Tuttu nelikymppinen nainen sano mulle että ”kyllä sunkin kannattas hankkia ajokortti jos vaikka sun puolisolle käy jotain eikä hän pysty ajamaan autoa”
Mulla siis ei ajokorttia ja mun miehellä on.
Tää ihminen joka tän sammakon möläytti on nainen joka on nelikymppiseksi saakka ollut ajokortiton ja nyt kun pari kuukautta sitten sai vihdoin hankittua itse ajokortin möläytti että kannattas munkin hankkia ajokortti.
Mietin vaan mielessäni että ”jaa-a, mites itse olet sitten pärjännyt nelikymppiseksi ilman ajokorttia vaikka mies se sultakin kotoa löytyy”. Ääneen en sanonut mitään. Vaihdoin vaan puheenaihetta.
Ihmeellisiä nää tällaiset ihmiset jotka itse saa jonkun ahaa-elämyksen jossain elämänsä vaiheessa ja alkavat sitten toitottaa muillekin sitä että ”kyllä sunkin kannattas.....”
Kommentit (284)
No jaa, isommassa hädässä soitetaan ambulanssi eikä itse kuskailla. Toisaalta ei ajokortista ole haittaakaan. Miksi et hanki ajokorttia?
Onko sinulla Rosan kokoinen huumorintaju.
Olisit vaan heittänyt, että ajan 50v ja kerralla rekkakortin.
Kyllä ystävä on oikeassa.
Jos puoliso kuolee tai sairastuu tai muuten häviää, niin aika kurjaa on olla toisten kyytiin varassa
Halusi ehkä sinun ymmärtävän aiemmin?
Nelikymppisen työkyvyttömyyseläkeläisen puolisona, plan b on ihan hyvä ajatus.
Totta toinen puoli tuossa asiassa. Mieti ihan itse, kumpi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ystävä on oikeassa.
Jos puoliso kuolee tai sairastuu tai muuten häviää, niin aika kurjaa on olla toisten kyytiin varassa
Tämä. Nämä tällaiset heittäytyvät niiiin marttyyreiksi ja heitä kuulemma pitäääää auttaa. Aikoinaan ei voinut vaihtelevista tekosyistä hankkia ajokorttia ja sitten heidän syystä tai toisesta jäätyään yksin pitäisi muiden pyhittää eläänsä heidän kuskaamiseen.
Ihan jokaisen oma valinta hommaako ajokortin vai ei, mutta helpottaa suurimman osan elämää merkittävästi. Hätätilanteessa ei ole julkisten/taksin varassa ja ennen kuin joku ehtii sanoa ”sitä varten soitetaan ambulanssi”. Joo niin soitetaan, mutta valitettavan usein pääset omalla autolla nopeammin ensiapuun.
Vierailija kirjoitti:
No jaa, isommassa hädässä soitetaan ambulanssi eikä itse kuskailla. Toisaalta ei ajokortista ole haittaakaan. Miksi et hanki ajokorttia?
Ambulanssilla kauppaan, kun miehellä on jalka kipsissä?
Vierailija kirjoitti:
Hätätilanteessa ei ole julkisten/taksin varassa ja ennen kuin joku ehtii sanoa ”sitä varten soitetaan ambulanssi”. Joo niin soitetaan, mutta valitettavan usein pääset omalla autolla nopeammin ensiapuun.
Paitsi ettet itse ajaessasi pysty valvomaan toisen elintoimintoja etkä elvyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ihanaa ymmärtää väärin. Ottaako noin koville ettet saa hommattua ajokorttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla vähän yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ihanaa ymmärtää väärin. Ottaako noin koville ettet saa hommattua ajokorttia.
En kyllä kritisoisi muiden ymmärryskykyä, jos viestit menevät noin pahasti ohi😁 Tarkoitin, että kortti on hyvä olla, jos mies ei enää pystykään ajamaan, jalka on vaikka kipsissä tai makaa vuodeosastolla 150 kilometrin päässä, minne pitäisi päästä häntä katsomaan jne jne. Hätätilanteita varten on sitten ambulanssit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin taidat sinäkin.
Sinun kaverisi on ihan oikeassa. Minun työtoverille kävi näin. Nyt ei pääse edes kauppaan. Piti olla ikuinen asunto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä kritisoisi muiden ymmärryskykyä, jos viestit menevät noin pahasti ohi😁 Tarkoitin, että kortti on hyvä olla, jos mies ei enää pystykään ajamaan, jalka on vaikka kipsissä tai makaa vuodeosastolla 150 kilometrin päässä, minne pitäisi päästä häntä katsomaan jne jne. Hätätilanteita varten on sitten ambulanssit.
No mitä tähän kaupassakäynnit ambulanssilla sekoitit. Taisit mennä solmuun fiksuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin taidat sinäkin.
Hanki jotain oikeaa tekemistä äläkä jankuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hätätilanteessa ei ole julkisten/taksin varassa ja ennen kuin joku ehtii sanoa ”sitä varten soitetaan ambulanssi”. Joo niin soitetaan, mutta valitettavan usein pääset omalla autolla nopeammin ensiapuun.
Paitsi ettet itse ajaessasi pysty valvomaan toisen elintoimintoja etkä elvyttämään.
Ainoa hätätilanne onkin elvytyksen tarve? Kapeakatseista. Mielummin sitä jää vaikka kotiin odottamaan ambulanssia, kun vaimo synnyttää, lapsi vuotaa kuiviin tai saa allergisen reaktion. Kyllä niitä tilanteita valitettavasti vain on, kun ambulanssi ei välttämättä ehdi paikalle riittävän nopeasti. Tiedän minä tapauksen missä puoliso on ajanut ylinopeutta sairaalaan poliisin saattamana, kun olivat ensin pysäyttäneet liikenteessä ja todenneet kuljetettavan olleen hengenvaarassa.
Jos syy, miksi et hanki korttia on se, että miehelläsi on, olet naislapsi.
Olisin kauhuissani, jos tyttärilläni ei olisi ajokorttia. Se merkitsee riippumattomuutta ja itsenäisyyttä.
Työssäkin sitä voi tarvita.
No kyllähän sun kannattais :D nimim. 30v kortin juuri ajanut