Voi elämä, taas yksi mies lähestyi somessa "moi, mitäs sinne näin perjantain iltaan?" :D
Kommentit (328)
Vierailija kirjoitti:
Minä käsitän someksi ennemmin Facebookin, Instagramin, Twitterin ja LinkedInin.
Joissa missään en ole seuranhakutarkoituksessa. Jos haen seuraa, niin sitten sieltä Tinderistä vaikka.
Joten jatkossakin olen niin tyly uniikki lumihiutale, että jos Fesessä tulee se heilutus tai yhtä nerokas aloitus kuin mitä ap kuvaili täysin ventovieraalta, koen että täällä toisteltu 'kohteliaisuussääntö' ei päde. Miksi vastaisin?
Näin minäkin tämän ymmärsin. Facessa ne menee vielä usein sinne suodatettuihin viesteihin joita kukaan ei koskaan katso.
Kävin huvikseni vilkaisemassa omaa. Oli pari uutta. En vastaa koska en näe syytä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Mä nykyään blokkaan tollaset suoraan. Oikeesti miten ketään voi kiinnostaa mitä joku tuntematon tekee juuri nyt? Sanoisi suoraan miksi ylipäätään halusi lähestyä. Mitä haluat? Ei kukaan lähesty random ihmistä kysyäkseen hänen kuulumisiaan. Joskus kun oikein vtuttaa vastaan ”Ketä kiinnostaa?”
Todellako väität, että naisille voi sanoa asiat suoraan? Kuinka usein muka toimii totuus, eli se että kysytään suoraan naimaan, eikä keksitä mitään small talkia. Sehän noissa aina on kuitenkin tavoitteena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä nykyään blokkaan tollaset suoraan. Oikeesti miten ketään voi kiinnostaa mitä joku tuntematon tekee juuri nyt? Sanoisi suoraan miksi ylipäätään halusi lähestyä. Mitä haluat? Ei kukaan lähesty random ihmistä kysyäkseen hänen kuulumisiaan. Joskus kun oikein vtuttaa vastaan ”Ketä kiinnostaa?”
Todellako väität, että naisille voi sanoa asiat suoraan? Kuinka usein muka toimii totuus, eli se että kysytään suoraan naimaan, eikä keksitä mitään small talkia. Sehän noissa aina on kuitenkin tavoitteena.
Mikäs siinä jos itse tykkää tuollaista leikkiä. Ei siinä sitten ole mitään töykeää jos toista ei huvita lähteä leikkiin mukaan.
Jos lähtee niin seuraavaksi tulee kiukuttelua kun se ei tajua antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette tosiaan itse keksi viestiä niin ohjeena: lue se profiili, etsi jotain yhteistä/kiinnostavaa siitä ja puhu siitä.
Naisten profiilit -> livelovelaugh , matkustelu, viinit, sisustus, Australia, jooga, Ikea, Iittala
Tähän geneeriseen kökköön pitäisi olla joku vastaus?
Jos toisen profiili näyttää sinusta geneeriseltä kököltä, miksi edes kirjoitat hänelle? Ettehän selkeästikään ole kiinnostuneita samoista asioista.
Vierailija kirjoitti:
Sanomatta oli selvää etten vastannut mitään
Tällä tavoin reagoivista naisista tulee mieleen, että heitä taitaa tällaisissa tilanteissa häiritä eniten se, ettei osata itse keskustella. Asiakaspalvelutyössä tunnistaa tämän saman ihmistyypin. Niitä takakireitä mitäs v**ua siinä hymyilet. Näillä ihmisillä vuorovaikutuksen onnistuminen tuntuu riippuvan ihan taivaankappaleiden asennosta. Jos samainen kysymys esitettäisiin imartelevaan sävyyn, vois keskustelu sujuakin. Sitten jos nämä tyypit seuraisivat sosiaalisten ja iloisten naisten juttelua, he saattaisivat moitiskella heitä flirttailusta. Suomessa ei mun mielestä oikein ole sellaista treffikulttuuria. Jos mies kysyy kuulumisia, heti ollaan kaikki karvat pystyssä, että mä en sun kanssas ala mitään. Eri asia on ventovieraat nettituttavuudet tms, jossa voi vaarantaa oman turvallisuutensa.
Oikein mielelläni edes joskus saisin tuollaisen viestin. Tosin vastaukseni olisi "neulon villasukkaa" eli ei kauhean seksikäs perjantai-ilta... Mutta toisaalta se olisi rehellinen vastaus ja mies voisi sitten päättää jatkaako juttua :D.
Mutta niin, ei kaikki naiset ole nirppanokkia.
Vierailija kirjoitti:
Joissa missään en ole seuranhakutarkoituksessa. Jos haen seuraa, niin sitten sieltä Tinderistä vaikka.
Joten jatkossakin olen niin tyly uniikki lumihiutale, että jos Fesessä tulee se heilutus tai yhtä nerokas aloitus kuin mitä ap kuvaili täysin ventovieraalta, koen että täällä toisteltu 'kohteliaisuussääntö' ei päde. Miksi vastaisin?
Ja näin, tähänkin sitten alapeukkuja. Vähän nyt tuntuu siltä, että arvoisat alapeukuttajat itse kuvittelevat olevansa jotain lumihiutaleita tai uniikkeja kultakimpaleita, joiden jostain täysin yllättävästä yhteydenotosta pitäisi olla tyyliin kiitollinen?
Koittakaa joskus ajatella asioita hieman sen toisenkin näkökulmasta. Minä esimerkiksi tapaan työssäni todella paljon ihmisiä. Omaan myös laajan tuttavapiirin. Eikä se, etten tuo perussomessa parisuhdestatustani esiin, tarkoita automaattisesti sitä, että olen sinkku. Ja silloinkin kun olen ollut sinkku, se ei tarkoita sitä, että olen automaattisesti 'metsästettävissä'.
Ilmoittaudun kyllä sitten sinne treffisomeen, josko ns. markkinoilla olen. Ja jossa klikkaan sydäntä, josko olen kiinnostunut tutustumaan.
Mutta eikös mitä, viestiä/verkostoitumispyyntöä jonkun toisen somen kautta. Ja joka useasti aiheuttaa sitten vähän hankalan tilanteen. Kun en ole suinkaan varma, onko se pyyntö kuitenkin vain verkostoitumissävytteinen vaiko jotain muuta.
Ainahan voi kysyä, mutta kun siellä on myös riskinä sitten se 'Tavattiin viikko sitten siinä ja siinä tilaisuudessa.' Usemmiten kyllä kun olen kysynyt että mistä yhteydestä tunnemme, vastauksena on syvä hiljaisuus. Eikö se vasta tylyä ole? 😀
Vierailija kirjoitti:
Oikein mielelläni edes joskus saisin tuollaisen viestin. Tosin vastaukseni olisi "neulon villasukkaa" eli ei kauhean seksikäs perjantai-ilta... Mutta toisaalta se olisi rehellinen vastaus ja mies voisi sitten päättää jatkaako juttua :D.
Mutta niin, ei kaikki naiset ole nirppanokkia.
Mitä jos on parempaa tekemistä kuin huvittaa itseään randomihmisillä netissä? Sitten on nirppanokka?
Olisinpa autistinen niin alkaisin sanomaan jokaiselle kaupan kassallekin "moi mitäs sinne perjantai-iltaan kuuluu :D".
Ihan vain kiusallani.
Oletan aloittajan olevan nuori.
Tuli niin mieleen tästä tilanteesta sanonta, että kaikki nuoret tytöt on herttaisia, mutta mistä ne kiukkuiset vanhat akat tulevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja näin, tähänkin sitten alapeukkuja. Vähän nyt tuntuu siltä, että arvoisat alapeukuttajat itse kuvittelevat olevansa jotain lumihiutaleita tai uniikkeja kultakimpaleita, joiden jostain täysin yllättävästä yhteydenotosta pitäisi olla tyyliin kiitollinen?
Koittakaa joskus ajatella asioita hieman sen toisenkin näkökulmasta. Minä esimerkiksi tapaan työssäni todella paljon ihmisiä. Omaan myös laajan tuttavapiirin. Eikä se, etten tuo perussomessa parisuhdestatustani esiin, tarkoita automaattisesti sitä, että olen sinkku. Ja silloinkin kun olen ollut sinkku, se ei tarkoita sitä, että olen automaattisesti 'metsästettävissä'.
Ilmoittaudun kyllä sitten sinne treffisomeen, josko ns. markkinoilla olen. Ja jossa klikkaan sydäntä, josko olen kiinnostunut tutustumaan.
Mutta eikös mitä, viestiä/verkostoitumispyyntöä jonkun toisen somen kautta. Ja joka useasti aiheuttaa sitten vähän hankalan tilanteen. Kun en ole suinkaan varma, onko se pyyntö kuitenkin vain verkostoitumissävytteinen vaiko jotain muuta.
Ainahan voi kysyä, mutta kun siellä on myös riskinä sitten se 'Tavattiin viikko sitten siinä ja siinä tilaisuudessa.' Usemmiten kyllä kun olen kysynyt että mistä yhteydestä tunnemme, vastauksena on syvä hiljaisuus. Eikö se vasta tylyä ole? 😀
Somessa minua lähetyi mies jonka olin tavannut työn kautta. Puhuimme töistä ja luulin että ideana oli juuri verkostoituminen. Sitten hän pyysi kahville, sitä jo suunniteltiin kun hän ilmaisi että kyseessä olisi treffit kuitenkin.
Kerroin etten ole kiinnostunut ja hän poisti minut. Kuka tässä nyt oli tökerö?
Randomeille jätän vaan suoraan vastaamatta.
Vierailija kirjoitti:
Olisinpa autistinen niin alkaisin sanomaan jokaiselle kaupan kassallekin "moi mitäs sinne perjantai-iltaan kuuluu :D".
Ihan vain kiusallani.
Muista haukkua ne jotka ei vastaa ettei heillä ole perus sosiaalisia taitoja.
On aivan turhaa takertua näihin avauksiin ja lähestymisiin. Jos kiinnostaa, niin kiinnostaa. Tämän olen Tinderissä huomannut lyhyen kokeiluni aikana.
Sen kerran kun jostain syystä oikein "näkee vaivaa" ja laittaa jotain nasevaa ja "saa sen huomion herätettyä" niin juttu kuivuu kasaan joka tapauksessa hyvin nopeasti jos sitä kiinnostusta ei oikeasti ole. Ei se kiinnostus herää sillä yhdellä lauseella.
Sen sijaan Moi, mitä kuuluu toimii oikein hyvin jos vastapuoli on oikeasti kiinnostunut. On jopa iloinen, että keskustelu käynnistyi. Jotkut jopa aloittavat juttelun ihan itse, ajatella. Silloin ollaan kyllä jo todella kiinnostuneita.
Jos kuvittelent olevasi jotain niin erityistä ja ihmeellistä, että avaukseni saa sinussa aikaa inhoreaktion, ole sitten. Itse olet kuitenkin valinnan kohdallani tehnyt ja minusta tykännyt. En ala mielistelemään, siirryn eteenpäin jos ei kelpaa.
Ja mistä tämä kaikki tuli mieleen. Eilen nainen lähestyi minua "Mitäs viikonloppuna?", voi kuinka ihanaa ja omaperäistä. No vastasin tietysti, saapa nähdä johtaako tämä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ette tosiaan itse keksi viestiä niin ohjeena: lue se profiili, etsi jotain yhteistä/kiinnostavaa siitä ja puhu siitä.
Naisten profiilit -> livelovelaugh , matkustelu, viinit, sisustus, Australia, jooga, Ikea, Iittala
Tähän geneeriseen kökköön pitäisi olla joku vastaus?
Mä en halua minkäänlaisia lähestymisiä ihmisiltä, jotka ajattelevat minusta noin. Tuohan kertoo täsmälleen sen asenteen, joka "mitäs kaunokaisen iltaan?" -viesteissä paistaa. Että vaikuttaa profiilin perusteella tyhmältä horolta, mutta kyllähän tuota kuvan perusteella panis.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan käyttänyt mitään kuperkeikka-avauksia naisia lähestyessäni, vaan jutut lähtevät liikkeelle normaalilla kanssakäymisellä. Minusta on typerää lähestyä tuntematonta ihmistä millään mukahauskalla nokkeluudella.
Tähän on tosin mainittava, etten ole koskaan tinderöinyt, vaan jos lähetän viestin naiselle, olemme tavanneet aiemmin kasvotusten ainakin lyhyesti. Minä en myöskään allekirjoita sitä, että naiset olisivat aina passiivisia. Muutama nainen on tehnyt suorastaan etsivän työtä kaivaessaan yhteystietoni ja ottaessaan ensi kontaktin. Nämäkin yhteydenotot ovat kaikki olleet perusasiallisia ja mukavia, eivätkä mitään banaaleja vitsejä.
Kannattaa miettiä, mitä sinä haluat elämältäsi ja ihmiseltä. Jos tärkeintä on saada kekseliäitä viestejä seuranhakupalveluissa, se saattaa tarkoittaa yksinäisyyttä myöhemmällä iällä.
M27, naimisissa normaalin asiallisesti alkaneen viestittelyn seurauksena
Juuri näin minäkin ajattelen. Haluan lähestyä ja haluan, että minua lähestytään tavallisena ihmisenä, jolle voi puhua mutkattomasti kuten omalle isoäidille tai työkaverille eikä jonain palkintona, jota pitää nyt jotenkin miellyttää päästäkseen edes vaihtamaan pari sanaa. Olen siis nainen.
Katsotaas.
"Hei"
"Hei kaunis"
"hei,,,, you have so beautiful eyes and cute height :)"
Yksi työkaveri kysynyt jos tekisin hänen vuoronsa. Kaksi kuukautta sitten.
Yksi tyhjä, ilmeisesti käyttäjä poistanut itsensä.
Tälläisiä viestejä tullut somessa muilta kuin kavereilta. Mitä näihin nyt vastaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä sinä olet määrittelemään, mistä aiheista toinen saa sinulle puhua? Jos toinen on kiinnostunut siitä, mitä sinä teet juuri nyt ja missä mielentilassa olet, et sinä voi mennä sanomaan, että tuollaista ei sovi kysyä, vaan pitää puhua ainoastaan niistä aiheista, joita profiilista löytyy. Jos haluat puhua ainoastaan siitä, mitä profiilissasi kirjoitat, et ehkä ole valmis parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Eri asia on ventovieraat nettituttavuudet tms, jossa voi vaarantaa oman turvallisuutensa.
Toivoisin teidän, jotka arvostelevat meitä ei aina kaikille ventovieraille vastaavia, huomioivan myös tämän.
Suurin osa on toivoakseni niitä ihan normaaleita, mutta kun joukossa on myös (miehiä), jotka ottavat sen, ettei halua tutustua suhdemielessä henkilökohtaisena loukkauksena, ja jäävät piinaamaan jopa vuosiksi. Syytösten sitten ollessa tasoa miksi edes alkujaan vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tässä on nyt se ongelma, että sinä suhtaudut noihin viesteihin vihamielisesti, kun voisit vain kohauttaa olkapäitäsi. Ei minua ainakaan hetkauta suuntaan eikä toiseen, jos joku ei kiinnostava tyyppi jonkun moi-viestin lähettää. Siinähän lähetti ja mönkään meni tällä kertaa, mutta en minä siitä palstalla jaksa raivota tai sen kummemmin taivastella. Kukaan ei oleta, että niistä pitäisi olla erityisen kiitollinen. Ainoa, joka kuvittelee olevansa uniikki lumihiutale, olet sinä itse.