Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

My heritage dna-testi

Vierailija
23.10.2018 |

Teetin testin itselleni ja miehelle. Yllärinä oli että itse olen 64% skandinaavi ja 34% suomalainen, alle 2% eskimo/inuiitti. Miehellä 70%suomalainen 28% skandinaavi ja alle 2% eskimo/inuiitti. Minkälaisia tuloksia olette saaneet?

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko niissä My Heritagen sopimuspapereissa että eivät myy dna tietojaan eteenpäin tai käytä niitä itse johonkin tarkoitukseen?

en tiedä tai muista kyseisen firman sopimuspapereista, mutta suurin osa vaatii itselleen oikeuden päättää miten tietoja käytetään, joten on parasta lukea huolellisesti sopimus läpi.

Mutta siltikään ei voi olla varma mihin kaikkialle ne omat dna-tiedot päätyy.

Vierailija
42/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset pelkää että joku koronaäppi vakoilee niitä ja sitte ne lähettelee geeninsä jonnekin hämäräfirmaan, joka heittää random generaattorilla jotkut numerot niitten hämmästeltäväksi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukeeko niissä My Heritagen sopimuspapereissa että eivät myy dna tietojaan eteenpäin tai käytä niitä itse johonkin tarkoitukseen?

en tiedä tai muista kyseisen firman sopimuspapereista, mutta suurin osa vaatii itselleen oikeuden päättää miten tietoja käytetään, joten on parasta lukea huolellisesti sopimus läpi.

Mutta siltikään ei voi olla varma mihin kaikkialle ne omat dna-tiedot päätyy.

niinhän minä kirjoitin

Vierailija
44/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin 99% suomalainen ja 1% pääsiäissaaren alkuperäisasukkaita.

Vierailija
45/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Teetin testin itselleni ja miehelle. Yllärinä oli että itse olen 64% skandinaavi ja 34% suomalainen, alle 2% eskimo/inuiitti. Miehellä 70%suomalainen 28% skandinaavi ja alle 2% eskimo/inuiitti. Minkälaisia tuloksia olette saaneet?"

Te ihan oikeesti annoitte ainutkertaisen dna-tietonne jollekin ulkomaiselle firmalle...`?

Vierailija
46/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pikkuprosentit tyyliin "0,4 % Maya-intiaania ja 1,2 % pohjois-japanilaista", on testiohjelman randomisti heittämiä täytetietoja eivätkä oikeita prosentteja.

Vierailija
47/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulos: olen 100 %:sti Päällikkö.

Vierailija
48/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kloonia pukkaa kirjoitti:

"Teetin testin itselleni ja miehelle. Yllärinä oli että itse olen 64% skandinaavi ja 34% suomalainen, alle 2% eskimo/inuiitti. Miehellä 70%suomalainen 28% skandinaavi ja alle 2% eskimo/inuiitti. Minkälaisia tuloksia olette saaneet?"

Te ihan oikeesti annoitte ainutkertaisen dna-tietonne jollekin ulkomaiselle firmalle...`?

Ihmiselämä on liian lyhyt että klooneista pitäisi murehtia. Jos semmoisia tulee minun jälkeeni niin ei minua kiinnosta.

Vierailija
49/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

99 % homo ja 1 % persu.

Vierailija
50/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koodihirmu kirjoitti:

Ne pikkuprosentit tyyliin "0,4 % Maya-intiaania ja 1,2 % pohjois-japanilaista", on testiohjelman randomisti heittämiä täytetietoja eivätkä oikeita prosentteja.

Joo, mutta siis miksi jollakin on 100 % suomalainen ja toisella 98 % suomalainen ja 2 % Maya-intiaani? Eikö tuo kuitenkin kerro, että jälkimmäisellä on jotain "määrittelemätöntä" DNA:ssa? Jos siis yritetään jotenkin selittää?

Vierailija
51/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tuli nää perus Suomi, Skandinavia, balttia ja sit yllätyksenä pari prosenttia Kazakstan. Oon yrittänyt kysellä, mutta kukaan suvussa ei osaa sanoa mistä tuo tuli, vaikka sukututkimustakin on tehty :D

Vierailija
52/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan teettänyt eri firmoilla? Ovatko tulokset samat? Vai käyttävätkö firmat samaa testilaboratoriota?

Nää firmat heittelee näitä ihan ruletilla, yritäpä todistaa toisin..

Vierailija
53/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvi antaa DNA:ta kaupallisten firmojen myytäväksi, kun tietää sukututkimuksen perusteella olevansa aikalailla (valitettavasti) 100% suomalainen sitten 1600-luvun.

Nyyh! Eikö yhtään somaligeeniä?

Vierailija
54/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan teettänyt eri firmoilla? Ovatko tulokset samat? Vai käyttävätkö firmat samaa testilaboratoriota?

Nää firmat heittelee näitä ihan ruletilla, yritäpä todistaa toisin..

En usko, että ihan ruletilla. Esim. yksi tubettaja, jolla on sukujuuria Aasiassa, sai tulokset, joiden mukaan hänellä on aasialaisia juuria. Eihän näytteen vastaanottaja voi tietää, kenellä on iso osa geeniperimästä Aasiasta, jos näyte lähetetään Suomesta. Jonkin verran varmasti voi olla pötyäkin, mutta ei niin, että tyyliin arvotaan tulokset.

Vierailija
55/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkää huuhaatanuo kaupalliset halpistestit. Sinne lisätään aina se 2% inuiittia tai intiaania jotta testattavasta tuntuisi jännältä ja erikoiselta.

Olen ollut mukana husin virallisessa tutkimuksesta jossa seulottiin perinnölliset alttiudet dna:sta. Liittyi johonkin koulutusohjelmaan.

Vierailija
56/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

92.4% afrikkalainen

7,6% arabi

Olet siis hiekka keeneri

Ollaanpa sitä nyt niin hiekkakeeneriä, hiekkakeeneriä...

Vierailija
57/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuli nää perus Suomi, Skandinavia, balttia ja sit yllätyksenä pari prosenttia Kazakstan. Oon yrittänyt kysellä, mutta kukaan suvussa ei osaa sanoa mistä tuo tuli, vaikka sukututkimustakin on tehty :D

Kukaan ei kehtaa tunnustaa.

Vierailija
58/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

haaveet kaatuu kirjoitti:

99 % homo ja 1 % persu.

Tyypillinen eloapinan geeniperimä.

Vierailija
59/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsingis kaanin jälkeläisiä on maailman miehistä melkoisen iso prosentti, oliko niin että 20%:lla hänen geenejään. Kazakstan kuulostaa oikealta suunnalta.

Vierailija
60/86 |
30.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jostain lukeneeni, että jotkut näistä testeistä sekottavat tiettyjä geeniperimiä keskenään. Esim. saamelaisperimä saattaa testissä näkyä inkkarina. Varmaan siis saamelaiset ja tietyt Amerikan alkuperäiskansat jakavatkin joitain genomeja keskenään, ja tämä hämää testiä. Suomalaisten perimähän on muutenkin aika tuntematonta, ei ihme että tulee kummia tuloksia testeissä!