Voi elämä, taas yksi mies lähestyi somessa "moi, mitäs sinne näin perjantain iltaan?" :D
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein mielelläni edes joskus saisin tuollaisen viestin. Tosin vastaukseni olisi "neulon villasukkaa" eli ei kauhean seksikäs perjantai-ilta... Mutta toisaalta se olisi rehellinen vastaus ja mies voisi sitten päättää jatkaako juttua :D.
Mutta niin, ei kaikki naiset ole nirppanokkia.
Mitä jos on parempaa tekemistä kuin huvittaa itseään randomihmisillä netissä? Sitten on nirppanokka?
Täh? Huvittaa itseään? Itsehän olet johonkin someen/deittipalveluun mennyt. Sitten on vaarana että saatat saada randomihmiseltä viestin.
Randomihmisen luulisi ymmärtävän että on myös vaara ettei toinen randomihminen vastaa. Vähän liikoja taitaa itsestään luulla ihminen jonka mielestä kaikkien kuuluu hänelle jutella kun kerta ovat siellä netissä.
Mistä siis päättelit, että nämä randomviestittelijät eivät tätä ymmärtäisi? Tai että luulisivat itsestään liikoja? Kukaan ei ole tässä ketjussa käsittääkseni sanonut, että niihin viesteihin pitäisi innokkaasti vastata.
Täällä on ilmaistu vaikka mitä mielipiteitä apsta, kuten tuo nirppanokka.
Miten muuten pitäisi keskustelua avata kuin kysymällä jossain muodossa "mitä kuuluu", joka itsessään on hieman liian tungetteleva jos ventovieraasta on kyse. Tuo "mitä sun iltaan" on paljon parempi joka antaa viestin saajalle mahdollisuuden johdattaa keskustelun siihen suuntaan mitä on hakemassa olematta liian henkilökohtainen.
Ei tinderistä löydy mitään täydellisiä keskustelun avauksia, joten olkaa realistisia ja keskustelkaa toisen kanssa edes 15-20 viestin verran ni tiedätte paremmin mitä ootte torjumassa. Lapsellista odottaa maagista täydellisyyttä ensikohtaamiseen, niitä ei löydy kuin Disneyn tuotannosta.
Vierailija kirjoitti:
Miten muuten pitäisi keskustelua avata kuin kysymällä jossain muodossa "mitä kuuluu", joka itsessään on hieman liian tungetteleva jos ventovieraasta on kyse. Tuo "mitä sun iltaan" on paljon parempi joka antaa viestin saajalle mahdollisuuden johdattaa keskustelun siihen suuntaan mitä on hakemassa olematta liian henkilökohtainen.
Ei tinderistä löydy mitään täydellisiä keskustelun avauksia, joten olkaa realistisia ja keskustelkaa toisen kanssa edes 15-20 viestin verran ni tiedätte paremmin mitä ootte torjumassa. Lapsellista odottaa maagista täydellisyyttä ensikohtaamiseen, niitä ei löydy kuin Disneyn tuotannosta.
Mistä tämä tinder tänne koko ajan tungetaan. Mitä jos ap ei ole kiinnostunut yhtään mistään kohtaamisesta.
Hyvä aloitus jos kyseessä on ihastuttava herrasmies.
Huono aloitus jos kyseessä joku creepy persu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Olisiko pitänyt heittää avaukseksi matemaattinen yhtälönratkaisutehtävä tai analysoida erästä maailmankirjallisuuden klassikkoteosta nietscheläisen tragedian kautta?
Nämä olivat ihan oikeasti parempia vaihtoehtoja kuin tuo täysin persoonaton ja viestin vastaanottajaa aliarvioiva bulkkialoitus.
Millä tavalla tuo aliarvioi viestin vastaanottajaa? Eivätkö esim kaverisi koskaan kysy, miten menee? Meidän piireissä tuo on ihan normaalia small talkia.
Ehkä miesten kannattaisi testin vuoksi tehdä jonnekin Tinderiin feikkiprofiili naisena. Sitten näkisivät, millaisia viestejä sieltä tulee kuin mainoksia luukusta. Astettakaan persoonallisemmalla viestillä, joka antaa edes ymmärtää, että viesti on kirjoitettu juuri tälle naiselle, on suurempi todennäköisyys saada muuta kuin vihainen tuhahdus.
Ei auta ellei ole komea. Melko nopeasti huomaa ettei sillä avausviestin sisällöllä ole tilastollisesti merkitystä. Jos nainen on kiinnostunut miehestä niin keskustelu käynnistyy vaikka alku yskähtelisikin.
Onko olemassa nettitestiä jolla saisi selville oman uniikkiuden ja "markkina-arvon"? Voisin kohdella alempiarvoisia kuin ilmaa, perustellusti.
Voisi olla vaikka joku filtteri somessa tyyliin: välitä viestit vain niiltä jotka ovat yli 8.5.
Silloin voisin olla varma että "mitäs sun iltaan" -tyypitkin olisi oikeasti hyviä, vaikka aloitus onkin huono.
Nythän ei voi ottaa sitä riskiä että tyhmän aloituksen takana on oikeasti tyhmä tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käsitän someksi ennemmin Facebookin, Instagramin, Twitterin ja LinkedInin.
Joissa missään en ole seuranhakutarkoituksessa. Jos haen seuraa, niin sitten sieltä Tinderistä vaikka.
Joten jatkossakin olen niin tyly uniikki lumihiutale, että jos Fesessä tulee se heilutus tai yhtä nerokas aloitus kuin mitä ap kuvaili täysin ventovieraalta, koen että täällä toisteltu 'kohteliaisuussääntö' ei päde. Miksi vastaisin?
Ja näin, tähänkin sitten alapeukkuja. Vähän nyt tuntuu siltä, että arvoisat alapeukuttajat itse kuvittelevat olevansa jotain lumihiutaleita tai uniikkeja kultakimpaleita, joiden jostain täysin yllättävästä yhteydenotosta pitäisi olla tyyliin kiitollinen?
Koittakaa joskus ajatella asioita hieman sen toisenkin näkökulmasta. Minä esimerkiksi tapaan työssäni todella paljon ihmisiä. Omaan myös laajan tuttavapiirin. Eikä se, etten tuo perussomessa parisuhdestatustani esiin, tarkoita automaattisesti sitä, että olen sinkku. Ja silloinkin kun olen ollut sinkku, se ei tarkoita sitä, että olen automaattisesti 'metsästettävissä'.
Ilmoittaudun kyllä sitten sinne treffisomeen, josko ns. markkinoilla olen. Ja jossa klikkaan sydäntä, josko olen kiinnostunut tutustumaan.
Mutta eikös mitä, viestiä/verkostoitumispyyntöä jonkun toisen somen kautta. Ja joka useasti aiheuttaa sitten vähän hankalan tilanteen. Kun en ole suinkaan varma, onko se pyyntö kuitenkin vain verkostoitumissävytteinen vaiko jotain muuta.
Ainahan voi kysyä, mutta kun siellä on myös riskinä sitten se 'Tavattiin viikko sitten siinä ja siinä tilaisuudessa.' Usemmiten kyllä kun olen kysynyt että mistä yhteydestä tunnemme, vastauksena on syvä hiljaisuus. Eikö se vasta tylyä ole? 😀
Ehkä tässä on nyt se ongelma, että sinä suhtaudut noihin viesteihin vihamielisesti, kun voisit vain kohauttaa olkapäitäsi. Ei minua ainakaan hetkauta suuntaan eikä toiseen, jos joku ei kiinnostava tyyppi jonkun moi-viestin lähettää. Siinähän lähetti ja mönkään meni tällä kertaa, mutta en minä siitä palstalla jaksa raivota tai sen kummemmin taivastella. Kukaan ei oleta, että niistä pitäisi olla erityisen kiitollinen. Ainoa, joka kuvittelee olevansa uniikki lumihiutale, olet sinä itse.
Se, että palstalla vatvoo ja arvostelee jotain toista palstalla vatvomisesta, on vähintääkin erikoista. Kun siinä samalla nollaa täysin myös oman argumenttinsa.
Kuulostaa myös hämmentävältä se, että sait tuolta minun kirjoittamastani poimittua jotain 'raivoamista' saati vihamielisyyttä. Tämäkin kuvastaa taas vain sitä, millainen sinun oma maailmasi on, kun näet vihaa ja negaa ilmeisen joka puolella.
MInusta ei ole mitään erikoista siinä, että näen eron, kun minä ilmaisen kriittisen mielipiteeni mielestäni omituisesta ja huonosta käytöksestä ja joku toinen ilmaisee kriittisen mielipiteensä viattomasta, hyvätahtoisesta ja yhdentekevästä viestistä.
Vihamielisyys on ehkä kärjistetty ilmaisu, mutta en ymmärrä, miksi noita viestejä pitää ylipäätään kritisoida, kun ilmiselvästi niillä ei mitään pahaa tarkoiteta. Sinä kuitenkin tunnut noista ihan loukkaantuvan. Puhuit siitä että sinun pitäisi olla muka kiitollinen ja että olisit metsästettävissä. Minusta noissa kyllä kritisoit tätä käytöstä, vaikka syytä ei oikeastaan ole. Sinä itse paisuttelet asiaa ja keksit merkityksiä ja motiiveja. Se on minusta paljon omituisempaa kuin mikään mitäkuuluu-viesti koskaan.
Kiitos tarkennuksesta. Se, mikä varmasti viesteistäni huokuu, on tietty turhautuneisuus. Itse kun koitan kohdella kanssaihmisiä aina hyvin, sekä reilusti. Toisinaan se on vaan hieman haasteellista.
Koska kuten tästäkin keskustelusta huomannee, moni niputtaa kaiken somen yksiin. Vaikka siellä erikseen onkin niin deittisomet, kuin erillinen työsome.
Facebook on hieman kinkkisempi, koska osalle se on vapaa-aikasome, osalle vain verkostoitumiseen painottuva työsome, joillekin näiden yhdistelmää.
Toisinaan sekin voi olla myös deittisome, mutta sikäli kun itsekin tiedän lukuisia, jotka eivät suhdestatustaan siellä esille tuo, mutta voivat silti olla samaan aikaan Tinderissä, jopa niin että siellä vasta matchanneet keskenään, en ole tämän ajatusmallinkaan osalta poikkeus. Se on sitä internet-ajan spesifimpää tilannetajua.
Ja tämä oli myös syy, miksi nyt keskusteluun osallistuin. Tuodakseni esiin sitä näkökulmaa, että myös *viestin/kaveripyynnön lähettäjän voisi olla hyvä toisinaan miettiä, onko tämä valittu väylä ja ajankohta nyt se paras tapa lähestyä*.
Ja jos deittisomessa tuli jo kiitos ei, sama vastaus todennäköisesti pätee myös muiden somejen osalta.
Nämä viittaukset metsästykseen sekä siihen että minun pitäisi olla kuulemma kiitollinen yhteydenotosta, eivät valitettavasti ole omaa tulkintaa. Vaan vastauksia, joita ikävän monta kertaa olen siis saanut vastattuani itse ensin kohteliaasti kiitos ei.
Joten toisinaan sitten tulee turhautuminen siitä, että ei vaan mene oikein, ei millään.
Et vastaa, huono. Vastaat, huono.
Vaikka oikeasti se ainoa faktinen virhe olisikin tapahtunut jo siinä kohtaa, kun ensimmäisen viestin lähettäjällä meni somet vähän sekaisin ja/tai ei huomioinut sitä, että kaikki eivät kaikkia somekanavia käytä välttämättä samoista syistä, kuin itse.
Tiedä sitten muista, mutta aikana ennen internettiä ei ainakaan minulle käynyt koskaan niin, että joku itselleni täysin random olisi plärännyt minut puhelinluettelosta kriteereillä kivan näköinen nainen, kahdeksan yhteistä kaveria. Ja sitten se puhelu 'Moi, mitäs perjantai-iltaan?' :D
Panettaa, meille vai teille? Siinä hyvä aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Panettaa, meille vai teille? Siinä hyvä aloitus.
Joo, toki. Varsinkin LinkedInissä tämä toimii aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein mielelläni edes joskus saisin tuollaisen viestin. Tosin vastaukseni olisi "neulon villasukkaa" eli ei kauhean seksikäs perjantai-ilta... Mutta toisaalta se olisi rehellinen vastaus ja mies voisi sitten päättää jatkaako juttua :D.
Mutta niin, ei kaikki naiset ole nirppanokkia.
Mitä jos on parempaa tekemistä kuin huvittaa itseään randomihmisillä netissä? Sitten on nirppanokka?
Täh? Huvittaa itseään? Itsehän olet johonkin someen/deittipalveluun mennyt. Sitten on vaarana että saatat saada randomihmiseltä viestin.
Randomihmisen luulisi ymmärtävän että on myös vaara ettei toinen randomihminen vastaa. Vähän liikoja taitaa itsestään luulla ihminen jonka mielestä kaikkien kuuluu hänelle jutella kun kerta ovat siellä netissä.
Mistä siis päättelit, että nämä randomviestittelijät eivät tätä ymmärtäisi? Tai että luulisivat itsestään liikoja? Kukaan ei ole tässä ketjussa käsittääkseni sanonut, että niihin viesteihin pitäisi innokkaasti vastata.
Täällä on ilmaistu vaikka mitä mielipiteitä apsta, kuten tuo nirppanokka.
Ei ole nirppanokkaista olla vastaamatta viestiin.
Sen sijaan ON nirppanokkaista olla vastaamatta viestiin, koska viestin lähettäjä ei osannut käyttää sanoja, jotka olisivat juuri tätä vastaanottajaa miellyttäneet. JA lisäksi tehdä haukkuva viesti nettiin, että voi luoja, mikähän sekin luuli olevansa kun kehtasi minulle lähettää viestin "moi mitä kuuluu"...
Tässä on vissi ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Olisiko pitänyt heittää avaukseksi matemaattinen yhtälönratkaisutehtävä tai analysoida erästä maailmankirjallisuuden klassikkoteosta nietscheläisen tragedian kautta?
Elämä on varmasti tosi yksinkertaista, kun ei ole kuin nuo ääripäät tarjolla.
Onhan se.
Toisaalta, en etsikään seuraa, kumppania tai puolisoa. Se se nykyisin olisikin ilmeisen monimutkaista. Silti monimutkaisinkaan valintaprosessi ei yhtään sen enempää takaa onnellista, saati kestävää suhdetta.
Melkoinen vaivannäkö ei-minkään tähden..
Tiedän tunteen. Mulle alkoi eräs exän kaveri/tuttu laittaa viestiä heti kun oli jostain kuullut että erosimme. En olisi kiinnostunut kyseisestä miehestä vaikka olisinkin kaivannut seuraa (mitä en kaipaillut koska olin tuolloin jo rakastunut nykyiseen), joten oli kiusallista saada häneltä yhtäkkiä yhteydenottoja kun emme todellakaan normaalisti puhuneet. Mitä nyt moikataan jos nähdään ja saatetaan pari sanaa vaihtaa. Ja kun en jakanut pitää keskustelua yllä ja lopulta vastannut "mitä kuuluu"-viestiin, niin tää jäbä alkoi ylistää että olen ihana nainen. Ööööh ok? En vastannut, pian kyseli taas kuulumisia. En vain jaksanut kirjoittaa tai selittää mitään tai edes ajatella koko ihmistä, joten ignoorasin kaiken kylmästi. Oli se aika selkeää että sillä oli mielessä saada mut itselleen. Hrrrr...
Tää elämä kirjoitti:
Kuvittele olevasi mies. Yksikään nainen ei aloita keskustelua kanssasi, sinä teet kaikki avaukset. Ja tässä tulee juonenkäänne: kaikki avaukset ovat vääriä!
Oo parempi niin ei oo tota ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kalastaessakaan vaihdeta uistinta joka heiton jälkeen. Yleensä käytetään vanhoja luottovieheitä, joilla on kuullut saadun hyvin saalista. Jos ei meinaa millään tärpätä, silloin voi vaikka yrittää saada vähälukuisempia arvokaloja jollain itse sidotulla erikoisella perholla.
Jos vertaat viestittely naisten kanssa kalastamiseen, niin turha ihmetellä sitten kun saat lahnan. Sitä saa mitä tilaa.
Siis mikä ap:n kaltaisia naisia vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittävätkö miehet, että 200% aloittaa keskustelun juuri tuolla repliikillä ja että melkein mikä hyvänsä poikkeaminen tästä kaavasta tuottaa paremman tuloksen?
Entä sitten? Vaikka jokin muu lähestymistapa tuottaisi paremman tuloksen, ei se kuitenkaan tee tästä lähestymistavasta mitenkään väärää tai noloa. Nytkin kuitenkin herätti ap:n huomion niinkin merkittävästi, että teki aloituksen.
Niin, herätti huomion niin että tulee nettiin ihmettelemään että voi taivas. Luulisi että sitä toivoisi herättävänsä vähän toisenlaista huomiota.
Vierailija kirjoitti:
Harhaluuloja, prinsessasyndrooma, yhteiskunnan aivopesemä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi päättelet että vaivaa yhtään mikään? Ilmeisesti somessa itseään tyrkyttävät miehet jonkin verran mutta ap voi vaan jättää ne huomiotta kuten sanoi tekevänsä.
Te, joiden mielestä "Moi, mitä kuuluu?" on huonoista huonoin aloitus, niin kertokaa esimerkki, millainen olisi parempi? Oman profiilinne pohjalta esimerkkinä?
Sama juttu. No seksuaalisesti etuoikeutetun ja hemmotellun sukupuolen puhetta. Monilla naisilla lukee jo profiileissaan lista miten ei saa lähestyä. On vähän erilainen todellisuus nöillä ihmisille ja luultavasti pitävät itseään vieläpä ihan hyvinä ihmisinä.