Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä paikassa mielestäsi kaikkein teennäisin/ "överi" asiakaspalvelu?

Vierailija
26.10.2018 |

Tuntuu omasta mielestä todella kiusalliselta sellainen, jossa henkilökunta vetää suoraan jostain käsikirjoituksesta....

Kommentit (293)

Vierailija
21/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cubus

Vierailija
22/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavaa on kun Yliopiston apteekissa kysytään Uniikki-korttia ja sitten kun sen ojennan, kassa sanoo: "Kiitos asiakkuudesta"

Kiitos asiakkuudesta kiittämisestä.........

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyskissä. 

Vierailija
24/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkossa. Harvoin saa olla rauhassa valitsemassa viinejä, aina joku myyjä on kintereillä kyselemässä kaipaisinko apua.

Ja sitten kassalla lähes aina toivotetaan jotain ylimääräistä "mukavaa viikonloppua" tai "mukavaa iltaa". Siitä tulee mielleyhtymä että he olettavat että vietän illan juopottelemalla niitä viinejä. Oikeasti kuulostaa siltä että on tarkoitus sanoa "no niin, mukavia ryyppäjäisiä vaan, juoppo, heh heh".

Vierailija
25/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi vaateliike Turussa. Myyjät kehuvat ylisanoin kaikki vaatteet, jotka päällesi laitat, vaikka näkisit ihan selvään, että malli, koko tai väri ei sovi. Liikkeessä on hyviä vaatteita, mutta täytyy koko ajan pitää tiukasti kiinni omasta mielipiteestä, muuten päätyy ostamaan jotain kamalaa.

Häh, missä on noin? Millä kirjaimella alkaa edes, en ole varma, tiedänkö mitä tarkoitat.

Vierailija
26/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero Modassa. Ahdistaa, kun on sovittamassa kopissa vaatetta ja myyjä huhuilee ulkopuolella, että "oliks sopiva ja tuonko lisää sovitettavaa" Pelkäsin, että tuleeko kohta sisään sinne koppiin, kun seison siellä jossain snoopy-pikkareissani. En ensin edes tajunnut, että huhuilee mulle. Mutta kun kukaan muu ei vastannut niin sopersin vain pitkän viiveen jälkeen, että ei tarvi hyvä on. Sitten livistin vain äkkiä paikalta eikä kyllä huvittanut enää kokeilla mitään, jos myyjä taas olisi hyökännyt pukukopin taa huutelemaan.

Vierailija
27/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia näyttää ahdistavan kun liikkeissä saa palvelua. Mua kyllä henkilökohtaisesti ahdistaa enemmän kun en saa palvelua. Ja kun se myyjä lupaa tulla katsomaan mua hetken päästä kun oon mennyt sovittamaan ja tarvisin toisen koon tai mallin ja sitä myyjää ei näy enää missään. Eli se teennäinen fraasi tässä on se, että se lupaa palvella, mutta ei sitten palvelekaan, perkl.

Vierailija
28/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle harvoin tuputetaan mitään, ainoastaan feissarit yrittävät palvella ja pakkomyydä. Olen itse aspa, ja meille on opetettu, että aspa tervehtii aina ensin. Harvoin kaupoissa minua edes tervehditään, ainoastaan siinä kassalla saan huomiota. Olen joko näkymätön tai todella köyhän näköinen, kun en edes sitä tervehdystä meinaa saada. Ainoastaan Vilassa olen saanut jopa hyvää palvelua, kun etsin farkkuja ja myyjä niitä minulle esitteli, muttei tuputtanut. Tai sitten olen todella tympeän näköinen. :D

Vierailija
29/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kicksissä oli viimeksi niin yli-innokasta ja teennäistä palvelua että alkoi naurattamaan. Espresso House on toinen, jossa asiakaspalvelu ei enää vaikuta luonnolliselta vaan menee tökeröksi ja huvittavaksi.

Vierailija
30/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Jyskissä töissä ja siellä konseptiin kuului tervehdyksen jälkeen huikata perään "tervetuloa Jyskiin!" Tuon sanomiseen tottui, mutta monesti asiakkaat olivat selvästi hämmästyneitä. Usein sisääntulo meni näin:

myyjä: "moi ja tervetuloa Jyskiin!"

asiakas: "mitä?"

m: "tervetuloa Jyskiin!"

a: "aa, mä kuulin että mennään just kiinni"

m: "ehei, hyvin on vielä aikaa shoppailla :)"

Tuntui aina tosi typerältä sanoa tuo, että tervetulleeks tässä vaan toivottelin. Ja se asiakkaan hämmennys, monesti näyttivät jopa kiusaantuneilta.

Vierailija
31/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin lushilla kun kävin niin myyjä oli ylisiirappinen, vaikea selittää. :D Tuli vaivaannuttava olo siitä lässytyksestä.

Vierailija
32/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin Jyskissä töissä ja siellä konseptiin kuului tervehdyksen jälkeen huikata perään "tervetuloa Jyskiin!" Tuon sanomiseen tottui, mutta monesti asiakkaat olivat selvästi hämmästyneitä. Usein sisääntulo meni näin:

myyjä: "moi ja tervetuloa Jyskiin!"

asiakas: "mitä?"

m: "tervetuloa Jyskiin!"

a: "aa, mä kuulin että mennään just kiinni"

m: "ehei, hyvin on vielä aikaa shoppailla :)"

Tuntui aina tosi typerältä sanoa tuo, että tervetulleeks tässä vaan toivottelin. Ja se asiakkaan hämmennys, monesti näyttivät jopa kiusaantuneilta.

Ihan unohdin!

Konseptiin tosiaan myös kuului se, että asiakasta olisi pitänyt lähestyä näin: "hei, mä oon Kati, miten olisin voinut olla avuksi?" Eli ihan esittäytyä olisi pitänyt, kuulemma mielellään ihan kätellä. Tuota nimijuttua käytettiin kaikissa myyntikoulutuksien harjoituksissa ja aluepäälliköt aina tuosta paasasivat. Eipä vaan minun kotimyymälässäni eikä toisessakaan jossa välillä työskentelin, edes esimiehet tuota käyttäneet, enkä kyllä ihmettele.

Kertokaahan, onko teille joku Jyskin myyjä esittäytynyt nimellä, kun on tullut palvelemaan?

Vierailija
33/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeaikoina asioinut ruokakaupoissa,joissa myyjät toivottavat hyvää päivänjatkoa. Omasta mielestäni jo ahdistavaa, vaikka itse en jaksaisi edes tuskin sanoa hei, pitää pinnistellä, kun myyjäparka joutuu olemaan ystävällinen sen kahdeksan tuntia ja hokemaan hyvää päivänjatkoa. Eli yritän vastata myyjälle aina paremminkin säälistä ja se tuntuu teennäiseltä omasta mielestäni.

Onhan se tietysti mukavaa, kun monet näistä myyjistä ystävällisiä, itse vaan olin helpottunut, kun kävin vanhemman rouvan kassalla ja tämä sanoi vain normaalisti ja ystävällisesti kiitos ja ole hyvä.

Sorry, mutta mä en tiedä mikä siinä on niin kamalaa että toivotetaan hyvää päivänjatkoa. Ahdistaa, kun ihmiset eivät muutenkaan enää saa sanaa suustaan vaan ovat naama kiinni laitteilla. Muututaan entistä epäsosiaalisemmiksi ja lopuksi häviää normaaliin kanssakäymiseen liittyvä diskurssi.

Vierailija
34/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nordeassa

No ei ole kyllä Nordeassa mitään palvelua ollut!

Samaa mieltä, eikä edes niiden verkkopankin chattipalvelussakaan näytä olevan ketään töissä kun olen monta päivää siellä jonottanut ja koko ajan chattiruudussa näkyy että jonotusaika 14 tai 15 minuuttia, vaikka olisin jonottanut melkein tunnin.

Vierailija
35/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vila!

Vierailija
36/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodyshop

37/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilassa. En jaksa nykyään ees käydä siellä, kun myyjät hyökkää heti päälle ja tunkee sovituskoppiin kyselee oliko hyvä ja tarviiko jotain muuta vielä. Ärsyttää ylipirteys tyyliin "siis aivan mahtavaa, ihanaa, just sun tyylinen!!!!" Mietin mielessäni, että mistähän hän minun tyylistäni mitään tietää... :D

Vierailija
38/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentillä Macin myymälöissä :) Mun mielestä tämä ei tosin ole yhtään haitallista, ihanaa vaan mennä sinne ja sanella mitä haluaa ja myyjät juoksevat ja palvelevat ammattitaitoisesti. Sama mun vakio alusvaateliikkeessä (ei ketjuliike) tuntevat mut jo niin hyvin, että mun ei tarvitse kuin mennä sovituskoppiin ja tuovat sinne oikean kokoisia liivejä ja alushousuja. 

Jaa mutta tämä jälkimmäinen taitaakin olla vain hyvää asiakaspalvelua, ei teennäistä tai överiä :) 

Vierailija
39/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkossa. Harvoin saa olla rauhassa valitsemassa viinejä, aina joku myyjä on kintereillä kyselemässä kaipaisinko apua.

Ja sitten kassalla lähes aina toivotetaan jotain ylimääräistä "mukavaa viikonloppua" tai "mukavaa iltaa". Siitä tulee mielleyhtymä että he olettavat että vietän illan juopottelemalla niitä viinejä. Oikeasti kuulostaa siltä että on tarkoitus sanoa "no niin, mukavia ryyppäjäisiä vaan, juoppo, heh heh".

Hahaa, vain Suomessa! Miten joku edes pystyy ajatella tuolla tavalla? Et taida pahemmin matkustella ja käydä ulkomaisissa alkoholimyymälöissä?! :D Niissä henkilökunta juttelee ja neuvoo mielellään ja Alkon myyjät käyvät viinikursseja ja maistiaisia, ja heistä huomaa että tietävät juomista paljon ja neuvovat oikein mielellään. Jos olisin itse Alkossa tai vastaavassa töissä, niin enemmän kiinnittäisin "juoppo"huomiota niihin jotka hiippailee hakemaan sen kossupullon säännöllisesti, maksavat, eivät puhu mitään, ja hiipivät pois.

Kerropa seuraavan kerran Alkon myyjälle millaista ruokaa olet tekemässä, ja he osaavat kyllä neuvoa niihin sopivat viinit ja aperitiivit.

Vierailija
40/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glitter. Osta 3 maksa 2 -kampanja: ostin korun ja pinnejä, ja ne pinnit maksoivat 2 €. Myyjä: "Osta 3 maksa 2 -kampanja nyt käynnissä, kannattaa hyödyntää!" M: "Joo huomasin, en kiitos tarvi mitään." Myyjä: "Mut osta 3 maksa 2! Saat yhen tuotteen ilmaseksi!" Minä: "Nää pinnit maksaa 2 €. Vaan 2 €. En tarvii muuta." Myyjä: "Mutta voit ottaa vaikka samanlaisen paketin pinnejä ilmaiseksi." Minä: "Ei kiitos." Myyjä: "Haluaisitko leimoja kerätä?" Minä: "Joo kai mä voin."

Oli pakko ostaa pinnejä, koska muualta en löytänyt samanlaisia, mutta nehän rikkoontuivat lähes heti... Kaulakorua en ole ehtinyt käyttää, mutta pari muuta kaulakorua meni heti rikki joten boikotoin koko puljua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi