***CLOMISTIT viikko19***
[size=4][color=EE1289]Kuumeilevat clomistit
[size=2][color=EE1289]yöö [size=2][color=#000000]Syön kolmatta kiertoa clomeja, kolmatta lasta toivottu 08/05 lähtien.
[size=2][color=EE1289]LiisaM [size=2][color=#000000]Ikä 38v. Meillä on yksi clomialkuinen lapsi -04. Toisen yritys ja clomit aloitettu 08/2005. Sitten oli parin kuukauden tauko ja nyt 4. kierto clomeilla. Parissa kierrossa on ollut myös Pregnyl muniksen irroittamiseksi.
[size=2][color=EE1289]Hanna [size=2][color=#000000]Yritys aloitettu 06/04 ja clomit aloitettu 01/06. Yhtään lasta ei ennestään ole. Itse olen 23v. ja mieheni 30v.
[size=2][color=EE1289]Adette [size=2][color=#000000]Minä vuosimallia-79 ja avopuoliso vm-80 ja esikoista yritetään. Yritys aloitettu syyskuussa 2005 ja terolutit aloitettu tammikuussa 2006 säännöllistämään kiertoa, clomit aloitettu 04/06 + terot.
[size=2][color=EE1289]Irmeli72 [size=2][color=#000000]Terolutit käyttöön 04/06? Näillä eväillä yritämme muutaman kuukauden minkä jälkeen (oletan) aloitan clomit. Kotona on jo kaksi suloistakin suloisempaa clomi poikaa (6 ja 3,5v.) ja kolmatta toivotaan kovasti.
[size=2][color=EE1289]omppu03 [size=2][color=#000000]Oma ikä ja miehen myös hieman yli 30v. kolme lasta ennestään jotka saaneet alkunsa luomuna. Neljättä yritetty 09/05 lähtien, joulun aikaan todettu pco, jolloin clomit käyttöön.
[size=2][color=EE1289]Sätky [size=2][color=#000000]Ikä 31v. Yritys aloitettu 06/05, clomit 03/06 (+luget 01/06). Ennestään yksi clomi-lapsi, syntynyt 12/03 jouluaattona.
[size=2][color=EE1289]marrasmamma [size=2][color=#000000]Toinen clomi kierto lopuillaan, teroluteja olen jo syönyt 6 kk, ja niitä jatkan. Mulla aikaisemmasta liitosta tyttö-99 ja poika -00, luomuna tulleet ja helposti. Tätä vauvaa yritetty 2v 2 kk, yksi km 1v 2kk sitten.
[size=2][color=EE1289]Kaipuu [size=2][color=#000000]Ikä 40+. Clomit aloitettu 16.2.06. Aiemmin käytössä vuosia sitten n. 1/2 v. Vauvaa toivottu enemmän ja vähemmän alkuvuodesta 1994 asti. Ennestään kaksi aikuista lasta. Terolutien avustuksella alkunsa saaneet.
[size=2][color=EE1289]pömppö79 [size=2][color=#000000]Minä ja miehemme vm. 79, yksi lapsi entuudestaan -03, pikkukakkosta yritetty 04/04 -> (välissä kaksi km). Nyt siis eka clomikierto meneillään.
[size=2][color=EE1289]Henkaripuustin [size=2][color=#000000]Eli tämän nimimerkin taakse " kätkeytyy" 22-vuotias ensimmäistä kovasti halaja nainen ja mies löytyy vm-81. Ehkäisy jätetty 12/04 ja tähän reiluun vuoteen mahtuu yksi keskenmeno 2/06 RV 9+3. Nyt sitten takana eka clomiavusteinen kierto.
[size=2][color=EE1289]SaaraMatias [size=2][color=#000000]Elikkäs olen 28v. mies 32v ja yksi poika 05/05(clomiraskaus). Pco on todettu 10/03. Clomit aloitettu 04/06. Pikkukakkosta kuumeillaan.
[size=2][color=EE1289]Senniina [size=2][color=#000000]37v. mies 32v. mulla 12/99 syntynyt poika 1.clomikierrosta. Miehellä ennestään 2 lasta. Viimeiset pillerit olen syönyt -93. Clomit aloitettu 01/06, yritystä viime syksystä. Vikaa ei ole löydetty. Päässä varmaan=)
[size=2][color=EE1289]Giiga-82 [size=2][color=#000000]Olen 23v ja mies 25v, ja kuumeillaan pikkukakkosta. Eka sai alkunsa ekasta clomikierrosta -03 ja nyt yritys aloitettu tavallaan vuoden alusta. 04/06 yritys aloitettu kunnolla.
[color=EE1289]Plussanneet clomistit
[size=2][color=EE1289]Kanelisokeri la 19.11.
[size=2][color=EE1289]Viliweera
[size=2][color=EE1289]pipu-77
[size=2][color=EE1289]Severon
[size=2][color=EE1289]Ulriina
[size=2][color=EE1289]Olvi
[size=2][color=EE1289]StayAtHomeMom (clomit olisi aloitettu 05/06)
Kommentit (65)
Hanna kerrohan kuulumisia kun löydät testin.
Olen hommannut joitakin vauvan vaatteita ja parit äitiyshousut. Toivoa on, vaikkei mitään vielä näy...?
Onnea lääkärikäyntiin, toivottavasti ei löydy mitään vakavaa. Tule sitten kertomaan mitä lääkäri sanoi, jos vain haluat.
Minäkin tulen sitten kertomaan miten käy testaamisen kanssa. Jotenkain jännittää tämän päiväinen lääkärin ja on niin hirveästi kysyttävää lääkäriltä et jotain varmasti unohtuu.
Onko teillä useamman kierron clomeja syöneillä oviksen ajankohta heitellyt? Mulla kierto tasoittui 27 päivään ja ovisplussa 1-4 kierroissa kp14. Nyt se pamahti ruutuun tänään eli kp12. Kaipa se voi heitellä clomien kanssakin, vai mittee olette mieltä?
Testasin sitten tänään...siis negan. Oireita ei kyllä ollut ja ei kyllä harmitakkaan, eipä vähän, heh heh. No tiesinhän minä tämän kuukauden tuloksen jo uä:ssä oikestaan, kun lekuri sanoi että tässä kuussa ei varmaan mitään irtoa. Ainahan toivo herää kummnkin. Toivottavasti menkat alkais pian.
Hannalle SUPERTSEMPIT testaukseen, toivon niin että saisit plussan, vaikka en haluaisi että poistut kumminkaan houkostanne. Ihana kun sä olit neulonut tulevalle vauvalle vaatteita, jonka voit saada jo hyvinkin pian... Mä olen kanssa ostanut vauvalle vaatteita, vaikka vauvasta ei ole tietoakaan... + muutaman äitiysvaatteen, on sitä jotenkin niin toivokas, että joskus se vielä tärppää! On niin ihana kun te kaikki olette tavallaan samassa tilanteessa! Kiitos teille kaikille, ilman teitä en olisi jaksanut varmaan odottaa ja odottaa! Onnea yölle plussauksesta, kyllä se on plussa!!! Nappaa meidät kaikki mukaan plussajunaan!
Omppu
Kaipuu: Toivon parasta sulle kaipuu lääkärikäynnille, toivottavsti ei ole mitään vakavaa!
Hanna: Käyhän kertomassa tulokset sitten...
T.Omppu
Tulinpa kertomaan, miten kävi....
Suurin toivein astelin lekuriin, ajatuksissa " jospa lääkäri määräisi verikokeesta raskaustestin, sillä labra oli vielä auki" . No ei.
Kysyin lekurilta " näkyykö raskaus verikokeella, nyt jo kun on menossa kp28" . Lääkäri: ei.
Kerroin vaivani. Lääkäri: heitäs´housut pois!. Vempaimilla tutkittaessa ei löytynyt, mutta sormin sitten löysi ilmeisesti eri pahkulan, koska hän löysi herneen kokoisen ja itse superpallon kokoisen. No, kumminkin.
Pahkula on joko endometrioosia tai jotain kudosta (en muista mitä lääkäri sanoi). Lekuri ei kirjoittanut lähetettä eteenpäin. Jos naist. tautien pkl:lle aikoo, täytyy olla valmis keinohedelmöityshoitoihin, joihin en enää lähde, koska ovat niin rankkoja sekä henkisesti että fyysisesti. Lekuri ei pitänyt pahkulaa vaaralllisena, sillä ei ole muita oireita kuin lämpöily (enimmillään +37.6). Paitsi, että unohdin mainita alaselkäkivusta, mikä usein viittaa tulehdukseen. Yksityiselle en aio vielä lähteä. Seuraan tilannetta, miksikä kehittyy. Ensi vk:lla teen raskaustestin mikäli mensut eivät ole alkaneet. Lämmönnousuun voi olla syynä clomifenit, joita olen käyttänyt tammikuusta lähtien (helmikuu jäi välistä). Vähän henkisesti helpotti, mutta ei kokonaan, koska en nyt sitten tiedä mikä pahkula lopulta on ja häviääkö se. Lääkärin mukaan ei häviä kuukautisten alkaessa. Harmittaa toisaalta, kun kävin lääkärissä, kun on niin vaikea saada jatkotutkimuksia ellei sitten mene yksityiselle.
Kaikille teille plussatuulahduksia+++++++++
Pidetään toisemme ajantasalla. Ihana kun olette siellä jossakin olemassa. Tarvitsemme toisiamme.
Aurinkoisen terveisin!
Unohdin mainita, että lääkäri on tosi ystävällinen ja asiallinen. Hän sanoi, että lämmönnousu voi olla merkki raskaudesta. Hän sanoi pitävänsä meille peukkuja. Se tuntui tosi mukavalta! Että näin jotain myönteistäkin. (tänä päivänä lääkäritutkimukset ovat rajallisia, ei mene yhtä helposti kuin ennen...Mikä teidän muiden kokemus on? Käyttekö yksityisellä vaiko omalla lääkärillä? Mä oon ollut naistentautine pkl:lla ollut asiakkaana, mutta sinne ei pääse. ellei jatka keinohedelmöityshoitoja)
Täällä on jännät paikat monilla!!!
Koetan juu kovasti vetää täällä teitä mukani plussajunaan :) Toivottavasti saan monet kyytiin :)!!!
Käyn lukemassa aina tilanteita. Itsellä ei vieläkään oireita muuta kuin välillä vihloo ja jomottaa mahaa.
Kuun viimeinen päivä sitten selviää paljon kun käyn siellä ultrassa, siihen asti pidän matalaa profiilia.
Mutta kuullaan taas.....
Eli olin täällä kuumeilupuolella paljonkin kun esikoista kuumeiltiin, nyt hän täyttää jo 11 kk.. Tänään kävin hakemassa gyneltä taas Clomireseptin kun ei mitään tapahdu vaikkei synnytyksen jälkeen ehkäisyä ole ollut ollenkaan.
Meillä on siis ennestään yksi " clomilapsi" , tyttö, syntynyt 06/05, asutaan Turussa, minä 24v. mies 28v. Yrityskiertoja on ollut jo moooonta, mutta kolme tätä ennen (imetyksen takia) vaan Primolut-avusteisia,nyt sitten Clomit kehiin (kun neiti lakasi tissitakiais-uransa..).
Tänään aloitin Primolutit, niitä kymmenen päivää, sitten vuoto ja sitten päästään asiaan:-) Joten taustailen tässä hetken verran, mutta hengessä mukana...
Ei voi sanoa muuta kuin, että koko päivä meni ihan päin persettä, sori tämä sana mut nyt ei kiinnosta sitä hienommin laittaa.
Ennen lääkäriin menoa tein testin joka oli nega ainakin vielä toistaiseksi, testi oli apteekin oma joten toivoa ehkä veilä olis kun ei ole kovin herkkä.
No sitten lääkäriin reippain mielin ja ajattelin et nyt puhutaan jatkosta. No tiesin jo etukäteen et seuraava kierto vielä syödään clomeja joka olisi kuudes ja sitten 3kk tauko. Ajatus tympäsi, mutta ajattelin et vielä on se seuraava kierto et sit yritetään kaikki mahdollinen. Ja lääkäri antoi vielä ajan jota varmaankin joutuu muutta, tutkitaan onko munajohtimet auki. No sitten sanoi et ultrataan vielä. No vasempaan munasarjaan oli tullut kysta, joten kuudetta clomikiertoa en saa syödä. Toivottavasti se kysta poistuu ihan itsestään ja pian, mutta jos ei niin sitten todennäköisesti seuraava kunnon mahdollisuus tulla raskaaksi on vasta syksyllä. Jos ei itsestään katoa niin sitten en tiedä mitä sille tehdään, mutta heinäkuussa on seuraava aika lääkärille jolloin katsotaan tilanne uusiksi. Kaksi tablettia/pv oli ilmeisesti liikaa kun pari kiertoa sitten koeiltiin. Lääkäri kuitenkin piti sitä kystaa ihan hyvänä merkkinä siitä et clomit tosiaankin toimii kunnolla. Tauon jälkeen jatkan sitten niillä, jos sitten tärppäisi.
Kysyin sitten vielä et olisiko nähnyt ultralla jos olisin jo raskaana niin sanoi että ei. Joten vielä on toivoa tässä kierrossa ja lääkärikin sanoi et toivottavasti olisi nyt jo raskaana.
Kyllä olisi tehnyt mieli puskahtaa itkuun siinä läärin edessä, mutta jotenkin kestin. Autoon kun pääsiin niin itku tuli ja sitten itkettiin koko kotimatka. Piti käydä ostamassa vähän kukkia pihalle ja jotain kivaan sisällekin, mutta arvatkaa kiinnostiko. Käveli kaupassa ihan haamuna hyllyjen välissä enkä mitään löytänyt kun en jaksanut katsoa.
Tästä tulee nyt kyllä tosi pitkä kesä. Ensimmäistä kertaa elämäni aikana toivon et olisi kesä jo ohi ja niin tulisi syksy.
Jos teitä ei haittaa niin jäisi mielelläni tänne clomisteihin pinotumaan kun en missään muussa pinossa ole enkä haluasi mihinkään uuteen liittyä. Täällä jo tuntee porukkaa ja taustakin on kaikilla melko sama. Olen sitten vain tauolla oleva clomisti. Voin sitten hoitaa tuota esittelylistaa.
Puoli vuotta on tullut clomisteissa kirjoitettua eli ihan alusta asti, välillä tuntuu et ihan ensimmäisistä pinoutujista minä olen ainut joka täällä vieläkin on tai ainakin siltä tuntuu. Purukka lissäntyy ja osa pääsee odotuspuolelle mut minäse vain roikun täällä.
Ainahan on toivoa et clomit vaikuttaa vielä seuraavassa kierrossa sen verran raskautumisen mahdollisuus olisi. Tänään lääkäri sanoi et ilman niitä ovis on liian huono joten toivoa ei ehkä ole, ellei sitten jossain välissä tule parempaa ovista joka on kyllä mahdollista.
Huomenna kyllä veilä testailen, mutta en usko että nyt raskaana olen. Nyt varmaan pitäisi unohtaa kaikki vauvajutut mutta en siihen kyllä pysty.
Parempaa onnea muille :)
Ymmärrän, että sua harmittaa! Varmaan tuntuu taas että on tavallaan lähtöruudussa, ainakin itselläni tuntuu siltä. Aika kuluu kumminkin nopeasti, vaikka se ei nyt tunnu siltä. Kesä menee äkkiä, niinkuin aina ennenkin. Mulla lähtee kanssa varmaan viimeinen clomikuuri piakoin, ellei lääkäri lupaa käyttää niitä 6 kk. Jos ei niin mulla on myös kesätauko edessä.Meitä on silloin jo monta, kun muistaisi vaan nimet...
Samat tunnelmat on myös täällä tuon negan jälkeen, vaikka ei niin surkeat kun viime kuussa. Koeta Hanna jaksaa, vielä se aurinko paistaa sullekkin ja meille kaikille! Jaksuja ja halit sulle.
Muille tsemppiä ja plussaonnea!
Omppu
Virtuaalihalit!! Ymmärrän hyvin fiiliksesi. Mulla myös 5. clomikierto menossa ja näyttää siltä, että tulosta ei tällä lääkityksellä tule=( Tein sen ratkaisun, että jätän clomit tähän 5 kiertoon ja pidän sen 3 kk pakollisen tauon kesällä. Tämä sen vuoksi, että mulla tulee tosi voimakkaat mielialanvaihtelut clomeista, enkä halua pilata kesäkuista lomaani sängynpohjalla itkeskellen. Mulla ei ole mitään hajua vielä jatkosta. Clomeja syksyllä vai jotain muuta. Tuntuu vaan siltä, että kuukausi kuukaudelta aika lipuu käsistä, ikä painaa jne..
Mutta me emme piruvie luovuta! Sulla on vielä mahikset tässä kierrossa, samoin itselläni, kun ovistestissä oli plussaa ja pregnylpiikki ahterissa. Mahikset on meillä kaikilla, mutta tie ehkä vähän kivisempi ja tuskallisesti pitempi kuin joillakin muilla. Tsemppiä kaikille!!
alahan nyt anna periksi!!! Tieda vaikka jos ja kun tulis luomusti kesan kuumien helteitten takia - ja kayta hyvaksi kaikkea; nyt kun kesalla ' ei oo pakko' raskautua niin kayta aika hyvakseks' hemmottele ittees ja miestas!! Nyt jo kay ostamas jotain ihan itelles vaikka kukkapuska jollei muuta tuu mieleen tai jotain hepenia!!! Kylla se siita! Ja jatka ihmeessa haaveilua; ei kukaan ihmettele vaikka pyoritkin palstalla taahan on nimenomaan kuumeilijoille ja on monta jotka vaan kuumeilevat eivat ole sillai ' toiminnassa' niinkuin nyt taalla clomisteissa... joten halit ja tsemppia!
Elikkäs sieltä ne menkat taas alkoi, kuten aavistinkin. Lämpöjä mittailin edelleen aamulla ja ihmettelin, kun ne oli ihan pikkasen koholla (yleensä pysyvät mulla tasan samana 36.4 alkukierrossa ja 36.75 loppukierrossa), ei kuitenkaan noin paljoa kuin yleensä loppukierrossa.
Sellaista mietin äsken, että kun mähän epäilin että mulla olis ollut tässä kierrossa 2 ovista parin päivän välein. Niin jos nyt ajattelis, että se ensimmäinen hedelmöittyy ja kiinnittyy, mutta toinen ei niin mitähän silloin tapahtuu? Keskeyttääkö se toinen sitten sen alkaneen raskauden vai tuleeko se ihan omia aikojaan valkovuodon tms mukana pois? Entäs jos kohdunsuu on ehtinyt jo sulkeutua alkaneen raskauden vaikutuksesta?
Ajattelin sittenkin aikaistaa aikataulua ja mennä ultraan jo tässä kierrossa. Limakalvot tuntuu ohentuneen jonkinverran Clomien aikana niin parempi tarkistuttaa ne.
piipahtamassa täälä olen..oon vähän pitäny " lomaa" vauvakuumeesta ja yrittäny aatella kaikkea muuta ja senkin takia en täälä o nyt hirveesti pyöriny... kp 15/28 menossa ja eilen ovistestiin tuli plussa.. on sit sitä hyvin hyödynnetty..
muuta kummempaa ei tänne kuulu.. oon vaan puuhaillu kaikkea muuta ja yrittäny pitää ajatukset pois vauva jutuista. välillä onnistuu ja välillä ei.
mut yritän nyt tulla tänne useemmin ku pääsee puolen välin yli kierrossa...
plussasäteitä kaikille :)
adette
Täytyy vain yrittää pitää mieli positiivisena jospa sitten seuraavasta kierrosta. Tänään testasin taas ja tietenkin se oli nega. Kokoajan on sellainen tunne, että nyt menkat alkoi mut ei vielä. Ei kyllä ole vielä myöhässäkään et ehkä pieni toivo vielä on olemass
Entäs omppu, testasitko uudestaa? Ehkä sinä vielä saisit plussan.
Sätkylle pahoittelut tädin tulosta.
Haluatko LounaToivo, että lisään sinut esittelylistaan?
...pitkästä aikaa :-)
Yöölle nyt ihan ensiksi onnittelut plussan johdosta!
Hannalle pahoittelut, ettei Clomien syöminen tässä vaiheessa tuonut positiivisia uutisia. Älä nyt kuitenkaan heitä toivoasi kaivoon. Clomithan varmasti vaikuttavat aluksi tauonkin aikana vielä, joten älkäähän luovuttako yrittämisen suhteen.
Omat kuulumiset: Vatsa kasvaa. Nyt on 13. rv menossa hyvää vauhtia eteenpäin. Eilen oli neuvola ja huomenna on ultra. Eilen kuului vahva syke 160-170. Olin onneni kukkuloilla, sillä en enää muistanutkaan miten sykähdyttävä tuo jumpsuttava ääni on. Hyvä etten itkeä tirauttanut siinä maatessani.
Kohtu ulottuu jo puoliväliin napaa, eikä tätä raskautta enää juurikaan voi peitellä :-) Olen joutunut jo tässä vaiheessa ostamaan kahdet äitiyshousutkin, kun tavalliset vaatteet ovat alkaneet tuntua epämukavilta.
Pahoinvointi on hellittänyt, nyt voi jo olla syömättä useita tunteja pelkäämättä, että oksennus tulee. Sokerirasitukseen olen menossa ensi viikolla. Toivottavasti saan puhtaat paperit.
Eipä tässä muuta, elämä hymyilee :-) Hyvää kevättä kaikille ja paljon vauvaonnea teille ihan jokaiselle!
T. Kanelisokeri 12+4
Ethän Hanna ole testaillut liian aikaisin? En nyt halua luoda turhaa toivoa, mutta itse olen ajatellut, ettei se testaaminen kannata ennenku menkat ovat oikeesti myöhässä. Pidän peukkuja pystyssä, että tätsy osaa olla tulematta!!
Mulla on aika kovat oviskivut ja oottelen ukkokultaa kotiin. Kiva varmaan tulla väsyneenä töistä ja akka heti kimpussa...=)
Kiva kuulla sinusta kanelisokeri :) Onnea sinne ultraan, toivottavasti näet kunnolla pienokaisen. Oletko törmännyt muihin entisiin clomisteihin siellä odotuspuolella, ei okein ole täällä ketään näkynyt.
Senniinalle et kimppuun vaan kun mies tulee kotiin, eikös se siitä piristy kummasti :)
Sain kiireellisen lääkäriajan tunnin päästä. Ensi vk:n maanantaina olisi ollut lekuri, mutta jo kolmatta vk:oa kestänyt kuumeilu voi johtua jostakin muusta. Emättimessä vasemmalla tuntuu iso " pahkura" . Vähän pelottaa onko se kysta, vaiko endometrioosia vaiko melanooma.Hui!
On sellainen painontunne alapäässä (kohdun limakalvoko niin paksu?), että pissaaminenkin on vaikeata. kp 28 menossa ja lämmöt vähän tippuneet +37,2. Nyt hiottaa....