Miten narsisti käyttäytyy kun ei saa enää uhriaan manipuloitua? Ja menettää häneen valtansa?
Onko luvassa vihaa? Ja jos niin millaista?
Voiko olla niin, että narsisti on niin kuin uhria ei olisi koskaan ollut olemassakaan?
Kommentit (275)
Suunnatonta vihaa ja ihan älyttömiä kostotoimenpiteitä.
Puhuu pahaa selän takana, mutta ignooraa henkilökohtaisesti täysin.
Vierailija kirjoitti:
No jaa a, narsismi on mielenterveyden häiriö. Hyvin yksilökohtaista miten kukin käyttäytyy missäkin tilanteessa.
Ei ole mielenterveyden häiriö, vaan persoonallisuushäiriö.
Yrittää kaikkensa saadakseen valtansa takaisin. Saattaa helpottaa, jos saa uuden uhrin manipuloitavakseen, niin että edellinen jää rauhaan.
Aluksi kiristää ruuvia, uhkailee entistä kovemmin ottein, syyllistää. Kun luovuttaa, niin sen jälkeen olet hänelle nobody. Et ole enääedes olemassa.
Kokemusta on
Voi olla sekä että. Välillä ignooraa, välillä kiukkuaa milloin mistäkin. Yleensä asioista, jotka eivät enää kuulu hänelle. Myös exän haukkuminen kaikille mahdollisille tutuille ja uhriutuminen on tyypillistä.
Luulisin, että ihminen tulee täysin merkityksettömäksi. Hovin jäseniltä edellytetään kuuliaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Puhuu pahaa selän takana, mutta ignooraa henkilökohtaisesti täysin.
Minä olen kokenut tuon täyden ”ignoorauksen”. On jopa sanonut, ettei tunne minua - ei ole koskaan tavannutkaan. Olimme kymmenen vuotta ystäviä.
Onko kellään sellaista kokemusta, että narsisti hätääntyy tuossa tilanteessa? Yrittää mielistellä ja jos et sille lämpene, kääntyy se mielistely heti vihaksi ja halveksunnaksi, myös puhuu entistä enemmän ristiriitaisia asioita jne...
Vierailija kirjoitti:
Onko kellään sellaista kokemusta, että narsisti hätääntyy tuossa tilanteessa? Yrittää mielistellä ja jos et sille lämpene, kääntyy se mielistely heti vihaksi ja halveksunnaksi, myös puhuu entistä enemmän ristiriitaisia asioita jne...
Joo, minun kohdallani kehä meni niin, että ensin pyydetään kauniisti, jos ei toimi, sitten manipuloidaan. Jos ei toimi niin syyllistetään ja jos ei toimi niin uhkaillaan.
Kaikki keinot käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta narsistilta. Eivät ”hätäänny”. Kuulostaa epävakaalta.
Joopa joo. Miten mä epäilen, että kyseessä ei ole narsisti. Yleensä kun erotaan, toista on helppo syyttää narsistiksi. Se on kuin pesisi kätensä omasta vastuusta!
Tää on niin nähty.
Tyttären narsisti-ex alkoi uhkailla, kytätä ja pelotella. Vaadittiin paljon yhteydenottoja ja vastaavaa lapsellista uhkailua, että tajusi pelin olevan ohi. Tietysti puhelinnumero piti muuttaa salaiseksi ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulosta narsistilta. Eivät ”hätäänny”. Kuulostaa epävakaalta.
Kai se narsistikin voi hätääntyä, jos tulee täysin yllättävä tilanne vastaan? Ihan ohimenevästi ainakin.
Pohdin vain, en tiedä.
Syyttää, uhriutuu, kaikki on sun vika ja välit poikki. Haluaa olla se joka sanoo viimesen sanan. Odottaa hetken että sinä anelet anteeksi, jos pidät puolesi niin olet yhtäkuin kuollut ihminen hälle eli et ole enää olemassa (eli olet vapaa!!)
Voi mahdollisesti uhriutua somessa jos on yhteisiä tuttuja teillä, kerjätä sääliä, saada muut sua vastaan jne..
Vierailija kirjoitti:
Joopa joo. Miten mä epäilen, että kyseessä ei ole narsisti. Yleensä kun erotaan, toista on helppo syyttää narsistiksi. Se on kuin pesisi kätensä omasta vastuusta!
Tää on niin nähty.
Valitettavasti narsisti-sanaa jaellaan liian avokätisesti muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää on niin nähty.
Valitettavasti narsisti-sanaa jaellaan liian avokätisesti muille.
Ehkä pitäisi käyttää sanaa narsistinen.
Vihaa, raivoa, kostoa, stalkkausta, kunnianloukkausta, perättömiä viranomaisilmoituksia, suvun kääntämistä uhria vastaan...
Been there, done that.
Minä kun luen tätä ketjua, niin alan uskomaan, että eksäni onkin narsisti...
En tiedä