Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä paikassa mielestäsi kaikkein teennäisin/ "överi" asiakaspalvelu?

Vierailija
26.10.2018 |

Tuntuu omasta mielestä todella kiusalliselta sellainen, jossa henkilökunta vetää suoraan jostain käsikirjoituksesta....

Kommentit (293)

Vierailija
61/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kampin Ruohonjuuri. Imelän tekopirteää palvelua.

Vierailija
62/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä kaupassa (ei ruokakaupassa) Helsingissä oli niin innokas ja aktiivinen myyjätär, että mietin tosissani onko lääkitys kohdallaan. Se oli pelottavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amarillon uusi entertaineri-konsepti.

Vierailija
64/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli heti otsikon nähtyäni mieleen monen kaupungin Vila, osa Vero Moda- liikkeistä myös. Mutta on näemmä jo moneen kertaan muutkin maininneet. Vähän voisivat höllätä, lähinnä ahdistaa!

Vierailija
65/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espresso House!

Missä päin vai noin ylipäätään? Tampereella en ole törmännyt, aika neutraaleja ja osa jopa tosi hiljaisia ja vähäpuheisia. 😮

Vierailija
66/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bikbokeissa! Ja ihan joka kerta sama juttu. Ihan joka kerta.

"HEEEEII!!!!!!!! MITÄS SULLE? VOINKO AUTTAA JOTENKIN?!!!!!!!"

"Ei kiitos, tulin vaan pyörähtään ja kattoon löytyiskö mitään."

"JOOJOO, VAI ETTÄ IHAN HERÄTEOSTOKSILLA VAAN JUU. NO SANO JOS TARTTET APUA!"

Juu, Tampereen Bikbokissa myyjät juuri tällaisia. Juoksevat heti kimppuun kiljuen ja pyörivät pukukoppien ulkopuolella udellen ja huudellen... Pahinta on se, että isolla osalla myyjistä on todella korkea ja kimeä ääni, joka jo itsessään on ärsyttävää.

Vierailija
67/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää mm. Glitter, Suomalainen kirjakauppa ja H&M siinä että yritetään väkisin myydä jotain lisää esim. jos ostan kirjakaupasta vihon niin aletaan tyrkyttää lisäksi kyniä tms, ikään kuin en itse tietäisi mitä tarvitsen.

Kirjakaupat on ihan kus...sa nykyään koska se myyntihän on romahtanut . Turun Hansassa akateeminen ja suomalainen teki molemmat remppaa vähän aikaa sitten ja hups molempien myyntila oli paljon pienempi sen jälkeen.

Vierailija
68/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

### kirjoitti:

Muutamassa Vilan liikkeessä on ollut niin yli-innokas ja ylipirteä myyjä ja kauhea tuputus, että on tehnyt mieli sanoa, että jos nyt et lopeta niin lähden mitään ostamatta pois.

Mä en mene enää Vilan ja Vero Modan liikkeisiin tästä syystä. Haluan katsella rauhassa ennen mitään ostopäätöksiä.

Tykkään Vilan ja Vero Modan vaatteista, mutta heidän kivijalkaliikkeet kierrän kaukaa. Myyjät puoliväkisin yrittävät tyrkyttää esim väriä joka ei miellytä tai jopa väärää kokoa jos oikea koko on loppu. Viimeksi Vilassa myyjä ihan pokkana olisi halunnut myydä minulle liian ison villakangastakin, kovin yritti vakuutella että koko on juuri sopiva, vaikka takki oli ihan selvästi hartioista liian leveä ja muutenkin telttamainen. Tilasin netistä kokoa pienemmän ja takki on hyvä.

Vierailija
69/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen eniten sitä että miten joku ihminen jää vielä miettimään saamaansa ylitsevuotavan hyvää asiakaspalvelua, ja pohtii sitä asiaa niin kauan että se alkaa häiritä ja sitten avautuu vielä tänne! :D Voi elämä....

Ensteksi tää on keskustelupalsta, tarkoitus on siis avautua tänne ja saada keskustelua aikaiseksi.

Toisekseen aloittaja ei puhunut ylitsevuotavan hyvästä asiakaspalvelusta vaan teennäisestä ja överistä. Joka EI ole hyvää asiakaspalvelua.

Vierailija
70/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin Jyskissä töissä ja siellä konseptiin kuului tervehdyksen jälkeen huikata perään "tervetuloa Jyskiin!" Tuon sanomiseen tottui, mutta monesti asiakkaat olivat selvästi hämmästyneitä. Usein sisääntulo meni näin:

myyjä: "moi ja tervetuloa Jyskiin!"

asiakas: "mitä?"

m: "tervetuloa Jyskiin!"

a: "aa, mä kuulin että mennään just kiinni"

m: "ehei, hyvin on vielä aikaa shoppailla :)"

Tuntui aina tosi typerältä sanoa tuo, että tervetulleeks tässä vaan toivottelin. Ja se asiakkaan hämmennys, monesti näyttivät jopa kiusaantuneilta.

Ihan unohdin!

Konseptiin tosiaan myös kuului se, että asiakasta olisi pitänyt lähestyä näin: "hei, mä oon Kati, miten olisin voinut olla avuksi?" Eli ihan esittäytyä olisi pitänyt, kuulemma mielellään ihan kätellä. Tuota nimijuttua käytettiin kaikissa myyntikoulutuksien harjoituksissa ja aluepäälliköt aina tuosta paasasivat. Eipä vaan minun kotimyymälässäni eikä toisessakaan jossa välillä työskentelin, edes esimiehet tuota käyttäneet, enkä kyllä ihmettele.

Kertokaahan, onko teille joku Jyskin myyjä esittäytynyt nimellä, kun on tullut palvelemaan?

Onpas omituista, meidän kaupungin Jyskissä on aivan järkyttävän tympeä palvelu. Kassalla ei tervehditä, ja asiakkaita mulkoillaan kun häiritsevät myyjien juttutuokiota..

Vierailija
71/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erään urhelutarvikeketjun myymälöissä joissa kierretään ympyrää kassalle. Jokaisella osastolla oma myyjänsä tietenkin ja jokainen heistä kysyy tarvitsenko apua vaikka yritän kulkea vain läpi samalla katsellen. Tuntuu, että pitäisi tietää mitä hakee ja juosta sille osastolle ettei tarvitse kaikille vastailla...

Vierailija
72/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kicks. En tiedä sainko säälistä hyvää asiakaspalvelua, kun meikkaan vähän ja menin meikittä ostamaan kevyttä voidetta...

Tuolla Kicksissä sentään hyvä asiakaspalvelu eikä myyjät juttele keskenään viikonloppusuunnitelmista sen näköisenä että asiakas tuli häiritsemään heitä, ja on muuten ainoa kosmetiikkamyyntipaikka josta saa ilmaisia tuotenäytteitä nykyään ostoksen mukana!

Kicksin konsepti on Ruotsista, ja siellä Ruotsissahan nyt on asiakaspalvelu Suomea noin 20 vuotta edellä.

No eikä ole. Molemmissa maissa olen saanut yhtä paljon huonoa palvelua

Vierailija
73/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joskus Jyskissä myyjä sanoi heti kun astuin ovesta sisään "Tervetuloa Jyskiin, minä olen X, voinko auttaa jotenkin?" Kyllä siinä naama venähti hiukkasen itselläni yllätyksestä. Sopersin jotain että katselen vaan. Ihan ystävällistä sinänsä, mutta tuo oman nimen sanominen menee jo vähän yli. Ymmärrän, että joissain paikoissa myyjiä opastetaan olemaan vähän liiankin tuttavallisia mutta silti.

Vierailija
74/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Specsavers! Kaikilla myyjillä samat fraasit, ”Oletko käynyt meillä aiemmin...” Onko hinnoittelu tuttua...” jne. Ja yksin ei saa katsella vaan heti myyjä kimppuun. Sama vika kyllä tuntuu piinaavan myös monia ihan kivijalkamyymälöitäkin.

Vierailija
75/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xxl. Ja kaikki myyjät jotka yrittävät saada provikkaa

Vierailija
76/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ostoskeskuksilla pörräävät myyjät (ihan sama mitä kauppaavat) ovat pahimpia. Yritän kiertää heidät aina kaukaa, kokemuksesta kun eivät usko vaikka ystävällisesti kieltäytyisit. Jos kuitenkin saavat kiinni ja kieltäydyt vaikkapa sillä perusteella, että olet kiireinen, saat vain ilkeitä katseita ja tuhahtelua osaksesi.

Tiedän, että tekevät vain työtään, mutta on turhauttavaa yrittää tehdä ostoksia ja toimittaa asioitaan kun joku aina kerkeää kimppuun. 

Vierailija
77/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee vähän aiheen ohi, mutta yksi kerta on jäänyt mieleeni.

Kerran eräässä ostoskeskuksessa jokin rasvoja ynnämuita myyvä mies pysäytti minut, kysymättä mitään alkoi kaupitella minulle silmänympärysvoiteita samalla kommentoiden väsynyttä ilmettäni. Juu, tiedän, että silmänaluseni saattavat tehdä minusta väsyneen näköisen, mutta ongelman takana on geenit ja kärsin niistä tarpeeksi ilman kuittailuakin. 

Ymmärrän, kyseinen herra varmasti tarkoitti hyvää ja yritti myydä tuotetta, mutta meni siinä pahasti vikaan ja mielestäni ylitti rajansa kun kysymättä edes tahdonko apua, alkoi kommentoida ulkonäköäni. 

Vierailija
78/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Jyskiin!

Vierailija
79/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

BikBok vaatemyymälässä 😂 Käykö ne tyttelit vetämässä jotain piriä takahuoneessa vai miten ovat niin ällömakean ylipirteän ystävällisiä?

Vierailija
80/293 |
26.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan missä tahansa, joissa yltiöystävällisesti toivotetaan sitä hyvää päivänjatkoa.

Ja YA:ssa:

-Hei, minä olen "Minna", tervetuloa!

Joo, minä olen xxxx ja haluan nämä lääkkeet.

Ahdistukseen haen lääkkeet, joten se ihana, riemuisa toivottelu voisi mieluummin olla voivottelua, myötätuntoa, kiitos!!!

-

Meinaan kuolla siihen ihanaan huomeneen!!!! YÄK!

Mulla EI OLE HYVÄ HUOMEN.

Sori tosi paljon, kun niin kovasti yritätte!

Siis ymmärsinkö nyt ihan oikein, että YA:ssa myyjät kertoo oikein nimensä ja toivottaa ihanaa huomenta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi