Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuttu nelikymppinen nainen sano mulle että ”kyllä sunkin kannattas hankkia ajokortti jos vaikka sun puolisolle käy jotain eikä hän pysty ajamaan autoa”

Vierailija
23.10.2018 |

Mulla siis ei ajokorttia ja mun miehellä on.

Tää ihminen joka tän sammakon möläytti on nainen joka on nelikymppiseksi saakka ollut ajokortiton ja nyt kun pari kuukautta sitten sai vihdoin hankittua itse ajokortin möläytti että kannattas munkin hankkia ajokortti.

Mietin vaan mielessäni että ”jaa-a, mites itse olet sitten pärjännyt nelikymppiseksi ilman ajokorttia vaikka mies se sultakin kotoa löytyy”. Ääneen en sanonut mitään. Vaihdoin vaan puheenaihetta.

Ihmeellisiä nää tällaiset ihmiset jotka itse saa jonkun ahaa-elämyksen jossain elämänsä vaiheessa ja alkavat sitten toitottaa muillekin sitä että ”kyllä sunkin kannattas.....”

Kommentit (284)

Vierailija
281/284 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ajokortin hankkiminen muka velvoittaisi hankkimaan auton?

Joten miksi ajokortti pitäisi jättää hankkimatta vain siksi, ettei ole varaa tai tarvetta OMAAN autoon?

Vierailija
282/284 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta autosta ei ole välttämättä mitään hyötyä sairaustapauksen sattuessa. Helsingin keskustassa työkaverini sai sydänkohtauksen. Vaikka elvytys aloitettiin heti, sydän ehti olla pysähtyneenä muutamia minuutteja ja vaikka soitettiin apua paikalle, meni 10 minuuttia ambulanssin saamiseen. Onneksi henkilö jäi henkiin, vaikka työhönsä ei enää sen jälkeen pystynyt sydänpysähdyksen aiheuttaman lähimuistin heikkenemisen vuoksi. Kesämökilläkään autosta ei taida olla hyötyä, jos paha sydänkohtaus iskee. Kannattaa asua parin minuutin päässä sairaalasta ja unohtaa kesämökit kokonaan. Ja ikinä ei pidä olla sekuntiakaan yksin. WC:n ovikin avoinna. Eikä tietysti nukkuakaan voi. Moni on herännyt kuolleen puolisonsa vierestä. 

Tapaturmien kohdatessa autoilevasta kaverista voi olla hyötyä enemmänkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/284 |
19.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joten miksi ajokortti pitäisi jättää hankkimatta vain siksi, ettei ole varaa tai tarvetta OMAAN autoon?

Minulla olisi voinut olla ajokortti 24 vuotta, mutta tilanteita, joissa olisin voinut päästä ajamaan olisi ollut ehkä jos olisin joskus vuokrannut auton vaikka muuttoa tai huonekalun kuljetusta varten. Nyt olen maksanut kuskistakin ja olisipa varma olo ajaa kerran viidessä vuodessa jonkun muun autoa.

Ei minulla ole sellaisia ihmisiä lähipiirissä, jotka lainailisivat autoaan eikä siihen ole tarvetta. En ole aikuisena koskaan asunut yli 500 metrin päässä kaupasta tai yli 3 kilometrin päässä työ- tai opiskelupaikasta.

Vierailija
284/284 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla olisi voinut olla ajokortti 24 vuotta, mutta tilanteita, joissa olisin voinut päästä ajamaan olisi ollut ehkä jos olisin joskus vuokrannut auton vaikka muuttoa tai huonekalun kuljetusta varten. Nyt olen maksanut kuskistakin ja olisipa varma olo ajaa kerran viidessä vuodessa jonkun muun autoa.

Ei minulla ole sellaisia ihmisiä lähipiirissä, jotka lainailisivat autoaan eikä siihen ole tarvetta. En ole aikuisena koskaan asunut yli 500 metrin päässä kaupasta tai yli 3 kilometrin päässä työ- tai opiskelupaikasta.

Millä tavalla tuo vastasi kysymykseen?