Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten narsisti käyttäytyy kun ei saa enää uhriaan manipuloitua? Ja menettää häneen valtansa?

Vierailija
25.10.2018 |

Onko luvassa vihaa? Ja jos niin millaista?
Voiko olla niin, että narsisti on niin kuin uhria ei olisi koskaan ollut olemassakaan?

Kommentit (275)

Vierailija
121/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisti alkaa kyyläämään, saattaa ilmestyä kotiovelle, pihalle tai työpaikan läheisyyteen vahtimaan, luo someen feikkitilejä, joilla yrittää ottaa yhteyttä.  Toisinaan saattaa olla kausia, jolloin hän on hiljaa, eli yrittää valloittaa uutta uhria.

Vierailija
122/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättää sen sian.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään sellaista kokemusta, että narsisti hätääntyy tuossa tilanteessa? Yrittää mielistellä ja jos et sille lämpene, kääntyy se mielistely heti vihaksi ja halveksunnaksi, myös puhuu entistä enemmän ristiriitaisia asioita jne...

Riippuu tilanteesta. Hän voi koventaa otteita. Jos on niin ettei provosoida tai reagoi mitenkään, narsisti koventaa otettaan niin että siihen on pakko reagoida. Suoran turpaanlyönnin sijaan voi tökkiä etusormella, töniä, talloa. Muka vahingossa tönäisee astian rikki. Niiden huomiohakuisuus ja tarve saada reaktio toisessa on pakottava. Eroon vaan.

Vierailija
124/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex-ystäväni on narsisti ja kun laitoin välit jäähylle hänen käytöksensä takia, niin ei mennyt aikaakaan, kun huomasin miten kaveripiiri alkoi karttamaan minua. Hän oli selitellyt heille ummet ja lammet siitä millainen hirviö olen. Tuumasin kerran tälle kaveripiirille, että me ystävykset emme ole olleet puheyhteydessä puoleen vuoteen ja nyt olette sitä meiltä, että olen hirviö. Kukaan ei ole kysynyt minulta mitään. Jos oikeasti uskotte, että olen tämän kaiken itse aiheuttanut, niin ei tarvitse enää ottaa yhteyttä.

Vuosi meni ja hiljalleen nuo vanhat kaverit alkoivat laittamaan minulle viestiä. Huomasivat, etten minä ollutkaan kaiken takana. Samoin tämä ex-ystäväni alkoi latiaa viestiä, joskin kyseenalaista. Pyysi anteeksi sellaisia asioita, joita emme ole edes käyneet koskaan läpi. Alkuperäinen riitamme jäi unholaan ja hän väitti asioiden menneen toisin. Olin kuulema ymmärtänyt väärin. Juu tiesin siitä, että sama homma jatkuu enkä reagoinut näihin syytöksiin millään tavalla. En oel tekemisissä hänen kanssa enää. Osa yhteisistä ystävistä jäi ja osa kaikkosi tapauksen vuoksi.

Vierailija
125/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kellään sellaista kokemusta, että narsisti hätääntyy tuossa tilanteessa? Yrittää mielistellä ja jos et sille lämpene, kääntyy se mielistely heti vihaksi ja halveksunnaksi, myös puhuu entistä enemmän ristiriitaisia asioita jne...

Riippuu tilanteesta. Hän voi koventaa otteita. Jos on niin ettei provosoida tai reagoi mitenkään, narsisti koventaa otettaan niin että siihen on pakko reagoida. Suoran turpaanlyönnin sijaan voi tökkiä etusormella, töniä, talloa. Muka vahingossa tönäisee astian rikki. Niiden huomiohakuisuus ja tarve saada reaktio toisessa on pakottava. Eroon vaan.

Voi kyllä käydä ihan lyömäaseenkin kanssa päälle, tehdä poliisille perättömiä ilmiantoja, valehdella puolison vanhemmille että olemme pidätettyinä vieraassa maassa lomaillessamme, soitella oppilaitoksiin ja työnantajille väittäen huolestuneesti milloin minkäkin sortin rikolliseksi, murtautua asuntoon, väittää satunnaisia ohikulkijoita minun palkkaamikseni tappajiksi... Ja seuraavassa lauseessa voi kulmakarvat koholla ihmetellä enkelimäisellä äänellä että miksei häntä kutsuta koskaan kylään. 

Näille ei voi koskaan paljastaa yhtään mitään tekemisiään, tai tulos voi olla yllä kuvattujen omien kokemusteni kaltainen. Iso osa omaa elämää jää elämättä jos pitää koko ajan vilkuilla taakseen ja sivuilleen. Oma vainoajani on sentään nyt jo kuollut mutta koko lapsuus ja nuoruus meni.  

Vierailija
126/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se surullista, ettei ihminen ymmärrä ensimmäisista kaskyttamisesta mikä ihminen on kyseessä.

Jep, tai alistamisesta.

Tai kiristämisestä. Tyyliin tää seurustelu on sit tässä jos ei kihloihin tai muuteta yhteen.

Tai valhtelemisesta.

Tai manipuloinnista. jne

Vierailija
127/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää pilata maineesi keinolla millä hyvänsä. Mikään ei ole narsistille siinä vaiheessa rajana. Jos olet joskus luottanut häneen tai uskoutunut asioistasi, ne käännetään sinua vastaan. 

Vierailija
128/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin järkyttävää luettavaa, että jotkut ulkopuoliset ei tajua, miten kokonaisvaltaisen kamalaa se narsistin toiminta on. Siinä ei jää pätkääkään epäselväksi, onko toinen narsisti vai ei. Se toiminta on jotain sellaista, mihin en ole törmännyt koskaan aiemmin enkä koskaan sen jälkeen. Siksi sitä ei osaa varoa, kun sitä ei voi järjellä käsittää.

Myöskään sitä ei tajuta, että narsismia oikeasti esiintyy eikä se oo edes hirveän harvinainen. Jonkun lähteen mukaan 9% suomen väkiluvusta on jonkin sateinen narsistinen persoonallisuushäiriö. Se on jo 450 000 ihmistä. Jos edes 1% on täysiä narsisteja se on jo noin 50 000 ihmistä. Se on noin neljäsosa Oulun väkiluvusta.

Jonkun lähteen mukaan maapallo on litteä.

Vierailija
129/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ex rupasi uhkailemaan ja vaatimaan tavaroita takaisin joita oli antanut. Teki siis kaikkensa että sais mussa jotain reaktiota aikaan.

Vierailija
130/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsii uuden uhrin.

Mistä narsistivanhempi ottaa uuden uhrin, kun hän menettää valtansa aikuisiin lapsiinsa?

Vierailija
131/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua ex rupasi uhkailemaan ja vaatimaan tavaroita takaisin joita oli antanut. Teki siis kaikkensa että sais mussa jotain reaktiota aikaan.

Annoitko hänen osatmat tavarat?

Vierailija
132/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on niin tärkeää uskoa, että se ihminen, josta tänne kirjoitit oli nimenomaan narsisti?

Ei ole tainnut kukaan tässä ketjussa sanoa, että diagnoosia olisi ollut. Kusipäisiä exiä on ollut kaikilla, narsistiksi leimaaminen on tapa erottua siitä joukosta? Entä jos vaan myöntäisi, että itse oli typerä ihminen ja valitsi sen kusipään? Ei mutta silloinhan se vastuu olisi osittain itselläkin. Narsisteillahan on vain uhreja...

Vierailija
133/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa a, narsismi on mielenterveyden häiriö. Hyvin yksilökohtaista miten kukin käyttäytyy missäkin tilanteessa.

Ei ole mielenterveyden häiriö, vaan persoonallisuushäiriö.

Narsismi on maailman vakavin mielisairaus, ja täysin parantumaton. Jokainen narsisti on myös väkivaltainen ja tuhoaa useita ihmisiä elämänsä aikana. Patologisia valehtelijoita, joista monet lisäksi myös psyko- tai sosiopaatteja.

Vierailija
134/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää on jotenkin järkyttävää luettavaa, että jotkut ulkopuoliset ei tajua, miten kokonaisvaltaisen kamalaa se narsistin toiminta on. Siinä ei jää pätkääkään epäselväksi, onko toinen narsisti vai ei. Se toiminta on jotain sellaista, mihin en ole törmännyt koskaan aiemmin enkä koskaan sen jälkeen. Siksi sitä ei osaa varoa, kun sitä ei voi järjellä käsittää.

Myöskään sitä ei tajuta, että narsismia oikeasti esiintyy eikä se oo edes hirveän harvinainen. Jonkun lähteen mukaan 9% suomen väkiluvusta on jonkin sateinen narsistinen persoonallisuushäiriö. Se on jo 450 000 ihmistä. Jos edes 1% on täysiä narsisteja se on jo noin 50 000 ihmistä. Se on noin neljäsosa Oulun väkiluvusta.

Jonkun lähteen mukaan maapallo on litteä.

Oppikirjamaisia narsisteja on noin 1 - 2 prosenttia väestöstä. Omaavat samanlaiset maneeriset käytösmallit.

Vierailija
135/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.narsistienuhrientuki.fi/

Paljoa tietoa vakavasta mielen sairaudesta.

Vierailija
136/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jaa a, narsismi on mielenterveyden häiriö. Hyvin yksilökohtaista miten kukin käyttäytyy missäkin tilanteessa.

Narsismi on maailman vakavin mielisairaus, ja täysin parantumaton. Jokainen narsisti on myös väkivaltainen ja tuhoaa useita ihmisiä elämänsä aikana. Patologisia valehtelijoita, joista monet lisäksi myös psyko- tai sosiopaatteja.

Älä viitti kertoa tollasta faktana. Joku saattaa vielä uskoa.

Vierailija
137/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä viitti kertoa tollasta faktana. Joku saattaa vielä uskoa.

Karuja ovat faktat narsismista. 1 - 2 prosenttia väestöstä samanlaisia kaavamaisen maneerisia väkivaltaisia sekopäitä. Mutta tietysti vain perhepiirissä. Missään muussa mielen sairaudessahan ulkokultaisuus ei ole niin suurta kuin narsimissa. Ja ulkopuolisten on usein todella vaikea uskoa totuutta siitä, että heidän tuntemansa mukavan joviaali henkilö on perhepiirissä kuitenkin täysi saatana ja perheensä sadistinen kiduttaja.

Vierailija
138/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Exäni rupesi käyttämään oikein kunnollista henkistä väkivaltaa + kertoi ja näytti sen miten oikein halveksii ja vihaa minua :) soitteli minulle "taskupuheluja", missä lirkutteli jollekin toiselle naiselle ja haukkui minua ym., lopetti täysin kaikki kotityöt, valehteli minusta asioita yhteisille ystäville ja sukulaisille, alkoi hypätä baarissa entistä enemmän eikä tullut yöksi kotiin eikä vastannut soittoihin, uhkaili väkivallalla...

Tämä käytös tuli mukaan muutenkin sairaaseen suhteeseen siinä vaiheessa, kun lopetin välittämisen enkä enää alistunut.

Vierailija
139/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu jos alkaa pelata narsistin omilla säännöillä? Alkaa uhkailla takaisin, puhelinterroria, jne?

Narsisti nauttii tästä "huomiosta", huvittuu siitä että sai toisen reagoimaan ja provosoitumaan. Kaikenlainen huomio, positiivinen tai negatiivinen, on narsistille mieluista. Ja etenkin silloin, kun narsisti on sen itse saanut aikaan. Tästä syystä ignooraus on pahin kohtalo narsistille.

Vierailija
140/275 |
25.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Menettää kiinnostuksensa ja katoaa TAI on mykkä marttyyri - hänellä riittää muita ihmisiä ja uusia tuttuja

2. Yrittää kontrolloida ja manipuloida uudelleen TAI raivoaa

3. Hymyilee ja on ystävällinen jonkin aikaa, jos puolustaudut lyhyesti, kunnes taas hyökkäävä toisella kerralla

Hän pitää itseään aina parempana, ei kannata jäädä