Missä paikassa mielestäsi kaikkein teennäisin/ "överi" asiakaspalvelu?
Tuntuu omasta mielestä todella kiusalliselta sellainen, jossa henkilökunta vetää suoraan jostain käsikirjoituksesta....
Kommentit (293)
Kaupoissa tiskejä lastaavat myyjät jotka lopettavat hommansa ja säntäävät toivottamaan hyvää huomenta. Ja sitten se "hyvää päivänjatkoa"..... huoh. Moi/ hei ja kiitos riittää. Kauppiaat: Imelät sanonnat henkilökunnalta pois, ollaan SUOMESSA!
Vierailija kirjoitti:
Espresso House. Ne myyjät vaikuttaa siltä kuin vetäisivät muutakin kuin kofeiinia:D
Hyvä kuulla. En ole käynyt Suomessa kuin kerran Espresso Housessa, ja ihmettelin kun työntekijä oli ihmeellisen innokas. Hetken jo ajattelin että halusiko hän flirttailla, mutta ilmeisesti siis kuuluu käsikirjoitukseen.
Myös Helsinki-Vantaan Starbucksissa oli aika kovaa yritystä, mutta he tekivät sen todella onnistuneesti. Vaikka asiakaspalvelu oli vähän överiä, mulle tuli siitä hyvä mieli, joten täytti tarkoituksensa.
Bikbokeissa! Ja ihan joka kerta sama juttu. Ihan joka kerta.
"HEEEEII!!!!!!!! MITÄS SULLE? VOINKO AUTTAA JOTENKIN?!!!!!!!"
"Ei kiitos, tulin vaan pyörähtään ja kattoon löytyiskö mitään."
"JOOJOO, VAI ETTÄ IHAN HERÄTEOSTOKSILLA VAAN JUU. NO SANO JOS TARTTET APUA!"
Vierailija kirjoitti:
Kummaa väkeä täällä Suomenmaassa, ensin valitetaan ettei missään saa palvelua, ja sitten kun saa palvelua niin se menee teidän mielestä överiksi!
Ainoa mikä minua ehkä hieman häiritsee Suomen nykyisessä asiakaspalvelussa, on se että palkkaavat henkilöitä jotka eivät puhu yhtään suomen kieltä. Käytän englantia töissä päivittäin koska olen ulkomaisessa yrityksessä, ja sen puhuminen ei ole ongelma, mutta olettaisin että saan kotimaassa palvelua kotimaisella kielellä.
Kaverini kertoi että meni ostamaan Hgin keskustassa puhelinta ja tietokonetta, ja myyjä puhui vain englantia, tuon jälkeen kävi hakemassa kahvikapseleita ja siellä myyjä puhui vain englantia, käväisi hakemassa tyttärelleen eräästä ketjuliikkestä jonkin vaatekappaleen ja kassa oli puhunut vain englantia. Sen jälkeen oli käynyt merkkilaukkuliikkeessä katsomassa siskolleen jotain pussukkaa ja siellä oli palveltu vain englanniksi. Ihmetteli että ihan kuin HÄN itse olisi turistina omassa kotimaassaan!
No joo, tää on seurausta tästä halpuutuksesta. Otetaan töihin kieltä (ja työehtosopimuksia) tuntemattomia ihmisiä yleensä Baronan, Opteamin, StaffPointin ym. kautta halvalla ja otetaan parin kuukauden pätkissä oleviin jaksoihin. Sitten taas pätkä, ja taas.. Jos valitat työehdoista niin seuraava noviisi sisään.
Kicks. En tiedä sainko säälistä hyvää asiakaspalvelua, kun meikkaan vähän ja menin meikittä ostamaan kevyttä voidetta...
Päivän ja illan ja joulun jatkot kirjoitti:
Kaupoissa tiskejä lastaavat myyjät jotka lopettavat hommansa ja säntäävät toivottamaan hyvää huomenta. Ja sitten se "hyvää päivänjatkoa"..... huoh. Moi/ hei ja kiitos riittää. Kauppiaat: Imelät sanonnat henkilökunnalta pois, ollaan SUOMESSA!
Tuskin KUKAAN työntekijä nyt niin imelä on. Sitäpaitsi joku mielensäpahoittaja laittaisi varmasti julkisen, valittavan Facebook-päivityksen, jos ei tervehdittäisi yms. Niitä tuntuu Suomessa riittävän entistä enemmän.
Itsekin aikoinaan asiakaspalvelualalla työskennelleenä ymmärrän, että alan paikat tuntuvat katoavan ja ihmiset pitävät mieluummin työpaikastaan kiinni kuin haluavat saada potkuja/varoituksia. Sitäpaitsi lisämyynti kuuluu osaksi kauppojen koulutuksia. Asiakas osaa kuitenkin sanoa ei kiitos, jos eiole tarvetta.
Lushissa. Aina jos erehtyy vaikka haistamaankin jotain tuotetta, se myyjä on heti kimpussa ja konkreettisesti näyttämässä miten tuote toimii ja reagoi ja tunkemassa jotain näytteitä mukaan.
Ei missään, ei asiakaspalvelu voi olla mielestäni liian hyvää. En ole ikinä kokenut oloani kiusaantuneeksi, se olisi jotenkin kummallista enkä voi sellaista ymmärtää alkuunkaan. Huonoja asiakaspalvelukokemuksia sen sijaan on lukemattomia.
Kahdessa suuressa kauppaketjussa. Niin teennäistä kun kassat on "pakotettu" toivottamaan hyvää päivänjatkoa/illanjatkoa/viikonloppua. Kaksi ystävääni on halpuutetussa kaupassa töissä ja se
kuuluu konseptiin että toivotetaan! Kuulostaa niin teennäiseltä. Toki monille toivottaa ihan
ex tempore ja mielellään, mutta se täytyy tulla kassalta itseltään, eikä johdolta.
Mikä ihmisiä vaivaa nykyään???
Ennen kävi näin; Henkilö juoksee minun auton eteen tiellä kohdassa jossa ei ole suojatietä, minä pysähdyn ja näytän kädellä että olepa hyvä, mene yli. Hän kiittää huikkaamalla kättään, ja hymyilee ujosti.
Nyt kävi näin; Henkilö juoksee minun auton eteen tiellä kohdassa jossa ei ole suojatietä, minä pysähdyn ja näytän kädellä että olepa hyvä, mene yli. Hän "kiittää" näyttämällä keskisormeaan, naama nyrpeänä.
Vierailija kirjoitti:
Joskus huorissa käydessä on se ähinä ja ulina kyllä niin falskia niin falskia että.
Mitäs tuostakin sanotaan? :D Se vasta on tyhmä joka maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Kicks. En tiedä sainko säälistä hyvää asiakaspalvelua, kun meikkaan vähän ja menin meikittä ostamaan kevyttä voidetta...
Tuolla Kicksissä sentään hyvä asiakaspalvelu eikä myyjät juttele keskenään viikonloppusuunnitelmista sen näköisenä että asiakas tuli häiritsemään heitä, ja on muuten ainoa kosmetiikkamyyntipaikka josta saa ilmaisia tuotenäytteitä nykyään ostoksen mukana!
Kicksin konsepti on Ruotsista, ja siellä Ruotsissahan nyt on asiakaspalvelu Suomea noin 20 vuotta edellä.
Vierailija kirjoitti:
Alkossa. Harvoin saa olla rauhassa valitsemassa viinejä, aina joku myyjä on kintereillä kyselemässä kaipaisinko apua.
Ja sitten kassalla lähes aina toivotetaan jotain ylimääräistä "mukavaa viikonloppua" tai "mukavaa iltaa". Siitä tulee mielleyhtymä että he olettavat että vietän illan juopottelemalla niitä viinejä. Oikeasti kuulostaa siltä että on tarkoitus sanoa "no niin, mukavia ryyppäjäisiä vaan, juoppo, heh heh".
Jännä miten ihmiset tulkitsee näitä niin eri tavoin. Itsetodella tykkään Alkon työntekijöiden asiantuntevuudesta, se on niin harvinaista Suomessa! Aina sanon mitä etsin, tai jos en etsi mitään erityistä niin kerron senkin. Ja hyvää illanjatkoa, ei mulle oo tullu mieleenkään että ne ajattelis mun ryyppäävän ne viinat heti :D
Jysk. Oksettavan teennäistä, en käy siellä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kummaa väkeä täällä Suomenmaassa, ensin valitetaan ettei missään saa palvelua, ja sitten kun saa palvelua niin se menee teidän mielestä överiksi!
Ainoa mikä minua ehkä hieman häiritsee Suomen nykyisessä asiakaspalvelussa, on se että palkkaavat henkilöitä jotka eivät puhu yhtään suomen kieltä. Käytän englantia töissä päivittäin koska olen ulkomaisessa yrityksessä, ja sen puhuminen ei ole ongelma, mutta olettaisin että saan kotimaassa palvelua kotimaisella kielellä.
Kaverini kertoi että meni ostamaan Hgin keskustassa puhelinta ja tietokonetta, ja myyjä puhui vain englantia, tuon jälkeen kävi hakemassa kahvikapseleita ja siellä myyjä puhui vain englantia, käväisi hakemassa tyttärelleen eräästä ketjuliikkestä jonkin vaatekappaleen ja kassa oli puhunut vain englantia. Sen jälkeen oli käynyt merkkilaukkuliikkeessä katsomassa siskolleen jotain pussukkaa ja siellä oli palveltu vain englanniksi. Ihmetteli että ihan kuin HÄN itse olisi turistina omassa kotimaassaan!
No joo, tää on seurausta tästä halpuutuksesta. Otetaan töihin kieltä (ja työehtosopimuksia) tuntemattomia ihmisiä yleensä Baronan, Opteamin, StaffPointin ym. kautta halvalla ja otetaan parin kuukauden pätkissä oleviin jaksoihin. Sitten taas pätkä, ja taas.. Jos valitat työehdoista niin seuraava noviisi sisään.
Siksi pitäisikin b o ik ot oi da niitä firmoja jotka hyväksi käyttää u l komaista työ voimaa tuolla tavoin, ja s y r j ii suomalaisia. Sehän on asiakkaiden ali a r vioimista myös että vaihdellaan myyjiä muutaman viikon päästä, useimmat kun haluavat vakiintuneempaa, äid inki eli stä myyjä-asiakassuhdetta tänä päivänä koska ei asiakkailla ole aikaa p e l l eillä uusien n aa mo jen kanssa jotka vaihtuu parin viikon välein.
^ siis uskomatonta miten paljon ki e l l e t t y j ä sanoja tällä palstalla nykyään on, eivätkä ne edes näy korostusvärillä siinä kohtaa kun viestiä yrittää lähettää! Herjaa vaan että kommentti julkaistaan hyväksynnän jälkeen!
Ihmettelen eniten sitä että miten joku ihminen jää vielä miettimään saamaansa ylitsevuotavan hyvää asiakaspalvelua, ja pohtii sitä asiaa niin kauan että se alkaa häiritä ja sitten avautuu vielä tänne! :D Voi elämä....
Ihan missä tahansa, joissa yltiöystävällisesti toivotetaan sitä hyvää päivänjatkoa.
Ja YA:ssa:
-Hei, minä olen "Minna", tervetuloa!
Joo, minä olen xxxx ja haluan nämä lääkkeet.
Ahdistukseen haen lääkkeet, joten se ihana, riemuisa toivottelu voisi mieluummin olla voivottelua, myötätuntoa, kiitos!!!
-
Meinaan kuolla siihen ihanaan huomeneen!!!! YÄK!
Mulla EI OLE HYVÄ HUOMEN.
Sori tosi paljon, kun niin kovasti yritätte!