***CLOMISTIT viikko19***
[size=4][color=EE1289]Kuumeilevat clomistit
[size=2][color=EE1289]yöö [size=2][color=#000000]Syön kolmatta kiertoa clomeja, kolmatta lasta toivottu 08/05 lähtien.
[size=2][color=EE1289]LiisaM [size=2][color=#000000]Ikä 38v. Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.
[size=2][color=EE1289]Hanna [size=2][color=#000000]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v.
[size=2][color=EE1289]Adette [size=2][color=#000000]Minä vuosimallia-79 ja avopuoliso vm-80 ja esikoista yritetään. Yritys aloitettu syyskuussa 2005 ja terolutit aloitettu tammikuussa 2006 säännöllistämään kiertoa, clomit aloitettu 04/06 + terot.
[size=2][color=EE1289]Irmeli72 [size=2][color=#000000]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.
[size=2][color=EE1289]omppu03 [size=2][color=#000000]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.
[size=2][color=EE1289]Sätky [size=2][color=#000000]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.
[size=2][color=EE1289]marrasmamma [size=2][color=#000000]Toinen clomi kierto lopuillaan, teroluteja olen jo syönyt 6 kk, ja niitä jatkan. Mulla aikaisemmasta liitosta tyttö-99 ja poika -00, luomuna tulleet ja helposti. Tätä vauvaa yritetty 2v 2 kk, yksi km 1v 2kk sitten.
[size=2][color=EE1289]Kaipuu [size=2][color=#000000]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet.
[size=2][color=EE1289]pömppö79 [size=2][color=#000000]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.
[size=2][color=EE1289]Henkaripuustin [size=2][color=#000000]Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81. Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3. Nyt sitten takana eka clomiavusteinen kierto.
[size=2][color=EE1289]SaaraMatias [size=2][color=#000000]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.
[size=2][color=EE1289]Senniina [size=2][color=#000000]37v. mies 32v. mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Clomit aloitettu 01/06, yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=)
[size=2][color=EE1289]Giiga-82 [size=2][color=#000000]Olen 23v ja mies 25v, ja kuumeillaan pikkukakkosta. Eka sai alkunsa ekasta clomikierrosta -03 ja nyt yritys aloitettu tavallaan vuoden alusta. 04/06 yritys aloitettu kunnolla.
[color=EE1289]Plussanneet clomistit
[size=2][color=EE1289]Kanelisokeri la 19.11.
[size=2][color=EE1289]Viliweera
[size=2][color=EE1289]pipu-77
[size=2][color=EE1289]Severon
[size=2][color=EE1289]Ulriina
[size=2][color=EE1289]Olvi
[size=2][color=EE1289]StayAtHomeMom (clomit olisi aloitettu 05/06)
Kommentit (65)
Käyn silloin tällöin täällä kurkkaamassa jospa saadaan tuo hanna tuonne odottajiin. Oli ikävä lukea sun lääkärikuulumiset :(
Mutta ei kannata luovuttaa, sillä aivan varmasti on mahdollisuudet vaikkei clomit olekaan käytössä.
Mä tulin viime kesänä raskaaksi vaikka olikin jo pco, niin ihan luomusti, joten kaikki on mahdollista.
Niin tuolla odottajien puolella ei sitten ollut ketään joka olisi alkanut listaa päivittämään clomisteille. Siitähän oli aiemmin tuolla jutustelua, joten itse majailen tuolla joulukuisissa.
Neuvolassa kävin ja sydänäänet kuului ja ens viikolla np-ultra. Kyllä nyt tuntuu että aika rientää :)
Meillä ei olekaan iso odotusero kanelisokerin kanssa näköjään :)
vilis 10+2
Eli 25/29 mennaan ekalla clomikierroksella, mutta tateja odottelen kaikista ' ennusmerkeista' ..noh, toivottavasti seuraavalla kierrolla.
Mutta kun niin moni on puhunu kystien lisaantymisesta clomien kayton jalkeen, arveluttaa aloittaa toinen kuukausi: vai olisiko teilla perimassa myos jotain -aidilta tyttarelle-tyyliin?
-hiukan huolestunut levinia-
Hannalle tsemppiä! Vielähän on mahdollisuus että olisitkin raskaana, jos tosiaan testailit liian aikaisin. Eikä tätikään ole vielä tullut vierailulle.. Ja niin kuin joku sanoi on myös mahdollista että tauon aikana tärppää aivan luomusti. Pidä vaan lippu korkealla!
Sätkylle pahoittelut tädin tulosta!
Oma napaa:piinailu jatkuu, kp 31 menossa. Pikkusen toiveikkaana olen, mutta katsotaanpa miten käy.. viikonloppuna tullaan tietysti alas korkealta ja kovaa!
Plussatuulia puhaltelee kaikille SaaraMatias
Tervehdys!
Kanelisokeri - kiva kun kerroit odotusajan kuulumisia. Voi hyvin!
Seuraako kukaan teistä lämmönnousua oviksen aikoihin ja sen jälkeen?
Eilen iski mieletön pahoinvointi. Lämmöt oli edelleen koholla. Tänä aamuna sitten totesin " ei oo lämpöä" (+36.8). Mutta äsken kun mittasin niin +37,1. Kummallista!
Olikos se niin, että lämmöt laskee muutama päivä ennen kuin mensut alkaa? Ärsyttävää piinaa, kp 30 menossa. Miten muilla?
Hyviä vointeja kaikille!
Viliweera - samoin sinulle; kiva kun kerroit kuulumisia odotuspuolelta.
SaaraMatias - miten pitkä sun norm. kierto on? Onko sulla ollut lämpöä
tässä kierrossa. Tämäkin tyttö taitaa tippua (jälleen kerran) korkealta!
Eka kerran varmaan koko reilun 12 vuoden aikana olen ollut niin toiveikkaana raskautumisen suhteen. - valmiiksi pettynyt-
Kaipuu: en ole noita lämpöjä ainakaan oikeaoppisesti mittailut (aamulla samaan aikaan suusta), mutta eikös se tosiaan niin ole, että lämpö tippuu just ennen menkkoja eli sullahan kuulostaa hyvältä, jos lämpöä nyt on. Viime kierrossa huvikseni piinisviikolla mittailin iltapäivällä ja lämmöt oli siinä 36.8-37.1 ja torstaina tippui 35.8 tms ja pe tulikin sitten tätsy...Niin kovasti toivon sulle sitä tärppiä nyt!!
(.):sta ei erityistä kerrottavaa. Ukkoa ei tarvinnu paljoa houkutella eilen, aloite tuli hänen puoleltaan=) No, meillä ei homma ole ennenkään ollut kiinni pupuilun määrästä/ajoituksesta, vaan jossain muualla tärppäämättömyyden syy piilee. Ihan ok fiiliksellä olen. Kaikkemme olemme tehneet ja jos ei tärppää nyt, niin sitten sen ei vaan ollut tarkoitus tapahtua (vieläkään). Voi sentään, kun kuulostan taas järkevältä ja rauhalliselta, mutta annas olla parin viikon päästä...
Tsemppiä kaikille ja erit. piinistelijöille!!++++++++++
Hei!
Lupasin vielä tulla kertomaan ultrakuulumiset. Kohdussa kellii YKSI sikiö * helpotus * ja muutenkin kaikki oli ihan hyvin. Niskaturvotuslukemat olivat normaalit. Istukka on tällä kertaa edessä. Peukkua tuo pieni ihmisen alku imeskeli. Ultran mukaan viikkoja olisi nyt 13+2, eli sikiö olisi 4 pv vanhempi kuin mitä menkkojen mukaan olisi laskettu, mutta laskettu aika pysyi kuitenkin samana. Jos sikiö todella olisi viikoiltaan 13+2, olisi hedelmöittyminen tapahtunut tarkalleen ottaen kp13-14. En kyllä lainkaan usko näin tapahtuneen, sillä kalenterimerkintöjeni mukaan ovulaatio-oireita oli vasta kp17...Clomeillahan ovis tapahtuu vasta noin 7-12 vrk:tta viimeisen pillerin ottamisen jälkeen...
Tarkkoja rakennemittoja ei saatu kun sikiön asento ei ollut suotuisa. Pääsen siis vielä viikolla 20 kurkkaamaan asukkia uudemman kerran, mistä en pahastu oikeastaan lainkaan... :-)
Voi kun toivoisin, että pääsisitte kaikki pian tuonne odotuspuolelle turisemaan! Viliweerastakin oli kiva kuulla pitkästä aikaa. En kuitenkaan unohda teitä. Jos vain haluatte näitä odotusjuttuja vielä lukea, tulen kyllä tällekin puolelle kirjoittelemaan vielä kuulumisiani :-)
Hyvää kesää kaikille!
Kanelisokeri
Oli pakko taas tännän testata, mutta negahan se oli. Nyt menossa kp 25/25-28, herkkää testiä käytin joten olis kyllä jo ehkä pitänyt näkyä. Mahdollistahan voisi olla et tulee pitempi kierto niin näyttäis sitten vähän myöhemmin,mut en kyllä usko että menee 28pv asti.
Elättelinjo vähän toivoa kun ei ole mahasta nipistellyt oikeastaan yhtää kun yleensä n tässä vaiheessa jo alkanut. Mutta johtuisikohan ne aikaisempien kiertojen nipistelyt siitä kystasta kun vasempaa puolta yleensä nipisteli ja siellä puolella se oli, et jos ei jostain syystä nyt sitten oireile.
Mitenkäs muilla piinaajilla?
Aurinkoista päivän jatkoa!
Senniina - rohkaisevaa lukea luottavaisesta mielestäsi vauvan tulon ajoituksen suhteen. Asiat ovat kumminkin " Suuremmissa Käsissä" .
Hyvää viikonloppua sinulle!
Kanelisokeri - suloista oli lukea pienen ihmisen peukun imemisestä. On se niin ihmeellistä ---niin pieni elää jo täyttä elämää kohdussa.
On ihana tietää, että meitä odotellaan odotuspuolelle. Kiva, ettet ole meitä unohtanut!
Hanna - Sinulla on jännät paikat. Olet testaillut jo ajoissa---täysin ymmärrettävää. Eikö olisikin upea saada tietää olevansa äiti äitienpäivänä---mikä lahja! Kaikki on mahdollista Hanna!
Sanoiko lääkäri minkä kokoinen kysta on/oli?
Itselläni on joskus ollut 4-6 cm:n kokoinen kysta. Onneksi se puhkesi itsestään. Kysta näkyi vatsan päältä ultrattaessa. Kysta oireili melko kovilla alavatsakivuilla.
Ajattelin testailla viikon päästä maanantaina, mikäli mensut eivät ala huomenna tai ylihuomenna. Lämmöt on edelleen koholla. Ilmeisesti verenpaineeni on matalalla, koska huimaa välillä kovastikin ja siitä aiheutuu myös pahoinvointia. Yöllä on välistä hiki, välillä paleltaa. Jotenkin sitä vaan odottelee mensuja tulevaksi. Itselle on paljon vaikeampi uskoa, että voisi onnistaa. Toisille on paljon helpompaa.
Hyvää viikonloppua kaikille kuumeilijoille!
Heippa kaikki,
en ole oikein osannut enää kirjoitella minnekään, en kuumeilu- enkä odotuspuolelle, mistä lie johtuu :).
Tällä viikolla oli alkuraskauden ultra, jossa näkyi vauvanalku ihan oikeassa paikassa ja sydänkin pamppaili, kuten tämän kokoisella kuuluu. Se oli mukava kokemus, sillä edellisen raskauden keskenmeno tapahtui juuri näihin aikoihin ja silloin ultrakokemus oli hyvin ikävä.
Toivottavasti Hanna sinulla vielä muuttuu testi plussaksi. Ja jos nyt ei onnistu, voi tosiaan kesän aikana tapahtua vaikka mitä. Minulle lääkäri silloin jo heti aluksi sanoi, että clomit vaikuttavat jostain kumman syystä myös käytön jälkeenkin kiertoihin ja ovulaatioon. Pidetään peukkuja!
Oma vointi on ollut järkyttävän väsynyt ja vähän pahoinvoiva. Väsymys on tosiaan sellaista, ettei ole energiaa tehdä mitään, töissä taistelen täydet päivät. Puolet päivästä vähintään menee kyllä ihan hukkaan. Onneksi on viikonloppu tulossa, saa levätä vähän enemmän, vaikka ohjelmaa onkin päivät täynnä.
Eipä muuta nyt rentouttavaa viikonloppua kaikille!
Olvi, rv 8+1
Perjantaita kaikille! Plussauutisia kovasti odottelin täältä, kun koneen avasin..toiv. maanantaina saadaan lukea Hannan ja Kaipuun ilouutiset ja oliko muitakin piinailijoita!
Kanelisokeri kirjoitteli tuossa, että clomeilla ovis 7-12 pv viim. pillerin ottamisen jälkeen. Mulla clomit kp3-7, follikkeliultrassa 3.clomikierrossa kp 11 oli hyvänkokoset follikkelit, joista lääkäri sanoi että irtoaminen 2-3 pv kuluttua. Ovisplussa tullut aina kp14, tässä kierrossa kp13. Eli omalla kohdallani uskona ainakin siihen kp13-14 ovulointiin. Kierto on 27 pv eli siihenkin se osuis. Tietty, jos on pitempi kierto, niin tilanne voi olla toinen tai jos clomit kp5-7...
Hyvää äitienpäiväviikonloppua kaikille: niille, joilla jo lapsia on ja niille, joilla lähitulevaisuudessa tulee olemaan!!
Kanelisokeri kiva kuulla, että ultra toi hyviä uutisia. Muista sitten aina käydä kertomassa meille kuulumisia :)
Kaipuu: Oliko sulla sellaista nipistelevää kipua kun sinulla se kysta oli? Nyt kun muistelen niin kirjoitin tässä edellisessä kierrossa kun olin pari tablettia jo syönyt, että rupesi yhtäkkiä alavatsaa kouristamaan hirveästi. Se meni silloin heti sitten nopeasti ohi, ajattelinkin et olisiko ollut sivuoire clomeista, mutta saattoihan se olla tuosta kystasta johtuva.
Toivoinkin että menkat ei alkaisi niin saisin sitten sunnuntaina tehdä positiivisen testin. Toivossa on hyvä elää :)
-Hanna-:
Kaipuu: Oliko sulla sellaista nipistelevää kipua kun sinulla se kysta oli?.......
Siitä on aikaa yli 10 vuotta, kun mulla kysta huomattiin ultrassa. Jos nyt oikein muistan, niin kipu oli sellaista juilivan nipistelevää. Sellainen olo alamasussa, että siellä jotakin pitäisi tapahtua, muttei tapahdu. Olin pelokas ja itkuinen. Onneksi mieheni oli suurena tukena, ilman häntä en olisi selvinnyt kaikista " koettelemuksista" , mitä on tullut vauvatoiveen tiimoilta.
Olvi - lepää riittävästi ja syö monipuolisesti, silloin voi vauvakin hyvin, kun sinä voit hyvin!
hei kaverit!!
voi kun täällä on jännät paikat..hannalle ja muille paljon onnea,täällä varpaat ja sormet pystyssä :)
itsellä ei uutta kerrottavaa...epätodellinen olo kun mitään oireita ei ole...mahassa juhmaisee välillä mutta siinä kaikki. ainakin tällä hetkellä... tulisi se viimeinen päivä vaan pian,niin silloin toiv. asiat selviintyy.
oikein hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja tuleville!!
Just huomasin, että mullahan on nyt kp26/25-28 menossa eikä kp25 niinkuin aamulla laitoin.
Eli se pikkasen lisää toivoa. Sunnuntaina testaan ihan varmasti jos ei siihen mennessä menkat ala, koko ajan kyllä täytyy käydän vessassa tarkistamassa et joko alkoi kun kokoajan tuntuu et nyt jotain valahti. Tovottavasti johtuisi vain siitä greippimehusta.
Kyllä siinä nyt taas käy niin, että menkat alkaa pian. Tuli jo ihan pikkuisen vuotoa ja huomenna sitten alkaa kunnolla kuten yleensäkin käy. Tiesin kyllä et näin käy.
Jotta uskoisin oleva raskaana jossain kierrossa niin ei kyllä saisi olla mitään menkkaoireita et sen vois uskoa.
No nyt sitten jatketaan ilma clomeja, toivottavasti ne vaikuttaa vielä seuraavassa kierrossa edes vähän niin olisi mahdollisuus.
Parempaa onnea muille.
Tanaan alkaa piinailut pian loppua 28/29 menossa; jollei tateja ala ilmestya niin keskiviikkona testailen.. Tana aamuna ekaa kertaa mittailin lammot; nousussa on 36.9 naytti(normaali 36.3) ja siita tietty nousi toiveet taivaisiin...Oon yrittany jalat pitaa maanpinnalla ettei putois niin korkeelta, mutta,mutta...
Piinailu on täällä ohi.. menkat alkoivat tänään. Eli kp33 muuttui kp1. Maanantaina aloitellaan sitten taas clomit. Yllättävän rauhallinen olen eikä kauheaa harmitusta ole ilmassa. Hyvä näin! Olen yrittänyt tsempata ja olla positiivinen, sillä paljon on minulla asioita olla hyvillä mielin. Saan huomenna viettää elämäni ensimmäistä äitienpäivää, ja olen enemmän kuin kiitollinen siitä. En anna tädin tulon pilata sitä ainutlaatuista kokemusta.
Kaipuu: kyselit mun kierron pituudesta. En oikein tiedä sitä itsekään. Pojan syntymän ja imetyksen jäljiltä se on ilmeisesti vielä vallan sekaisin. Onneksi tämä clomikierto kuitenkin lyhensi sitä. Vaikka onhan 32 aika pitkä, mutta lyhyempi kuin edellinen 42. Mutta se omasta navasta se.
Hannalle pahoittelut tädin tulosta! Jaksa vaan pitää yllä luottavaista mieltä ja nauttia kesästä! Sinun aika tulee vielä viettää joku toukokuinen sunnuntai äitienpäivää. Ennen meidän pojan syntymää olin monena äitienpäivänä hyvin alakuloinen ja surin sitä jos en koskaan saakaan itse viettää äitienpäivää. Mieheni valoi minuun valtavasti luottamusta tulevaan. Sitä samaa haluaisin nyt välittää sinulle. Pysy vaan palstalla, älä karkaa minnekään!
Levinialle positiivista piinailua! Ja muille kanssa! Tädin kiusaamille pahoittelut! Ja kaikille plussatuulia! Hyvää äitienpäivää äideille!
SaaraMatias *hymyilee* kp1
- En ole kuullut Clomisteista odotuspuolella. Ovat kadonneet maan nielemänä. Kaikki taitavat pysyä visusti omissa kuukausipinoissaan. Viliweera taitaa kirjoitella joulutähtösissä ja olikohan Severon tuolla lokamasuissa? En nyt tarkalleen muista. Harmillista, että olemme hajallaan...
Ulriinaakaan en ole palstoilla enää huomannut.
T. Kanelisokeri