Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet eivät ymmärrä peruskohteliaisuutta?

Vierailija
24.10.2018 |

Kaikki paitsi puhdas haistattelu tulkitaan avoimeksi kutsuksi jos nainen on yksin ulkona. Jos kassaneiti hymyilee miespuoliselle asiakkaalle, niin tokihan hän haluaa treffeille. Jos naisen isän ikäinen mies kysyy täydessä baarissa anteeksi pyydellen, että mahtaisiko tämän pitkän pöydän toisessa päässä oleva penkki olla vapaana, niin naisen pitäisi siitä ymmärtää, että seuraa mies hakee eikä istumapaikkaa. Jos nainen nostaa katseensa puhelimesta junassa kun samaan loossiin istuu tuntematon mies, niin se on kiihkeä kutsu jutella koko matkan. Saati sitten jos nainen hymyilee ja kiittää jos vieras mies avaa hänelle oven, siitähän voi jo kysyä nimeä ja puhelinnumeroa seuraavaksi. Minusta nämä tilanteet ovat puhtaasti sellaisia, joissa nainen ylipäätään huomioi ympäristönsä? Onko minulla vain umpisurkea säkä, vai onko tosi moni mies iästä riippumatta ihan koko ajan haukkana haku päällä? Ja ei, en ole mikään tissivako esillä kulkeva missi, vaan ihan tavallinen päärynävartaloinen 30v nainen joka harvoin edes meikkaa kun menee ulos.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, ymmärrän kyllä että ei huvita jutella koko junamatkaa tms, mutta mitä pahaa siinä on jos oven avannut mies pyytää sinulta numeroa? Eihän siinä tarvitse sanoa muuta kuin että "ei nyt kiitos, en ole kiinnostunut/en etsi nyt uusia tuttavuuksia/minulla on poikaystävä" tms.

Eikö tuota voi ottaa kohteliaisuutena, jos tiedustelu on kohteliaasti esitetty? Ja niille junassa juttelijoillekin voi kohteliaasti sanoa että matkustaisi nyt tällä kerta mieluummin rauhassa/kirjaa lukien/musiikkia kuunnellen tms.

Vierailija
2/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kohtelaisuudesta ollaan muka kiinnostuneita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet eivät vain ymmärrä sanatonta viestintää. Eivät minkäänlaista. Sano suoraan. Ja taivuta ratakiskosta jos ei ensipuheella ymmärrä.

Vierailija
4/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin on iskettävä, kun on tilaisuus. Jos pelkästään pysyttäytyy kohteliaisuuksissa, niin silloin saa tyytyä myös Nyrkki-Kyllikkiin.

Vierailija
5/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä tuommoisia ihmeitä tapahtuu, että mies kysyy sun puhelinnumeroa kun avaa oven?!!

Vierailija
6/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän se ongelma on. Ja moni mies vielä tulkitsee niin, että kohtelias, mahdollisesti ystävällisen hymyn kanssa tarjoiltu "ei kiitos" = yritä kovemmin, lämpiää jo.

Vierailija
7/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihankaikkimiehet"-paskaölinää jälleen kerran uniikilta lumihiutaleelta. 

Vierailija
8/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan perusystävällinen ja jopa tavallista puheliaampi tyyppi, enkä koskaan ole kohdannut moista ongelmaa. Ehkä apn kannattaa vähän miettiä kuitenkin sitä omaa tapaa viestiä jos jatkuvasti toiset "käsittävät väärin"...

Vierailija
9/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä on pakko ihan jatkuvasti hakea että edes joskus voisi onnistua. Kun hyväksymisprosentti on luokkaa 0.001% niin täytyy 100 000 yritystä yrittää että edes yksi tärppää. Sen takia on pakko jatkuvasti yrittää kaikkien kanssa. Ei siinä mitään vikaa ole että yrittää parhaansa jos kovasti yksinäinen on. Sitä varten on "ei" sana.

Vierailija
10/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulkitsetkohan sä itse niitä tilanteita jotenkin väärin. Olen itse kaunis nainen enkä törmää kuvaamiisi tilanteisiin. Tai siis tuollaista tapahtuu, että molemmat havainnoivat toisen ihmisen, mutta sihen se jääkin.

Vierailija
11/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten minulle ei ole koskaan käynyt mitään noista? Tuntuu että muita naisia isketään aina randomisti kadulla, kassajonossa, pyörälenkillä jne.

Vai olisiko kyse siitä että itse miellät pienetkin huomionosoitukset flirttailuksi?

Vierailija
12/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehille on ihan sama kenen kanssa ne loppujen lopuksi ovat, siksi ne yrittävät joka paikassa.

Vierailija
13/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehille on ihan sama kenen kanssa ne loppujen lopuksi ovat, siksi ne yrittävät joka paikassa.

Tuo on tavattoman masentava väittämä, ja itse rauhallisena miehenä, joka en yritä pokata joka ikistä naista kaikkialla, koen sen jopa loukkaavana. Vali vali, anteeksi nyt vain.

Vierailija
14/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt, ketkä ne on ne naiset, joita stalkataan aina ikuisesti kaikkialla minne menevätkin, ruokakaupassa, postissa, kaupungilla, lenkillä jne. Kaikki miehet pyytää numeroa, seurailee, aloittaa juttelun. Itse olen melko ok nainen ja näkymätön melkein kaikille miehille.

Vierailija
15/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja IHANKAIKILLENAISILLE kelpaa vain laatikkoleukaiset miljonäärimallikirurgiastronautit. 

Vierailija
16/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun elämä oli 20-vuotiaana tuollaista. Olin hämmentynyt, kun muutin pikkukylästä Helsinkiin, olin meidän kylässä se koulukiusattu ja syrjitty tyttö. Helsingissä sitten yhtäkkiä tuli tuollaista kohtelua, vanhemmat naisetkin kävi joskus kehumassa mun ulkonäköä.

Nyt olen kohta 30-vuotias, eikä enää pyydellä numeroa kadulla kävellessä. :) Aika aikaansa kutakin.

Vierailija
17/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alan näiden kommenttien perusteella epäillä, että luonteeni olla hiljainen ja kohtelias on joko "väärää viestintää" tai sitten olen tarpeeksi "helpon/lempeän" näköinen kohde niille yrittäjille.

...Tai sitten olen aseksuaalisuuteni vuoksi niin autisti ihmissuhteissa, etten erota flirttiä kohteliaisuudesta. Mene ja tiedä.

No mutta hymyilen ja kiitän silti jatkossakin! Enkä muuten missään vaiheessa sanonut "kaikki miehet". :) -ap

Vierailija
18/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan miehille ULKONÄKÖ on ihan sama, siksi ne yrittävät joka paikassa vaikka tietävät vain ulkonäön. Koska ovat valmiita pariutumaan minkä näköisen kanssa vain, kunhan ensin pääsevät tutustumaan ja katsomaan löytyykö pinnan alta sellainen ihminen josta pitäisi.

Vieraiden luonnetta ja persoonallisuuttahan ei voi ulkoapäin tietää, sen takia kaikkia pitää kokeilla ja kaikkiin pitää yrittää tutustua jotta voi yrittää löytää sellaisen jonka kanssa synkkaisi.

Vierailija
19/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt, ketkä ne on ne naiset, joita stalkataan aina ikuisesti kaikkialla minne menevätkin, ruokakaupassa, postissa, kaupungilla, lenkillä jne. Kaikki miehet pyytää numeroa, seurailee, aloittaa juttelun. Itse olen melko ok nainen ja näkymätön melkein kaikille miehille.

Itse miehenä en myöskään ole koskaan todistanut tuollaista tilannetta ulkopuolisena. Kuulostaa tosiaan siltä että joillekin vain sattuu ja tapahtuu, kassajonoissa ja lenkillä. Sen kun näkisi. Ainakin tällä palstalla kirjoittelee monet, joita kuulemma lähestytään useita kertoja, joka päivä :O

Vierailija
20/26 |
24.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihankaikkimiehet"-paskaölinää jälleen kerran uniikilta lumihiutaleelta. 

Miten ikikulunut uniikki lumihiutale liittyy aiheeseen, kun aloittaja nimenomaan yleisti asioita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi