Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TAMMENTERHOT vko 19

08.05.2006 |

Taas uusi viikko aluillaan.

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun aurinko paistaa ja on lämmintä.

Edelliseen pinoon viitaten tervetuloa uudet joukkoon mukaan.

Maria80: olit jo saanut haamujen haamun?!, voi kun ne tilaamani testit tulisivat äkkiä, niin pääsee hemoileen. Nyt kylläkin on jotenkin ihmeen rauhallinen olo ollut koko kuukauden, ei niin kauhee hössöily ja hermostuneisuus kuin aiemmin. Olis kyllä ihana äitienpäivä ylläri saada plussa!

Itselläni tosiaan eilen illalla vihloi ala-vatsaa ja ala-selkää, välillä tosi tuskaisesti. Vieläkin istahtaminen tuntuu. Nyt sitten kuvittelen rintojen olevan arat (tosiaan taidan kuvitella) aamulla muka tunsin lievää painon tunnetta ja alavatsa on turvoksissa kun farkut puristaa. Lupasin itselleni et otan nyt rauhassa, mutta taas hössötän ja intoilen... grr... Se on sitten niin valtava pettymys jos se toinen viiva ei tuukkaan.

Vierailija
2/47 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hullua mutta ihan kuin tissit olis kipeet....=0)

Taidan kuvitella vaan.

Takaisin pihaan!

L+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja vauvatoiveet edelleen mielessä.

Meillä siis ensimmäistä toivotaan, tosin tässä kuussa pääsimme yrittämään vain yhden ainokaisen kerran... Viime kuussa ehkäisy jätettiin pois ensimmäistä kertaa. Rinnat olivat hieman arat jo yrityspäivänämme, kp 16 ja edelleen siitä reilusti turvonneet ja kipeytyneet. Enemmänhän tuo juuri pms-oireiluun viittaisi ja pidän raskauden todennäköisyyttä tässä kuussa tosi pienenä. Pienen ihmeen mahdollisuus on toki aina olemassa :-)

Onnittelut jo kaikille plussanneille! Maria80 - sinunkin tilanteesi kuulostaa oikein lupaavalta, eiköhän se viiva siitä vielä vahvistu!

Terv. Blastis

Vierailija
4/47 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainita, että meneillään on kp 21/24-30, eli jännitettävää vielä riittää.

Vierailija
5/47 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen ihana lämmin päivä, ja ihana vihreetä alkaa näkyä puissa.

Onnea oikeen paljon kaikille plussanneille. Maria80 (meniköhän oikeen) kuulostaa oikeen lupaavalta, peukutukset pystyssä bd bd bd

Oma napa, tänään kp 32/30?? Jännitys vaan kasvaa. Koitan saada miestä puhuttua ympäri, että josko testattas. Mistähän ihmeestä puhuin ensin että ootellaan viikonloppuun, ja nyt pitäs yrittää mies puhua uudelleen ympäri =) On tää hullua ja kuitenkin ihanaakin tää odottamista odottavan elämä, heh.

Mites teillä muilla, testaatteko yhdessä vai ittekseen??

Aurinkoista viikkoa kaikillen!

Vierailija
6/47 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä hätähousulta... Kun kerran Maria80kin meni jo testailemaan kp 24/28, niin minä perässä :) . Ja tietenkin iltapäiväpisusta... Nooo, mulla ei kyllä tietenkään näkynyt ensimmäistäkään kummistusta, valkoinen vain oikein hohti siinä kontrolliviivan vieressä. Marialla kuitenkin jännät paikat, eikös vaan!

Heidille oireista sen verran, että lauantaina tuli sellaisia huonovointisuuden aaltoja, jotka kuitenkin hävisivät, eikä su enää ollut mitään ongelmia.

Nyt ei sitten testailla ennen keskiviikkoa. Kylläpä elämä on jännittävää!

Zonja

Vierailija
7/47 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun tervetuloa toivotukset uusille =)

Maria80:lle oikein kovasti onnea, toivotaan että haamu sieltä vahvistuu!

Benitalle ++++++ onnea, kerrohan kun pääset testaamaan.

Oli puhetta testailusta, meillä minä testailen itsekseni. En viitsi turhaan " stressata" miestä tästä koko kuumeilusta.

Itselläni menossa kp29/28-? kuitenkin tuntuu että tammikuisen toivo on jo menetetty. Oireita (todnäk mielikuvitus sellaisia) on: etovaa oloa yms mutta testit näyttää negaa =( viimeksi sunnuntaina testasin. Toisaalta hirmu rauhallinen ja varma olo, mitähän tää on?

Hirvittää josko tämäkin kierto venyyyyyyy. Meillä keskenmeno helmikuun lopulla ja nyt eka yrityskierto. Kuusi viikkoa kesti km:n jälkeen tädin tulo, puuh jos sama on edessä. Missähän vaiheessa pitäis lääkärille mennä jos kierto ei tasaannu? Ennen ollut 28-32 päivää.

No, siinäpä sitä omaa napaa.

Kevätauringon myötä +++++ onnea kaikille ;-)

Vierailija
8/47 |
08.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin testailen yksin, joskus kyllä ukkelinkin kanssa, mut se vain hermostuis ainaisesta testailusta ja hössötyksestä.

Omaa napaa: Oireita ilmestyy koko ajan lisää: Kahvin haju etoo, eikä makukaan mikään nautinto ole, rinnat alkoi tuntua, Hirvee väsy ja vilu. Mut taidan kuvitella... Kyllä tää on ihanan kamalaa tää odotuksen odottaminen.

Vierailija
9/47 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin varmasti testaan yksin jos siihen edes aihetta.Salaa lapsilta, mieheltä.Mies ei kestä hössötystä ja lapsilta taas salassa koska muuten koko kulmakunta tietää että äiti testaa=)

Pitäis vaan tilata ne testit.Mutta kun on niin hölmö olo-olettaa raskautta yhdestä kerrasta vaikkakin oviksen aikaan=)

Huonoon oloon tosin heräsin,kahvi kyllä maistuu.Yöllä heräsin vatsakipuun joka kesti tovin.

kaunis ilma taas tulossa,kohottaa mieltä ihmeesti!

Kolmosen kanssa menen tänään kouluun tutustumiseen.Ensi syksynä onkin sitten kotona vain pojat kun kaikki tytöt ovat koulussa.Siinä mielessä olisi hyvä tilanne olla raskaana kun ketään ei tarvitse kuljettaa.Vain kouluun lähettää joka on tien toisella puolen!

Nyt jätän tilaa muille.

L+5

Vierailija
10/47 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea jälleen uusille plussanneille!!

Leanna: Ei siihen vaadita kuin se yksi kerta! ;o) Minullakin sama tilanne periaatteessa, kun varovaisesti toivon plussaa, vaikka oviksen aikana olimme vain kerran miehen kanssa. Muut kerrat eivät mielestäni olleet " otollista aikaa"

Toivotaan parasta ja tosi hyvää tuuria!

Mulla menossa kp 25 / 27-28 ja tekis jo kovasti mieli testailla...Olo ei ole ainakaan vielä menkkamainen vaan suht ok. Valkovuotoa ollut pari viikkoa aika runsaasti ( ehkä pidempäänkin ). Eilen ja tänään olen tuntenut pientä nipistelyä alavatsan sivuilla, mitäköhän lie on..? Rinnat eivät ole arat, mutta ei ne viimekään raskaudessa olleet, joten en sitä oiretta odotakkaan. Pari päivää ennen tädin tuloa mahani turpoo jättiläismäiseksi ja on muutenkin tosi turpea olo, mutta nyt ei ole minusta oikeastaan mitään turvotusta.

Katsotaan maltanko odottaa vielä pari päivää, vai kipitänkö jo tänään apteekkiin ;O)

Mitkä oli ne apteekin valikoiman herkimmät testit, osaako joku sanoa?

Plussailuonnea kaikille!

Aurinkoista viikkoa

- Iciar

Vierailija
11/47 |
09.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...vauvakuumeesta, hupsis.

Omaa ).(

Täällä elellään odottavissa tunnelmissa, kp 22/24-30(28). PMS-tyyppinen oireilu on alkanut poikkeuksellisen aikaisin, rinnat ovat todella kipeät ja turvonneet jo useampana päivänä. Viime kierrossa rinnat kipeytyivät vasta 2-3 päivää ennen tätiä. Mieliala on erityisen räjähdysherkkä ja parisuhdekin on joutunut koetukselle, joten poikkeuksellisen rajua oireilu on. Mahdollisesta hedelmöittymisestä on kuitenkin aikaa vasta 6-7 päivää, joten tuskinpa tässä vielä ainakaan mistään raskauteen liittyvästä on vielä kysymys.

Mitenhän muuten on, voiko raskaana oleva nainenkin kärsiä pms-oireista? Itse järkeilin sitä niin, että vastikään hedelmöittynyt munasoluhan ei vielä eritä naisen elimistöön merkittävästi raskaushormonia ja ei todennäköisesti ennen implantaatiota ei raskaus myöskään muuta naisen hormonitasapainoa ja sen vuoksi myös varhaisia pms-oireita voisi ilmaantua raskaanakin olevalle naiselle. Kommentoikaahan viisaammat tuota.

Herkintä raskaustestiä voisi kokeilla aikaisintaan 2-3 päivän kuluttua, joten siihen asti tässä vaan odotellaan ja jännitetään muiden puolesta.

Aurinkoista viikon jatkoa ja plussatuulia kaikille testailijoille!

Vierailija
12/47 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testauksesta; minä testaan aina yksin. Mies ei yleensä edes tiedä milloin olen ajatellut testailla. Hänellä kun ei ole varsinaisesti mitään vauvakuumetta. Ja lisäksi mies on sitä mieltä ettei testausta edes tarvita, kyllä sen sitten kuulemma huomaa jos on raskaana...

Benita; sullahan on lupaavan kuuloinen tilanne, kun menkatkin myöhässä! Toivottavasti saat miehesi ylipuhuttua testaukseen! Plussasäteitä ++++++++++++++++ bd bd bd bd

Zonja; Harmi, että testi oli nega. Mutta onhan sulla noita kiertopäiviäkin vielä niin vähän, että toivoa on vielä yllinkyllin. Itse testasin aamupisusta silloin ja meinasin huomenna testata uudestaan, myöskin aamulla.

Sunmom; Harmi, että testit näyttävät negaa. Kyllähän noita juttuja aina kuulee, että testit olisivat näyttäneet plussan vasta viikkojen päästä siitä kun menkkojen olisi pitänyt alkaa. Toivottavasti vielä plussaksi muuttuisi! bd bd bd bd

h.e.i.d.i; Sullakin on lupaavia oireita! bd bd bd bd Plussasäteitä ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Iciar; Apteekista saa myös noita aconin kymppejä, tosin ovat kasettimallisia (eikä liuskamallisia kuten netissä myytävät). Tulehan sitten heti kertomaan mitä testi näytti! Plussaonnea myös sulle!! bd bd bd bd bd bd bd bd

ON: kp 26/28-30. En oikein usko, että tuo maanantaina tekemäni testin tulos olisi muuta kuin viivanpaikka. Oireita kyllä on, mutta luulen niiden olevan kuviteltuja. Rintoja aristaa, mutta niitä on aristanut kyllä joka kierrossa. Huonoa oloakin olen tänään kuvittellut olevan. Mutta huomenna aamulla teen testin uudestaan. Jos oikeasti olisin raskaana, kyllä tuon viivan pitäisi sitten olla jo niin selkeä, ettei siinä olisi enää kyseenalaistamista. Mutta vielä mennään jalat tiukasti maan kamaralla...

Vierailija
13/47 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan kaunis sää senkuin jatkuu, toivottavasti ei sada viikonloppuna. Meille kun on tulossa todelaa paaaaljon multaa ja se pitäis saada levitettyä ja sateessa se ei oo hauskaa puuhaa.

Kaikille yhteisesti; oikeen paljon plussa säteitä kaikille bd~~~~bd

ON: taitaapi olla ovis aika mulla, nyt 12/26-28. Vielä ei vaan oo minkäänlaisia tuntemuksia oviksesta. Mä oon napsinut allergia lääkkeitä viimeset 2vk, mä luin tossa yhden avauksen jossa sanottiin että allergia lääkkeet voi estää ovulaation, toivottavasti ei mulla oo näin käynyt :( Pitää vaan jatkaa peti puuhia jos vaikka se ovis tapahtuis.

-MM-

Vierailija
14/47 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olinhan mä laittanut sen väärin niin kuin vähän uumoilin. Kierto on jo nyt 14/26-28, eikä vieläkään mitään ovis tuntemuksia. HuHuu sä ovis oikeen luuraat, onko joku käynnyt nappaamassa sen multa ;D

-MM-

Vierailija
15/47 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään tuli ne mun tilaamat testit, ja hetihän sitä tietenkin piti ensimmäinen testailla, vaikka jo aikaisemmasta kokemuksesta tiedän ettei mulla näy haamukaan vasta kuin ihan menkkojen alkamispäivänä, ja silloinkin aamuvirtsasta. Ja negahan sieltä pärähti. Hemmetti että sitä pitää olla kärsimätön hölmö. No jos äitienpäiväaamuna aamupissistä testailis uudelleen...

Vierailija
16/47 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nuo testit kummallisia, kun ne aina niin polttelee näppejä ;).

Mullakin on kaapissa yks acon 10 ja yks toinen mikä on herkkyydeltään 25. Nyt sitten tuo aconi tuolla huutelee testaamaan ;), mutta tiedän ettei se näin iltapäivästä enää näyttäisi mitään ja sitten taas kismittäisi, kun pitäisi varttua paaaljon pidempään, että tuo toinen näyttäisi mitään. Mutta huomenna teen tosiaan aamupisusta tuon aconin, kun tuosta edellisestä haamu/viivanpaikka testistä on kulunut 3 päivää. Kahdessa päivässähän tuo hCG:n määrä tuplaantuu, joten kyllä se nyt sitten näyttäisi mulla jotain, jos jotain näytettävää on...

Vierailija
17/47 |
10.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on niin samanlainen tilanne kuin Maria80:lla, että piti tulla toivottelemaan onnea seuraavaan testiin. Mä testasin haamun eilen iltapäivällä ja perjantaihin ajattelin odotella ennen seuraavaa testausta. Varmaan testaisin jo huomisaamuna, mutta testit kolahtaa vasta iltapäivällä postiin. Tilasin 25 herkkyydellä, ajattelin että jos sillä näkyy niin hyvä on. Eilinen testi oli herkkyydeltään 10. Mitään oireita ei ole, paitsi alavatsassa, tuntuu aivan kuin siellä välillä joku venyisi kipeästi ja välillä ihan kuin jotain pieniä jänteitä napsahtelis poikki. Ihan tuttuja tunteita edellisistä raskauksista, joten jotain siellä tapahtuu... Vielä en kuitenkaan uskalla iloita...

Peukkuja muillekin!

t.Aronia

Vierailija
18/47 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MoominMamma; Toivottavasti ovis löytyy! Tsemppiä bongailuun!

Aronia72; toivottavasti sulla viiva vahvistuu! bd bd bd bd

ON: Tein siis aamulla sen uusinta testin ja plussahan sieltä pätkähti! Olo on uskomaton! En olisi ikinä voinut kuvitella, että heti ensimmäisestä kierrosta napsahtaa. Mutta tietystihän tässä on aina kemiallisen raskauden mahdollisuus eli jos ensi viikkoon mennessä menkat eivät ole alkaneet voi jo pikkaisen huokaista helpotuksesta.

Vierailija
19/47 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla nyt kp 21/n.28 ja sellaista menkka jomotusta jaloissa ja lantiolla.Kova väsymys myös iskenyt päälle,meinasin kesken C.S.I:n nukahtaa illalla.

Mutta jotenkin on olo että kuvittelen vaan.Toive olisi kova niin kai sitä toiveen voimalla kehittää oiretta kuin oiretta.

Aronialle myös:toivottavasti haamu sieltä vahvistuu!Tsemppiä!Voi kun itselle tulisi syytä testata...

L+5

Vierailija
20/47 |
11.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ON:Eli täällä menossa kp 22/27 ja nyt ollut parina iltana pakka ihan sekaisin kp 20 maha oli ihan vellinä ja sit meni kuiteski ohi ja eilen illalla taas maha ihan sekaisin ja tälläkertaa myös tuntu että tulee molemmista päistä yht aikaa ja sit yht äkkiä meni ohi,voiko muka mahatauti temputa tälläin? Vai voisiko jo näin varhain alkaa pahoinvoinnit,kertokaas onko toisilla tälläisiä kokemuksia.Muutenkin alaselkä kipeänä ja vihloopi tuonne tuonne alamasuun.