Onko kyse siis siitä kun serkkusi oli hoitamassa sitä sinun kalkkunaasi? Jos on niin voi pyhät pyssyt, get over it. Olet nolo ja säälittävä mutta samalla myös hupaisa inisevä itsekäs narsisti.

Vierailija
53/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Ihmissuhteet ei ole pelkkää naminamia. Jos hän kertoo ongelmistaan, ei se tarkoita, että sinä olet joku roskis tai että sun pitäisi ratkaista ne ongelmat.

No kyllä hän oletti, että mä oisin ratkaissut. Ja käytännössä siis se ei ollut mikään vuodatus pahasta olosta vaan huonoa käytöstä.

Ap

Vierailija
54/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla muuten ystäviä? Oletteko jo miehen kanssa eronneet? En ole hetkeen palstaillut, niin en pysy perässä.

Vierailija
55/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voitko kertoa tosi tarkasti, siis sanamuotoja myöten, että mitä serkkusi pitäisi nyt sanoa, tarkalleen, jotta se olisi hyvä? Ei siis että "pitäisi pahoitella" vaan että "serkkuni, minä...." muodossa`?

Vierailija
56/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin selvästi haluat hänen kanssaan tekemisissä olla, välität hänestä?

Entä jos vain menet kylään/vastaat samaan sävyyn tms?

Jos joskus sitten tulee tilanne, että hän käyttäytyy huonosti tai kertoo asioita mitä et halua tietää, sano suoraan siinä tilanteessa, jos se tapahtuu.

Voihan olla että hän jo ymmärsi ettei sinulla ole mahdollisuutta kuunnella tai tukea vaikeissa asioissa eikä enää odotakaan sitä - mutta haluaisi kuitenkin säilyä väleissä.

Vierailija
57/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Äitihullulla ei ole mitään ongelmaa pitää koko maailmaa omana roskakorinaan, mutta auta armias jos hän joutuu siihen asemaan.

Ap

Vierailija
58/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, voitko kertoa tosi tarkasti, siis sanamuotoja myöten, että mitä serkkusi pitäisi nyt sanoa, tarkalleen, jotta se olisi hyvä? Ei siis että "pitäisi pahoitella" vaan että "serkkuni, minä...." muodossa`?

No ensinnäkin toteaisi ymmärtävänsä, että ahdistuessaan syyttelee läheisiään.

Ap

Vierailija
59/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi näihin yleensä, mutta täytyy sanoa että kivikissa tarjoaa kyllä erinomaisen sisäänpääsyn narsistin pään sisälle. Nämä ketjut ovat auttaneet minua vähän ymmärtämään erästä läheistäni, kykenen paremmin tietämään miten hän ajattelee ja kokee tilanteet. Säälin kaikkia persoonallisuushäiriöisiä, elämähän on samanlaista kun yrittäisi voittaa Afrikan tähdessä keräilemällä smaragdeja. Jatkuva viha ja turhautuminen kun muut eivät tajua sinun voittaneen peliä.

Vierailija
60/221 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja että syyttelee niin että paha olo siirtyy toiselle. Ilmaisisi, että tämä on myönnetty, myöntää siis sen, eikä esitä, ja että "oikeasti mussa olikin jotakin vikaa", jos hiukan kaiveltaisiin. Se sit esille nyt, jos oli, joskin aika paksua, kun autoimme häntä miehen kanssa aika pljon.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi