Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä paikassa mielestäsi kaikkein teennäisin/ "överi" asiakaspalvelu?

Vierailija
26.10.2018 |

Tuntuu omasta mielestä todella kiusalliselta sellainen, jossa henkilökunta vetää suoraan jostain käsikirjoituksesta....

Kommentit (293)

Vierailija
81/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo ostoskeskuksilla pörräävät myyjät (ihan sama mitä kauppaavat) ovat pahimpia. Yritän kiertää heidät aina kaukaa, kokemuksesta kun eivät usko vaikka ystävällisesti kieltäytyisit. Jos kuitenkin saavat kiinni ja kieltäydyt vaikkapa sillä perusteella, että olet kiireinen, saat vain ilkeitä katseita ja tuhahtelua osaksesi.

Tiedän, että tekevät vain työtään, mutta on turhauttavaa yrittää tehdä ostoksia ja toimittaa asioitaan kun joku aina kerkeää kimppuun. 

Ständimyyjät eivät ole asiakaspalvelijoita, vaan myyjiä. Siinä on vissi ero.

Vierailija
82/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nyt mitään tiettyä paikkaa tule mieleen (paitsi se Vila), mutta henkilökohtaisesti en tykkää yhtään teitittelystä. Teitittelevästä asiakaspalvelijasta tulee minulle aina jotenkin etäinen ja teennäinen olo, vaikka ymmärrän että tarkoitus on olla kohtelias.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavaa on kun Yliopiston apteekissa kysytään Uniikki-korttia ja sitten kun sen ojennan, kassa sanoo: "Kiitos asiakkuudesta"

Tuota en ole ikinä missään YA:ssa kuullut vaikka kanta-asiakas olenkin.

Vierailija
84/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan missä tahansa, joissa yltiöystävällisesti toivotetaan sitä hyvää päivänjatkoa.

Ja YA:ssa:

-Hei, minä olen "Minna", tervetuloa!

Joo, minä olen xxxx ja haluan nämä lääkkeet.

Ahdistukseen haen lääkkeet, joten se ihana, riemuisa toivottelu voisi mieluummin olla voivottelua, myötätuntoa, kiitos!!!

-

Meinaan kuolla siihen ihanaan huomeneen!!!! YÄK!

Mulla EI OLE HYVÄ HUOMEN.

Sori tosi paljon, kun niin kovasti yritätte!

Siis ymmärsinkö nyt ihan oikein, että YA:ssa myyjät kertoo oikein nimensä ja toivottaa ihanaa huomenta?

Eivät kerro, en ole koskaan tuollaista kuullut ja YA:ssa olen käynyt iät ajat.

Mun mielestä YA:ssa on huomattavasti maltillisempi palvelu kuin joissain muissa apteekeissa, joihin ei ehdi melkein edes sisään astua kun jo joku huutelee Hei! ja tulee kysymään, tarvitsenko apua jne.

Vierailija
85/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas en ole missään apteekissa koskaan kokenut yli-innokasta palvelua, päin vastoin. En tiedä johtuuko se iästäni, kun olen vasta parikymppinen ja usein myyjät tuntuvat palvelevan innokkaammin kaikkia muita paitsi teinejä tai nuoria aikuisia. Itse olen pikemminkin saanut juosta myyjän perässä jotta sitä apua saisi..siis ihan eri ketjujen apteekeissa ja muutamassa kaupungissa. Kerrankin olin katsomassa pitkään vitamiineja ja luulin että myyjät olivat edelleen kaikki "kiinni" muissa asiakkaissa. Sitten käännyin ympäri ja ainakin kolme myyjää oli siinä viiden metrin säteellä muttei kukaan sanonut mitään, ei edes tervehditty.

Vierailija
86/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BikBokin myyjän olemus: 🎀😻🦄👗🍓🍬🍭🏝🛍💘💝😘😍🎉🎊‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️‼️

Vierailija
87/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiselle hillitylle ihmiselle on lähes painajainen, kun hyökätään melkein lasittunein silmin pelottavalla tekipirteydellä vähän asiakaspalvelemaan.

Vierailija
88/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ymmärsinkö nyt ihan oikein, että YA:ssa myyjät kertoo oikein nimensä ja toivottaa ihanaa huomenta?[/quote]

Mun mielestä YA:ssa on huomattavasti maltillisempi palvelu kuin joissain muissa apteekeissa, joihin ei ehdi melkein edes sisään astua kun jo joku huutelee Hei! ja tulee kysymään, tarvitsenko apua jne.[/quote]

Ei kaikissa YA-toimipisteissä, mutta pari kertaa mulle on käynyt näin, että myyjä/proviisori tms. esitteli itsensä. Menin kyllä melkein mykäksi, jotakin kai änkytin takaisin että ”No Tiina tässä, terve...”

Se oli oikeasti suorastaan pelottava kokemus. Nykyään käyn vain yhdessä ja samassa YA:ssa, jossa on normaali ja asiallinen meininki.

Vierailija
89/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ymmärsinkö nyt ihan oikein, että YA:ssa myyjät kertoo oikein nimensä ja toivottaa ihanaa huomenta?

Mun mielestä YA:ssa on huomattavasti maltillisempi palvelu kuin joissain muissa apteekeissa, joihin ei ehdi melkein edes sisään astua kun jo joku huutelee Hei! ja tulee kysymään, tarvitsenko apua jne.

Ei kaikissa YA-toimipisteissä, mutta pari kertaa mulle on käynyt näin, että myyjä/proviisori tms. esitteli itsensä. Menin kyllä melkein mykäksi, jotakin kai änkytin takaisin että ”No Tiina tässä, terve...”

Se oli oikeasti suorastaan pelottava kokemus. Nykyään käyn vain yhdessä ja samassa YA:ssa, jossa on normaali ja asiallinen meininki.

Ainakin Helsingin Yliopiston apteekeissa reseptilääkkeitä noudettaessa, on farmaseutin/proviisorin sanottava tervetuloa ja oma nimi. Asiakkaana tämä kuulostaa todella oudolle ja tökerölle, koska henkilöstön naamasta näkee kuinka tuskaiselta sen sanominen tuntuu.

Teennäistä palvelua koen saaneeni lisäksi Gigantissa, Vilassa ja Vero Modassa.

Vierailija
90/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Espresso House. Ne myyjät vaikuttaa siltä kuin vetäisivät muutakin kuin kofeiinia:D

Hyvä kuulla. En ole käynyt Suomessa kuin kerran Espresso Housessa, ja ihmettelin kun työntekijä oli ihmeellisen innokas. Hetken jo ajattelin että halusiko hän flirttailla, mutta ilmeisesti siis kuuluu käsikirjoitukseen.

Myös Helsinki-Vantaan Starbucksissa oli aika kovaa yritystä, mutta he tekivät sen todella onnistuneesti. Vaikka asiakaspalvelu oli vähän överiä, mulle tuli siitä hyvä mieli, joten täytti tarkoituksensa. 

Mun mielestä Espresson asiakaspalvelijat on ihan normaaleja. Mutta kaikki syötävä tuossa paikassa on aivan KARMEAN makuista. Olen kokeillut salaattia, bagelia, mutakakkua ja mitähän muuta ja aivan kamalaa einesmössöä. Ilmankos, ne tulee valmistuotteina tänne suomeen... 

p.s enkä ole edes mikään kovin vaativa ruoan laadun suhteen että helposti valittaisin. 

Vierailija
91/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissain vaatekaupoissa joskus lässytetään, tulee ihan nolo/vajakkiolo.

Vierailija
92/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää mm. Glitter, Suomalainen kirjakauppa ja H&M siinä että yritetään väkisin myydä jotain lisää esim. jos ostan kirjakaupasta vihon niin aletaan tyrkyttää lisäksi kyniä tms, ikään kuin en itse tietäisi mitä tarvitsen.

Ainakin kirjakaupassa on lässytyksen ja tyrkytyksen takana kai se, että eniten myynyt saa jonkun palkkion tai muuta vastaavaa.

Vierailija
93/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prisman kassalla toivotettiin tänään "oikein ihanaa viikonloppua sulle!" Siis Prisman kassalla, kaikista maailman paikoista, kun raahaudut väsyneenä töiden jälkeen ostamaan täyden kärryllisen mättöä perheelle.  Voitaiskohan jo pikkuhiljaa palata siihen normaaliin kiitoshei -meininkiin, koska tuo tuntuu jo pelkältä vidduilulta.

Vierailija
94/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeaikoina asioinut ruokakaupoissa,joissa myyjät toivottavat hyvää päivänjatkoa.

Tämä muuten pistää vihaksi, kun myyjä teennäisesti toivottaa "hyvää päivänjatkoa" ja katsoo jo jonossa seuraavaa. Osa myyjistä onneksi jopa hymyilee takasiain ja kiittää "kiitos samoin" - vastauksesta.

Vierailija
95/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Glitter ja Vila tuli heti mieleen. Viikko sitten kävin Vero Modassa ja onkohan tämä tyyli tullut sinnekin vai oliko tämä kerta, mutta rasittavaa perässä kulkemista ja vaatteiden kehumista vaikka sanoin jo ihan suoraan, että kiitos en tarvitse apua, katsoisin mieluiten rauhassa näitä. "No joo, tottakai! Toi on muuten tosi kiva paita, huomasitko, että niitä on eri väreissä?! Meillähän on nyt myös aivan ihania syysneuleita tullut ja mikä sun takkitilanne on?!".

Vierailija
96/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stockmann.

Jos et ole pukeutunut merkkivaatteisiin ja meikannut, myyjät kyttää rekkien takaa moikkaamatta ja säntäävät karkuun jos jotain haluat kysyä. Jos taas olet pukeutunut paremmin, kaikki myyjät juoksee päälle eikä jätä rauhaan sitten millään.

Vierailija
97/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tarkoitetaanko tässä vain kauppoja yms, mutta puhelinpalvelusta tuli mieleen Kelan asiakaspalvelu. Sinne kun soittaa, joskus asiakaspalvelija on kuin robotti. Hei, miten voin auttaa, kiitos, hyvää päivänjatkoa jne fraasit lueteltuna niin teennäiseltähän se kuulostaa, vaikka toki hyvää puhelinkäytöstä sinänsä. Kerran sattui joku kiva, vastasikin minun "Moikka" tervehdykseeni ihan että Moikka ja jutteli muutenkin kuin ihmiselle. Se oli hauskaa noitten "robottien" jälkeen.

Vierailija
98/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt ko. liikkeessä, mutta vaikuttaa mun tyttäreltäni työpäivän jälkeen, kun takana on liian monta kahvikupillista ja huutaminen on jäänyt päälle päiväkodin mekkalassa...huh.

Vierailija
99/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vero Modaan en enää astu. Joku reppana myyjä oli komennettu sovituskopeille, jossa hän jatkuvasti hoki ylipirteällä äänellä "Hei kerro jos voin auttaa! Tuo on kyllä tosi kiva sun päällä! Haluutko toisen koon!? Voinko auttaa?". Mietin jo milloin myyjä tulee sovituskoppiin kanssani, ja niinhän siinä melkein kävikin: alusvaatteisillani vaatteita vaihtaessa näin myyjän pään siinä verhon yläkulmassa, ja pirteä naama huudahti "Hei toi äskönen näytti tosi kivalta!". Laitoin palautetta.

Vierailija
100/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tahansa kaupassa saattaa olla yli-innokas ja teennäinen ihminen töissä, on niihin törmätty erilaisissa paikoissa. Mutta omasta mielestäni esim. Sokoksella törmää tällaisiin asiakaspalvelijoihin aika usein

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme