Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittipalstojen miehet jotka ei kirjoita itsestään mitään ja lähestyy "laita viestiä jos kiinnostaa" -viestillä, mikä heidän logiikka?...

Vierailija
24.10.2018 |

Mistä mun ois tarkoitus kiinnostua niin että viitsiytyisin laittamaan viestiä ja kyselemään?

Kommentit (716)

Vierailija
661/716 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eeva2233 kirjoitti:

Lopettakaa hölmöt noiden deittisovellusten käyttö. Menkää ulos ja puhukaa ihmisille face-to-face.

Ettekö te nyt tajua mitä roskaa nuo deittisovellukset oikeasti ovat ja mitä ne todellisuudessa tekevät teille?

Ne on suunniteltu ainoastaan yhtä tarkoista varten: tuhota teidän motivaatio lähestyä vastakkaista sukupuolta. Ne ovat vain yksi työkalu muiden joukossa pudottaa syntyvyyttä entisestään. Deittisovellukset ovat pariutumisen este ja siksi ne myös johtavat syntyvyyden putoamiseen. Apuvälineitä nimenomaan parisuhteen muodostamiseen ne eivät missään nimessä ole.

Herätkää pahvit ja ymmärtäkää.

Vaikea mennä juttusille kenenkään tuntemattoman kanssa  face-to-face, varsinkin kun nykypäivänä vallitsee Metoo-psykoosi, minkä vuoksi kenet tahansa voidaan leimata "ahdistelijaksi" vaikka juttelisi vain niitä näitä ilman mitään taka-ajatuksia. Varsinkin jos on vähän huonommannäköinen mies, niin tämä idea on silkkaa itsensä ampumista jalkaan.

Jep, kuinka monta "metoo"-ahdistelutapausta tiedät? Sellaista, joissa mies on puhunut niitänäitä naiselle? Tuo on vain tekosyy sille, ettet uskalla sanoa mitään. Eipä siinä mitään, koska en itsekään uskalla tai osaa tuntemattomille naisille mitään sanoa, mutta en pidä sitä metoon syynä, vaan se tuntuu täysin luonnottomalta itselle.

Koskaan ei voi tietää, että mikä on toiselle ihmiselle ahdistelua, ja mikä ei. Joku voi kokea ahdisteluksi jopa sen, että vieras mies tulee juttusille keskellä katua, varsinkin jos mies ei ole 190 cm pitkä pankkiiri-lääkäri / jännämiäs. 

Hei come on, jotain todellisuudentajua nyt. Jos joku kokee ahdistavana (HUOM. ei seksuaalisena ahdisteluna) tuntemattoman keskustelunavauksen, niin sitten hän tuntee. Niin kauan kuin käyttäydytään normaalein käytöstavoin niin kenelläkään ei ole mitään hätää. Kai kuitenkin ymmärrät, mitä tarkoittaa seksuaalinen ahdistelu? Se ei ole ok kenenkään mielestä ja sitä pitää välttää. Ei tavallisia keskustelunavauksia, niissä ei ole mitään vikaa.

Vierailija
662/716 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eeva2233 kirjoitti:

Lopettakaa hölmöt noiden deittisovellusten käyttö. Menkää ulos ja puhukaa ihmisille face-to-face.

Ettekö te nyt tajua mitä roskaa nuo deittisovellukset oikeasti ovat ja mitä ne todellisuudessa tekevät teille?

Ne on suunniteltu ainoastaan yhtä tarkoista varten: tuhota teidän motivaatio lähestyä vastakkaista sukupuolta. Ne ovat vain yksi työkalu muiden joukossa pudottaa syntyvyyttä entisestään. Deittisovellukset ovat pariutumisen este ja siksi ne myös johtavat syntyvyyden putoamiseen. Apuvälineitä nimenomaan parisuhteen muodostamiseen ne eivät missään nimessä ole.

Vaikea mennä juttusille kenenkään tuntemattoman kanssa  face-to-face, varsinkin kun nykypäivänä vallitsee Metoo-psykoosi, minkä vuoksi kenet tahansa voidaan leimata "ahdistelijaksi" vaikka juttelisi vain niitä näitä ilman mitään taka-ajatuksia. Varsinkin jos on vähän huonommannäköinen mies, niin tämä idea on silkkaa itsensä ampumista jalkaan.

Jep, kuinka monta "metoo"-ahdistelutapausta tiedät? Sellaista, joissa mies on puhunut niitänäitä naiselle? Tuo on vain tekosyy sille, ettet uskalla sanoa mitään. Eipä siinä mitään, koska en itsekään uskalla tai osaa tuntemattomille naisille mitään sanoa, mutta en pidä sitä metoon syynä, vaan se tuntuu täysin luonnottomalta itselle.

Koskaan ei voi tietää, että mikä on toiselle ihmiselle ahdistelua, ja mikä ei. Joku voi kokea ahdisteluksi jopa sen, että vieras mies tulee juttusille keskellä katua, varsinkin jos mies ei ole 190 cm pitkä pankkiiri-lääkäri / jännämiäs. 

Kuten jo yllä kysyttiin monta tälläistä tapausta tiedät?

Useita. Itse en viitsi ottaa riskiä yrittää itse, koska en halua saada väritettyä ahdistelusyytettä, sillä se mustaisi tämän hetkisen elämäni entistä pahemmin. Mieluummin olen pelkkä luuseri kuin syyttömänä tuomittu luuseri.

Useita ihan. Ja kaverit tosiaan meni ihan normaalisti vaan juttelemaan harmittomia juttuja ja saivat syytteen seksuaalisesta ahdistelusta? Kerropas vähän näistä keisseistä, eihän näitä usko kukaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/716 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eeva2233 kirjoitti:

Ja mitä sitten tapahtuu? Nainen alkaa huutaa apua? Nainen tekee rikosilmoituksen? En jaksa uskoa, että miehellä on kummassakaan tapauksessa pienintäkään hätää, jos hän todellakin on vain sanonut jotain ystävällistä.

Voihan sen ilmoituksen tehdä jälkikäteenkin, ja jos esim. mies on ujompi, ja nainen esim. superhyvä suustaan niin tilanne kyllä ratkeaa naisen voitoksi vaikka mies ei olisi tehnyt mitään.

Sinä vaiheessa ei kyllä voi kuin kysyä siltä ujolta että miksi et avannut suuta ja puolustanut itseäsi. Oma moka oikeastaan.

Vierailija
664/716 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jo tarvitsee olla neuroottinen, jos moi mitä kuuluu -aloitukset ei iske.

Tismalleen!

Koskaan en ole välittänyt miesten iskureploista, vaan ihan aidoista keskusteluista, ja juuri nämä tapaukset aloittivat keskustelun:"Moi mitä kuuluu?"

Jos toisen moottori lähtee käyntiin jostain iskureplasta, niin kertoo se jotain sellaisesta neidosta jo paljon.

Kannattaa kuunnella, mitä toisella on sanottavaa, ennen kuin käännätte ne miehet jonkun tyhmän iskureplan puutteen vuoksi.

Mun moottori ei lähde käyntiin iskureplasta. Se lähtee käyntiin ensivaikutelmasta. Meille, joille sanallinen viestintä on keskimääräistä tärkeämpää (tiedäthän, ihmisillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita ja vahvuuksia, ihan tavallista), saa parhaiten kontaktin mielenkiintoisella avausviestillä, joka kertoo lähettäjän persoonasta ja parhaimmillaan jotain minunkin profiilistani. Toisille tämä ei ole niin tärkeää, vaan he ovat tyytyväisiä moimitäkuuluu-lähestymiseen. Etukäteenhän ei voi tietää mikä kellekin toimii, joten paras konsti on olla oma itsensä (olipa se sitten sanaseppoilua tai moimitäkuuluu), ja olla yhteyksissä niiden kanssa kenen kanssa luonnostaan synkkaa.

Vierailija
665/716 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tismalleen!

Koskaan en ole välittänyt miesten iskureploista, vaan ihan aidoista keskusteluista, ja juuri nämä tapaukset aloittivat keskustelun:"Moi mitä kuuluu?"

Jos toisen moottori lähtee käyntiin jostain iskureplasta, niin kertoo se jotain sellaisesta neidosta jo paljon.

Kannattaa kuunnella, mitä toisella on sanottavaa, ennen kuin käännätte ne miehet jonkun tyhmän iskureplan puutteen vuoksi.

Mun moottori ei lähde käyntiin iskureplasta. Se lähtee käyntiin ensivaikutelmasta. Meille, joille sanallinen viestintä on keskimääräistä tärkeämpää (tiedäthän, ihmisillä on erilaisia kiinnostuksen kohteita ja vahvuuksia, ihan tavallista), saa parhaiten kontaktin mielenkiintoisella avausviestillä, joka kertoo lähettäjän persoonasta ja parhaimmillaan jotain minunkin profiilistani. Toisille tämä ei ole niin tärkeää, vaan he ovat tyytyväisiä moimitäkuuluu-lähestymiseen. Etukäteenhän ei voi tietää mikä kellekin toimii, joten paras konsti on olla oma itsensä (olipa se sitten sanaseppoilua tai moimitäkuuluu), ja olla yhteyksissä niiden kanssa kenen kanssa luonnostaan synkkaa.

Ja, että se moottorisi myös pysyy käynnissä, niin veikkaan, että siihen tarvitaan monissa seuraavissakin viesteissä kunnon sisältöä. Eli se ensimmäinen naseva repliikki ei johda pitkälle, jos ei jatkossakin löydy sanottavaa. Toisaalta se "Moi, mitäs sun iltaan?" voi yhtä hyvin johtaa hienoihin jatkoviesteihin, joten ensivaikutelmaan ei voi kuitenkaan luottaa.

Vierailija
666/716 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun naiset yleensä muka inhoavat kaikkia "näin saat naisen"-oppien noudattajia ja kehottavat mieluummin olemaan ihan vain rennosti oma itsensä ja lähestymään luontevasti eikä minkään kaavamaisen iskurepliikin avulla. Mutta nyt sitten nämä samat naiset marmattavat, kun joku ei noudata sitä "sääntöä", että aloitusviestin pitää sisältää sitä ja tätä.

Eikö juuri tuollainen moimitäkuuluu ole kaavamainen iskurepliikki? Ja eikö juuri niitä tässä ketjussa moni nainen ole toivonut miesten välttävän?

Minkähänlaisessa maailmassa sinä elät, jos "mitä kuuluu" on iskurepliikki? :D Se on ihan normaali keskustelun aloitus, eikä mikään iskurepliikki. Iskurepliikki on juuri sellainen, jolla pyritään erottumaan joukosta ja ilmaisemaan, että nyt ollaan deittailumielessä kiinnostuneita. "Mitä kuuluu" on vain ihan neutraali tapa aloittaa keskustelu kenen tahansa kanssa ilman temppuilua tai ennakkoon mietittyä käsikirjoitusta. 

Mitä sä siellä Tinderissä sitten teet, jos naista lähestyessäsi et edes pyri erottumaan joukosta ja ilmaisemaan että olet deittailumielessä kiinnostunut? Koska sehän on vähän niinku se oletus siellä. Jos tulee match, niin kumpikin on jo ilmaissut toiselle että kiinnostaa. Sitten vaan suoraan asiaan markkinoimaan itseään persoonallisella ja kiinnostavalla viestillä, siinä vaiheessa pelkkä moi mitä kuuluu on ihan turha, koska annat itsestäsi ensivaikutelman että moi mitä kuuluu on sinusta kiinnostavaa keskustelua. Esim. mun mielestä ei ole, eikä mun suosimat sanavalmiit, nokkelat ja hauskat tyypit aloita keskustelua noin, joten "moimitäkuuluu" meinaa mulle samaa kuin "enpä nyt keksi parempaakaan". Odotukset olisivat siis lattianrajassa tälle keskustelulle.

Jos on ihan pakko saada sanoa nuo maagiset taikasanat, niin parempi on heittää se personoiva läppä heti perään. Siis "Moi, mitä kuuluu? Sulla on tosi kiinnostavat valokuvat, harrastatko kuvausta?". Huomatkaa että tää on sitten mun mielipide, ei koske kaikkia naisia. Mutta varmaan monia niitä, jotka eivät lämpeä mitäkuuluuttelulle.

T. Mitä kuuluu, kukkuluuruu

Miksi yrittäisin viestiä, että olen deittailumielessä kiinnostunut, ennen kuin olen vaihtanut yhtään sanaa? En ollut tinderissä markkinoimassa itseäni, vaan katsomassa, millaista sakkia siellä on ja keiden kanssa juttu luistaa. Minusta kuulostaa kummalliselta tuollainen markkinointi, ikään kuin ei olisi mitään väliä, kenelle kelpaa, kunhan kelpaa. Minä haluan ensin tietää kenen kanssa olen tekemisissä ennen kuin alan markkinoimaan. 

Kuulostaa myös omituiselta, että ainoa ja ratkaiseva kriteeri miehelle on hänen sanavalmiutensa ja lähestymistapansa, kun nimenomaan ne sanavalmiimmat tyypit ovat useimmiten pleijereitä, jotka katoavat varsin pian. Ja miksi ihmeessä keskustelunanaus pitäisi jo itsessään olla kiinnostavaa keskustelua. Minusta on ihan kohteliasta ensin tervehtiä ja antaa toisen reagoida siihen, ennen varsinaista keskustelun alkua. Ensiviesti ei kerro yhtään mitään keskustelun jatkumisen edellytyksistä, ellei se ole tyyliin "lähetkö paneen". 

Olen muuten nainen ja löysin tinderistä jo parisuhteen, joten ensimmäisen virkkeen oletuksesi menivät vähän mönkään. 

Vierailija
667/716 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi miehet voivat aina tyytyä omaan käteen ja käydä silloin tällöin maksullisissa, jos ei muuten tule saamaan. Säästyy pidemmällä tähtäimellä vähän rahaakin (olettaen siis että käy töissä mistä saa tuloja) ja loput rahat voi sitten käyttää miten parhaakseen näkee, ja saa panostaa vain itseensä. Itseäni ei kumppanittomuus haittaa juurikaan, koska en ole koskaan ollut perhe- tai parisuhdeihmisiä.

Vierailija
668/716 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tismalleen!

Ja, että se moottorisi myös pysyy käynnissä, niin veikkaan, että siihen tarvitaan monissa seuraavissakin viesteissä kunnon sisältöä. Eli se ensimmäinen naseva repliikki ei johda pitkälle, jos ei jatkossakin löydy sanottavaa. Toisaalta se "Moi, mitäs sun iltaan?" voi yhtä hyvin johtaa hienoihin jatkoviesteihin, joten ensivaikutelmaan ei voi kuitenkaan luottaa.

True dat. Mutta en vähättelisi ensivaikutelman voimaa, varsinkin jos siellä vaikutettavan päässä on samaan aikaan kymmenen muutakin tyyppiä antamassa omaa ensivaikutelmaansa. En ole koskaan ollut missään tindereissä, mutta jos mulle tulisi postilaatikkoon yhtä aikaa kymmenen viestiä joista kahdeksan on "hei, mitä kuuluu?" ja kaksi jotain spessumpia, niin voin varmuudella sanoa että vastaisin niille kahdeksalle vain niin typistetyn "kiitoshyvän" kuin suinkin on kohteliasta ja keskittyisin juttelemaan kunnolla noiden kahden kanssa. Eli aika taitavasti saat kääntää keskustelun seuraavassa viestissäsi "kiitoshyvästä" johonkin mielenkiintoiseen, että pysyt jatkossa. Mun kohdalla siis. Ja vastaavasti jos nuo kaksi spessujannua jotenkin pölisevät jotain typerää, niin tippuu ne jatkosta nekin. Mutta muistutan ettei kaikki ole tällaisia puhe/viestintä/sana-ihmisiä kuin minä. Naisetkaan.

Vierailija
669/716 |
27.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua kun naiset yleensä muka inhoavat kaikkia "näin saat naisen"-oppien noudattajia ja kehottavat mieluummin olemaan ihan vain rennosti oma itsensä ja lähestymään luontevasti eikä minkään kaavamaisen iskurepliikin avulla. Mutta nyt sitten nämä samat naiset marmattavat, kun joku ei noudata sitä "sääntöä", että aloitusviestin pitää sisältää sitä ja tätä.

Eikö juuri tuollainen moimitäkuuluu ole kaavamainen iskurepliikki? Ja eikö juuri niitä tässä ketjussa moni nainen ole toivonut miesten välttävän?

Minkähänlaisessa maailmassa sinä elät, jos "mitä kuuluu" on iskurepliikki? :D Se on ihan normaali keskustelun aloitus, eikä mikään iskurepliikki. Iskurepliikki on juuri sellainen, jolla pyritään erottumaan joukosta ja ilmaisemaan, että nyt ollaan deittailumielessä kiinnostuneita. "Mitä kuuluu" on vain ihan neutraali tapa aloittaa keskustelu kenen tahansa kanssa ilman temppuilua tai ennakkoon mietittyä käsikirjoitusta. 

Mitä sä siellä Tinderissä sitten teet, jos naista lähestyessäsi et edes pyri erottumaan joukosta ja ilmaisemaan että olet deittailumielessä kiinnostunut? Koska sehän on vähän niinku se oletus siellä. Jos tulee match, niin kumpikin on jo ilmaissut toiselle että kiinnostaa. Sitten vaan suoraan asiaan markkinoimaan itseään persoonallisella ja kiinnostavalla viestillä, siinä vaiheessa pelkkä moi mitä kuuluu on ihan turha, koska annat itsestäsi ensivaikutelman että moi mitä kuuluu on sinusta kiinnostavaa keskustelua. Esim. mun mielestä ei ole, eikä mun suosimat sanavalmiit, nokkelat ja hauskat tyypit aloita keskustelua noin, joten "moimitäkuuluu" meinaa mulle samaa kuin "enpä nyt keksi parempaakaan". Odotukset olisivat siis lattianrajassa tälle keskustelulle.

Jos on ihan pakko saada sanoa nuo maagiset taikasanat, niin parempi on heittää se personoiva läppä heti perään. Siis "Moi, mitä kuuluu? Sulla on tosi kiinnostavat valokuvat, harrastatko kuvausta?". Huomatkaa että tää on sitten mun mielipide, ei koske kaikkia naisia. Mutta varmaan monia niitä, jotka eivät lämpeä mitäkuuluuttelulle.

Miksi yrittäisin viestiä, että olen deittailumielessä kiinnostunut, ennen kuin olen vaihtanut yhtään sanaa? En ollut tinderissä markkinoimassa itseäni, vaan katsomassa, millaista sakkia siellä on ja keiden kanssa juttu luistaa. Minusta kuulostaa kummalliselta tuollainen markkinointi, ikään kuin ei olisi mitään väliä, kenelle kelpaa, kunhan kelpaa. Minä haluan ensin tietää kenen kanssa olen tekemisissä ennen kuin alan markkinoimaan. 

Kuulostaa myös omituiselta, että ainoa ja ratkaiseva kriteeri miehelle on hänen sanavalmiutensa ja lähestymistapansa, kun nimenomaan ne sanavalmiimmat tyypit ovat useimmiten pleijereitä, jotka katoavat varsin pian. Ja miksi ihmeessä keskustelunanaus pitäisi jo itsessään olla kiinnostavaa keskustelua. Minusta on ihan kohteliasta ensin tervehtiä ja antaa toisen reagoida siihen, ennen varsinaista keskustelun alkua. Ensiviesti ei kerro yhtään mitään keskustelun jatkumisen edellytyksistä, ellei se ole tyyliin "lähetkö paneen". 

Olen muuten nainen ja löysin tinderistä jo parisuhteen, joten ensimmäisen virkkeen oletuksesi menivät vähän mönkään. 

Ok, sori jos oletin että olet siellä. Hyvä ettet ole, se on kuulemma ihan pimeä paikka. :D

Kerroinkin jo tuossa jossain viestissä, että satun vain itse olemaan tällainen sana-ihminen. Sen vuoksi juuri minulle olisi tärkeää, että heti aloitusviesti iskee. Tiedän, että on muitakin samanlaisia tässä asiassa kuin minä, naisiakin. Puhun nyt myös heidänkin puolestaan. Olen yrittänyt myös tuoda esille pitkin tätä ketjua, että kaikki naiset eivät ole tällaisia. Jotkut tykkäävät moimitäkuuluusta ja pitävät sitä näppäränä tapana aloittaa keskustelu. Tää sanailu nyt vaan sattuu olemaan se mikä sytyttää juuri mussa kipinän. Tykkään riimitellä, leikkiä sanoilla, räpätä, runoillakin, mitä tahansa. Ymmärrän, että se on jonkun mielestä outoa. Ihan kuten minusta on outoa harrastaa bikini fitnessiä, mutta jokainen tyylillään. Varmaan ne fitnessnaiset laittaa aiheeseen liittyviä kuvia tai profiilitekstin itsestään houkutellakseen samasta asiasta kiinnostuneita miehiä. Niin sama juttu mulla, että samankaltaisuus kiehtoo. Sanavalmius ja hauskuus. Pleijeriys liittyy vissiin irtoseksiiin tai useiden ihmisten samanaikaiseen pyöritykseen, niin se ei taida olla relevanttia tässä keskustelunaiheessa kuitenkaan.

Olet siinä oikeassa, että ensiviesti ei kerro mitään keskustelun jatkumisen edellytyksistä. Mutta se antaa ensivaikutelman ja kertoo viestin saajalle jotain sinusta, jonka mukaan hän saattaa tehdä päätöksen esim. ettei halua kirjoitella takaisin. Eli ensiviesti voi vaikuttaa paljonkin keskustelun jatkumisen todennäköisyyteen.

"Miksi yrittäisin viestiä, että olen deittailumielessä kiinnostunut, ennen kuin olen vaihtanut yhtään sanaa?", kysyit tuolla yllä. Voi olla että olen käsittänyt väärin, kun en tosiaan tindereissä ole ollut, mutta etköhän sinä ole sen deittailumielessä kiinnostuneisuutesi ilmaissut jo siinä vaiheessa, kun on paineltu niitä sydämiä tai annettu matcheja tai mitä siellä pitääkään nyt tapahtua, ennen kuin pääsee kirjoittelemaan toiselle. Kaikki mitä sen matchin, vai mikä onkaan, jälkeen tapahtuu, lähtee siitä oletuksesta että toinen kiinnostaa.

"En ollut tinderissä markkinoimassa itseäni, vaan katsomassa, millaista sakkia siellä on ja keiden kanssa juttu luistaa. Minusta kuulostaa kummalliselta tuollainen markkinointi, ikään kuin ei olisi mitään väliä, kenelle kelpaa, kunhan kelpaa.", kirjoitit. En tarkoittanut markkinoinnilla sitä, että pitäisi pitää itsestään hirveää show'ta siellä. Tarkoitin sitä, että kun sitten kaiken sen ihmisten tsiigaamisen ja tarkan harkinnan jälkeen päädyt lähettämään viestin jollekin, niin siinä viestissä antaisit persoonasi näkyä, ns. markkinoisit itseäsi. Ja miksikö markkinoida? Olen kuullut, että siellä on paljon enemmän miehiä kuin naisia ja juttusille pääsy ei olekaan itsestäänselvyys. Omien mahdollisuuksien parantamisesta puhuin.

Vierailija
670/716 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MItä ihmeen aspergereitä täällä on, jos normaalit tervehdykset, kiitokset ja anteeksipyynnöt ovat pokausrepliikkejä? :'D Me normaalit ihmiset kutsumme niitä käytöstavoiksi ja ne tulevat ihan luonnostaan ja miettimättä. Pokausrepliikit taas ovat sellaisia, joita joutuu vähän miettimään. 

Joudut vähän miettimään sanoja "käyt sä usein täällä"? :D Se konteksti ratkaisee, ei kukaan deittipalstan kautta kommunikoi pomonsa tai kummityttönsä kanssa. Siellä deittipalstalla etsitään suhdetta, lyhyttä tai pitkää. 

Vierailija
671/716 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tismalleen!

Joo kannattaa kuunnella jos toisella on jotakin oikeaa sanottavaa, eikä samaa onelineria jokaiselle naiselle. Jos taas ei ole mitään sanottavaa, on fiksumpaa ja kannattavampaa olla kerrassaan hiljaa.

Vierailija
672/716 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tismalleen!

Joo, itse en kyllä halua keksiä mitään teennäistä hauskaa. Haluan tutustua rauhalliseen tahtiin keskustelemalla. Jos minun tapa tutustua ei sovi niin todennäköisesti ei olla sopivia muutenkaan. :)

Vierailija
673/716 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin muuten yhen kaverin kanssa testi: molemmat latasimme Tinderin puoli vuotta sitten, ja itse kirjoitin pitkän bion itsestäni, ja heitin sekaan myös monia humoristisia vitsejä, ja kaverini ei ole kirjoittanut mitään biohonsa missään vaiheessa.

Lopputulos: itselläni on about 100 matchia ja olen sinkku ja kaverillani +1000 ja hän seurustelee tällä hetkellä. Ilmeisesti naama on kuitenkin tärkeämpi, koska olen meistä kahdesta se rumempi osapuoli :D

Tottakai ulkonäöllä on merkitystä. Sama juttu se on naisillakin. Mitä kauniimpi olet, sitä enemmän mätsejä. Ja ai niin, sata mätsiä puolessa vuodessa ei ole minusta yhtään vähän. Päinvastoin. Itse en naisena ole saanut lähellekään noin paljon mätsejä kymmenessä kuukaudessa.

Veikkaisin, että nämä molemmat kaverukset ovat aika nuoria. Nimittäin perinteiselle, suht koht normaalinnäköiselle, somea aktiivisesti käyttävälle 20-25v miehelle (joka asuu isossa kaupungissa) mikään 100 matchia puolessa vuodessa Tinderissä ei ole kummoinenkaan saavutus.

Okei. Eli tavallisilla nuorilla miehillä menee pariutumismarkkinoilla ihan kohtuullisen hyvin kuitenkin? Tämä on kyllä aika mukava tietää. Tältä palstalta kun saa päivittäin lukea kuinka tavalliset nuoret miehet syrjäytyvät ja lyövät hanskat tiskiin siksi, että naista on käytännössä mahdotonta löytää, niin on alkanut pikkuhiljaa tuntumaan pahalta tavallisten nuorten miesten puolesta. Mutta ilmeisesti todellisuudessa tilanne ei lainkaan huono olekaan, vaan kyse on lähinnä yksittäisten miesten henkilökohtaisesta kokemuksesta, jonka he virheellisesti yleistävät koskemaan huomattavasti suurempaa miesjoukkoa kuin se itse asiassa koskee?

Puhuinkin nyt nuorista miehistä, joilla on asiat ns. hyvin (koulut käyty, töitä on, ei ylipainoa, hygienia ja tyyli kunnossa tms, ei sosiaalisia ongelmia). Kyllä sellaiset saa usein edes joitain naisia, olettaen että asuvat suuressa kaupungissa, ehkä jopa PK-seudulla.

Joo on ne naiset sikoja, eivät huoli kouluttamatonta työtöntä lihavaa miestä joka ei käy suihkussa. Senkin prinsessat 😂!

Ongelma on nykypäivänä vain siinä, että jos mies vuorostaan hylkää kouluttamattoman/työttömän lihavan naisen niin heti ollaan haukkumassa pinnalliseksi, naisvihaajaksi ja kaappihomoksi tms 😅 Mutta se onkin ”yllättäen” hyväksyttyä, jos nainen tekee noin miehelle.

Mikä ihmeen ongelma tuo on? Totta kai asiat pitää olla kunnossa ennen parisuhdetta, jos on todella suuria henkilökohtaisia ongelmia ne kannattaa ratkaista ennen mitään parisuhdetta. Asiansa sössineet eivät ole haluttuja sukupuolesta riippumatta, eikä se ole mikään ongelma, vaan normaalia elämää.

Sanoppa ihan suoraan: miten itse reagoisit, jos olisit lihava, kouluttamaton/työtön nainen, ja yrittäisit iskeä komean, pitkän ja hyvätuloisen miehen, joka kuitenkin torjuisi sinut heti törkeästi? Voin melkein lyödä vetoa siitä, että suuttuisit häneen, ja pitäisit häntä silloin pinnallisena k*sipäänä. Eikö totta?

Ihan ihmeellinen logiikka taas. Miksi kaikkien pitäisi miellyttää kaikkia?

Taisin osua siis arkaan paikkaan, kun ei tullut kunnollista vastausta kysymykseen :D

Onpa klisee, mikä ihmeen arka paikka tuo edes teoriassa voisi olla? Kukaan ei miellytä kaikkia, ja miksi ihmeessä pitäisikään? Ne jotka yrittävät miellyttää kaikkia, eivät yleensä miellytä ketään, sellainen mielipiteetön ameeba joka muuttaa mielipiteitään aina senhetkisen seuran mukaan ei ole suosittu kaverinakaan, saati parisuhteessa. 

Jos kovasti haittaa se luonnollinen asia että makuja on monenlaisia, parisuhteen sijaan kannattaa tavoitella terapiaa ja tervettä itsetuntoa.

No, uskoisin kyllä että monilla osuisi arkaan paikkaan. Niin paljon tullut nähtyä työn ja koulun puolesta näitä 160cm/100kg siideripossuja jotka kuvittelevat ansaitsevansa super-komean ja rikkaan miehen, mutta jos vastaavasti liikalihava mies haaveilee siitä missistä, niin hänet kyllä uskalletaan tiputtaa maan pinnalle suhteellisen nopeasti. Mielestäni yhteiskunnassa pitäisi enemmän puuttua näihin asioihin, niin saataisiin nämä alemman tason naisetkin viimein tajuamaan todellisen paikkansa. 

Mihin tarkalleen ottaen yhteiskunnassa pitäisi puuttua ja miten?

Se varmaan tarkoittaa että valtion pitäisi kustantaa hänelle bordelli, mitäpä muutakaan. Kun tuet ei riitä rahalla ostamiseen, ja ilman rahaa ei saa. :D

Ehkä hän tulee kertomaan. Eli kun minä olen 160 cm/85 kg olutpossu, joka en olisi huolinut vähempää kuin haluttavan, komean, älykkään miehen jolla on samoja mielenkiinnonkohteita kuin itselläni (mm. matkailu), ja jos en sellaista olisi löytänyt niin olisin edelleen sinkku, niin mihin tarkalleen ottaen yhteiskunnan olisi pitänyt puuttua ja miten. Ja miten se on tuolta kirjoittajalta pois, jos kaltaiseni olutpossu (en juo siideriä), jota hän selvästi halveksii, joutuu jäämään sinkuksi ellei löydä miestä, joka tykkää olutpossuista?

Huhuu, tulethan vastaamaan!

No eipä vastannut tähän, kuten ei siihenkään että mitä ihmettä yhteiskunnan oikein pitäisi tehdä ihmiselle, joka ei löydä suhdetta vaikka haluaa.

Jos jotakin yhteiskunnan pitäisi tehdä, niin se olisi lähinnä metsästysaselupien peruuttaminen. Ja näin ymmärtääkseni tehdään jo, tai ei edes myönnetä lupia, kun haastattelussa ei osaa vakuuttaa poliisia.

Tuo että jotkut naiset eivät tajua omaa ikääntymistä on ehkä totta. Mutta yhtä sellaista Pirjoa kohtaan joka päivystää paikallisessa räkälässä minihame korvissa vielä viisikymppisenä on kymmenkunta viisikymppistä Makea, Penaa ja Keijoa, jotka ihan tosissaan yrittävät iskeä parikymppisiä naisia, vaikka ovat näiden naisten silmissä lähinnä limanuljaskoita.  Niin ettei ole naisten ongelma mitenkään erityisesti, eikä ainakaan sellainen ongelma johon yhteiskunnan pitäisi puuttua.

Vierailija
674/716 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, sori jos oletin että olet siellä. Hyvä ettet ole, se on kuulemma ihan pimeä paikka. :D

Kerroinkin jo tuossa jossain viestissä, että satun vain itse olemaan tällainen sana-ihminen. Sen vuoksi juuri minulle olisi tärkeää, että heti aloitusviesti iskee. Tiedän, että on muitakin samanlaisia tässä asiassa kuin minä, naisiakin. Puhun nyt myös heidänkin puolestaan. Olen yrittänyt myös tuoda esille pitkin tätä ketjua, että kaikki naiset eivät ole tällaisia. Jotkut tykkäävät moimitäkuuluusta ja pitävät sitä näppäränä tapana aloittaa keskustelu. Tää sanailu nyt vaan sattuu olemaan se mikä sytyttää juuri mussa kipinän. Tykkään riimitellä, leikkiä sanoilla, räpätä, runoillakin, mitä tahansa. Ymmärrän, että se on jonkun mielestä outoa. Ihan kuten minusta on outoa harrastaa bikini fitnessiä, mutta jokainen tyylillään. Varmaan ne fitnessnaiset laittaa aiheeseen liittyviä kuvia tai profiilitekstin itsestään houkutellakseen samasta asiasta kiinnostuneita miehiä. Niin sama juttu mulla, että samankaltaisuus kiehtoo. Sanavalmius ja hauskuus. Pleijeriys liittyy vissiin irtoseksiiin tai useiden ihmisten samanaikaiseen pyöritykseen, niin se ei taida olla relevanttia tässä keskustelunaiheessa kuitenkaan.

Olet siinä oikeassa, että ensiviesti ei kerro mitään keskustelun jatkumisen edellytyksistä. Mutta se antaa ensivaikutelman ja kertoo viestin saajalle jotain sinusta, jonka mukaan hän saattaa tehdä päätöksen esim. ettei halua kirjoitella takaisin. Eli ensiviesti voi vaikuttaa paljonkin keskustelun jatkumisen todennäköisyyteen.

"Miksi yrittäisin viestiä, että olen deittailumielessä kiinnostunut, ennen kuin olen vaihtanut yhtään sanaa?", kysyit tuolla yllä. Voi olla että olen käsittänyt väärin, kun en tosiaan tindereissä ole ollut, mutta etköhän sinä ole sen deittailumielessä kiinnostuneisuutesi ilmaissut jo siinä vaiheessa, kun on paineltu niitä sydämiä tai annettu matcheja tai mitä siellä pitääkään nyt tapahtua, ennen kuin pääsee kirjoittelemaan toiselle. Kaikki mitä sen matchin, vai mikä onkaan, jälkeen tapahtuu, lähtee siitä oletuksesta että toinen kiinnostaa.

"En ollut tinderissä markkinoimassa itseäni, vaan katsomassa, millaista sakkia siellä on ja keiden kanssa juttu luistaa. Minusta kuulostaa kummalliselta tuollainen markkinointi, ikään kuin ei olisi mitään väliä, kenelle kelpaa, kunhan kelpaa.", kirjoitit. En tarkoittanut markkinoinnilla sitä, että pitäisi pitää itsestään hirveää show'ta siellä. Tarkoitin sitä, että kun sitten kaiken sen ihmisten tsiigaamisen ja tarkan harkinnan jälkeen päädyt lähettämään viestin jollekin, niin siinä viestissä antaisit persoonasi näkyä, ns. markkinoisit itseäsi. Ja miksikö markkinoida? Olen kuullut, että siellä on paljon enemmän miehiä kuin naisia ja juttusille pääsy ei olekaan itsestäänselvyys. Omien mahdollisuuksien parantamisesta puhuin.

Niin, ehkä se parantaa niitä mahdollisuuksia, jos yrittää erottua. Mutta näen jotenkin naurettavana ja lapsellisena sen lähtökohtaisen vaatimuksen, että ei missään nimessä saa aloittaa "moi, mitä kuuluu" -viestillä. Ja minusta on myös tyhmää se, että naiset julistavat tätä jonain yleisenä totuutena, jos muka tarkoittavatkin sitä, että tämä toimii nyt sattumalta heidän omalla kohdallaan. Aika harva tässäkään ketjussa on tuonut ilmi sitä, että tarkoittavat nimenomaan omia mieltymyksiään, vaan suurin osa viesteistä on kirjoitettu sävyyn "tottakai tämä on ehdoton sääntö, jos aikoo ketään lähestyä". 

Ja tuosta ensivaikutelmasta. Se on toki tärkeä, mutta kyllä minä lasken ensivaikutelmaan paljon muutakin kuin sen yhden aloitusviestin. Minusta nerokaskaan aloitusviesti ei kyllä toimi, jos heti seuraavassa viestissä paljastuukin, että se aloitusviesti oli pitkän harkinnan tulos ja väkisin jonkin pelikirjan mukaan väännetty. Monesti ehdotetaan esimerkiksi, että kysytään vaikka lempikirjaa tai -elokuvaa. Jos joku kysyy tällaista eikä sitten keksikään, mitä siitä aiheesta sen jälkeen voisi jutella, kun ei oikeastaan tunnekaan sitä vastaajan lempielokuvaa, niin siihen tyssää koko keskustelu. Sitten keksitään hätäpäissään vain joku toinen yhtä teennäinen kysymys ja päädytään sellaiseen ystäväkirjamaiseen haastatteluun. Toisin käy todennäköisesti, jos aloitetaan sillä kuulumisten kyselyllä, koska siinä ei ole niin tarkkaan rajattu se vastauksen luonne. Eli sen ensivaikutelman antamisen kustannuksella sitten ajaudutaankin vain kiusalliseen tilanteeseen ja syntyikin vaikutelma feikkaajasta, joka ei tiedä yhtään, mitä on tekemässä. 

Vierailija
675/716 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tismalleen!

Kun niissä viesteissä on 30 kpl "moi" ja "moimitäkuuluu" - viestiä tullut yhden päivän aikana, niin todellakin vastaan siihen pariin, joista näkee että tyyppi on peräti lukenut profiilini ja muutenkin osaa sanoa jotakin muutakin kun sen saman moin minkä 29 samantapaista miestä on kirjoittanut. 

Jos hakee seuraa, miksei tee sitä kunnolla. Ellei edes halua seuraa, niin mitä käyttää aikaa johonkin deittisovellukseen.

Vierailija
676/716 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ehkä se parantaa niitä mahdollisuuksia, jos yrittää erottua. Mutta näen jotenkin naurettavana ja lapsellisena sen lähtökohtaisen vaatimuksen, että ei missään nimessä saa aloittaa "moi, mitä kuuluu" -viestillä. Ja minusta on myös tyhmää se, että naiset julistavat tätä jonain yleisenä totuutena, jos muka tarkoittavatkin sitä, että tämä toimii nyt sattumalta heidän omalla kohdallaan. Aika harva tässäkään ketjussa on tuonut ilmi sitä, että tarkoittavat nimenomaan omia mieltymyksiään, vaan suurin osa viesteistä on kirjoitettu sävyyn "tottakai tämä on ehdoton sääntö, jos aikoo ketään lähestyä". 

Ja tuosta ensivaikutelmasta. Se on toki tärkeä, mutta kyllä minä lasken ensivaikutelmaan paljon muutakin kuin sen yhden aloitusviestin. Minusta nerokaskaan aloitusviesti ei kyllä toimi, jos heti seuraavassa viestissä paljastuukin, että se aloitusviesti oli pitkän harkinnan tulos ja väkisin jonkin pelikirjan mukaan väännetty. Monesti ehdotetaan esimerkiksi, että kysytään vaikka lempikirjaa tai -elokuvaa. Jos joku kysyy tällaista eikä sitten keksikään, mitä siitä aiheesta sen jälkeen voisi jutella, kun ei oikeastaan tunnekaan sitä vastaajan lempielokuvaa, niin siihen tyssää koko keskustelu. Sitten keksitään hätäpäissään vain joku toinen yhtä teennäinen kysymys ja päädytään sellaiseen ystäväkirjamaiseen haastatteluun. Toisin käy todennäköisesti, jos aloitetaan sillä kuulumisten kyselyllä, koska siinä ei ole niin tarkkaan rajattu se vastauksen luonne. Eli sen ensivaikutelman antamisen kustannuksella sitten ajaudutaankin vain kiusalliseen tilanteeseen ja syntyikin vaikutelma feikkaajasta, joka ei tiedä yhtään, mitä on tekemässä. 

Kun aloittaa "moimitäkuuluu"- viestillä, todennäköisesti ei koskaan tule sitä seuraavaa viestiä, jossa sitten  voisi sanoa oikeasti jotakin kiinnostavaa. 

Vierailija
677/716 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä koen tässä 'mikä aloitusviesti'-väännössä ongelmana ensinnäkin sen faktan että niin miehet kuin naiset on keskenään erilaisia, ihan yksilötasolla. Yhtä oikeaa vastausta ei vaan ole.

Itse lienen moi-nainen, koska mulle se on ihan hyvä. Vähän niinkuin kun soitetaan, niin katsotaan onko linja auki, ja sitten tervehditään.

Minulla on ollut kaksi ns. jonkin verran merkityksellisempää suhdetta Tinderin kautta. Toisella kertaa mies teki aloitteen 'Moi kaunis', toisella kertaa minä niinkin mielikuvituksellisesti kuin 'Miten vappu meni'.

Ne kerrat kun olen saanut aloituksena jotain todella ihmeellistä, 'linja on ollut varattu'.

Yleisesti, joidenkin kanssa juttu on lähtenyt kulkemaan, toisten ei. Joskus ollaan päädytty treffeille ja tapailemaan, joskus ei. Siihen, miten juttu kulkee ja onko tavattu on mielestäni keskeisenä vaikuttanut se tietty rentous, avoimuus hommalle jne. Meinaan kun tulee olo että jos vastapuoli on jo valmiiksi asenteella huoh, joutuuko tässä vielä kauan länkyttämään, tai itse huomaat että joudut koko ajan miettimään että mitä mä nyt tuohonkaan vastaan, ei siitä mitään tule.

Kakkosongelmana koen, että keskustelua käydään kuin 'baaritiskillä'. Jossa jo visuaalisten vinkkien perusteella pystyt arvioimaan ns. kilpailutilanteen. Onko muitakin? Onko sillä kiire?

Kun Tinderissähän voi olla, että se jonka kanssa juttelet/koitat jutella on ihan vaan kiireinen, koska IRL. Tai sitten se tapailee toista, muttei ole vielä vakavassa vaiheessa ja jolloin tinderöinti vielä ok. Tai juttelee useamman muunkin kanssa. Tai juttelee tällä hetkellä jo jonkun toisen kanssa, ja haluaa tutustua yhteen ihmiseen kerrallaan. Ehkä se mätchää kaikki vastaantulevat. Ehkä katsomassa vaan tarjontaa. Ehkä on kiinnostunut susta, mutta kokee juttelun väkinäiseksi. Ehkä sitä et vaan sinä sittenkään kiinnosta. Ehkä sinä itse oletkin ihan oikeasti tylsä vaikka kivat kuvat Jne.

Muuttujia on kymmeniä. Täysin turhaa sekä mahdonta siis lähteä ylianalysoimaan, saati että kannattaisi laittaa sen piikkiin automaattisesti että 'huono avaus'.

Vierailija
678/716 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehtiin muuten yhen kaverin kanssa testi.

Totta kai teitte. Ilman muuta. Ja kas, nyt puolen vuoden testiajan jälkeen heti löytyi sopiva viestiketju, johon tulla raportoimaan. Kuinkas sattuikaan! ;)

Vierailija
679/716 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ite en kirjota sen takia mitään, koska ei voi ikinä tietää että mikä tieto itsestäni on naisille turn off ja mikä ei, ja mitään turhia en aio alkaa jaarittelemaan niinkuin koulujen kirjoitelmissa. Jos ei tule niin sitten ei tule. En halua ottaa turhia riskejä epäonnistumiseen.

Hajuton ja mauton on parempi kuin sinä itse?

Olipas typerä vastaus. Ensinnäkin, en halua kirjoittaa esim. Tinder-profiiliini mitään sen takia, ettei kukaan tuntematon saisi tietää liikaa itsestäni, ja toiseksi, ei tarvitse ottaa turhaa stressiä siitä, että kiinnostuisiko kukaan itsestäni kirjoittamani tekstin perusteella. Itselleni naisten saaminen ei ole mikään itseisarvo, vaan se on vain bonusta kaiken muun lisäksi, joten siksi en halua ottaa typeriä murheita vastaan deittailumaailmassa.

Mitä sinä siellä teet jos et halua kertoa itsestäsi mitään? Miksi ajattelit että kukaan sinusta kiinnostaisi? Pelkän ulkonäön perusteella on parempi kuin sinun itsesi?

Haluan vain yhden illan juttuja, joten minulle on parempi, että mitä vähemmän nainen tietää minun oikeasta elämästäni. Siksi vaikuttaisi aika typerältä jakaa elämäntarinaa ihmisille, joita tulen tapaamaan maksimissaan kerran elämässäni.

Tyhjä bio siis kertoo tässä tapauksessa, että mies on vain p*llun perässä. Sellaisille ei siis kannata vastata, ellei itsenolle pelkän k*llin perässä.

Yksi syys lisää olla vastaamatta näille moi-miehille.

Vierailija
680/716 |
28.10.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tismalleen!

Joo, itse en kyllä halua keksiä mitään teennäistä hauskaa. Haluan tutustua rauhalliseen tahtiin keskustelemalla. Jos minun tapa tutustua ei sovi niin todennäköisesti ei olla sopivia muutenkaan. :)

En minäkään teennäisestä hauskasta tykkää. Aidosti hauskat ovat kyllä vähissä, se myönnetään, ja mukahauskaa näkee enemmän. Mutta silti arvostan edes yritystä enemmän kuin vaan sitä tuttua kaurapuuroa moimitäkuuluun muodossa. Ja oot ihan asian ytimessä: ollaan jokainen oma itsemme ja katsotaan keneltä saa vastakaikua juuri siihen omaan persoonaan, ja sehän on täydellistä. Jokaiselle se omanlaisensa.